jälle need koeraomaniku mured

Minu elu käib ikka seda sama sissetallatud rada. Ei ole inimestele vahepeal kombeid kasvanud. Seekord lausa kaks juhtumit ühe päeva jooksul.

1. Seisan mina Oskariga poe ees ja ootan. Trammi. Lähevad mööda kaks purjus noormeest. Ja JÄRSKU kummardab üks poiss täpselt meie kõrval alla, et koerale pai teha. Ma käratasin täiesti automaatselt:”Ei käpi!” Hiljem oli endal natuke kahju ka, sest poiss ilmselgelt oli tegelikult heatahtlik, nägi kutsut ja tahtis teha pai, aga purjus inimesed on teatavasti etteaimamatud, ei tea ju, mis sellisele pähe tuleb. Oleks viisakalt küsinud ja seejärel minu valvsa pilgu all pai teinud, oleks teine asi.

2. Jalutame meie, taas Oskariga. Tuleb väike laps (maksimaalselt kahene, ilmselt noorem) ja vajub sõna otseses mõttes Oskarile selga. Topib talle sõrmi suhu jms. Ema ainult naeratab õndsa näoga. Mina mainisin viisakalt, et meie oma on küll sõbralik, aga iga koer ei pruugi olla, tasub edaspidi sellise asjaga ettevaatlik olla ja eelkõige – VIISAKALT LUBA KÜSIDA. K mainis seda sama tunduvalt kurjemal toonil, kohmas midagi selle kohta, et selline asi on ohtlik, meie oma on sõbralik, aga mõni teine koer võib ta lapse ära süüa selle peale.

Panite tähele? Kumbki meist last vägisi ära ei võtnud, last ei keelanud ja me MÕLEMAD rõhutasime seda, et meie koer on sõbralik. Aga tädi läks selle peale, et teda kritiseeriti, täiesti lukku ja hakkas rääkima sellest, et MEIE koer peaks suukorviga olema. No tule taevas appi, sai ju öeldud, et meie oma on sõbralik ja meie lubame teda silitada, aga selge on see, et igaüks saab vastutada ainult end ümbritseva eest. Mina saan vastutada oma koera eest, tema saab vastutada oma lapse eest – aga süüdimatute koeraomanike ega hulkuvate (või just see üks kord juhuslikult lahti pääsenud kurjade) koerte eest ta ju vastutada ei saa. Nii et targem on ikka enda last kasvatada nii, et ta terve näoga üles kasvaks, mitte loota, et kogu ülejäänud maailm maagiliselt vastutab. Seda enam, et hammustada (kuigi mitte nii ohtlikult) saab ka suukorviga ja suurt kasvu koer võib väikese lapse soovi korral lihtsalt ümber lükata.

Ole inimene, tule ja küsi – ja ma luban sul oma koera paitada. Aga ära lase oma lapsel talle lambist selga karata ja ära tee seda ise. Ei sobi niiviisi.

11 kommentaari

  1. Aamen.

  2. Just oli uudis, et Randvere teel pures koer naist ja omanik tõmbas naahui. Olla ainult booze moi õhanud… küll on ikka toredad loomad!😀

  3. Ma tahaks ka kõikikõikikõiki vastu-tulevadi koeri silitada (loe: pikali visata ja koer kaissu haarata ja kudrutada).. aga ma ei julge omanikelt isegi mitte küsida, mis tähendab et VEEL vähem julgeks ma lihtsalt tuima näoga minna ja näppida.. dziiz. (kuigi jah, kaheaastane vist ei põe nii nagu mina :/)
    Ps. mõnel üksikul korral kui mõni paarikuune kutsikaklutt ise kontakti otsima tuleb, siis olen näperdanud ka ikka😛 (rebellious :D)
    PS2. Ma ei teadnudki, et “tavakoertega” ka sama häda on.. juhtkoertega liikudes olen küll tähendanud, et inimesed vaatavad, et oh, koolitatud ja labrador, järelikult ei pure ja lähevad küsimata näppima (no omanik enivei ei näe, et ma ta koera salaja sügan ju)… ainult, et sõbraliku labradoriga on siis see häda, et töömeeleolu on läinud (mis krt, otsi ise oma vasak sebra, omanik, vaata see inimene naeratas mulle.. ma jään nüüd siia ja lasen ennast surnuks sügada parem)🙂

