Märtrielu ei ole kerge :(

Ja ei mõtle ma praegu ainult okaskroone jms, kuigi ka need on ilmselt veidi ebamugavad. Te teate, et minu elu on üks hädaorg, aga ei jõua ma seda piisavalt öelda, sest nii otsatu tundub see okkaline tee. Nüüd üritavad need fašistid mind siis ka mu loomulikust elukeskkonnast välja suruda. Ja millest see kõik alguse sai? Saabastest. Jah, lugesite õigesti. Saabastest. Täpsemalt Litadest. Ja jah, taas kord lugesite õigesti, nii nimelt neid pildil olevaid jalatseid nimetatakse (selle vahega, et siia otsisin ma ikka ägedad, tavaliselt on need jubedad puust kontsaga monstrumid). Ma ka varem ei teadnud.

Nimelt jagasin Facebooki Tõlkepärlite grupis (mille üks pärlitest minagi ometi olin) oma imestust selle üle, et noored blondiinid ütlevadki vabalt selliseid asju, ilma et neil tekiks tunne, et peaks äkki kasvõi suurtähega seda kuidagi sõna tavatähendusest eristama (allikas):

Ma ostsin ka juunis Tallinna kaubamajast litad 50% allahindlusega .. lihtsalt pidi sellise hinnaga nad ostma! Nad olid liiga mõnusad ja mugavad jalas, et nad poodi jätta

No ja tuli seal igasuguseid vastuseid. Muuhulgas tuli üks blondiin pahandama, et mul pole õrna aimugi, kas kommenteerija on blond või mitte ja tegelikult ei ole ikka kena nii öelda – ja mina sõbraliku ja humoorika inimesena tahtsin teda pisut tögada (no teate ju mind, ma ei teeks kärbselegi liiga) ja postitasin alljärgneva kommentaari:

Külli, sul vist vesinik peas kipitab, et mitte öelda, et king pigistab.

Ma ei tea, kuidas teile, aga mulle tundus see ikka päris naljakas, sest noh, see oli kingateema ja nüüd blondiiniteema ka. Siiani ikka muigan, kui sellele tagasi mõtlen.

St muigasin, kuni avastasin järsku, et ma ei ole enam selle grupi liige. Täiesti juhuslikult avastasin. Meievaheline suhe lõppes ilma ühegi selgituseta. Ei viimast suudlust, ei meili ei smsi. Ei katteta lubadusi selle kohta, et peatselt kohtume kindlasti taas ja et ta vajab lihtsalt veidi aega.

Ja miks siis see kõik? Ma ei tahaks küll ennatlikke järeldusi teha, aga tagantjärele sain teada, et see blond Külli, keda ma tsutikese tögasin, on tuntud ka kui “administraator Külli”. Ja ilmselt ka “Kuiviku Külli” jne, aga seda ainult kinnitamata andmetel. Tundub tiba kahtlane lugu? Sest mulle nagu natukene tundub. Mitte et ma end tagasi oleks hoidnud, kui oleksin teadnud, et ta administraator on, sest ma olen ju tuntud sõnavabadusvõitleja, aga siiski. No kas üks kristlik inimene käituks niiviisi? Nii et ma siiani ikka loodan, et ehk see on eksitus ja Facebook täiesti juhuslikult otsustas mind suvalisel hetkel suvalisest grupist välja visata. No iga päev juhtub selliseid asju, eks.

Asja hea külg on see, et märtrieluga kaasnevad ka jüngrid. Mind lausa üllatas, kui paljud olid valmis minu eest džotile viskuma. Okei, ütlema Facebookis, et nii ikka hästi ei sobi ja et nemad niiviisi ei mängi, see on tänapäeval peaaegu sama asi. Minu hukkumine ei olnud asjatu – minu jäänustest võrsub kodanikuühiskond!

25 kommentaari

  1. Postituse all “Reena tagasi!” käib elav arutelu, aga kumbki admin pole veel välja ilmunud. Kui tõesti on nii, et Külli su sealt sõnagi lausumata välja lülitas, siis ütlen ausalt, et see teguviis räägib tema enda kohta üpris palju. Ma saan aru, et su nali võis tunduda terav ja ta ei paista just kõige naljalembesema inimesena, aga olgem ausad, sõna lausumata väljalülitamine on madal tegu. Väikese solvunud inimese tegu. Oleks piisanud ju ka hoiatusest. Aga igal juhul väga põnev, kuidas see lugu lõpeb. Praeguseks on mitu inimest juba sind tagasi lisanud ja ootame aktsepti. Üleskutsel “Reena tagasi!” on hetkel 18 laiki🙂

  2. Oh. Jah. Ma sattusin kogemata mingisse FB fotopedede gruppi ja tahan sealt kohe välja tagasi, sest seal käib ka mingi sisemine nihverdamine. Kui üldiselt näitab Facebook ikka inimeste helgemat, uhkemat, rikkamat ja igavamat poolt, siis gruppides keeb – tasakaalu mõttes – päris elu.

  3. Kusjuures selle grupi mõte on ju inimeste vigade üle ilkumine, kuidas saab selle adminn olla keegi, kel pole naljasoont, ahh?

    • Selle grupi mõte ei ole inimeste vigade üle ilkumine

      • Ah soh?
        Mis siis on?
        Muidugi võib viisakamalt öelda, aga mõte on minu arust ikkagi just see.

        • See on keskmisest üsna palju haritumate inimeste grupp. Tõsised keelehuvilised, kes valutavad südant emakeele mandumise pärast. Nad mitte ei ilgu, vaid naeravad… läbi pisarate. Sellest nüansist oleks oluline aru saada neil, kes seal grupis tahavad olla.

        • Uh, tundub, et ma vist ei kuulu sellesse gruppi ikka, juba esimesele tingimusele ei vasta :S

        • Ray, keskmiselt haritud on põhikooli lõpetanud inimene. Kui tuttav kutsaka lõpetanud saarlane sõjaväkke läks, siis võeti ta avasüli vastu, kui “haritud poiss”.😛

        • Mairel on selles mõttes õigus, et kui välja arvata mina, kes ma kunagi seal IKH pihta nalja viskasin, keskendutakse seal üldiselt vigadele/lapsustele/vääratustele, mitte neid vigu teinud indiviidile.

  4. Võhikliku vanainimesena, kelle jaoks sõna “lita” esimene tähendus on ’emane koer’, täpsustan, et kas mõeldud oli jalanõusid, mis ingliskeelses maailmas on tuntud kui hooker boots? Mis nende kohta muidu hea sõna oleks — “pordikusäärikud”?

    • Sa mõtled ehk ülepõlvesaapaid?

      • Ma paljastan siinkohal vist oma moenduslikku vöhiklikust, aga kas “hooker boots” on äkki sama, mis “fuckme boots”?

  5. Kuna ma ei saa enam oma postituse all vastata, siis selgitan siin. Sõna ‘ilkuma’ tähendab parastamist ja kahjurõõmu tundmist ja selleks see grupp tõepoolest ei ole loodud ja seda seal ka ei tolereerita. Ja tõsine keelehuvi on tõepoolest vähemalt aktiivsemal osal selle grupi liikmetest. On olnud ka selliseid liikmeid, kes tõesti arvavad, et sinna sobib postitada delfilaadseid ilkumisi, aga üsna pea on nad sealt kas välja arvatud või on nad aru saanud, et grupi eesmärk on vähe teine. Üks parema seltskonnaga gruppe FB-s, kuhu olen sattunud. Saab palju keelenõu ja nalja ka🙂

    • Olen nõus, ja vabandan oma keelekasutuse pärast.

  6. Aga kuna mind juba gruppi tagasi võeti (kuigi lisajaks oli küll teine inimene), tahaksin kohe öelda, et oleme kõik sõbrad edasi ja ma tegelikult usun, et Külli ei ole kuivik – või kui on, siis ainult oma kehvematel päevadel, nagu me kõik. Mõni lihtsalt on selline tundlikum.

    Aga maha ma seda postitust ka ei kustuta, sest internetivabadus ja sellega kaasnev eetikakoodeks (kasvõi see, et kedagi lambist välja ei lennutata) on siiski olulised asjad.

  7. A see internet, see on samasugune igal pool. Ma olen viimased paar päeva lugenud CNN-i kommentaare. (Nende uudiseid olen ma lugenud aastaid, aga kommentaare miskipärast mitte.) Ja seal käib samasugune sõim ja sõda nagu Delfis. Teemad on veidi teised, sest välispoliitika või majandus-artiklite all kohalikke teemasid üles ei võeta, aga tunne on täpselt sama. Madala-laupne lajatamine, faktidega mängimine, õelus ja ärapanemine.

    Aga no palju õnne keelekuivikute gruppi tagasipääsemise puhul🙂

    • Kusjuures ma olen enamasti rõõmsalt üllatunud olnud The Guardiani kommentaare lugedes, sest seal modereeritakse neid küll, aga üsna väha on mahakustutatud kommentaare (jälg jääb neist ju maha) ning kommentaarid on igati huvitavad ja viisakad enamasti. See ikka näitab, et lugejad on rõhuvas enamuses vasakpoolsed intelligendikesed, kes arvavad, et neeger ja Rents on ka inimesed ning inimestel on kõikidel suht samasugused inimõigused, kui neil on ka absoluutselt erinevad kultuuritavad.

      Kui oli teema, et ajakirjanikul ei lubatud 13-aastast tütart koos sõbrannaga muuseumi, sest neil olid kapuutxsidega dressipluusid, siis ei hakatud sõimama, et kapuutsiga need kõige hullemad narkarid ongi ja sa, ajakirjanik, lihtsalt ei tea, mida sul laps vabal ajal teeb jne, vaid peeti samuti imelikuks, et laps võib jõlkuda tänaval, aga ei tohi muuseumis aega veeta ja avaldati arvamust, et Suurbritannias on kapuutsiga riideese lihtsalt ilmale vastav riietumine.😀

      • Guardian on ka päris kvaliteetne ajakirjandus, ju see ei tõmba tavalist sõimajakontingenti ligi.

  8. Hahaha:D Tõlkepärlite grupis on keskmisest intelligentsemad inimesed:D Hahaha:D (Ma naeran, sest see oleks liiga kurb, kui see nii oleks…)

    • Ma ei saa aru, mida siin naerda on? Otse loomulikult ei räägi ma kõigist 3604-st liikmest, vaid üldisest foonist ja selle listi põhituumikust, kelle hulgas on mitmeid tasemel tõlke,toimetajaid, ajakirjanikke jm huvitavaid inimesi. Kui tead mõnda paremat gruppi, siis soovita mulle ka. Eelistan seltskondi, kus midagi ka õppida on. Sinu jaoks, Lumivalgeke, on selle grupi põhituumik ilmselt liiga vana, see seletab ka sinu lapsikut itsitamist.

    • muide, “keskmisest intelligentsem” ei pea tähendama sugugi midagi hüperintelligentset.

  9. Ilmselt on see üle minu taseme nagunii, sest ma ei leidnud gruppigi.

  10. mul tuleb veateade aint. ilmselt ei ole minu silmadele

    • Väga imelik, näha peaks grupp olema ju ka siis, kui liige ei ole.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid