Jagan kultuuri

Kuna teoreetiliselt on ju võimalik, et meie hulgas on mõni, kes on nii hipsterlik hipster, et tal ei olegi Facebooki kontot, või kellel on nii peen huumorimeel, et ta ei olegi Vello Nelikendkaks andunud järgija/jälgija, kopeerin siiagi tema tänase üllitise, sest mulle oleks seda lugedes suurest naerust peaaegu Subway sai kurku läinud. Pealkirjaks “Muljeid vastavatud Subway külastusest”:

Kuulsin uudistest, et Tallinnas avati uus välismaine restoran Subway, mis pakub siinmail seninägematuid sööke ja hõrgutisi. Panin siis täna kodus ülikonna selga, sidusin lipsu ette, viksisin kingad ja seadsin soengu seitlisse… no ikkagi suur sündmus minu jaoks, olin ju see kuu kokkuhoidlikult vett ja elektrit kulutanud ning suutnud säästa 9 eurot ning nüüd tahtsin kena pühapäeva puhul end väheke parema söögiga hellitada.

Istusin siis Subways maha ja ootasin, et tuuakse menüü aga ei kippu ega kõppu. Teenindajad loivasid mööda ja ei teinud teist nägugi. Vahepeal lisandus uusi kliente, kes kõik kohe võtsid asjatundlikult leti äärde ritta. Ühel kõrgem soeng peas kui teisel ja kolmandal veel suuremad prillid ees kui neljandal. Viiendal aga nii kitsad teksad jalas, et sinna poleks peer ka enam sisse mahtunud. Kuues toksis midagi oma kaasaskantaval käsi-televiisoril ja kergitas salamisi püksisäärt, et ta uute lacoste botaste logo ikka välja paistaks.

Aa no siis ma sain aru, et Subway on ju tavaline staloovaja, kus pead ise kandiku võtma ja leti ääres teiste töölistega järjekorras seisma ning ootama millal kokk kulbiga kandiku täis lobistab. Meenus aasta 1967 mil Järvselja Õppe ja Katsemajandis töötasin ja seal oli täpselt samasugune söökla – kipakad lauad, plaaditud põrand ja nurgelised kefiiriklaasid. Kiikasin uudishimulikult leti taha, et näha, kas seal kusagil on ka tülpinud näoga nõudepesijamutt Ulvi, kes oma punaste tursunud käte ja halliks tõmbunud nõudepesulapiga, mis on tehtud vanadest aluspükstest, kandikuid ja taldrekuid nühib. Nõudepesijamutti ei paistnud siiski olevat… aga no ju tal paus ja tõmbab tagaukse juures suitsu ning mõtleb, et kurat oleks pidanud ikka Reinuga abielluma, oleks vähemalt sohvoosi kontorisse koristajaks saanud.

Vahepeal oli järjekord minuni jõudnud ning kuna olin selgeks saanud, et tegu on võileivabaariga, kus suppi, praadi ja magustoitu pole loota, siis tellisin kaks kiluvõileiba muna ning värske rohelise sibulaga.

Teenidaja vaatab mulle otsa ja ütleb, et kiluvõileiba neil ei ole.

Tulevad Eestisse ja kiluvõileiba polegi…. no lõigake siis mulle korralik käär musta leiba tomati ja…

Musta leiba meil üldse ei ole…

Mis teil siis üldse on?

Meil on näiteks pakkuda päeva special “sunny ham teryaki pizziola sändvitch”, 8 eurot. Seal on juustu, sinki, pizziolat ja saia.

Kurat, 8 eurot võileiva eest, seda ikka on natuke liiga palju. Ei teagi, kas nii kallist võileiba üldse raatsikski süüa… võtaks hoopis selle 8 eurise võileiva koju kaasa, paneks tolle rihma otsa ja käiks seda Maxima juures pensionäridele väikse raha eest näitamas… või kas oskakski seda üldse süüa? Kas ikka manuaal tuleb kaasa, kuda süüa? Mitu korda mäluma peab, et kõik selle 8 euri maitsenüansid ikka korrektselt välja tuleks?

Peale pikka kaalumist, mõtlesin, et ah perse kah, kurat, kui juba on tuldud välja sööma, siis tuleb ikka papp välja käia. Andsingi siis teenindajale dabroo ja ta asus võileiba meisterdama. Korraga märkan, et too hakkab minu 150 kroonise singivõileiva vahele mingit jkahtlast hallikat paberilehte sokutama…

Sain õnneks tal sabast kinni, et ooot oot, see nüüd küll nii ei lähe, mis asi see siis on?

Teenidaja vastab, et see on sink.

Igaljuhul sink see ei olnud. Pigem nagu märjaks saanud wc paber.. pealegi veel nii õhuke, et valgus paistis läbi… Palusin teenindajat, et ole nüüd vunts ja lõika mulle ikka üks korralik viilakas sinki mis vähemalt poolteist sentimeetrit paks, juustu pane mehemoodi ja võid nagu meiereis. Pizziolast ei hooli, pista see sellele käsi-televiisoriga härrale võileiva vahele ja arvuta minu võileva hinnast maha.

Teenidaja aga keeldus minu nõudmistele vastavat võileiba tegemast. Süda sai täis, haarasin kättemaksuks letilt peotäie hambaorke ja tulin tulema. Istusin bussi ja sõtsin Linnu teele, kus laksisin korraliku topelt räägupesa burgeri näost sisse ja raha jäi ülegi.

13 kommentaari

  1. See oli mitu päeva tagasi üleval.
    Ma lugesin seda enne, kui sina.
    Nirti > Rents

    • Ikka ainult ärapanemise peale väljas.

      • Olen moodsa aja laps.

        • Konkureerimishimu on midagi iidset, neiud. Moodne aeg peaks hoopis tolerastiat soosima. Rahvaste sõprust ja muud sellist.
          Või oli see niimoodi 30 a tagasi?

  2. Ma ka FB-s seda mõni päev tagasi lugesin. Ja iga kord kui ma teda loen, ma mõtlen, kes ta küll olla võiks? Huvitav, kas keegi teab? Või on tal tõesti õnnestunud juba aastaid enda tegelikku nime varjata?

    • Talle ju vanemad daamid meeldivad, pead ta kohvile kutsuma.😉

      • oot ma pean oma mehe käest küsima, kas tohib😀 a tegelt ka, ma olen jube uudishimulik. Vahel jääb kohe painama, et mis mõttes ma loen üht inimest aastaid ja siis ei saagi teada, kes ta on. Tahaks teda ju positsioneerida kuidagi noh, et oleks ordnung majas ja asjad selged🙂

        • Mõni inimene on ikka korduvalt üllatunud internetis, kui taas meelde tuleb, et ma naine olen, nii et mõistan küll.😀

      • Aga issand Rents, sa ütlesid mu kohta “vanem daam”! Appi! Seda tuleb sul igal juhul nüüd pikema aja jooksul rehabiliteerida, sest midagi nii õudsat pole ma ammu kuulnud! Ja mina veel mõtlesin, et olen kõigest vaene üliõpilane😀

        • Peaksin edaspidi MILF ütlema või?

        • Ma ei saa sulle Rents su vastuse all vastata, aga vastan siin. Jaa, MILF on absoluutselt parem!😀 Sellega olen sulle selle “daami” igal juhul andestanud!😀
          Mulle meenus praegu, et Aunaste vist kunagi kusagil ütles, et ta ei salli sõna “daam”. Mingi Mairede kiiks vist😀

  3. Ma arvan, et Vello on orav. Nagu too Wikipedia oma, ainult tüsedam, laisem ja lõbusam. http://wumo.com/strip/2007/11/08/

  4. Aitäh selle loo eest. Mul tõesti ei ole näoraamatu kontot.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid