Itaalia “punk”, jutumärkideta punk ja metal

Olen täna itaalia keele lainel (ja sellises tujus nagu pildilt näha), sest itaalia keele õpetaja ütles mulle tunnis, et see on lausa häbiväärne, et inimene on kaks aastat itaalia keelt õppinud, aga ei oska ikka veel c tähte hääldada. Nüüd ma häbenen. Ja mõtlen, et see tegelikult on ikka tiba ebapedagoogiline ka. Ja kuulan itaalia muusikat, lootuses, et ehk jääb midagi külge, sest hääldusharjutusi ma ometigi ei viitsi teha.

Seega, kuna ma ise itaalia muusikast midagi ei tea, tegelesin põhiliselt guugeldamisega. Täna panin (vähemalt plaan oli selline) rõhku natuke karmimale muusikale. Nii et sellest tuleb pikk postitus ja suurem osa videodest on playlistide esimesed, nii et muusikat peaks siin tükiks ajaks jätkuma. Ongi parem, sest ega mul hetkel eriti blogimiseks aega ei ole, leiate siit veel nädal aega midagi kuulata.😀

Pungist. Keegi ütles solvunult internetis, et “itaallased teevad KÜLL punki” ja tõi näiteks bändi Prozac+. No ma siis kuulasin ja ma ei tea, mis see on, aga pungiks ma seda küll nimetada ei oska.

Tegelikult on neil aga päris punki ka. Minu üks lemmikutest oli vist Banda Bassotti, sest nemad teevad sellist muusikat, millega mina harjunud olen, noorus tuleb meelde. Nimi tähendab vist põhimõtteliselt varganägude bandet ja nad alustasid tegutsemist juba 1987. aastal.

Mitte et loomisaasta tegelikult midagi konkreetset ütleks. Derozer loodi umbes samal ajal, aga see on hulga kiirem bänd. No ega meil ka JMKE-t ja Vennaskonda väga mõtet võrrelda pole, kuigi samal ajal tehti ja puutepunkte on. Igatahes võib üsna julgelt öelda, et Derozer on üks Itaalia kuulsaimatest punkbändidest.

Itaalia kõige kuulsam metalbänd on ilmselt Novembre. Põhiliselt on tegu ingliskeelse ansambliga (kuigi muusikat on siin nagunii tunduvalt rohkem kui sõnu), aga kohati laulavad ka itaalia keeles. Minu jaoks midagi väga erilist ei ole, aga kannatab kuulata küll:

Harjumuspärasemat kurjustamist teeb La Quiete:

Ja eriti kurja surmaeelset korinat teeb Hour of Penance, minul ei õnnestunudki aru saada, mis keeles nad laulavad (pealkirjade põhjal pakuks, et ilmselt siiski inglise). Lisaks näevad nad enamvähem tõsiseltvõetavad välja. Aga nemad on siis sihukesed:

7 kommentaari

  1. esiteks on kindlasti üks tuntuid itaalia metalbände ka Lacuna Coil.

    teiseks, e ja i ees hääldad c nagu tšehhi ja mujal nagu k:) “che colore è Cipollino” – k, k ja tš ja seda kõike võimalikult emotsionaalselt, et oleks ehtne:D

    • On jah, aga selle jätsin välja, sest Lacuna Coil mulle üldse ei meeldi.😀

  2. Death SS olla samuti metalbänd, mitte et ma muusikast eriti midagi teaks, aga “Coliandro” sarjas käis terve osa selle bändi ümber.

  3. Jestas… minukene kuulab küll itaaliakeelset muusikat, aga see on väga teistmoodi muusika.

    Üks näide koos itaaliakeelse teksti ja selle inglisekeelse tõlkega:

    C erinev hääldus on siin päris kenasti kuulda ning loodetavasti on tekstist ka natuke abi.🙂

  4. Maitea, mul pooled lingid ei toimi ja see esimene pole tõesti punk (ehkki sugemeid on).

    Sisalik, trollid või, punkteemalisele sissekandele aavemariiat lisades?

    • Ma leidsin ainult kaks linki, mis ei toiminud, vahetasin välja.

      /Rents, kes tegelikult ei ole üldse internetis praegu.

    • Ei trolli, c-tähe hääldusega püüdsin aidata. Rentsi sissekande esimene lõik oli c-tähe hääldamisest itaalia keeles. Klassikalise muusika puhul on hääldus selgemini kuulda.

      /poeb mõnevõrra solvunult oma urgu.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid