Ma ise olen ka üllatunud

Aga sain esmaspäeval telefoni teel Disney esindaja kätte. Ma ikka paar korda nädalas teen nii, et võtan mobiili muude toimetuste kõrvale ja iga 15 minuti tagant proovin helistada ja ma pole seda tüüpi KUNAGI kätte saanud, nii et ma olin ikka megalt üllatunud, kui ta juba neljandal katsel toru tõstis. Suisa nii üllatunud, et kui ma harjumusest küsisin, kas ta inglise keelt räägib ja tema jaatavalt vastas, jätkasin ma ikka prantsuse keeles, sest noh – tavaliselt ei vastata seal sellisele küsimusele jaatavalt, nii et kaks ootamatut sündmust järjest. Pealegi meenus mulle, et ma nagunii ei tea, kuidas lettre de désisteme inglise keeles olla võiks.

Ja siis tuli kolmas pauk – tüüp ütles mulle, et ma saan raha sel nädalal. See oli minu jaoks nii rabav, et ma küsisin siiralt “Et quand vous dites “cette semaine” vous pensez “THIS week”, oui?” (“Kui te ütlete SEL nädalal, siis te ikka mõtlete SEL nädalal, jah?”). Miskipärast oli ta kuidagi tüdinud häälega. Ei tea, kas tõesti ainult selle pärast, et ma teda pidevalt jõudumööda ahistasin? Aga:

a) nii juhtub, kui sa oma tööd korralikult ei tee ja

b) eks ma pean harjutama, kui ma tahan tõlkijaks saada, räägitakse, et Eestis nad tihti niimoodi oma palka kätte saavad. Perekoolis rääkis isegi üks, kuidas ta on käinud tuntud toimetuse kontoris istumas – astus sisse, talle öeldi, et kahjuks raha lihtsalt ei ole parajasti. Tema ütles siis naeratades vastu, et “pole midagi, eks ma ootan, kuni tuleb,” ja istus laua taha maha. No ja ainult paar päeva pidi käima seal kohvitamas, siis ikka leiti kuskilt see puuduolev summa. Ehe Eesti elu, Prantsusmaa on sellele heaks praktikaks.

Ja veel rohkem üllatunud olin ma siis, kui selgus, et raha TÕESTI oli tänaseks mu arvel. Ai, ma hakkan nüüd alles laristama. Lähen näiteks linna ja ostan endale KOLMEEUROSE päevaprae.

P.S. Ei, ma ei saa sulle võlksi teha.

15 kommentaari

  1. Jee, kõigest neli kuud läks aega!

  2. Ma olen elatist ja lapsega kohtumisi lapse isalt samamoodi kätte nõudnud, kui ei nõuaks, siis ilmselgelt ei laekukski. Aga läheb ikka lõpuks tüütuks küll, kui sama asi kuust-kuusse kordub. Nõmekas.

    • Ja sul on veel üle kümne aasta minna.😀 Kui laps edasi õpib, peab ta õnneks juba ise kohtu kaudu elatist nõudma. Kuigi nõme muidugi, kui mõni ainult “suhete säilitamise” nimel nõudmata jätab – no mida sa säilitad inimesega, kes sulle (oma lapsele) leivarahagi ei taha anda?

      • Too pole inimene vaid loodusõnnetus, sellest ei ole enam mõtet rääkidagi.

        • Aga lapsetegemiseks kõlbas loodusõnnetus küll? Endal peab ka natukese oidu peas olema…

        • Tagantjärele tarku palju.

    • Ei, ma lihtsalt mõtlen… mis kasu mul riigist, mis isegi selle tilga laekumisi normaalselt korraldada ei suuda, ilma, et õigustatud subjekt ennast pidevalt pooleks ei võimleks?

  3. Vabandust offtopicu pärast.

    Mida prantslased ise asjast arvavad ja kas töötasu nii pikk viibimine on üldse seaduslik? Mingi lõtk on muidugi lubatud, aga kas see tõesti saab ja tohib olla neli kuud? On meil euroliit või ei ole?`
    Sa viivist ei saa nõuda või?

    • No tegelikult oli 3,5. Aga ega ma ei tea, kas on seaduslik, vabandust keegi ei palunud, ilmselt peaksin rahul olema, et nüüdki midagi sain.

      • Jah, just! Täpselt selle argumendiga lasevadki inimesed endale pidevalt pähe kus… vabandust, istuda. Ennast lohku tõmmata, haneks vedada, tillitada… “Peaasi, et midagigi sain!”
        Barrikaadidele, orjad, ega enne asi ei parane!

        • No mul ei ole hetkel sellist ajaülejääki, et kuskil välismaal veel orjade eest võidelda. Võitlen hetkel oma diplomite nimel.

        • Nüüd üles, keda needus rõhub, nälg, orjus ikkes hoiavad…

        • “Nälg, orjus perssest näpistab,” olid ikka need sõnad.😛

        • whoah, ma nägin täna öösel just unes, kuidas orkester “Internatsionaali” mängima hakkas, kui kontserdi ametlik osa vahepeal klounide tagaajamise tõttu katki oli jäänud… midagi on vist õhus.

        • “Internatsionaal kummitab kui hull / vist on kuri tulekul…” ?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid