Kas teie teate, mida mul vaja on?

Sest mina küll ei tea. Ma tean, millist funktsiooni see peaks täitma, aga mitte mis asi see olla võiks. Ma olen nimelt ammu kurtnud, et selg on mul nõrk koht. Nii et eelmisel talvel jooksmas käies mässisin lihtsalt õhukese salli ümber alaselja, et see külma ei saaks, kuigi mu vest on nii pikk, et katab ka kanni ära – mul on lihtsalt vaja, et midagi ka tihedalt vastas oleks. Aga see on ikka parajalt ebamugav, kinnita seda iga kord. Nii et nüüd ma mõtlen, mis muud variandid mul oleksid?

a) kududa soonikus (st veniv) piisavalt pikk ja lai jupp, mille otstesse panna tõmblukk, nii et ma saan selle nagu seeliku endale ümber alaselja panna (tavalise särgi peale, siis ei sügele ka). Samas see on ikkagi natukene liig ja siis ma juba higistan ilmaasjata, tahaks lihtsalt midagi, mis oleks ümber, et mul oleks hea ja mõnus.

b) osta – mis? Ei taha ju kogu aeg ilma põhjuseta elastiksidet kanda. pikk aluspesu, mis katab ka terve kõhu? Või on eraldi seljale ka selliseid asju?

c) Pildil on tegelikult vormiv aluspesu, st korsett, aga kas tehakse selliseid korsette ka, mille eesmärk on sooja hoida, mitte mind seksikaks teha? St see, kui ajaks talve ilma külmetava selja ja põieprobleemideta läbi oleks juba parajalt seksikas.

Et siis mis saab?

33 kommentaari

  1. Apteekides müüakse mingit soolikat, mis selja soojas hoidmiseks mõeldud on, üks pool villane, teine puuvillane. Puuvillane pool ei aja sügelema ega miskit, nimetatakse seda vist reumavööks või millekski sarnaseks. Ära kümmet euri maksa, mõni apteek julgeb isegi 15 € küsida, viimase info järgi on odavaim variant miskine 3 euri kanti. Reumaatiku või niisama seljahaige unelm 🙂 Hoiab ümber ehk toetab ja soe on ka.

    • Küll see vastus tuli kähku. Aitäh, Kati. 🙂

  2. Kes sulle selle “selg on nõrk koht” diagnoosi pani ja mis sümptomid sellele viitavad?

    • Keegi pole diagnoosinud, ise tunnen. Esiteks on mul istuv töö, pärast vahetust on alati selg valus ja kange. Pärast treeningut annab tihti tunda (alati venitan muidugi ka). Ja kolmandaks kannatab see iga kord, kui ma haige olen – ükskõik, kas mul on külmetus või kopsupõletik, sellega kaasneb igatahes ka see, et ma käin neli korda tunnis vetsus. Nüüdseks on juba kogemused näidanud, et kui hoida selg soojas, on jama vähem.

  3. Sul on vaja Pilatest. venitusi, sirutusi ja painutusi, et seljalihas oleks tugevam.
    Proovitud, Aitab.

    variant b, siduda sall vöö ümber aitab muidugi ka natuke. (Ja ema on muidugi 100x juba ka öelnud, et vöökohani joped/tagid on out)

    • Ma venitan ja painutan seda selga mitu korda nädalas, saab parem küll. Aga ta ei taha mul nagu tugevaks korralikuks lihaseks hakata.

  4. t6stjate jms j6ujuurikate “toestusv88”. apteegist peaks saama. on kyll kole ja hall aga yks s6branna ostis kunagi ja kannab sooja p2rast.

  5. “radikuliidivöö” on see sõna, mida ma olen kuulnud.

  6. Seesamune näiteks 😉
    https://cherry.ee/koeravillast-radikuliidivoo

    • No kurat, palli, mille ma tellisin, saab Telc mulle Rotermanni keskusest ära tuua, aga kui ta radikuliidivööd oma kõhu ümbermõõdu järgi seal võtma hakkab, saan ma sinna oma kaks parimat sõbrannat ka koos endaga sisse toppida.

      • koeravill? pead atu karvadest ise kuduma 😀 😀

        • Ma jäin ka mõtlema, et tal on ju koer omast käest võtta. Samas, pesemata lambavill või lihtsalt karvane lambanahk pidi sama hästi mõjuma. Ikka villane pool ihu poole ja minek.

      • Hm, umbes täpselt sihukesi koeravillaseid vöösid nägin ma eelmisel talvel Raatuse tänaval Ohoo poes ja ühes Kastani tänava kaltsukatest (see madal pruun puumaja Kauburi taga). Mu meelest maksid need küll vähem kui seitse (pead ei või anda, aga vähem kui 17 kindlasti). Sel hooajal pole vaadanud, aga ju neid kuskil ikka liigub.

        • Aitäh, libarott, sain sealt Ohoo poest vähem kui viieka eest. Tõesti äss diil. Nii et sedapuhku õnneks ei pea end Scarleti mõõtu näljutama hakkama.

        • Tore 🙂 Tollal jäid need meelde seetõttu, et koostasin parajasti potentsiaalsete jõulukinkide nimekirja vanuritest sugulaste jaoks (irw). Aga nüüd hakka või mõtlema, et hangiks hoopis endale kah.

      • Näh, ma ei pea seda korsetti ju oma mõõdus võtma. Toon sulle Scarlett O’Hara mõõdus asja ja siis on sinu teha, et sa sinnamahtuvaks saaksid.

  7. radikuliidivöö ehk persevest 🙂

    • ei, persevest on ikka miniseelik.

      • Ei, sa mõtled persekraed ehk seisuseelikut. Persevest on ikka midagi muud.

        • ee… kui ma nüüd fantaasiat rakendan, siis villased alukad, jah?

  8. Võib-olla aitab ainult jooksmise ajal selja asendi korrigeerimisest? Mul jäi ka vanasti selg haigeks, nüüd 15+ km ega seljal pole midagi. Samas põhjus võib-olla ka ainult jalatsis…

    • Seljahädad algasid mul 13aastaselt karatetrennis, mida tehakse teatavasti paljajalu, ja on minuga siiani truult kaasas käinud. Umbes samas vanuses oli põiepõletik ka – see pole enam kordagi kordunud, aga pärast seda mõjutab iga palavik vms ka neere ja alaselga (st lisaks sellele, et vetsu jooksen, tunnen palavikus olles konkreetselt, kuidas ülejäänud keha tulitab, aga selg külmetab). Aasta alguses ütles üks massöör mulle, et ta pole näinudki varem, et inimesel seljalihas lihtsalt puudu oleks. Nii et ma olen üsna kindel, et asi ei ole ainult jalatsis, seda enam, et mul on jooksujalatseid kaks paari, sest esiteks Eesti ilm ja teiseks tahaks vahepeal jalatseid pesta ka.

      • Ma vaatasin jah kunagi, et Sa oled väga kõva möllueit olnud 😛

        • Vastasin sulle selle möllueideks olemise kohta muidugi kogemata teise postituse alla, sest eeldasin, et vägivalla jutt käib samasse kohta, aga ega ma ei jaksa muuta ka seda enam. Viin hoopis koera välja, enne kui päris padukas pihta hakkab.

      • Ma olen vana seljahaige ja igal sügisel, kevadel ja talvel korrapäraselt ägisen nii istumast tõustes kui istuma laskudes, seda hoolimata pidevast isetegevuslikust võimlemisest, aga pärast seda, kui töökoht ostis meile spordiklubi kaardid, avastasin seal ühe imelise masina, mis treenib alaseljal just selgroogu ümbritsevaid lihaseid, ja pagan võtaks, mul ei ole selg NÄDAL AEGA valutanud! Niiet kui sa leiad viisi seda endal nn puuduvat lihasgruppi eraldi treenida, ilma muid lihaseid koormamata, siis ka see võib aidata. Võib, aga ei pruugi.

  9. http://www.checca.eu/index.php?route=common/home

    • Miski minu sees räägib mulle tasakesi kõrva sisse, et Rents ei taha selle asjanduse eest 30 euri maksta. 😀 Aga mine teda hullu tea! Ega neil häältel ja sel rohelisel seal nurgas ka alati õigus ei ole.

      • No ikkagi ilus ja värviline. 😀 Aga nagu kommentaarides kirjutasin, ostsin juba koeravillase ära. Ja ka testisin täna jooksmas käies – tõesti on mõnus.

        • Platseeboefekt on Sinu puhul välistatud?

        • Ma ei saa küsimusest aru. Sa mõtled, et seljasoojendaja mõjub mulle nagu platseebo? Ei usu eriti, sest seda, et endal on hulga normaalsem olla, kui midagi talvel tihedalt selja ümber on, avastasin ma juba enne seda, kui ma ise teadlikult lahendusi otsima hakkasin. Ja praegu ka ma lihtsalt tundsin, et sellest on kasu, et on tõesti mõnusam ja soojem, ega see mingi imerohi ei ole, nagu eespool öeldud.

  10. Lisaks muudele nõiatrikkidele võib teoreetiliselt abiks olla ka kinesioteipimine: http://www.kinesioteip.ee/mis-on-kinesioteip
    asi, mida ma heameelega ise ka prooviksin. Kui raha oleks.

  11. Kes veel ei ole saanud seda vööd –
    http://chilli.ee/vaata-pakkumist/Keha-soojendavad-koera-ja-kaameli-villast-radikuliidivood-2?section=tervis

  12. Minu opitud selga aitas konkreetselt ja väga Back on Track seljavöö. See on küll kallis firma, aga selg on nagu kah armas ja see vidin ise on siiani vajadusel kasutusel ega ole näruks muutnud 🙂 Ostsin selle agility MMilt 2010 aastal, aga tõdesin praegu otsinguga, et saab ka lihtsamalt: http://www.alante.eu/Tooted/1970-Seljakaitse-madala-esiosaga/
    Koertega on samuti Back on Track suhteliselt sageli “imesid” teinud, seega julgesin ise ka katsetada.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Kategooriad