antropoloogia · me me me

antropoloogia on huvitav

See ei ole väga normaalne, et ma kohaliku aja järgi kell seitse hommikul magama lähen. Samas on see koduse ja südamelähedasema aja järgi alles kesköö, nii et väga kurta vist ei saa. Pidin nimelt oma ainsa Eestist võetava aine jaoks kodutööd tegema. Seda kõige viimast, peale seda on ainult üks pisi-pisike tagasiside vaja anda ja järgmise nädala lõpuks saab seal hinde välja. Nii kiire on, et pole aega blogidagi, söömisest ja kusel käimisest rääkimata. Aga see-eest on hea tunne näha, et asjad hakkavad ükshaaval tehtud saama.

Nimelt esitasin lõpuks ära selle suure essee, mille kohta mitu nädalat tagasi vigisesin, et ei viitsi seda teha. Sellega said ühes aines kohustused täidetud. Nüüd siis kodune aine, mis enamvähem tehtud sai. Nii et alles jäi ainult kolm ainet, millest üks on prantsuse keel (kui haldjas aitab, jääb sinna ainult kaks testi ja üks eksam, aga need on juba nagu nalja teha) ja üks on meditsiiniline antropoloogia, mis on lihtsalt tore. Ainuke asi, mida ma kardan, on arenguantropoloogia suur kodutöö. Seal tuleb nimelt vaba teema valida ja lühike (ca 5 lk) uurimus kirjutada. Peaks laskma Wildil selle ära teha ja talle selle eest viis kana kinkima. Naturaalmajanduse parimate traditsioonide kohaselt. 😀

Meditsiinilises antropoloogias tuleb ka vabal teemal uurimus kirjutada, seal valisin teemaks subincision’i (NB! NWS!*). Eestikeeli öelduna räägin siis nokside lõikumisest. Algselt tegelesid sellega näiteks Austraalia aborigeenid ja see oli üleminekuriituse osa, mis tähistas seda, et poisist oli saanud mees. Nagu sisselõike kujust näha on, taheti kohati just ka naiselikumale poolele lähemale jõuda – tekkinud kuju meenutab naise suguelundeid ning veritsemine sümboliseerib menstruatsiooni. Teisipidi võimaldab naiselikkusele lähenemine ja mehelikkusest kaugenemine kogu soolisusest kõrgemale tõusta**. Lisaks siis see, et ka meeste jaoks tekkis erinevus urineerimise ja ejakuleerimise väljumispaikade vahel, mis võimaldas eraldada püha ja ebapüha tegevuse. Kuigi arvata on, et ma jõuan selle teemaga tänapäeva ja seon selle genitaalse ilukirurgia, armistamise, valu- ja adrenaliinisõltuvuse jt selliste teemadega.

Feministlikust perspektiivist ei saa ütlemata jätta, et naised said selle teemaga jälle ära – kui naiste ümberlõikamise eesmärgiks on see, et naine vahekorda vähem naudiks või see talle suisa valulik oleks, siis meeste puhul on hiljem närvilõpmed tundlikumad ja kogu teema rahuldustpakkuvam. Alati omakasu peal väljas, raisad.

P.S. Loodan, et oskate hinnata seda, kui armsa pildi ma postituse juurde valisin. Oleksin võinud midagi hoopis teistsugust panna…

* Not Work Safe, siin riigis armastatakse USA eeskujul akronüüme rohkem, kui keskmine lits STD-sid on põdenud.

** Jah, nemad olidki varajased metroseksuaalid.

8 kommentaari “antropoloogia on huvitav

  1. gaad deem milline adrenaliin on enda noku roosiks lõigata. terve päeva ikka kongis ära istud siis mõtled, et üllataks ennast õhtul ja lõikaks noku otsa neljaks.

  2. peab ikka isu olema, et oma kõige õrnemat kehaosa pisukese parema seksi nimel pea pooleks lõigata. mehed…

  3. sedaet… “Lisaks siis see, et ka meeste jaoks tekkis erinevus urineerimise ja ejakuleerimise väljumispaikade vahel, mis võimaldas eraldada püha ja ebapüha tegevuse” – viitsid veits lahti seletada, mis nipiga “nokside lõikumine” võiks seda väljumispaikade erinevust tekitada?

    1. Kas sa neid pilte vaatasid, mis lingis olid? see sisselõige algab ju juba üsna madalalt ning ma saan sellest nii aru, et kusejuha lõigatakse ju läbi, seemnejuha* aga mitte. Seega uriin väljub uuest avast (pidavat tekkima “vihmavarjuefekt” ja kuskil oli öeldud, et mehed, kes tahavad siiski püsti kusta, kasutavad selleks vastavat metall-lehtrikest), sperma aga traditsioonilisest.

      * kasutan praegu termineid, mis kunagisest bioloogia tunnist ajju pidama on jäänud, kui need valed on, siis juhtige tähelepanu

      1. ma vaatasin neid pilte jah ja just sellepärast tekkiski küsimus. noksis on vaid uretra, ja nii kusi kui seemen väljuvad mehe kehast just selle kaudu. näiteks siin http://www.theodora.com/anatomy/images/image1156.gif on näha, et seemen jõuab urethrasse ikka üsna kõrgel, “vas deferens” kaudu. seega manipulatsioonid noksiga aitavad imho üsna vähe, kui mõte oleks püha ja ebapüha tegevused eraldada.

        1. Hmm, see on huvitav. Sest seal oli just kirjas, et kusi hakkab väljuma ühest august ja sperma teisest. Huvitav, kuidas see siis toimib.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.