anna kannatust · sport

Jõulueelsed mõtted

see

Täna tahaks ma hästi palju targutada ja rahvast harida.

Esiteks. Suur osa inimestest lähevad jõulude ajal kaalu teemal täiesti hulluks. On mingi osa, kes õgivad end jõulude ajal silmini täis ja hakkavad esimesest jaanuarist nälgima, on neid, kes näevad ränka vaeva, et jätkuvalt tervislikult toituda ja siis nutavad iga piparkoogi pärast, mis suhu sai pandud. Noh, mina söön lihtsalt, kui parajasti sööki on, ja kui palju söödud sai, teen rohkem trenni (kuigi juba otsustasin, et mõnda aega ei jookse, sest põlv annab ikka veel tunda, käin selle asemel hoopis ujumas, saabki sauna ka). Aga kuna pühadeaeg on selline, mil inimesed vaikselt oma välimuse peale mõtlema hakkavad, siis mõtlesin, et jagan lahkelt ühte artiklit, mida AbFab mulle näitas – kuigi on tõsi, et (füüsiliselt tervel) paksul inimesel on üsna lihtne alla võtta, selleks on vaja ainult väikeseid muudatusi igapäevaelus, on sama moodi tõsi ka see, et on VÄGA raske saavutada sellist keha, mida me näiteks Victoria Secreti inglite laval näeme. Muidugi, kõik on võimalik, aga igal asjal on hind. Ja iga inimene peaks enda jaoks läbi mõtlema, kui kõrget hinda ta millegi eest on valmis maksma – ohtlikult ülekaaluline ja alakaaluline inimene riskivad näiteks mõlemad oma tervisega. Mulle meeldivad visuaalselt väga selgelt piiritletud kõhulihased, aga mulle meeldib kook ka – ja on selge, et minu puhul need kaks asja kokku ei käi, nii et ma eelistan lihtsalt normaalset välimust koos väikese koogiga. Samas on mul siin Üks, kellega me koos treenime (= ta teeb trenni sama palju kui mina, ainult eraldi jõutrenni teha ei viitsi), ja kes laseb kogu toidu oma süsteemist umbes viie minutiga läbi (see on täielik raiskamine, tema võiks tõesti proteiinijookide peal elada lihtsalt, mitte kellegi hoole ja armastusega valmistatud toitu kohe teistpidi välja sülitada) ja loomulikult on tal kõht selline, et tõmbad sõrmega üle lihaste nagu üle raudtee. Elu ongi selline ebaõiglane, suurem osa inimestest peab aga arvestama sellega, et tuleb valida, mis sulle kõige tähtsam on.

Teiseks. Väljas on rõve ilm, viirused hiilivad ligi. Ja paljud inimesed, sealhulgas ka näiteks minu sugulased ja just täna Ühe ema, mõtlevad, et peaks pisut antibiootikume krõbistama, hakkaks parem. Kõik inimesed, kes on kuulanud, mida arst neile räägib, faceplant’isid praegu lauda, aga uskumatult paljud inimesed vanuses +40 nii mõtlevadki. Nii et ma seletan kohe, miks selline suhtumine on väga-väga halb.

a) Antibiootikume võttes võib viirusest üle saada küll, sest aeg teatavasti ravib kõik haavad, aga sel juhul pole mõtet nii palju üle maksta, võiks pigem suhkrupille osta – sest antibiootikumid on teatavasti mõeldud bakteriaalsete probleemide raviks, viirusi need ei tapa. Kui inimene ütleb, et “Kolm päeva võtsin antibiootikume ja kohe hakkas parem,” siis muidugi, arvata on, et kolme päevaga enesetunne paremaks läheb, aga see ei tähenda, et ravimite ja parema enesetunde vahel mingi kausaalne seos on. Pigem on natuke pahasti, sest nüüd ründasite te antibiootikumidega oma keha häid baktereid – ja kuna antibiootikume ei võeta kunagi ainult kolm päeva, siis ilmselt aitasite kaasa resistentsuse tekkele.

b) See on nüüd see koht, kus kõik inimesed, kes ütlevad, et “ma ei viitsinud antibiootikumikuuri lõpuni võtta, sest tundsin end hulga paremini” ja kes järgmise haigusega ülejäänud tabletid sisse ahmivad, aitavad kaasa sellele, et kuskil surevad inimesed, keda võiks AINULT see ravim aidata (sest teised on miskipärast vastunäidustatud), aga kes on tänu sellistele inimestele nüüd resistentsed. Muidugi, see on paratamatu, aja jooksul tekib see resistentsus alati, aga sellised inimesed kiirendavad seda protsessi VÄGA VÄGA palju. Sama teema loomaarstide juures – paljusid vastsündinuid ei saa aidata, sest osa ravimeid on väikestele vastunäidustatud, ja need, mis pole, ei toimi enam, sest inimesed krõbistavad antibiootikume nagu kommi. Ja kui neile selle kohta midagi öelda, ütlevad vastu:”Aga kust ma pidin teadma?” No ei pidanudki, aga kas sa tõesti topid ükskõik mida omale suhu, ilma et sa mõtleks, mida see su kehale teeb? Sest sel juhul on ime, et sa üldse elus oled. Meditsiin on küll osaliselt usupõhine, kui sa usud, et saad terveks, siis toimib see suurema tõenäosusega, aga selle konkreetse usuga ohustate te teisi inimesi. Antibiootikumid on põhjusega retseptiravimid. Enne, kui te neid võtma hakate, teeb arst kindlaks, kas teie kurguvalu on bakteriaalne (harva juhtub sedagi) või on teil viirushaigus – ja kui teile kuur välja kirjutatakse, võtke see ikka kenasti lõpuni. Kui te mind ei usu, lugege näiteks seda artiklit.

Kolmandaks. Ehk siis jah, teemavahetus oli meil taas. See teema ei lähe otseselt jõuludega kokku, aga tahaks lihtsalt kirjutada sellest, et minu jaoks on täiesti uskumatu, KUI suur meeste ego olla võib. Kujutan ette, et seda on kõigil naistel elu jooksul korduvalt juhtunud – et tuleb võõras või pooltuttav ja ütleb midagi, mille mõtteks on, et “Sinusugust naist ma küll ei paneks.” Mul juhtus just taas nii Facebookis, keegi leidis, et mu käelihased on liiga suured ja et tema küll sellist naist ei tahaks. Ma ei kujuta nüüd ette, mis nende meelest see naine tegema peaks – nuttes pikali viskuma ja veene nüsima hakkama, sest maailmas on küll üle kolme miljardi mehe, aga see täiesti suvaline tüüp siin, kellega tal nagunii midagi ühist ei ole, ei taha teda? Naised muidugi kehitavad õlgu ja mõtlevad, et “hea taun küll” ja sellega kõik piirdubki. Maailm on nii suur ja lai, et olgu sul kasvõi alumised hambad puudu ja ühe käe asemel konks, kuskil leidub keegi, keda just see erutab.

Aga ma hakkasin mõtlema, et ma ei ole IIAL vastupidist olukorda näinud. Jah, me AbFabiga tegime just ühele noore välimusega poisile nalja, et ta ei tohi nüüd habet ära ajada, sest Supilinna kolis just vägivaldne pedofiil. Jah, ma ütlesin alles ühele trennikaaslasele, et mulle meeldis ta eelmine soeng nii palju rohkem. Ja muidugi me arutame seda sõbrannadega omavahel ja võin ausalt öelda, et ma olen näiteks üsna selgel veendumusel, et ma ei hakkaks ühtki suitsetajat lähemalt katsuma, for reasons, aga ma ei läheks baaris ühelegi suitsetajale näkku ütlema, et “kuule, minu jalad kleepuvad su pläru nähes lausa iseenesest kokku ja tahaks end emakasse pussitada, et välistada võimalust, et ma iial su geene edasi kannan”. Samas kui nii mõnigi suitsetav naine on kogenud seda, et mehed sama mõttega kommentaare teevad – tean seda, sest olen pealt näinud, kuidas mees võõrale naisterahvale baari ees rääkima hakkas, et muidu kutsuks ju kohtama, aga näed, sa oled suitsetaja. Tüübil endal olid pooled hambad puudu ja ta nägi välja, nagu oleks mudas püherdanud, aga tal oli piisavalt enesekindlust, et neiule ära mainida, MILLISEST mehest ta just ilma jäi.

Kas see ongi male privilege? See, et mees võib olla selline, et kõik tema ümber imestavad, kuidas ta IQ-st piisab, et ta üldse püsti hoida, ja jätkuvalt eeldada täiesti siiralt, et kõik tema ümber tahavad teda. Sest paljud mehed vihkavad geisid samal põhjusel – ta võib nüüd ju MIND katsuma tulla. Sest see on ometigi ilmselge, et kõik, kelle orientatsiooni tõttu ta võiks valimisse jääda, tahavad teda meeletult ja näevad temast öösiti und. Ei tea, mina igatahes alati imestan sellisega kohtudes, kuidas talle veel tellisega näkku pole antud, sest sellist iseloomu on ju üsna raske välja kannatada.

Selliste armsate mõtisklustega tänaseks ka lõpetame. Jõulurõõmu teile kõigile südamesse!

24 kommentaari “Jõulueelsed mõtted

    1. Tallinnas saab turu pealt igasuguseid vene imeravimeid, millel siin müügilubagi ei ole. Pluss nagu ma ütlesin, osadel jääb eelmisest kuurist “üle”, sest nad ei viitsi kuuri lõpuni teha, kui parem hakkab.

    1. Ta ei ole selles mõttes suvaline tüüp, et ma ikka tean, kes ta on ja olen temaga samas seltskonnas olnud, aga selles mõttes suvaline, et igapäevaselt me aega ei veeda ja me oleme üsna erinevate eluvaadetega ja ilmselgelt üksteist kaaslastena ei näeks nii või teisiti, sest mina olen nohik ja tal on meri põlvini.

      1. Kui virtuaalne arvustus, siis netifoorumites teevad selliseid asju ikka naised ka. “öö, sellega ma küll ei…” jne.
        Otse näkku ütlemisi ilmselt esineb vähem, aga eks endast väiksemale ongi lihtsam selliseid asju öelda.

        1. Mis seal ikka, ärgu lugegu, ma lihtsalt juhin tähelepanu tõigale, et selline halvasti ütlemine ei ole meeste privileeg ainult.

      2. No… selle inimese kohta, kellest jutt käib, ei ole mul sõnu :D. Aga, tahan juhtida su tähelepanu sellele, et ma olen temaga kunagi fb-sõja käigus saanud teada, et tema arvates on kõik inimesed tema fb-s SÕBRAD. KOHE SUURTE TÄHTEDEGA. Vot nii, taha või ära taha 😀

  1. Ütleme, et oluliselt ebameeldivam on, kui seda tüüpi isendid väljendavad soovi sind panna.
    Praeguse kommentaari puhul saab lihtsalt jumalat tänada ja kinnitada, et tunne on vastastikune

  2. Enamus naisi on huvitatud, et mehed oleks tähtsad ja privilegeeritud. Teie AbFabiga olete erandid.
    Tavalised naised teevad kõik, et õhutada meestes pidevalt seda Kõva Mees olemist.

