See ei ole ajakirjandus

Kas olen mina täna erakordselt loll või ongi tänapäevane ajakirjandus selline, et no kohe mitte midagi ei saa aru. Või kolmas variant, et selle artikliga tahetigi jätta mingit muljet, mitte rõhuda faktidele. Nimelt lugesin mina täna hommikul Eesti Ekspressi võrguväljaannet ja siin on artikkel “Politseinikud põgenesid öises linnas kolleegide eest.” Autori nimi on targu panemata jäetud, mis on ilmselt õige käik, ma ka ei paneks sellisele asjale oma nime alla.

Vaatame siis seda koos, äkki teie saate rohkem aru kui mina.

PPA sisekontrollibüroo ametnikud kontrollisid patrullekipaažide liikluskäitumist, sealhulgas võimalikku joobeseisundit. Olles peatanud ühe eravärvides sõiduki, kus olid vaba aega veetvad Ida jaoskonna ametnikud, juhtus midagi ootamatut. Kui juhil paluti alkomeetrisse puhuda, ta keeldus ja andis hoopis gaasi.

Mul tekib küll kohe küsimus, et kui Ida jaoskonna ametnikud vaba aega veetsid, miks nad siis tööautoga ringi sõitsid? Või eravärvides autodega ongi nii, et päeval jälitad mõnd mafioosot ja õhtul sõidad naise ja lapsega piima ostma? Lugeja ju ei tea, aga minusugune küll tahaks teada.

Noh, edasi saame teada, et poistel oli väikene madin:

Pärast lühikest tagaajamist öistel tänavatel suudeti auto peatada, juht väljus autost ja pani punuma, kuid saadi siiski kätte. Kaasreisijad omakorda käitusid agressiivselt ja üritasid juhi kinnipidamist takistada.

Mida me aga ei saa teada – me EI SAAGI teada, kas see kättesaadud juht siis ka puhuma pandi (ja kui pandi, siis milline oli tulemus)  või ekspertiisi viidi. Just see siin ju kogu selle tagaajamise põhjustas. Või olen ma tõesti ainus, kes leiab, et selline asi võiks siis ola artiklis ära mainitud?

Ja ärge saage valesti aru, ma täitsa usun, et juht võis purjus olla. Mind kutsus kunagi aastate eest “välja” üks Tartu politseiuurijatest. Selgus, et “välja” tähendas seda, et me sõitsime tema (samuti eravärvides) tööautoga ringi (ütles, et ta on tegelikult tööl, st ootab mingit kõnet, et sellele vastavalt reageerida), ajasime juttu ja tema jõi samal ajal viskit, pakkus mulle ka. Mina olin tollal umbes 15, tema üle 20. Mis me siit siis saame? Joomine töökohustuste täitmise ajal, joobes sõiduki juhtimine, alaealise uimastamine (mitte küll eriti õnnestunult, mulle viski ei maitse, aga siiski).  Nii et mina päris kindlasti ei arva, et mõni ametikoht tähendab seda, et inimene tõesti teistest moraalsem ja seaduskuulekam on, olgu ta või Rooma paavst. See tähendab ainult seda, et temalt EELDATAKSE, et ta oleks seaduskuulekam. Täpselt nii, nagu ajakirjanduselt eeldatakse alguses püstitatud küsimustele vastamist ja selget stiili. No seda, mida ma praegu Ekspressilt ei saanud.

6 kommentaari

  1. Nõudlik snoob oled.

    See ajakirjandus on tarbimiseks, mitte mõistmiseks. Veel vähem analüüsimiseks.
    Nagu burger – söö ja ära irise.
    Ma loodan, et sa mäkis toidu anatoomiasse ei süvene ja seda kandikule laiali ei lappa; nõudmisega, et mis krt see siiski on.

  2. WoW ja sa saad sellest nüüd alles aru?Türa, kuidas sõimasin naismenti, kes sõimas mind, et ma polnud pabereid täitnud nende tulekuks, kui samal ajal varem püüdsin tollest tüübist jagu saada. Sellest ajast alates alati, kui helistan/lasen helistada hädaabile, karjun “tapetakse”. Mõjub.

    Muu mõtle juurde 🙂

    • Mis mõttes saan sellest alles nüüd aru? Kirjutan ju, et minu esimene lähem (õnneks mitte siiski NII “lähem”) kogemus politseiga pärineb ajast, mil ma olin alles 15aastane.

      • Ah jaurasin niisama 😛 :).
        Kas olen mina täna erakordselt loll või ongi tänapäevane ajakirjandus selline, et no kohe mitte midagi ei saa aru.
        Ajakirjanikud ongi idioodid enamasti. Just praegu lugesin artiklit pealkirjaga “Tallinna TV kasvatas aastaga vaatajaskonda 0,3 protsenti”, kus sisust tuleb hoopis välja, et mitte 0,3% vaid hoopis 100%. Artikkel: http://www.tallinncity.ee/2212324/tallinna-tv-kasvatas-aastaga-vaatajaskonda-0-3-protsenti

        Ja muide link ei tööta.

        • Aitäh, parandasin ära. Ja ma mõtlesin, et sa politseist räägid, nüüd sain aru, et ajakirjanikke mõtlesid.

        • Politsei või ajakirjandus? Mul eelistus puudub. Mõlemad on mõjutatud, kuigi südametunnistuse poolepealt mõlemad peaksid olema sõltumatud ükskõik millest, hoolimata teistest faktoritest.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid