Kõik ei ole lust ja lillepidu

Pealkiri kõlab juba, nagu ilge bitchimine tuleks, aga kahjuks peate täna pettuma. Tahtsin lihtsalt oma töö negatiivsete külgede üle kurta, st selle tulemuse. Mulle tegelikult täitsa meeldib mu töö, tudengid on toredad, otsene ülemus on igati okei ja see on selline töö, mille kõrvalt on kuidagi jaksanud ikka koolis ka käia.

Probleem on aga selles, et iga nädal on ka kaks öist vahetust. Kui ma kedagi asendan ja töötangi ca kaks nädalat kuus, pole hullu midagi, aga kui ma seda pikemalt järjest teen, on tulemuseks see, et ma ärkan vähemalt korra nädalas pärast öist vahetust (vahel ka suvalisel ööl) selle peale, et säärelihas on une pealt krampi läinud. Praegu olen ma alles kuu aega täiskohaga töötanud, aga jalakrambid on juba kohal. Täna käisin apteegis ja ostsin magneesiumitablette, aga ega see tegelikult vist väga normaalne ei ole, kui töö mõjub nii, et kogu aeg tablette neelama peab. Mõistlikum variant oleks vist kohustuslikus korras iga tunni aja kohta vähemalt kümme minutit liigutamist teha (seljale ka hea), kuigi see jälle keskendumist segab. Oleks ju kasu sellest, eks? Jama on lihtsalt, kui veits kardad magama minna.😦

Täiesti juhuslikult sattusin täna (ma ise ka ei tea, kuidas ma satun sellistele saitidele) ühe ilusalongi kodulehele ja avastasin, et kuni 19aastastele on tutivahatamisel soodukas. Sest see on ometigi täpselt selline asi, millega tuleb võimalikult vara pihta hakata, kurb kohe, kui mõnel 18aastasel see tegemata jääb.😀 Eriti hirmutab mind muidugi “bikiini korrigeerimine koos lõikusega” – midagi ära lõikama te mul nüüd küll ei hakka. Mul on niigi raske normaalseid bikiine leida, nüüd tahetakse neidki puruks lõigata. Aga see oli selline vahemärkus.

Ahjaa, üks küsimus on mul ka. Ärge nüüd naerma hakake. Oletame, et on üks naine, 27aastane, kindlasti mitte Rents. Üks täitsa suvaline naine. Kes mõtleb, et ta tahaks minna kuskile toredale kursusele, kus päriselt õpetatakse midagi tegema – no kasvõi linnumaja jms lihtsamat puutööd, – et ta õpiks natuke rohkem haamrit käes hoidma ja paremini peitlit kasutama jne jne. On tal üldse siis mingeid variante peale selle, et oma mehele selgeks teha, et meil on nüüd igal laupäeval puutöö kursus, sina oled juhendaja ja mina õpilane? Pean isa juurde rääkima minema, et nüüd hakkame koos autot putitama nädalavahetusel? Või on reaalselt olemas robootika, meisterdamise jms kursused, kus osalemiseks ei pea ilmtingimata 14 olema? See muideks oleks ilmselt päris hea äriidee, ma kujutan ette, et peale minu oleks nii mõnigi (naine JA mees), kes nooruses sellest ilma jäi, sellest asjast huvitatud.

P.S. Pildil on need lilled, mis tudengid mulle kinkisid. Mina ei tea sordist midagi. Ja mulle meenus, et tegelikult olen ma näinud küll korra öösel, et teised müüjad on kõik ära läinud, aga üks magab seal pingil. Ma ei tea, kas nad on siis tõesti nii vaesed (pole bussisiduraha), et nad ööseks koju ei lähe, või milles asi, aga kurb on see küll. Ja kui tudengid sellises olukorras lille ostsid, on nad tõesti armsad.

P.P.S. Lille kõrvalt paistab tass, kus ma hoidsin sibulat, et see hakkaks ülemisest otsast midagi välja ajama. Mitte midagi ei juhtunud, kuigi ots oli kenasti vees ja liiga palju seda nagu ei olnud. Ma ei tea, mida ma valesti teen.

29 kommentaari

  1. Mina olen sihuke ebasotsiaalne isik, et ega vist sedalaadi kursustele ei läheks. Aga üldiselt, peopesast kasvava pöidlaga meesterahvana võin siiski öelda, et enamikku sellest, mida küsid on enam-vähem võimalik ka ise õppida. Nii aegapidi ja vaikselt. Eriti, kui keeled suus ja youtube ja igasuguse kirjavara abiga. Kui ebaõnnestumised ei hirmuta ja keegi neid välja ei naera, eks ole. Muidugi mitte profitasemel, aga meelelahutust, ajaviidet ja rõõmu millegi saavutamisest saab ka kuurinurgas ise asjatades. Kui midagi päriselt ja väga vaja on, siis on nagunii targem asjatundja ja elukutselise teenust kasutada.

  2. Räpina aianduskool ja muud sarnased? Mul üks tuttav käib ja on rahul.

    • Mind lilled ei huvita, mind huvitab just asjade tegemine. No et alustaks väikestest asjadest (teeme ise lillekepi) ja lõpetaks suurematega (teeme ise puust veduri), kui kirjandusnäidetele tugineda.

  3. Nuggan hoidku, ise elad Tartus ja küsid selliseid küsimusi. Teil on seal ju Kutsehariduskeskus, kus saab kõike õppida.
    http://khk.ee/oppimine/kutseope/keskbaasil
    Kui sealt tutihooldustehniku eriala ei leia, siis tasub silma peal hoida siin: http://ttka.hm.ee/

    Peenema maitse ja kõvema käega inimestele on lisaks veel Tartu Kunstikool, kui mõte uuele täispikale õppeperioodile ajab hirmu nahka, siis võib vaadata lühikesi kursusi:
    http://www.artcol.ee/taienduskoolitus/algavad-kursused/

    Tartu on igat masti haridust täis, ainult õpi!

    • Rahvaülikool pakub praegu väga kelmikaid kursusi, nt munakivitee rajamine. http://www.rahvaylikool.ee/

      • Mmm, jaitsõ kamennaja daroga

      • Munakivitee käib enne või pärast vahatamist ?

        • Munakivitee ei käi, ei jookse, ei uju. Munakivitee on iks ühe koha peal paigal. Käia võid ise, nii enne kui pärast vahatamist. Kui vahatamisega hoogu satud, võid ka käpuli käia.

  4. Eesti Rahva Muuseumis on teinekord selliseid nikerdamise õpitubasid. Oleks mul tervist ja muuseum lähedal osaleksin ka ise, Näiteks raamatu restaureerimine ja köitmine. Saab mingi ettekujutuse asja tegemisest, materjalidest, töövahenditest ja algelistest töövõtetest. Ning mõni armas raamat vajab ikka kohendamist. Aga ega see seal ainus kursus ole.

  5. ERMis on jaanipäeva ajal mingid meeskäsitöökurasused a la lusika voolimine või mis ta oligi, kuhu kari naisi olid end kirja pannud. Ma kardan, et seal on kohad täis ja raha tahetakse seal ka. Millalgi on seal igatahes taimedega värvimine, augustis vist. See on liiga emane justkui. Ma muud ei mäleta peast.

    SRIK (Säästva Renoveerimise Infokeskus) teeb vahel koolitusi a la akende restaureerimine jm. Ma olen seal ise nokitsemas käinud, täitsa kasulik, kui mitte liiga edasijõudnu olla sel teemal. Tegime ka paisunud ustele iluravi, et neid käima panna ja muidu täitsa ok puutöövärk oli. Tglt päris algaja vbl ei oska seal piisavalt sadat küsimust esitada. Mina igatahes ei osanud. Ses mõttes, et oma käe peal tekivad edaspidi need küsimused sajad ja tuhanded. A ma olen eriti pika järelemõtlemisega ka, võrreldes sinuga vähemalt küll. Savikrohvi ja lubikrohvi koolitused. Ja just oli põhumaja ehitamise koolitus Võnnu kandis, kuhu ma nii tahtsin minna, aga ei saanud, sest …vt järgmist lõiku…🙂

    Ma mõtlen su putitamishuvile siis, kui ma pole peast nii õudne “slow pace go – turnabout – stop – two steps forvard – two steps back – normal pace go” enam. Kui olen maganud veidi.🙂

    Aga lill on petuunia. See on see, keda igal pool aedades ja avalikes kohtades amplites peetakse. Õuetaim seega. Võid vabalt sinna keldri katusele panna, kui siis kasta ei unusta. Või kuskile õue riputada.

  6. http://www.varrak.ee/product/4409/

    • “Puutööraamat” on asjalik asi, aga kirjastuses paraku läbi müüdud. Viimased eksemplarid on saadaval Tallinnas Ülemiste keskuse Apollos ja Solarise keskuse Apollos. Tartus ei ole ja internetipoes kah pole. Hind on iseenesest ilus, algselt 20,75 € maksnud käsiraamatu saaks praegu kätte 9,99 € eest, aga siis peaks mõnda Tallinna-tuttavat paluma see tõesti kohe ära osta.

      “Rahva Raamatus” on viimased eksemplarid saadaval ka Tartus Tasku keskuses. Alghind 19.05, lõpumüügi hind püsikliendile 9.41. 278x222x23 (mm), kõva köide ja 256 lk selle hinna eest on suhtkoht ilma saadud, kui arvestada, et käsiraamat jääb aastateks ning ühest korralikust käsiraamatust üldreeglina piisab. Seal on muidugi muud valikut ka, aga hinna-kvaliteedi suhte järgi julgeks siiliga nõustudes tõesti just seda raamatut soovitada.

      http://pood.rahvaraamat.ee/otsing?q=puut%C3%B6%C3%B6&t=0&page=1

      P.S. Raamatukogudes pakutavasse võib muidugi samuti süveneda. Ise eelistan käsiraamatuid osta, aga meil on kolmetoaline korter ka.🙂

  7. Ja et petuunia kauem õitseks, nopi temalt kõik vanaks jäänud õienupud järjepidevalt ära. Siis on kohe kauem ilu🙂

  8. http://epm.ee/?p=5190

  9. Lusikanikerdamisi ja muud sellist õpetatakse igasugustel taaskehastajate üritustel, nagu Tartu Hansapäevadel (vanasti nikerdati Jõelinnas), Mütofestil ja muud sellised. Hoia silm peal ja näpp pulsil – no reaalselt ongi võimalik lusikategu poole päevaga selgeks saada. Edasi teed juba loomulikust intelligentsist, düüd. Lihvpaberini nr 200 suudab hästimotiveeritud inimene ise ka areneda.

    • Ja me mõlemad tunneme ühte isikut, kes oskab nii rahvatantsu tantsida, lõõtspilli parandada kui ka lusikaid nikerdada. Paari õlle eest ilmselt tuleb oma peitlitega kohale. Kui tal need veel alles on, mine tea.

  10. Saaremaal Leisis on igal suvel pillimeisterdamise laager. Igaüks, kes tahab, võib osaleda. Teevad siin omale kandleid ja igasugu muud lahedat.
    PS. Tahtsin mõne sõbraliku naerumärgi lisada, aga ei õnnestunud. Sain täna uue läpaka, mille klaviatuur on midagi hiina ja suahiili keele vahepealset ja ma ei oska seda kasutada (naerumärk).

  11. Mul õde elab Ameerikamaal ja tema käis kohalikul kursusel, kus naesteraffaid õpetati autol ratast ja õli vahetama. Olevat väga lahe olnud.

  12. Kui oled öises vahetuses, pane jalad teise tooli peale, vajadusel veel midagi tooli peale alla, nii et jalad oleksid kõrgemal. Siis ei tohiks krampe tulla.

  13. Ma oleksin ka Rahvaülikooli pakkunud. Aga seal nad üldjuhul tahavad ikka raha saada, ehkki vahel on ka tasuta kursusi. Seal peab peale passima lihtsalt.
    Agavõibolla on kõige õigem leida meistrimees, kelle juurde vahtima minna lihtsalt. Mitte et mul mõni soovitada oleks. Aga võibolla sätid ennast mõne ehitusplatsi lähedusse, seal kindlasti leidub ka mõni meistrimees, kes segu tegemisele lisaks muudki oskab.

  14. Mina magasin ühe kohaliku koolituse maha ja nüüd on südamest kahju. Vaatasin netist, täitsa olemas, aga kahjuks kaugel.
    Roigasmööbli valmistamise kursus.

  15. Pannilabidas nüüd küll eriline kunst pole. Lähed kuuri, raiud sirge süüga kase-, saare-, tamme-, lepahalust u 2 cm paksuse laastu ja kukud vestma. Jämedama eeltöö võid ka kirvega teha. Tunniga peaks enamvähem valmis olema. Aga riistad olgu teravad!
    Vaata ka isetegija.net foorumeid, sealt leiab ideid ja juhendeidki.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid