alcohol · me me me

trennipeded aidake (vol2)

Krt, mul on mure juba – no ei saa normaalselt jooksmas käia, aeroobse trennina siis. Üks kõik kui aeglaselt ma sörgin, pulsi lööb minutiga liiga lakke. Kiirkõndi pole mõtet soovitada, see mu pulssi üles ei aja, sest ma kõnnin niisamagi ju kogu aeg kiiresti, sest ma olen alati kuskile hiljaks jäämas. Pealegi on kiirkõnd so not my thing. Aeroobne trenn oli juba põhikoolis minu jaoks raskem kui tavaline, aga no järjest raskemaks läheb. Täna üldse kõndisin pool ajast. Mis ma teen siis nüüd? Vähem jooma ju ikka ei hakkaks.* Või on asi lihtsalt selles, et ma pole järjepidev? Et vahepeal jooksen kaks nädalat iga päev või ülepäeviti ja kui koolis rohkem teha on, ei jookse kaks nädalat üldse. Või on asi selles, et korralikku anaeroobset pole juures ja seetõttu ei taha lihased kaasa tulla?

Kuna ma olen tuntud polkovniku lesk, hakkan ma juba närvi minema. Mul on terve siinoldud aja nina kinni olnud (enne tulekut vist ka paar nädalat, aga siis ajasin ma selle külma ilma kaela), nii et vabalt võiks olla näiteks südamelihase põletik, mis tavaliselt esimese asjana näitab end mandlites (mida mul enam ei ole) ja seejärel nõrgestab kogu organismi. Või mõned muud koledad asjad, mis mu suguvõsas esinenud on. Sest näiteks vere rauasisaldus on mul alati nii madal olnud, et ma olen ainult paar korda verd anda saanud, see võib viidata millelegi muule. Krt, kus on dr House, kui mul teda vaja on? Või AbFab, sest palju mul ja hobusel ikka erinevust olla saab.

* Tglt juba mõtlesin, et peab, ei ole ikka midagi parata, raha hakkab ka niiviisi otsa saama.

19 kommentaari “trennipeded aidake (vol2)

  1. Aga kui sa jooksed näiteks ülepäeviti, kas sa siis tunnetad progress? Et jaksad rohkem ja on kergem?
    Kui nädal aega ülepäeviti joosta peaks juba natuke tunda olema, et jaksad paremini, võhm tuleb kiiresti.
    Aga kui sa seda ei tunne, isegi näiteks 2 nädalase jooksemise järel, siis on miskit jama 😀

    Hingamisele jooksu ajal tähelepanu pöörad? A la iga kolme sammu pealt hingad sisse ja suukaudu välja?

  2. See viitab ikkagi treenimatusele. Jooksmine kõigile ei sobigi. Proovi kõrvale ka näiteks ujumist… vees treenides olles ei lähe vererõhk nii üles.

    Jooksmistreeningul tee seeriaid… minut jooksu ja siis puhkus. Kui pikema aja jooksul ikkagi nö treenitust ei teki, mine kardioloogi juurde – määrab sulle koormustesti vms.

  3. Selge, ma proovin siis üle ühe teha edaspidi, et üks päev ujumist ja teine jooksmist. Ja ma ei tea, kas tuleb progress, ma pole väga järjepidev olnud. Luban 2 nädalat tubli olla, siis saan uut tagasisidet anda. Koormustesti kunagi tegin, tookord oli okei – kuigi jooksmine oli ikka tüütu ja raske.

    P.S. Hingan nagu torust tuleb, eks nüüd siis vaatan seda kah.

    1. Ei suitsetagi. Aga selle viimase kohta mõtlesin lolli peaga, et peaks just aitama organismist kiiremini kõik jäägid välja saada, kuigi, tõsi küll, eks see pohmakas vist eelkõige vedelikukadu ole.

  4. a) ole joonud (vett, loll) ja ära ole pohmas. Pohmas on ikka jube joosta, pilt läheb taskusse
    b) ole söönud mingi maitea, 2 tundi enne
    c) hinga rütmiliselt (ma hingan kolme sammu tagant ninast sisse, suust välja)
    d) alusta väääga aeglaselt, käimistempost natuke kiiremini
    e) hea, kui mingi vorm enne all on, ma spinnisin kogu talve

    Hemoglobiin ja raud: see, kui sul punalibledes rauda vähe on, ei pruugi tähendada et seda organismis vähe on. Ja kui sul organismis rauda vähe on, ei pruugi tähendada, et seda toidus vähe on. Nii et aneemia põhjus oleks kasulik välja selgitada. Üks mu sõbranna hakkab lehti riisudes ka hingeldama, tal on hemoglobiin 90. Mul oli väiksena, siis, kui ma klassi parim pikamaajooksja olin ja kaks hobust päevas sõitsin, mingi 100 vist.

    Krooniline nohu võib ennem olla mingi allergia. A ma ei tea ka.

    1. See allergiavariant tundus mulle endale ka kõige loogilisem. Nii et ehk saab minust kodumaal taas normaalne inimene.

  5. Intervallide jooksmine – minut jooksu ja minut puhkus – on lõbus, aga ränk.
    Ujumine, jalgratas, sagedasem jooksmine…

    Aga kui aeglaselt joosta ei meeldi, siis jookse kiiresti?
    Noor inimene, las see pulss läheb üles.
    Ja kui üles?
    180, 190, 200, üle selle?

      1. sul on kaks varianti
        – teha süstemaatiliselt baasvastupidavuse trenni ja saada pulss alla
        – öelda “pe*sse” ja teha trenni nii, et endal lõbus on

        esimene on muidugi õigem, aga teine ei ole ka halb.

  6. Click to access learntorun10k%20program.pdf

    tee seda. ma olen küll eluaeg trenni teinud, aga jooksmine pole kunagi nauditav olnud, kuna pole seda väga hästi jaksanud. aga kui selle programmi läbi tegin, siis hakkas meeldima, sest nägin reaalselt progressi. ma kasutasin pulsikella ka ja mingi aja pärast nägin, kuidas pulss kukkus madalamale sama asja tehes. st oli progress näha. ja mulle sobis see intervall, kuna no ma ei jaksanud toona ka üle paari minuti järjest sörkida, ilma et pulss lakke oleks roninud. aga mõne nädala pärast juba jaksasin 🙂

  7. Eile sadas jooksmise ajal vihma, täna rahet. Intervallitama ei hakand, aga mingi 5 km sörkisin ära. Higiseks ka ei ajanud. Õudne maa see Soomemaa.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.