    *müüb metsa ja peksab pedesid raudlatiga*

    :))

    1. max +1.
      Ühtlasi on naiste kohustus anda meestele võimalusi end Kõva Mehena tunda. Kui su ainus soov mehele on “vii prügi välja”, siis ära vihasta, kui ta lõvi kohates ära jookseb. Või noh, esimese reaktsioonina nkn vihastad, aga hilisema analüüsi käigus võiks aru saada.

      /käis eile Vääramatut Jõudu vaatamas

      1. See oli kõige kenam lause, mida ma oma suhtumise kohta kuulnud olen, enamasti on ikka “issand, sa oled nii ülbe, keegi sind tlaub ka üldse?” (Jah; ja samuti jah, üllatuslikult; vähesed küll, aga siiski taluvad.)

    2. Ära üldista.
      Mind ka ei huvita tähtis ja priviligeeritud mees ja ma tean veel mitmeid, keda ei huvita, peale Rentsi ja Abfabi.

      Iseasi, et näiteks ülalpeetavaid mehi lihtsalt ei saa endale enam lubada naine, kellel on juba ka lapsed.

      1. “Ära üldista!” on muidugi kõige rumalam väljend, mida blogidest ja kommentaariumitest leida võib:))
        Alati kui me soovime rääkida millestki abstraktsest, võrrelda mingit nähtust mõne teise nähtusega, siis peame üldistama. Ainult nii võib avastada seoseid protsesside ja asjade vahel.

        Jah, on olemas ka kuue jalaga vasikas ning olen kindel, et Notsu tutvusringkonnas on inimene kes kõndimise asemel leviteerib aga rääkides ühiskonnast peame paratamatult silmas pidama seda “keskmist enamust” kes määrab üldise trendi.

        Ning üldise trendi (üldistamise) järgi on aru saada, et naised soovivad juhtivatel kohtadel näha mehi. Seda on aru saada nii pärast valimisi kui ka kõrghariduse statistikast – kõrgharitud naisi on kaks korda rohkem kui mehi kuid firmade omanikud ja juhid on enamasti ikkagi mehed.

        Tänapäeval võib firma teha poole tunniga internetis. Miks naised ei tee endale firmasid ja ei võta tööle teisi kõrgharitud naisi ning ei maksa neile suurt palka?

        Sest enamus (üldistus) naisi ei soovi end ühiskondlikult siduda. Nad tahavad vabad olla oma peamise funktsiooni jaoks – lapsed.

        P.S. nüüd võiks keegi kirjutada siia pika tiraadi kuidas “minu tutvusringkonnas on küll üks naine, kes pole üldse selline”.

  3. Ah okei, eks ma siis ka vist pole tavaline 🙂
    isegi prügi viin ise välja ja šaakaleid ähvardan ka – lõvi pole veel ette sattunud. Kui mind keegi ei talu, kas ma olen siis veel kõvem mutt kui AbFab? [ei pea end isegi ülbeks vaid ainult mõõdukalt enesekindlaks].

    1. Järvakandis elanud kord nii tugev mees, et vasaku käega löönud hobuse maha, paremat kartnud isegi.

      Ilmselt peab mingi kõwaduse-wõistluse tegema, et seda ülikõwa eite välja selgitada.

      1. Jhahaha, teeme heategevusliku maadlusvõistluse 😀 kui ma Rentsi jutust õigesti mäletan, siis oleme me enam-vähem samas kategoorias.

        1. Ma ei tahaks küll teie entusiasmi jahutada, aga selle maadluse võidan mina. Sest te lihtsalt ei jõua mind paigast liigutada. See on nagu see lehmade ümber lükkamine – puhas müüt!

  4. Sattusin oma statistika kaudu väga väga naise kunagist postitust lugema ja sealt käisid üsna sarnased kommenteerimisteemad läbi, lingin seda juustejuttu igaks juhuks (mingist obsessioonist, et kõik sarnasel teemal kirjutatud asjad oleks üksteise juurest kättesaadavad ja siis on hüpertekst ja värk ja hästi mõnus.)

Lisa kommentaar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.