anna kannatust · prantsuse

see ongi äri Prantsuse moodi

Sain täna teada, et ilmselgelt polnud pangateemas asi minus ja ilmselt isegi mitte selles, et LCL oleks sitt pank (õigemini sitt pank on see muidugi ikka, lihtsalt mitte sitem kui teised), sest eestlasest tuttav, kes “avas konto” Disneylandi soovitatud pangas (Crédit Mutuel), sai teada, et avaldus, mille ta konto avamiseks kirjutama pidi, “on kadunud” ja kogu pangapersonali suureks kurvastuseks on kahjuks juba liiga hilja uut avaldust kirjutada. Võin ette kujutada nende pangatöötajate siirast kahjutunnet selle väga harva esineva töötajatepoolse saamatuse, vähese informeerituse ja kehva töö üle.

Mina olin aga vahepeal jälle ise loll ja mõtlesin, et kui tegu on ühe hiidsuure firmaga (fnac), millel on ka Prantsuse haru, siis mis seal ikka kehvasti minna saab, seda enam, et erandkorras on ka Prantsuse osakonnal normaalne koduleht, seal reklaamitakse, et iga kell saab abi nii telefoni kui meili teel, saab jälgida oma tellimuse olukorda jne – nii et tellisin sealt kaks raamatukest. Tellides pidin õnnest õhku hüppama, sest tuli välja, et siin saab Paypaliga maksta, mis on Prantsusmaal üsna haruldane ja ei ole vaja vanaema lellepoja allkirja selle kohta, et ma usaldusväärne inimene olen. Tegin tellimuse ära, kirjas, et hiljemalt viie päeva pärast pannakse posti. Esmaspäeval sai nädal aega tellimusest mööda, vaatasin, et ikka on kirjas commande en preparation, mis tähendab, et seda pole ikka veel posti pandud, lisaks on huvitaval kombel tähtaeg selle kohta, millal asi hiljemalt posti pannakse, nihkunud 25. augustini (= viiest päevast on saanud kümme). Veel huvitavamal kombel on praegusel hetkel aga kodulehel nende asjade juures kirjas, et tellides võib postipanek võtta neli kuni kaheksa päeva, nii et ega ma seda 25. augusti juttu väga ei usu. Igatahes saatsin neile siis selle peale esmaspäeval meili, kus küsisin, mis värk on ja kaua läheb. TÄNA hommikul helistasin neile ja küsisin, mitu tööpäeva neil meilidele vastamiseks tavaliselt läheb – küsiti mu nime ja öeldi, et vastatakse kohe. Võite ise arvata, mitu kirja mu postkasti potsatanud on.

Vajaliku info sain siiski kätte – Facebookist. Nimelt on nad oma seinal kirjutanud, et kuna see on palju küsimusi tekitanud, siis olgu öeldud, et commande ja en preparation tähendavad mõlemad, et tellimus pole kinnitatudki, kui aega on tegeleda sellega, küll siis tegeletakse. Samuti oli mainitud, et miskipärast kirjutatakse neile palju ja eks nad jõudumööda üritavad vastata. Ja siis oli hulk kommentaare, kus prantslased ähvardasid neid boikoteerida ja muud sellist. 😀 Nii et pole ma ainus, keda selline asi närvi ajab, kohalikud on sama leilis, seda enam, et paljud tellisid oma asjad nii, et näitas, et toode on laos olemas ja pannakse samal päeval posti, aga hiljem selgus, et imegu käppa, sest mett ei ole. Äri.

4 kommentaari “see ongi äri Prantsuse moodi

  1. See fnac tundub küll olema prantsuse firma (vähemal fnac.com avanes ainult selles keeles.

    Kasuta parem Amazoni ja naudi kiiret teenindust.

  2. AAAAAAA. tegelikult üks väga oluline faktor läks ju meelest täiesti.

    nimelt on Prantsusmaal august täielik tööikalduse kuu, Pariis on tühi, kõik on puhkusel, pooled poed on kinni ja mõistlik prantslane harrastab farnientet, varbad Vahemeres.

    võibolla see seletab ka üht-teist…

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.