  4. Samas on ju olemas ka lapsevanemad, kes ei pane lapsi autos turvavööga kinni ega vaktsineeri lapsi. Äkki on see sama käitumismuster? Mõeldakse, et minuga ei juhtu või saab otsa – teeme uue

  5. Mina nt sain ühe koeraomaniku käest millaski (kevadel vist) riielda, et ma tema koera “kartsin”.
    Õigemini liht ehmusin kui see kioski nurga tagant vastu mu jalga jooksis – ei osanud oodata. Samamoodi olen röögatanud ja hüpanud konna peale, kes mulle rohust vastu säärt kargas, kuigi ei koeri ega konni ma by default ei karda ja karjuma ei hakka.

    Aga onu pidas mulle vajalikuks nördinult seletada KUI hea ja koolitatud ja sotsiaalne loom tal on, justkui oleks ma teda oma ehmumisega solvanud. Koer ju ometi ei solvunud, see vist ehmus minu reaktsioonist sama palju kui mina tema ilmumisest.

    • Kuna juba Facebookis tuldi küsima, siis ma ütlen ära, et minu koer oli mõlemal korral rihma otsas. Panen ta üldse alati lapsi või joodikuid nähes rihma otsa, sest need on ju ettearvamatud.

      • Too oli ka, flexi otsas, liht peremehest ees ja mõlemad olidki tegelikult kenad indiviidid, aga too onu oli pigem nördinud, et ma ehmusin, mitte ei teinud kenale “prantsuse kuldnokale” (buldog – meil oli kunagi venelasest naaber, kes oma koera kohta veendunult just nii ütles, mulle jäi külge) pai, sest selline lömmis lõustaga, pisut tatine ja nohisev tropp on ju vastupandamatu … aga pmst jah, sul on õigus, et võõraid koeri, karusid, hobuseid, lõvisid, madusid, kasse ja lapsi ei katsuta enne kui nad sulle kallale tulevad või peremehelt luba küsitakse.

        Igasuguseid on – nii inimesi kui loomi.
        Nigu vene uusrikaste hulgas: “su ämm kukkus me krokodillide basseini” … “teie mure, päästke ise oma krdi krokodillid!”.

        • Joodikud ei näpi ainult koeri, poesabas tuli mul üks joobes naisterahvas käeotsas olevast turvahällist beebit näppima. Esimene reaktsioon oli: palun ärge näppige mu last. Mille peale tädi silmi rullides teise kassasse kadus ja sealt edasi mind jõllitas…

        • Mida tähendab “silmi rullides”? Ma pole elu sees sellist väljandit kuulnud, lihtsalt huvitab, mis tegevust see tähistab.🙂

        • Aa, mul on ka selline veits vaimupuudega koer, kes näiteks ükskord jooksis mütaki! vastu vastutulevat lapsevankrit. Emme oli veidi kohkunud küll, aga käru uppi ei läinud ja eks ma vabandasin ka profuusselt. No ei saa ei prantsuse buldogilt ega ka border collielt nõuda, et neil oleks aju ning koeraomanikel ka on vahel seis, et koer peab saama pissile, et mitte lõhki minna, aga omanik on näiteks 48 h ärkvel olnud või peavalus või mida iganes sellist, mis aju dematerialiseerib (ajutiselt. heal juhul)….

  6. Ilmselt tuleks kõigile igal hommikul välja jagada revolvrid ja paar pidet padruneid ning iga mahalastu eest tasuta lõbustuspargi kupong.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid