Tead, mis mind ajab närvi?

Lihased. Jah, lihased. See, et sulle tundub küll, et see on üks suur tervik, aga tegelikult on need kõik eraldi ja nende KÕIGI peale oleks vaja nagu korraga mõelda, et neid töökorras hoida Näiteks. Käisin mina kevadel jooksmas, ikka mitu kuud järjest. Ja siis ma enam ei käinud jooksmas, sest palju tegemist oli. Varsti ma enam ei muretsenud ka selle pärast, sest juhtus nii, et sõitsin pidevalt jalgrattaga ja pea iga päev sai ikka vähemalt 5 km ring ära tehtud. Enda meelest olin üsna heas vormis. Ja siis läksin AbFabiga jooksma ja oleksin peaaegu maha surnud sel ajal, kui tema ühe silmaga taevasse vahtis ja mõtiskles, miks ta telefoni GPS küll normaalselt ei tööta ja nüüd me ei teagi, kas joostud on kaks kilomeetrit või kaheksa või … “Reena, tule püsti, miks sul ninast verd tuleb?” Kaks päeva veel lihased valutasid, sest need reeturid, mida jooksmiseks vaja on, olid rattaga sõitmise ajal rahulikult maganud. Ma juba tean ette, et kui ma järgmisel nädalal tõesti ronima lähen*, olen ma pärast seda pikali maas, sest mu selg, mu õlad, mu keha jne keelduvad minuga koostööd tegemast. Kõige kurvem on, et eelkõige oleks mul vaja treenida alaselga, aga ronimine on pigem ülaseljale. Pean vist tõesti hakkama kangi tõstma, nagu siin üks indialane soovitas (mitte üles, vaid piisavat sellest, kui selle järele kummarduda ja siis sellega püsti tõusta, nii et see on sirgete kätega all), sest seljatõsted on põhimõtteliselt maailma kõige igavamad asjad. Või hakkama lihtsalt jälle töö juures pilatest tegema – kui kellelegi ei meeldi vaadata, kuidas ma jalga kaela taha panen, võib ju alati pilgu mujale pöörata, eks.

Mõned ütlevad, et aju on ka lihas – ei ole, aju on umbes sada erinevat lihast. Kui ma vahepeal malet mängin, tundub mulle, et ma natuke juba nagu oskaksin ja päris idioot VIST ei ole, aga nii kui ma pool aastat tegelen näiteks matemaatikaga (mis teoreetiliselt peaks ju sarnane olema, male eeldab mingitki matemaatilist mõtlemist), avastan uuesti malet mängima hakates, et kolmekuune šimpans võiks mulle vabalt pähe teha. Ei julge AbFabi mängima kutsudagi, kuigi ammu sai lubatud. Ja kehtiks see siis ainult meelelahutuse kohta. Miks mul on pidevalt raskusi iseenda töölesundimisega – ma teen nii mitut erinevat asja ja ma olen üsna kehv ümberlülituja. Kui ma suudan end veenda, et ma pean millegagi tegelema, võin ma nädal aega järjest seda iga päev tõesti mitu tundi järjest teha. Aga nii, kui saab siis see jupp tehtud ja on vaja järgmise etapi juurde siirduda, pean ma taas leidma selle uue kõige maitsvama porgandi, millega minusugust kitse meelitada.

Üks artikkel kah selle kohta, kuidas ajutegevusele hoogu anda. Eelkõige peaks seda lugema kurvameelsed eestlased, sest üks soovitustest on see, et depressioon tuleks ikka välja ravida, muidu aju ei tööta.

P.S. Need lõigud olid tegelikult omavahel seotud, sest nälgimine teeb targemaks. Õigemini teisipidi, aitab targana püsida. Tahaks kohe teha võllanalja, et äkki selle pärast ongi juutide hulgast nii palju nobeliste tulnud, näljakuur tuli kasuks. Aga see oleks vist juba liiga must huumor.

P.P. S. Nägin unes, et meie instituudi juhataja istus klassis minu kõrvale, naeratas hästi julgustavalt ja ütles:”Reena, sul oleks aeg vaikselt aru saada, et mitte keegi siin ei salli sind.” Eem, tänks?

13 kommentaari

  1. Sinu blogist saab ikka häid ideid. Kuna mul on 27 eluaastast päris palju rohkem ( ausalt öeldes koguni poole rohkem ), siis seda enam on põhjust püüda päästa veel mis päästa annab.
    Õhtul igatahes üritan hambaharja vasakusse kätte võtta.
    Ei tea, kas tööandja lubaks mul lõunauinakut teha, kui ma talle selle artikli lingin?

    • Öeldi ju, et kuuest minutist piisab, st seda saaks vabalt lõunapausi ajal teha. Iseasi, kes üldse suudab pärast kuut minutit und üles ärgata, minul alla tunni ei tule kuidagi välja.

  2. P.P.S. on väga naljakas😀

  3. Jah, ma nägin ilmselgelt sinu, raisa, doonorlusvaimustuse tõttu unes, et mul võeti kolesteroolitaseme mõõtmiseks verd. Verd oli supipotitäis, üle liitri raudselt ning selle sees ujusid rusikasuurused klombid, mis meenutasid sea südame lõikusid (valgete kiududega) ning mille kohta paanikas meditsiiinitöötajad ütlesid, et see ongi kolesterool, mida on ohtlikus koguses.😛

    Ilmselt taheti mulle ka märku anda, et ma vahel ikka trenni kohale jõuaksin ja uuesti alanud piltesesse samuti.😛

    * Jookse ringkäikude ajal otsatrepist 6ndale ja tule sika-saka alla korruseid läbides. Natukenegi trenni.

  4. Ilgelt lahe, nüüd ma saan kõik oma vead depressiooni kaela ajada, lalaa.😦

  5. Tead, seda malet ma mängisin (mingi järguni isegi) viimati üheksaselt. Nii et minu “ma oskan malet mängida” tähendab ikkagi pigem seda, et ma tean, kuidas need jupskid käima peavad. Miska kaldun arvama, et me oleme suhteliselt samal pulgal.
    Ja ma tuleks sinuga ronima küll, aga ma vist jään esialgu oma liistude, st jooksmise juurde. Ehkki see GPS-inärakas ei taha eriti koopereeruda.

  6. Aga Rents, ära mängi malet, mängi midagi põnevamat😛 Male on väga spetsiifilise otsustuspuu harjutamine, võta parem mõni paindlikum (ja lõbusam) mäng😛

  7. Kusjuures mina küll tuelksin ronima, aga ma kardan oma marki täis teha ja mitte jõuda kõrgemale kui esimese rea augud. No ja ma ei oska küll kedagi julgestada kuidagi…ja ma olen seikleja…😀

    • Sa vist iseenesest täitsa sobiksid, ma tahaksingi teist algajat, kellega koos hiljem oiata, et kõik kohad on valusad.

  8. Kui ohtlik spordiala see ronimine on? Kui selg ja põlv opitud ja ebastabiilsed on, siis vist pole mõtet isegi unistada? Või pole ikka nii ohtlik kui pildilt paistab?

  9. Kus sa ronimas käid ja mis aegadel seal käia saab? Ma end asendajaks pigem ei paku, sest ma olen elus roninud täpselt ühe korra ja seda mingi improviseeritud varustusega reaalse mäe peal, aga ma tahan siseseina ka proovida.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid