Intelligentsi ja arukuse vahe

Intelligents on vaimne potentsiaal. Arukus näitab, kuidas seda reaalses elus rakendada osatakse.

Näide. Avan mina parajasti vanemate juures mahlapakki ja räägin samal ajal isale, et sain seal Lumosity testis 135 punkti jne. Isa vaatab alguses vaikselt ja siis küsib:”Noh, lõhkusid mahlapaki ära, jah? Anna, ma teen ise lahti.”

Peaks hoopis trenni tegema rohkem. Teate küll, если сила есть, ума не надо.

5 kommentaari

  1. Otsustasin ka proovida seda ajutreeningut. 5 päeva olen teinud. Selle saidi skoorid muidugi tõusevad. Konkreetseid ülesandeid, kui ma mängin sama mängu korduvalt, võin teha nüüd poole paremale skoorile, kui varem. Aga ma ei usu, et mu aju on arenenud märgatavalt – pigem ma tunnen neid mänge nüüd ja oskan aimata veaohtu ning ohutumates kohtades saan kiiremini mängida. Paljud mängud, on ka sellised, mida olen kunagi kas juba lapsepõlves või siis päris hiljuti mänginud. Nendel mängudel on ilmselgelt paremad skoorid, kui nendel, mida esmakordselt näen.

    Kokkuvõtvalt: ma arvan, et nende mängude mängimine/harjutamine kasvatab oluliselt teiste sarnaste mängude skoore. Ja kui arvestada, et näiteks Tripodi testi kasutatakse mitmetes suurtes ettevõtetes sõelumaks välja lootustandvamaid kandidaate, siis Tripodi testides on mitmeid sarnaseid mänge. Šanss vestlusele pääseda on kõval ajuarendajal palju suurem. Kas ruumilise mõtlemise meistril on oma talendist kui palju kasu, kui tema tööks saab, ütleme näiteks, veebtreimine… Raske öelda.

    • Mulle endale tundub ka pärast umbes kahte nädalat, et ilmselt oleks näiteks malemängust rohkem kasu ja lõbugi oleks hulga rohkem. Aga no kaua sa arvutiga mängid.

      • Tule malet mängima siis.

        • Varsti on hulga lähemal tulla, siis hakkate õhtuti Antoniga pimedas istuma, et ma aru ei saaks, et te kodus olete.

  2. Ma lasin ennast sellest lumosityst ära meelitada. Noh, näis. Lubasin endale sünnipäeva puhul täispaketi, sain ka 135 punkti (see on mingi standard ilmselt) ja mõtlen, et võtan seda nagu hammaste pesemist – teatud rituaali enda eest hoolitsemisel.

    Minagi tunnen, et see on lihtsalt sama mängu selgeksõppimine, aga samas on niisugune tunne iga treeninguga – ka füüsilistega.

    Arvan et aitäh.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid