Arendame aju

See on nüüd peaaegu nagu reklaampostitus, aga kuna ma reklaamin asja, mis on tasuta, siis kannatate ehk välja. Nimelt, nagu mõni teist teab, olen ma täiega arengu- ja arendamispede. Leian, et inimene peaks ikka kuskile püüdlema (isegi vastavasisuline tätoveeringukavand vedeleb kuskil juba ammu), mitte ainult seepe vahtima*, midagi tegema jne. Hetkel üritan ma oma matemaatilisi oskusi arendada. Ja selle käigus sattusin ma lugema artiklit, mis väitis, et katsed näitavad, et ajutreeninguprogrammid nagu Lumosity mitte ainult ei vähenda Alzheimerisse haigestumise ohtu, vaid aitavad ka päriselt erinevaid oskusi (keskendumisvõimet, otsustuskiirust, mälu jms) parandada. Olevat tehtud mingi katse, kus need, kes Lumosityt kasutasid (see võtab iga päev ca 15 minutit), arenesid matemaatikas tunduvalt kiiremini kui selle mittekasutajad. On üsna palju vaieldud, kas sellest on kasu või mitte (näiteks siin väidetakse, et vist ikka on), aga mina otsustasin igatahes proovida.

Tegin siis endale konto. Sain alguses iga päev teha viiest harjutusest kolme, sest maksta ma ometi selle eest ei raatsinud (kõiki päevaks valitud harjutusi saavad teha ainult need, kellel on tasuline konto). Päris alguses tuleb ise valida, milliseid võimeid arendada soovitakse, sellest sõltub, milliseid ülesandeid sulle antakse. AGA. Praegu on neil vist mingi kampaania, sest jõudsin seda kasutada alles nädalakese või vähemgi (ja mul ei olnud sugugi meeles seda iga päev kasutada, sest nädalavahetusel olin ma ära), kui juba potsatas mulle postkasti pakkumine. Selles mõttes aus diil, et ühtki konksu ei ole – küsiti, kas tahan osaleda kümnenädalases katses. Pean kümne nädala jooksul igal nädalal vähemalt viiel päeval ülesanded ära tegema ja saan selle eest kuueks kuuks tasuta täieliku liikmestaatuse (mida ma ju tegelikult tahangi). Kui otsustan pooleli jätta, siis võetakse lihtsalt see full membership ära, aga kui ma pooleli jätan, siis ma ilmselt ju just selle pärast jätangi, et ei ole sellest enam huvitatud. Nii et olin rõõmuga nõus. Esmalt testiti minu võimekust (keskmine skoor on igas vanusegrupis sada, ma sain 135) ja siis anti tänased ülesanded ette. Nii et saab näha, kas hakkab mu aju mühinal arenema.

Ma selle pärast reklaamin, et ilmselt pakuvad nad seda katsevõimalust praegu kõigile ja kui keegi tasuta full membership‘i tahab (ja suudab viiel päeval nädalal selle jaoks 15 minutit leida), siis on õige aeg proovida.

* Hakkasin vaatama sellist sarja nagu Suits (eesti keeles “Pintsaklipslased”), päris hea on.

4 kommentaari

  1. Suits on hea täpselt 1-2 hooaega. Hetkel jooksev kolmas lähab kuidagi käest ära… liiga tavaline draama, pole enam erilisi nüansse, mis esimeses ja teises hooajas veel alles olid.

  2. Aitäh selle lumosity soovituse eest, proovin ka järele.🙂

  3. Aitäh tõesti soovitamast, väga äge lehekülg tundub olevat, vähemalt pärast esimest kasutuskorda🙂

  4. Proovisin järele, külge mööda maha kindlasti ei jookse🙂 loodetavasti olen varsti targem, osavam ja ilusam😛


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid