Mu tulevik on tähtedes kirjas

Muinasjutte olete lugenud? Kui olete, siis teate, et ühtki printsessi ei saa niisama, tuleb ikka veidi vaeva ka näha. Mina tegin ca kuu eest sõbrannale nalja – ütlesin, et minu süda ja tulevik kuulub mehele, kes kingib mulle maailma ilusaima orhidee. Nüüd juhtus aga nii, et sain korraga kaks, üleeile kinkis ühe vanaema ja eile teise sõbranna. Ruumi nagu eriti rohkem ei ole ja ma tahaks näha meest, kes suudaks sellised õied üle trumbata, nii et tulevik on mul vist nüüd paigas.

Nii olen ma siis ootamatult või vähem ootamatult lapsevanemaks saanud. Lugesin internetist, et nad ei taha eriti otsest päikesevalgust, nii et tõstsin pisut mööblit ringi, lauda ei saa ju enam päris akna all hoida. Roosa (sellel oli juures kiri “Butterfly”, nii et panin talle nimeks Farfalla, ikkagi väljamaine ja kõlab uhkemalt) kastis vanaema enne mulle andmist ise ära, aga valge (kirjas on siin Phalaenopsis, aga see ei ole just kõige suupärasem, nii et pean vist Täpi nimeks panema) tahtis kastmist, nii et torkasin ta vanaema näpunäidete kohaselt potiga kuueks tunniks veekaussi, et ta saaks end vett täis imada, ja kallasin hiljem veel ülevalt poolt veega üle. Vaatasin kohe, et need õhujuured ka ikka otsapidi vette ulataksid jne. Ja seejärel sättisin Täpi ja Farfalla kenasti kõrvuti lauale, mitte liiga lähestikku, aga nii, et neil ikka natuke seltsi ka oleks. Ega ma muud vist teha ei oskagi nendega.

Kuigi ühe asjaga panin vist ikkagi juba pange – läksin lillepoodi, ütlesin, et mul oleks orhidee jaoks potti vaja ja ostsin selle heleda. Tädi midagi ei öelnud ka, rääkis ainult, kuidas tema oma orhideesid kastab jne. Hiljem alles hakkasin mõtlema, et ilmselt on need lilled tavaliselt põhjusega läbipaistvas potis. Kas ma pean selle valge/beeži nüüd ära andma ja kuskilt läbipaistva ostma?

Keegi kritiseeris juba seda läbipaistvat potti ka. See on mul selle mõttega, et sisemine pott ei lähe seal päris põhja. Kastmise ajal kallan alumise teatud piirini vett täis, jätan nii ja hiljem kallan sealt vee ära, nagu vanaema õpetas. Kas peaksin teisele samasuguse poti hankima? Kirjas oli, et kahe-kolme aasta pärast tuleb ümber istutada, mul on ikka huvi neid nii kaua elus hoida. Pealegi näeb hetkel veits imelik välja, tegelikult on lilled ju umbes ühekõrgused, aga ühe pott kõrgub ju lihtsalt õhus.

P.S. Elu ei soosi mu seljatreeningute plaane. Läksin prismasse istumispalli ostma (netis oli kirjas, et neil on). Ei leidnud, küsisin kassapidajalt. Ta helistas kuskile ja ütles, et ma ootaksin, et keegi kohe tuleb ja näitab. Seisin siis seal, sirvisin läbi Imelise Teaduse, siis sirvisin läbi National Geographicu. Siis hakkas vaikselt juba imelik, käisin ja ostsin oma toidukraami ära ja tagasi tulles küsisin müüja käest, kas keegi on vahepeal mind valgustama jõudnud – müüja ütles, et see inimene, kes lubas kohe tulla, ei tulnudki. Nii et öelge nüüd teie, kust ma saan mõistliku hinnaga trennipalli? Viimastel päevadel see ikka valutab juba, talle ei meeldi mu eluviis. Mulle jälle ei meeldi see, et ta sihuke nõrguke on. Pean end vist ikka Sportlandi vedama.

15 kommentaari

  1. Läbipaistev pealmine pott ei ole oluline.
    See plastmasspott võiks olla läbipaistev, et näha juurte seisukorda – st, kui lähevad valgeks, siis kastad

  2. Tyski-fanatt kohe kilkab, et tule täna seljatreeningusse.😀 Aga kui tõsiselt rääkida ja kiire on palliga, siis sellest spantal spordist (või mis iganes kauplus see asub kaubamajas timberlandi kõrval) võib saada eri mõõdus palle (tavaline on 85 cm läbimõõduga).

  3. Orhideede tapmise kõige levinum viis on ülekastmine. Niiet pigem ole lohakas “lapsevanem” kui ülehoolitseja. Orhidee kasvab Tais puuõõnes ja keegi ei kasta neid seal😛 Mina vannitan oma orhideesid umbes korra kuus ja siis ei lase neil vees liguneda üle poole tunni. Muidu sortsan korra nädalas neile vett, mis ludinal potist läbi jookseb. Selle võib siis hiljem ära valada. Minu arust piisab sellest täiesti. Väetist võid kevadepoole ka anda, seda on aiapoes või Bauhofis saada.

    Ereda lõunapäikese käes ei tohi nad suvel olla, see põletab lehti. Pimedal ajal talvel aga võid julgesti panna kõige valgema akna peale.

  4. http://www.orhideefoorum.com.
    Soovitan soojalt. Mina olen oma lillepoest allahinnatutena soetatud rääbakad tänu sealsetele nõuannetele kõik elule suutnud putitada. Et juured jõuaksid ennast täis imeda, selleks piisab ka minutist või paarist voolava vee all. Ülejäänud ujutamine on pigem substraadi (ja taime juurte) mädandamine.

  5. Oot mis. Sulle kingiti mingi taim. Ja nüüd sa oled valmis oma ülejäänud elust loobuma, kuna su sõps ja vanaema otsustasid sulle naljapärast käru keerata?

    Kasta rohkelt, hoia pimedas, ja saad oma elu – ehk veel – tagasi!

    • Ära sega mind, Kaur, ma tegelen praegu enesehaletsuses ujumisega ja siia ma veel upun ka.

  6. Spantal Spordist saab jah erimõõdulisi palle osta. Hinnad jäävad umbes 20 euri kanti. Oleneb kui suurt palli tahad. Palliga saab igasugust trenni teha. Näiteks on toredad asjad kätekõverdused. Kui tavaliselt on varbad maas, siis saad end proovile panna ning hoiad lihtsalt jalgadega kahelt poolt pallist kinni umbes 30 või 40cm kõrguselt (oleneb kui suur pall on).
    Ja näiteks selliseid poose puht lõbu pärast võtta:

    • Me tegime pilateses (kus vist tglt abivahendite kasutamine ei ole koššer, aga vahet pole,;) ka mingeid õudusharjutusi pallidega. PAlju väiksematega, kui seal pildi peal. Kätekõverdused olid ka. Igatahes ma Rentsile neid ei soovita, kui ta just enesehinnangut kõvasti langetada ei soovi ning ei taha end veenda, et ta on ikka täiega äpu. Meil kogu rühm kukkus pidevalt ümber ja oigas. Muidu oli lahe küll, huvitav ja lõbus, aga ega väga välja ei tulnud ja kõik luukondid jäid ka valusaks.😀

  7. mina ostsin enda oma ka kaubamajast. iseasi, kas see nüüd mõistliku hinnaga on.

  8. Mina ostsin võimlemispalli Juku mänguasjapoest, maksis 8 või 12 euri ja täiesti korralik pall on.

    • Aitäh, Anu, ostsingi siit ära.🙂

  9. Mnjaa. Tore. St orhideed on toredad.
    Ma loodan, et Sa jõuad kunagi probleemini, et need raisad venivad välja, 2 a pärast on sul lehed, pikk roots ja meetri kõrgusel õied ja sis otsi neile toestuskeppe ja klammerda jne – huinjaa noh… ja siis ütle mulle ka, st postita, kust ja kuidas neid lõigatakse, ilma, et ära tapaks, sest isegi orhidee foorumist ei leidnud ma nii kindlat vastust, et julgeks neid pussitama minna rohelistest ja elusatest kohtadest, heidavad veel hinge … a ma nendega juba harjunud (3tk).

    • Wildikas, sina, kui vanem inimene, oskad ehk hoiatada, kas meestega kaasnevad samad probleemid? No et hakkab siit ja sealt välja venima ja siis peab mõtlema, mida kuhu klammerdada.

      • Misse oli nüüd “back @ you” õelus minu lootuse peale, et su orhideed venima hakkavad või?
        Ma olen kindlasti nii vana, et sel ajal, kui sa lasteaias käisid, oleksin ma võinud suur ja tark autotiteet olla, a praeguseks on see asi vist nii viiendik sajandit nihkesse läinud ning tänaseks oled sina see rohkem koole näinud ja haritum persoon ning pead igast imelikke olevusi, sh mehi omas kodus, nii et sina pead mulle ütlema, mina ei tea, vaatamata Perekoolile.

        A ma liht oletan, et meestega on nagu orhideedega – tänaval, teiste kodus, läbi kaupluse akna jne on nad alati igati kenad ja kobedad, peaaegu kutsuvad järele katsuma “kas on päris,” aga peale pikka kodus pidamist … kus kohast ja kuidas ei tohiks tagasi lõigata ega klammerdada, uuri Harku vanglast, muus osas jäägu sul vabad käed.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid