Mida ma vihkan?

Vihkan seda, kui ütlen koerale “Anna”, aga jään sellega täpselt sekundi murdosa hiljaks ja ta on jõudnud juba rõõmsalt rapsata selleks sobimatu oksaga, nii et tulemuseks on selline kole arm. Aga samas näeb see välja täpselt selline, et ma võin nüüd mitu päeva ette kujutada, et mina olengi äravalitu vms. Valus on ka, kui vastu minna, kuigi Sirks kinnitab, et sellest ei saa veremürgitust saada.

Muidu ei ole ma suurem asi vihkaja. K teeb selles osas võimsalt silmad ette, ta on nimelt väga konfliktne inimene. Tal alati juhtub. Täitsa tõsiselt, ma olen oma silmaga näinud seda. Käin mina toidupoes, keegi ei roni kunagi selga elama. Aga kui K on minu selja taga, siis tõesti ongi nii, et kuigi lindi juurde parajasti lihtsalt ei mahu, sest meie oleme seal viimased ja meie ees on hulk inimesi (ja lindil on nagunii ainult 5 cm vaba ruumi), otsustavad inimesed, et neil on räigelt vaja talle nelja jalaga selga ronida, et hakata oma asju ikka sinna lindile pressima. Nii mammid kui temavanused noormehed, kes tahavad kiiresti oma neli õlut korvist ära panna. Kusjuures ta näeb välja selline, et mina küll ei julgeks talle selga ronida, selline suur ja kiilakas jõmm. Ja ikka ronitakse. Kuna ta on konfliktne inimene, keerab ta ümber ja küsib midagi stiilis “Kas tõesti on NII kiire?”, mille peale eestlane püüdlikult mujale vahib ja siis üritab kahe sekundi pärast järgmist õlut ikka lindile sokutada. Mis on muidugi vale liigutus, sest igale reaktsioonile on teatavasti olemas vastureaktsioon. Ma ei saa isegi aru, MIKS nad seda teevad, sest ega see neid ju kiiremini maksma ei aita, maksma saab ju ikka alles siis, kui eesolijad on ära maksnud ja siis pole ju vahet, kui oma asjad niimoodi lindile paned, et ei roni eelmisele päris rindadega selga, aga no ehk nad tahavad teda katsuda. Alles eelmisel nädalal ütles üks ca 50aastane naine talle tõsimeeli “Vabandage, neiu” – ma ei tea, kui palju selles pikkuses ja laiuses kiilakaid neiusid Tartus liigub, aga mul jäi küll suu lahti. Igatahes kindel on see, et K vihkab kõige rohkem seda, kui võõrad inimesed tal seljas elavad.

Lisaks vihkab K kõike, mis öösel ta und segab. Isegi koerte joogikauss tuli kööki kolida, sest nad lürpivat öösiti muidu liiga kõva häälega. Kui mina juba magan, siis ei sega mind miski. Mina ei tundu teda eriti häirivat (kuigi eile oli tal vist mingi imelik unenägu, sest kui ma magama hakkasin minema, tegi ta korraks silmad lahti ja küsis:”Kuhu sina enda arust ronid?”, keeras teise külje ja magas edasi), isegi kui mul vahepeal und ei tule ja ma vähkren ja rähklen ja neli korda vetsus käin.

Jah, perekond Evil.

P.S. Ühte mängu mängisin ka üle hulga aja, mängublogis on postitus Pikimast teekonnast.

20 kommentaari

  1. Ma poes küsin selgaronijatelt, kas nad soovivad minu eest arvet maksta. Kuna üldjuhul kipuvad need olema vanemad inimesed või noored bõkid, kel pole rahaga priisata, siis nad pea-aegu hüppavad tagasi. Vähemasti seni on nii läinud. Aga ma päris kõigilt ei julge niiviisi, sest olen pigem kiduramat kasvu ja muidu äbarik.

  2. Ma olen see selgaronija, sest ma ei võta iialgi käru ja tahan korvi alati võimalikult kähku kuskile asetada, eriti kui seal mõni pudel vms saiast ja seebist raskem asi sees on. Ronin kasvõi K. selga. Mölisegu, ma ignoreerin. Ehkki tglt ei ole keegi vist kunagi mölisenud. Eks nad vaatavad, et olen liiga kurja näoga baaba. 😀

    • Korvi saab tglt natukeseks maha ka panna. 😉

    • 1) füüsilist jõudu soovitaks rohkem hankida
      2) pane maha see kuradi korv
      3) kui sa mulle selga ronid, siis usu mind, ma olen veel kurjem baaba

      • No ju ma neile siis närvidele ei käi. Aga üldiselt mul savi, kui kurja baaba otsa ma ronin – eks ma olen vastu-baaba. Ja jube ebamugav on maha panna korvi ja mis ma tast ikka sinna tuhandetest jalgadest tallatud põrandale panen ja solkmeid ja dizenteriijat edasi aitan nihutada. 🙂

        Kuid las see möliseb, kellel sisemine sund nõuab mölisemist. Ma olen ise ka vahel jumalast rõõmus, kui keegi tohlakas mölisemiseks ettekäände annab – saab auru välja lasta. 😀

        Aga tglt on mul suht suur isiklik ruum, s.t vbl see, mida mina defineerin seljaselamisena enamiku jaoks ei ole seda mitte. 😉

        • Kui ma võtan korvi, siis nimme selleks, et ma ei ostaks liiga suurt hulka asju kokku – mitte rohkem, kui ma kanda jaksan. Järelikult ma jaksan oma korvi kanda. Järelikult pole mul ka kassas kiiret selle mahapanekuga.

          Pikk elu on mulle üldiselt ka ära õpetanud, kuidas oma küünar- ja muud nukid nii silmnähtavalt laiali ajada, et kannilaiuseni enam keegi ligi ei pääse, seega pole ma selga elama tulekut kassasabas ammu kogenud. Üks hea nõks (milleks veel korv kasulik on) on 1. hoia eesseisjaga pikivahet, 2. hoia korv tagumise sabataja ja enda vahel muretult käevangus. Normaalse ehitusega kassas (nt Prisma) sellest piisab.
          Agressiivseid lahendusi ma ei poolda, aga endal seljas elada ka ei lase.
          Palju halvem on nt ühistranspordis, kus soovimatud litsumised võivad tabada kõige 360 kraadi ulatuses.

        • mina võtan näiteks korvi – isegi kui tean, et pärast on valus kanda – alati seepärast, et kuna ma olen kätest üsna nõrguke, siis käru navigeerimine kitsukeses poes oleks täis ettearvamatusi. Vaat käruga võib tõesti juhtuda, et sõidan kellelegi sõna otseses mõttes selga, sest ei suuda oma sõidukit kontrollida. ja korraldaksin ümberkukkuvate riiulitega doominoefekti. Korviga on ohutum, aga jah, just selle valusa hoidmise pärast tahaks asjad sealt ruttu välja saada. Teiste õnneks olen ma suht-koht võimetu teisele inimesele väga lähedale minema – mis tähendab jälle, et ma põrnitsen tigeda pilguga kedagi, kelle ees kassasabas on tükk maad tühja ruumi, aga kes ei suvatse edasi liikuda ja ummistab oma kahe õllega ainuisikuliselt terve kassalindi.

          Maha panna tundub jah nagu must. Lisaks tean veel, et pärast räägiks blogosfäär, millist rõvedat mutti nad täna poes nägid – TOIDUASJADEGA korvi pani põrandale.

        • Mis kuradi blogosfäär see selline on ja miks see korda peaks minema, mida seal räägitakse? Ma mõtlesin, et Perekoolis aetakse nii lolli juttu, mitte blogides. Ja sel juhul jääks sa hambusse ka sellega, MIDA sa üleüldse ostad – ja ega sa neid asju siis ju ometi ostmata ei jätaks?

          A ma saan aru, et noh, kui sa oled enamvähem pool meetrit kassalindi otsast, siis võib-olla jah selga ronimine sutsu aitab, umbes et äkki õnnestub omi asju ka sinna lindiservale upitada… aga kui sa oled järjekorras, ütleme, viies, ja kassani on palju maad, mida see seljas kõõlumine siis aitab?
          (Jah, mul on suur isiklik ruum ja ma ikka täiega vihkan seda, kui keegi liiga lähedale tuleb.)

        • njah, mu kogemused on peaasjalikult ujula konsumist, kus kassalint ise on päris pikk, nii et sinna peale mahuks kolme-nelja inimese asjad – aga mõni sabataja on nii suur isiksus, et kui tema seal on, siis mahuvad sinna juba kassiiriga suhtleva inimese asjad ja tema omad ja punkt. Kusjuures vbla on asi samuti minu suures isiklikus ruumis – ma ei saa kassalindi otsale oma asju poetada, sest ta on sellele LIIGA LÄHEDAL, sest ta on lihtsalt sabas magama jäänud ega märka, et tema kaup on temast endast juba pool meetrit edasi sõitnud. Vbla teda ennast üldse ei häiriks, kui ma temast ütleme 10 cm kaugusele tuleks. Praktikas näeb asi välja nii, et ma küünitan üle nähtamatu tõkkepuu kassalindini.

        • äh, praegu tuli meelde, et põhiprobleem on üldse see, et kassalindini ulatun, aga selle neetud vahepulga kättesaamiseks peaks teisele inimesele liiga lähedale minema – ja ta ise ei taipa edasi liikuda ega ka ise seda kuradi pulka oma kraami järele panna.

        • Kas see on nüüd see teema, et kassalindid asuvad sobival kõrgusel peamiselt 180 cm ja pikemate inimeste jaoks? Ma olen ka sellega hädas. Eriti totter on, et nende lollakate kõrgete kassalintide tõttu ei saa ma 8-aastast üksi suurde poodi saata – maksmise koht on ju lindist veel omajagu kõrgemal, kuidas peaks üks 120 cm naga seal toimetama? Rääkige siin veel sellest, et finantskasvatust tuleks varakult alustada ja ma lähen öösel kassalinte madalamaks saagima, nii kõrini on, ausalt.
          Või saadan lapse poodi rulluiskudega.

          Aga isiklikust ruumist – ma hoian ihulikult inimestest küll eemale, ent olen täiesti võimeline oma kaupa kassalindile laduma otsekohe, kui sinna kasvõi võipakikese jagu vaba ruumi nihkub. Niipalju pikkust mu kätel veel jagub. Pulga teema on väheke piinlikum, jah.

  3. Oi jah ma vihkan ka neid seljas elajaid. Nii kui ma tunnen et miski puudutab mu kotti, pööran ümber ja viskan vihase pilgu. Tavaliselt ei saada sellest vihjest aru… ja seljas elajad on tõesti kas pensionärid või lapsed, kes leti vastas aelevad.

  4. Seda selga ronimist pole tükk aega ette tulnud, aga need üksikud korrad, kui seda on juhtunud, on selle vastu justkui kogemata tagurdamine aidanud – hiljemalt siis, kui tagatammuja varbad mu kandade all, taipavad nad ruumi teha.

  5. Ma tglt arvan, et mu elus on suuremaid muresid, kui see, kas keegi on mulle poekassa juures liiga lähedal või mitte. Ma mõtlen sellele max need 20 sekundit, kui see toimub ja ühtegi nii jäledat inimest ma järjekorras ei ole kohanud, et lausa surra tahaksin. No mõni haiseb õlle, suitsu või higi järele, aga ega see ei tapa. Kuid mind ei häiri näiteks Kuu poe parmotid ka. Las elavad oma parmotielu pealegi seni kuni ma otse täiu neilt ei ole saanud. 😀

    Selle peale ma küll vihastan räigelt, kui keegi paneb oma korvi korvivirna viltu, jõllitab seda ega viitsi korvi uuesti liigutada. Nii et mina pean selle korralikult panema, sest ma olen järgmine korviga ostja või kui ei ole, siis millalgi tuleb järgmine korviga ostja. Ma nimelt suht tihti ei võta üldse korvi, sest otsan näiteksainult leiva, jogurti ja keefiri – nende pärast ei viitsi korvi vedama hakatagi.

    Aga need, kes enda kauba järele pulka ei pane, on jah parajad pidurid. Ent eks nõdrameelsetelt ei saa ju nõuda ka. Lihtsam on ise teha, kui mögisema hakata või närvi minna. Kuigi ei saa eitada, et vahel lähen närvi küll ja mitte vähe! 😀

    • äkki need, kes ei pane, salajas tahavadki füüsilist kontakti? otse ei julge küsida ja siis sätib asjalood nii, et teisel inimesel oleks vaja tema peale kõhuli visata, et vajalik jublakas kätte saada.

    • Minul on korra juhtunud nii, et minu ees järjekorras seisev mees kusi end täis. Ma siiani mõtlesin, et oli parm, aga nüüd mõtlen, et ehk protestis omal moel selle vastu, et ma liiga lähedal olin.

      • Oh kui lahe. Järgmine kord, kui keegi liiga lähedale tuleb, ma sittun ennast täis. Kama, mis nad sellest arvavad, eemale hoidmine on garanteeritud.

        • Enne poodi minekut söö siis alati kama või müslit. Muidu ei jõua õigeks ajaks valmis punnitada. 🙂

  6. Igale eestlasele oma pood. Jõukamatele isegi kaks ja neile kes endid intelligentideks peavad suisa kolm. Vat ei ole mina tundnud, et poesabas selga ronitaks. Vanasti vene ajal, jah. Siis olid vene vanamutid nagu tankid.
    Muidugi Maxima on paras arvutimäng, kui mõelda, et riiulite vahel koperdavad vanamutid on seened ja nende kärud kilpokonnad, saab paraja Supermario kokku. Ehkki mulle meeldiks pigem linnukesi lihalettide suunas lennutada.

  7. Muhahaa! Mul on õnnestunud aastate jooksul omandada kurja ehitajamuti immits ning ei haiged vanamtid ega joomakiirustavad jorsid ei roni lähemale kui just hädasti tarvis. Ehk olete teie lihtsalt liiga ilusad, puhtad ja armsad, et kaaskodanikud teid emmelda soovivad? Reeglina ehitajai jm krohviseid töömehi ei kiputa ostukorviga kallistama:P
    Muide, eelmises postis kirjeldatud perevägivalla juhtum OLEKS PIDANUD JÕUDMA LASTEKAITSE kätte. Kirjelduse järgi paistis olevat tegu perega, kus pikemat aega on 2 väikelast jäetud omapead, ja laste vahel toimuv harjumuspärane pidev vägivald viitab pigem terve pere olukorrale. Ma olen palju igasuguseid peresid näinud, ikkagi syndinud maaproleet, ja kahjuks erandeid on ylivähe. Mul on alati valus pekstud lapsi vaadata, teadmisega, et nad ei saa kuskilt abi ja peavad selle sees yles kasvama.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Kategooriad