keelenalja ka vahelduseks

Tuli ühikas üks brasiillane, vaatas mu nimesilti ja teatas, et tema küll mu nime hääldada ei oska, sest portugali keeles r-i sõna alguses ei ole ja see olevat üldse nii keeruline. Mina, unustades, et r hääldub portugali keeles teisiti, ütlesin imestunult, et mis mõttes sa ei oska r-i öelda, ütle lihtsalt nagu sõnas porra* ja muud nippi seal ei olegi.

Ma ei osanud arvatagi, et ta tuleb nädala pärast tagasi ja teatab mulle uhkelt, et ta on terve nädala harjutanud ja oskab seda nüüd päris kenasti öelda. Tuttav, kes malet mängib, ütleb, et ei ole vajagi mitu käiku ette mõelda, anna ainult tuld (kaudses mõttes) ja mängi. SEE SIIN on hea näide, MIKS ikka on vaja tiba ette mõelda. Oleks ma seda teinud, oleks ma arvestanud sellega, et:

a) r hääldub portugali keeles umbes nii, nagu inimene oleks suurest läkastamisest kohe oksele hakkamas (ja vähemalt Max Cavalera hääldab topeltr-i üldse nagu tavalist h-d), nii et nüüd hüüab ta uhkelt üle koridori kõva häälega “Terrrhe, Rrrrrheena!” ja

b) tegelikult ei ole vist väga hea, kui inimene, kellega ma normaalselt läbi saan, nüüd elu lõpuni mu nime väljaheidetega seostab**.

Pildil ongi Cavalera, sest esiteks olen ma suur rastafänn ja teiseks on ta ainus brasiillane, keda ma tean.

* Ma ei ole mingi roppsuuröökur, lihtsalt ainus lause, mida ma portugali keeles tean, on vamos detonar essa porra (ehk “laseme selle si*a õhku”), sest Sepultura, noh.

** Samas tema ise ütles mulle, et “Mu sõbrad kutsuvad mind X-iks, aga kui tahad, võid mind Y-iks kutsuda, nagu mu ema teeb,” nii et pole vist põhjust muretseda.

1 kommentaar

  1. Nojah, Rui hääldub ju kah nagu, noh, see kolmetäheline sidesõna sääl ida pool. Jah, ta on sellest ise ka teadlik…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid