Olgem head

Mina päästsin eile elusid. Käisin verd andmas. Tavaliselt tähendab see seda, et võtan K kaasa, läheme koos sinna, mul on liiga madal hemoglobiinitase, K pumbatakse tühjaks ja mina valin siis õnnelikult šokolaadi ja tunnen, et olen taas ühiskonnale oma pisikese panuse andnud (sest K-l üksi ei tuleks ju meelde sinna minna). Täna aga oli taas kõik kena ja minu veri läks ka kaubaks. On küll tore tunne, kuigi ega mulle väga ei meeldi see, kui mulle nõel sisse torgatakse – aga samas mõnele teisele jällegi ei meeldi ära surra, nii et see kaalub mu ebameeldivused üles.

Teiseks on vereandmine väga hea võrdsuskoolitus. Selles mõttes, et kui ikka näed, kuidas seal on ühtviisi koos nii kiilakad jõmmid, tätoveeritud mootorratturid, neiud, kes on hommikul kell 11 täismeigiga, elus kibestunud blogijad jne jne, siis tuleb ikka paremini meelde küll, et veri on meil kõigil punane ja aitamissoov ühesugune. Lisaks, suvel tasub eriti verd andmas käia, sest suviti on igasuguseid õnnetusi ju rohkem ja verevajadus suurem. Nii et olgem inimesed ja olgem head, te võite päästa purjus peaga ujuma läinud ja orgi otsa kukkunud rullnoka elu, et tema geenid siiski edasi saaksid kanduda. Hmm, see ei kõlanud nüüd päris nii hea reklaamlausena, kui mul plaanis oli, aga saate aru küll. Aitame elada.

Muide, kas te teadsite, et Eestis on ka doonorkoerad täitsa olemas? Igatahes on.

P.S. Minu jaoks oli eile esimene rannailm, mida sai ka rannas käimisega tähistatud. Vesi oli jahedavõitu küll, aga juba ujutav, krampi ei tõmmanud. Mina tahaks ikka natuke soojemat, aga K rapsis rõõmsalt ringi nagu hüljes.

11 kommentaari

  1. Aitäh! Minu lapsele tehti 3 vereülekannet ja see on enneaegsete laste puhul täiesti tavaline praktika, et kui nende hemoglobiinitase langeb, siis seda muudmoodi normi ei saagi. Algul olin muidugi täiesti šokis, et miks talle vereülekanne tehakse, mis tal ometi viga on, hiljem alles sain teada, et see nö rutiinne protseduur enneaegsete puhul. Ja neid pisikesi on tegelikult üsna palju. Mees mul ka doonor, ei olekski arvanud, et kunagi endal selle teemaga tegemist tuleb.

  2. Tubli vapper väikevaal! Mu saja-aastane ema käis tänavu 17.mail ujumas ja kiitis, et vesi oli isegi liiga soe. Tglt eks ta siis oligi, praegu on maha jahtunud jälle. Mul on küll alati hirm, et mida ta jälle ette võtab ja millal ta redeliga katust parandama ronib ning alla kukub vms. Viimane lubadus oli ise uus lakaluuk teha, kui mina seda ära ei orgunni.😛 Nii et talle võib ka hullemal juhul verd vaja minna…😀

  3. Ohhhh, kuidas see teema mul s* keema ajab…
    Mu hemoglobiin on stabiilselt 120. Ära ei sure, aga doonoriks ka ei võeta.
    Retafer jaburates kogustes ei aita. Ma armastan kõike punast, sh toorest liha, ei aita. Ferritiinitase ei ole madal, seega väga nagu rauapuudust ei ole ka.
    Nii loll ma ka ei ole, et ei teaks, et rauapuudusaneemia ei ole see ainus aneemia maailmas. aga midagi muud mul justkui ka viga pole.

    Ma tahtsin luuüdidoonorite listi minna – ei saa. Selle talve jooksul olen kolm korda üritanud doonoriks minna – ei saa. Sest ma olen liiga aneemiline ja see olevat terviserisk (ma saan aru küll, aga sssssssss tigedaks teeb).
    Ja siis tuleb neid meile, et tulge palun doonoriks, meil on teie verd väga vaja. Aaaaaaagh tuleks, kui saaks.

    • ahah ja siseparasiite mul ka pole, kontrollitud.😦

    • A kas su hemoglobiini kunagi veenivereproovist on määratud? See koevedeliku teema on täiesti arvestatav tegur.

      • Jah, ise määran veeniverest, siis on ka madal.

  4. Tänud! Mina olen üks nendest, kes aeg-ajalt vereülekannet vajab. Kui keemiaravi periood ükskord läbi saab, siis loodetavasti olen jälle võimeline ka ise endale verd tootma, aga senikaua tänan kõiki maailma doonoreid selle eest, et nad olemas on. Ja ära surra ei meeldiks mulle kohe tõesti mitte, selles suhtes on Rentsil tuline õigus.🙂

  5. Kusjuures mul on selle madala hemoglobiiniga siuke pull, et näpuotsaverest tehtud proov sisaldab algul liiga palju koevedelikku, aga mingi umbes kolmandal võtmisel saab juba täitsa korraliku hemoglobiini näidu (kuni 10 ühiku võrra rohkem esimesest proovist).
    Südamekujuline pall mulle isiklikult ei meeldi, kõvavõitu on.
    A seda koerte doonovere teemat ma ka ükspäev mõtlesin. Et kas ja mis. Ja kui palju on koertel veregruppe? Kas neil on ka reesusfaktor?

  6. Enam mind vist verd andma ei võeta. Aga vähemalt see kohustus sai kodumaa ees oma 10 aasta jooksul edukalt täidetud. Mind ei saadetud kunagi tagasi.

  7. Ma ka juba yle 10 aasta doonor, hemoglobin yldiselt sinna 150+ kanti ja koik oudselt roomsad. Ainult, kui taimetoitlane olin, siis kukkus paris kiiresti lopuks saja piirimaile ja sain kovasti pragada ka.

  8. Mulle saadeti verekeskusest kena sünnipäevaõnnitlus:
    … /Doonoringa oled paljudele kinkinud nende järgmise sünnipäeva. Täname sind kogu südamest!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid