hapukurk + Türgi + sõda

Minu elus ei toimu mitte midagi põnevat ja see meeldib mulle. Lõpuks ometi natuke vaikust ja rahu. Miks ajakirjanduses on samuti vaikus ja rahu ja ei kajastata näiteks Türgi meeleavalduste tegelikku ulatust, jääb mulle segaseks. Käitutakse nagu oleks meil täielik hapukurgihooaeg ja kirjutatakse valitsuse korruptsioonist. No andke andeks, kui Eestis tahta poliitikute vassimisest kirjutada, võiks tõsielusarja teha kõigi 101 riigikogulasega ja siis sealt edasi järgmisele ringile minna. Harusaated nagu “Quo varastada, Kõpu vallavalitsus?” Materjalipuudust ei tuleks ilmselt ka kõige pisemas kolkas. Võiks aga arvata, et demokraatlikus ühiskonnas saab see, kui üks Euroopa riik otsustab Twitteri ja Facebooki blokkida ning kõiki meeleavaldajaid järjekindlalt “terroristideks” nimetab, tohutu tähelepanu osaks. Eriti kui on tegu riigiga, mis järjest kindlamalt islamivalitsuse poole tüürib. Postimees aga vahendab muudkui seda, kuidas Türgi peaministri sõnul on kõik juba vaibumas ja süüdlased saavad karistatud jne. Tänapäeval saavad inimesed internetist nagunii tohutul hulgal informatsiooni, mõni väide lihtsalt on selline, et kena oleks, kui peavoolumeedia seda kinnitaks või ümber lükkaks – näiteks väideti mõne päeva eest Facebookis, et Türgi politsei olevat gaasitanud ka haigla esmaabiruumi.

Aga põnevamatest asjadest, st pöördugem väljamõeldud maailma juurde. Selle põhjal, kuidas eile kogu internet kisas, et oksendab parajasti ja samal ajal tühistab HBO-kanali tellimise, eeldasin, et GOT-s juhtub midagi põnevat ja põhjapanevat. No et kõik kuningakandidaadid tulevad kokku ja teevad ühiselt harakiri, samal ajal kui draakonid nende veres püherdavad ja pisikesi draakoneid teevad (soovitatavalt läbi kellegi kõrva penetreerides vms). Oleks hooajale kena lõpp olnud ja järgmises (hooaja viimases) osas oleks võinud siis vaadata, kuidas tuhande aaste pärast viimased talunikud ka minema on pühitud ja draakonid uhkes üksinduses ringi lendavad. Tegelikult muidugi nii hästi ei läinud.

Ma ei saa neist vingujatest aru. See on sari, mis räägib SÕJAST. Viis kuningat sõdivad omavahel. Ja iga kord, kui keegi ära sureb, kiunub kogu see kamp, et kuidas nad küll saavad põhitegelasi ära tappa. Mis nad peaksid võitja väljaselgitamiseks maleturniiri tegema või kuidas ameeriklaste meelest see ilma hukkunuteta sõdimine käib? George Martin on ise mingis intekas öelnud, et ainus võimalik lõpp on see, et kõik on surnud ja ainult tuul undab tühjal põllul. Kui vaatajad oma tahtmise saavad, läheb selleks veel tükk aega, sest nad kõik peaksid vist vanadusse surema.

P.S. Jon Snow ei tea ikka mitte midagi. Täiega lollakas on ta.

25 kommentaari

  1. Nagu oleme näinud, siis osad tegelased ei sure. Me ainult arvame hetkeks, et nad on läinud.

  2. Ameeriklaste meelest peavad ja tohivad surra ainult
    1. tähtsusetud kõrvaltegelased (sest päris elus on ka nii, et see, kes pole tähtis, pole üldse tähtis)
    2. Väga Pahad tegelased ehk Nemad

    Meie Omad peavad elama, kui vaja, siis kasvõi võluväel koomast välja tulema. Ja kui Meie Omad kellegi Nendest tapavad, siis see on hea ja õige, aga vastupidi on kisendav ülekohus.
    Loogiš.

  3. Jon Snow ei tea isegi mitte seda, et külma käes oleks tark müts pähe panna.

    Sain vähemalt ära öeldud, raisk.😉

    • Nii kauneid lokke küll ei saa kinni kanta.

    • Jon sureb siiski ausalt rauamyrgitusse, mitte ajukelmep6letikku

  4. Ajakirjandus kajastab ju küll ja minu arust üsna objektiivselt.
    CNN-is on otse esilehel mitu lugu.
    BBC räägib rohkem Prahast, kus ma õnneks hetkel EI viibi.
    Aga ma küll ei saa öelda, et Türgist ei kirjutata.

    • Eesti ajakirjandust mõtlesin ma ikka. Postimees kirjutab väga valikuliselt.

      • Sul on keeled suus, miks sa peaks Eesti ajakirjandust lugema?
        See on rohkem reklaamivahendus-äri kui info allikas.
        Mingi perversne antropoloogiline huvi pärismaalaste meediakäitumise kohta?🙂

  5. Eeee… Türgi pingutab küll juba aastaid, et Euroopa Liitu astuda, aga mismõttesnagu Türgi Vabariik on Euroopa riik? See on asi, millest mina pole kunagi aru saanud. Kuidas saab Euroopa riik olla riik, mille maa-alast vaid 3% asub Euroopas (Ida-Traakia piirkond) ning ülejäänud 97% asub Väike-Aasia poolsaarel (Anatoolia piirkond)?

    Mis puutub Türgi soovi pääseda Euroopa Liitu, siis…

    Arvestades Prantsusmaa negatiivseid kogemusi kohaliku islamikogukonnaga, pean täiesti mõistetavaks seda, et Prantsusmaa tekitab Türgi liitumisläbirääkimistel tõrkeid ning keeldub avamast viie poliitikavaldkonna peatükke (11- Põllumajandus; 17- Majandus- ja rahanduspoliitika; 22- Regionaalpoliitika ja struktuurivahendite koordineerimine; 33- Finants- ja eelarvesätted; 34- Institutsioonid). Arvestades Küprose territooriumil laiutavat Põhja-Küprose Türgi Vabariiki ning Küprose (ja ÜRO) arvamust selle okupatsiooniriigi olemasolu kohta, on selge, et veel 8 peatükki 35-st läbirääkimiste peatükist jääbki lõpetamata. “Tulemuseks ongi Türgi püüd kehtestada end iseseisvalt ja Euroopa Liidu suhtes liigseid reveransse tegemata,” nagu Indrek Tarand juba 2012.aasta septembris kirjutas. Ehk siis: tänased rahutused Türgis näitavad seda, et see riik pole kunagi Euroopa riik olnudki. Meeleavaldajad pole sellest lihtsalt aru saanud ning otsivad demokraatiat sealt, kus seda pole kunagi olnud. Noh, võibolla sõnades on olnud, tegudes mitte, sest milline demokraatlik riik tunnustab ainukesena maailmas oma okupatsiooniriiki teise vabariigi territooriumil?

  6. Raamatus muidu see Robbi tshikk jäi ellu, teda ei võetudki pulma kaasa. Mõtlesin, et äkki mõnes järgnevas raamatus hakkab siis see tema poeg ka möllama aga ilmselt siis mitte. See noaga kõhtu oli üldse kõige rõvedam asi, mida ma näinud olen. Tavalisi kõrilõikamisi on vist niipalju juba ekraanil olnud, et ei tekita erilist emotsiooni, laste ja rasedate tapmist üldjuhul ikka ei näidata. Kui keegi püssist maha lastakse, siis ei tunne nagu eriti, et keegi oleks surma ka saanud, tavaline värk ju

    • ÜLDSE ei spoilerdanud praegu, mkk…

      Ma olen raamatut lugenud, muide. Aga teiste peale võiks mõelda ikka.

      • See ei ole ju spoilerdamine, kui film on sellelt kohalt, mida ma raamatu kohta kirjutasin, edasi juba läinud. Raamatus ei võetud seda naist pulma kaasagi, aga ekraanil pussitati surnuks. See on ju möödas juba. Ja ma pole 4. ja 5. osasid lugenudki

        • Aga mõtle kõigi peale, kes pole lugenud või kes pole näinud veel seda osa. Näiteks mina🙂, ehkki mind see muidugi ei häiriks… aga ma olen raamatut lugend ka. Mulle jääb spoilerdamise probleem muidugi üsna arusaamatuks. Eile, kui lapsuke vaatas ja oigas, ma tähendasin, et ühed pulmad tulevad ju veel…

        • No mulle jääb spoilerdamise probleem kui selline ka arusaamatuks, ag ama olen üks vähestest, enamasti inimesed lähevad nii leili nagu vanaema oleks ära surnud. Ja come on, see osa JUST tuli USAs välja, KÕIK Rentsi blogi lugejad vast ei pannud esimesel võimalusel torrentit kütte, eksole. Ma tean isegi mitut inimest, kes potentsiaalselt seda blogi loevad ja spoilereid ei salli (näiteks kõik mu sõbrad, kes sarja vaatavad, raamatut lugenud ei ole ja viimast osa kindlasti veel näinud pole).
          Sa vist väga palju väljamaa filmifoorumeid ei loe ja neid spolier tagide reegleid ei tea…

        • A neid foorumeid ei ole võimalik tõsiseks jäädes lugeda ju? Nagu temaatiline perekool, ausõna.

  7. “Quo varastada, Kõpu vallavalitsus?”
    Õigem oleks vist ikka: “Quam varastada, Kõpu vallavaltsus?”

    • Aitäh, kõik keeleteemalised märkused on alati teretulnud.

    • “quod” on õigem, kui me mõtleme ikka “mida”, mitte “mis naisi”.

      • õigemini, “quam” tähendaks “mis naist” vms naissoost sihitist.

        Tegin ka ise trükika, “quid” on õige küsisõna, mitte “quod”.

        “quantum” oleks veel üks adekvaatne küsisõna. Või “quomodo”.

  8. Vikerraadios räägiti täna päris pikalt Türgi probleemidest. Aga ega noored inimesed muidugi seda ei kuula.

  9. Mina olen Briani ja Stewie parteis.

    Lugege raamatuid raisk. Taff lakk on nüüd.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid