mammad ei ole normaalsed (TEAM MALLU!)

Üks asi, mis mind noorte emade juures täiega närvi ajab, on see, kuidas muidu normaalsetele inimestele silmaklapid pähe kukuvad ja kõiges lastekasvatusse puutuvas on maailmapilt järsku TÄIESTI mustvalge. Kui sa ei ole selline ema, vaid oled normaalne, siis ma ei kirjuta sinust, aga terve hulk neist on just sellised. No sellega on ikka nii, et välismaalastele tundub ka, et kõik eestlased vinguvad, sest vingatsid paistavad rohkem silma (ja seda, et nad ise nulli juures juba virisevad, et külm on, nad ei märka).

Näiteks. Ei ole nii, et mõni kasutab ökomähet ja mõni tavalist (ja mõni vahepeal ökomähet ja vahepeal tavalist). Mkm. On värdjad, kes ei hooli keskkonnast, ja tropid, kes mõtlevad üle. Eriti hulluks läheb asi siis, kui me räägime ema ja lapse toitumisest, no et kas kohvi tohib juua imetamise ajal ja mis vanuses laps seda juua tohiks jne. Perekoolis oli kunagi teema, kus ema kurtis, et tema kümneaastasele lapsele ei müüdud kalja – ja inimesed leidsid reas, et ta on värdjas, kes paneb oma laste elu ohtu ja soodustab sõltuvuste teket, sest naturaalselt kääritatud kaljas on ometigi väike alkoholiprotsent ka sees. Mõni üritas neile selgitada, kuidas niivõrd väike kogus kehas käitub ja et keha ise toodab ka väikeses koguses alkoholi jne jne, aga sellest polnud lihtsalt MITTE MIDAGI kasu, sest mammad lugesid ühes lauses “alkohol” ja “laps” ja nende juhe jooksis pauguga kokku, mõtlemisvõime lülitus välja, aju kärssas üle ja sõrmed hakkasid automaatselt solvanguid tippima. Sel hetkel mõtlesin ma küll, et kas tõesti KÕIK lõpetamata põhiharidusega lapsevanemad on Perekooli kokku kogunenud, sest no ei tahaks uskuda lihtsalt, et koolis käinud inimesed NII lollid on. Aga on! Kui ka enne ei olnud, siis pärast lapse välja surumist järsku on. Terve mõistus lahkub kehast koos platsentaga ja läheb tükk aega, enne kui see tagasi julgeb tulla.

Selle pika heietamise peale tahaks mõni ehk teada, millest kuradist ma räägin. Valgustan. Üks meie kuulsatest kakablogijatest (kes on juhuslikult ka minu sõbranna JA imetav ema) kirjutas oma blogis, et jõi õhtul (5-6 tundi enne järgmist rinnaga toitmist) ÜHE KLAASI VEINI. Uskuge või ärge uskuge, aga sel teemal on palju katseid tehtud (meil on ju terve hulk riike, kus igapäevane väikeses koguses alkoholitarbimine on norm) ja USA lastearstid on seisukohal, et ka imetava ema igapäevane klaas veini lõunasöögi juurde ei mõjuta kuidagi lapse arengut ega motoorset võimekust.

Aga antud hetkel ei räägi me klaasist veinist lõunasöögi kõrvale. Me räägime klaasist veinist HILISÕHTUL, mil järgmine toitmine on 5-6 tunni kaugusel. Klaas veini on maksimaalselt kaks (pakuksin, et pigem 1.5) alkoholiühikut. Kõik allikad ütlevad, et ühik alkoholi lahtub verest umbes kahe tunniga, kaks ühikut (kes ära arvasid, võivad lonksu naturaalset mahla võtta) nelja tunniga. Nii, nüüd tuleb keeruline matemaatiline valem:

4 < 6

Juhuks kui te üldse kooli ei jõudnud, sest oli vaja lapsi teha, siis tõlgin: neli on väiksem kui kuus. See tähendab, et kuue tunni pärast, kui laps süüa nõuab, on see klaasitäis AMMU emme kehast tuld tõmmanud. See omakorda tähendab, et isegi kui niivõrd harva võetav veiniklaas lapsele kahjulik oleks, poleks sellest antud hetkel lugu, sest veinisõõmu ja imetamise vahele jäi niivõrd pikk aeg.

Muide.  Siinkohal tahaks vahele rõhutada ka seda, et Euroopa ajalugu on ju tegelikult väga alkoholirohke. Sajandeid on veiniklaas lõunasöögi ajal Kesk-Euroopas täiesti tavapärane olnud, seda ka rasedatel naistel. Veel hiljuti soovitasid naistearstid ja ämmaemandad noortel emadel, kellel piisavalt piima ei olnud, õlut juua. Lapsed hakkasid oma veega lahjendatud veini samuti küllaltki varakult saama. Ja me ei räägi siin sellest, et “mõned alkassid tarbisid raseduse ajal alkoholi”, vaid sellest, et väikesed kogused olid normiks. Aastasadu. Ja nii uskumatu, kui see ka ei tunduks, ei olnud Kesk-Euroopas sugugi rohkem hälvikuid kui mujal. Hispaanias elatakse siiani nii ja no ei ole nad meist lollimad, töökultuur lihtsalt tiba teine, aga neil pole ka vajadust ju pidevalt tõmmelda.

Ma saan aru, et tavainimesed tahaksid siinkohal mind juba tellisega pähe peksta, sest kõik teavad seda kõike nagunii. AGA. Selgus, et see, mida inimesed TEAVAD ja mida nad USUVAD, on kaks täiesti erinevat asja. Täitsa lõpp, millist sõimu Mallu sai selle kohta, et nüüd on ta laps põhimõtteliselt ajukahjustusega ja võiks ta sama hästi prügikasti ära visata ja uue teha, sest ega sellest enam elulooma ei tule. Mõelge ise, ema jõi KUUS tundi enne imetamist ÜHE klaasi veini. Läbi on nüüd kõik, lõpp sel lool ja ehk järgmine katse läheb paremini. Muidu poleks midagi, ta kommenteerijad ongi tavaliselt sellised kergelt labiilsed ja noh, vastsed emad, mis sealt ikka tahta, aga ka inimesed, kes muidu normaalset juttu ajavad, läksid täiesti lolliks ära. Üks teine staarblogija (ja samuti mu sõbranna), keda ma olen siiani suisa väga intelligentseks inimeseks pidanud, läks nii kaugele, et mainis ära, et sellest lapsest oleks ehk võinud president saada, aga nüüd on sellega perses, sest “alkohol hävitab ajurakke, see ei ole müüt”. Ja et “minimaalselt 12 tundi peaks vahe olema”. Minimaalselt 12 tundi? Ise mõtlete välja numbreid või proktoloog aitas neid välja tõmmata?

Muide. See, et alkohol hävitab ajurakke, ON müüt. Alkohol EI hävita ajurakke. Miks siis istuvad vanamehed poe ees ja mäletavad igast laulust ainult refrääni? Selle pärast, et alkoholismiga kaasneb tihti väga ebaregulaarne ja ebatervislik toitumine ning hoolimatus oma elutingimuste suhtes. Küll teeb aga alkoholi liigtarbimine palju muud paha, mõjub näiteks motoorsele võimekusele, kahjustab maksa jne. Aga taaskord, me räägime LIIGtarbimisest, mitte sellest, kui emps võtab kord poole aasta jooksul klaasi veini KUUS tundi enne imetamist.

Mida mina tõelise sõbrannana soovitasin? Soovitasin narkootikumidele üle minna. Katsed on näidanud, et kanepit suitsetavate emade lapsed olid kontrollgrupiga võrreldes veidi kõrgema IQ-ga, nii et ka siis, kui seda varem proovinud ei ole, tasub lapse tervise huvides alustada. Ja ükski koer ei haugu, sest sa tegutsed ju ainult oma tibulinnukese parema tuleviku nimel.

Pildil on rase Mallukas muidugi, salaja tegin selle juba ammu, sest arvasin kohe, et kompromiteerivat materjali võib ühel hetkel vaja minna.

45 kommentaari

  1. Oot…Kas ma pean nüüd Mari prügikasti juurest tuppa tagasi tooma? Et ikka saab asja veel?!

    • No põhimõtteliselt võiks ta tuppa tagasi tuua juba teaduse huvides – et saaks mõnda aega mõõta, kuidas sinusuguse alkassiga kasvamine lapse arengule mõjub. No et kas üldse käima hakkab jne.

      • No kui ei hakka, siis ära blogisse kirjuta pliis. Ükskord jäi imetamise ja joomise vahele ainult 11h ja 55 min, ma kardan, et see ta persse keeraski.

  2. Järgmine kord kui ma lähen valima siis ma valin kindlalt mallu. üksainus inimene kes teab mida siin riigis vaja – lapsi.

  3. Issand kui tore on alati neid Malluka komentaarisi lugeda. Minu ema ütles ka, et tal ei olnudki enne elus mingit eesmärki – käis sihitult sinna-tänna – aga kui laps sündis läksid asjad paika. Pidi piima-leiba ostma ja nii. Kõik läks paika. Nii tore!

    • Mad. Teeks nüüd nii, et ei tee päris läminaks seda asja siin. Ei ole vaja ja ma ei taha ja nii on. Kustutasin hetkel su kommentaare vähemaks, sest olgem ausad, paljuks läheb.

      • okei
        jah, kõik need “kommid” on minu kirjutatud aga ilgelt oksele ajab see Mallukas-kallukas. Oksendan juba pool tundi.

        Rohkem ei kirjuta. Vabandust Rents.

        • Kui sa pool tundi oksendanud oled, siis ma soovitaks küll kiirabi kutsuda. Ütle lihtsalt “mallukas” ja nad teavad küll, et tegu on tavapärase minu blogi lugejaga🙂 Veel julgeksin ma kahtlustada harilikku seedeelundkonna kasvajat, kui pool tundi oksendada ja nii. Ega see naljaasi ole.

    • Issand, su ema ju elust jumala õigesti aru saanud. Enne mu elul nagu polnudki mõtet, aga nüüd saan päris ausalt leiva järele minnes orgasmi. Noh, sellest ikka, et elu nii paigas on

  4. Kirjutaks sellele postitusele kahe käega alla. Tundub, et malluka blogi on mingi osa emadest täitsa segi keeranud. Ilmselt on mõnele arusaamatu, kuidas võib emadusest, lapsesaamisest ja sellega seonduvast, nii heast kui halvast, kirjutada, hoidmata seda kõike mingil pühal altaril, kuue klaasukse taga. Aga just oma aususe tõttu on mallukas ainus nn kakablogija, keda jälgin. Pane samas vaimus edasi🙂

  5. Selline grupiviisiline lolliks minemine lapse saamise järel näitab, et inimestel on selgelt liiga palju aega ja vähe muresid ning toimetusi, et neil jätkub aega üle mõelda ja netis istuda.
    Päris kurb, et on olemas nii palju naisi, kelle elu ainus eesmärk ja sisu on tema laps. Lastest on kahju.

  6. Mina muuseas ei väitnud, nagu alkohol vajaks kehast lahkumiseks 12 h, vaid seda peetakse selleks ajaks, mil kõikvõimalikud alkoholi kahjulikud mõjud rinnapiimast tingimata lahkunud on.

    Ma olen sellest täiesti teadlik, et ühe veiniklaasi (12 ml) puhul alkohol verest umbkaudu kolme tunniga lahkub, aga nagu inimeste puhul ikka, on erinevad nii joodud kogused (mina näiteks joon küll väga suurest veiniklaastist), kehamass, tarbitud toiduained kui ka organite töö kiirus. Seega mina küll ei julge öelda, et kellegi suvalise rinnapiimast ka tingimata kolme tunniga see kõik kadunud on.

    Jah, võib-olla olin loll, et kasutasin liiga lihtsat keelt. Õigem oleks öelda, et alkohol paneb rakke kärbuma. Tapmine oli siis liialdus. Kui midagigi aju tööst teada, siis on ka lihtne mõista, et see, kui joodikutel sõnad peas või ristsõnade lahendamine selge, ei tähenda see, et bioloogilisi kahjustusi poleks.

    Ma väga loodan, et keegi minu ekstreemset arusaamist alkoholi ja imetamise kokkusobivuse kohta sõimuks ei pidanud, aga eks ma peaks juba ammu harjunud olema, et minu maailma ja teiste inimeste maailm on kaks erinevat asja. The real world is just around the corner, eksole.

    Mina näiteks küll ei arva, et keegi on halb ema vastavalt sellele, kas ta joob veini või mitte. Mina arvan, et alkohol on igas vormis kahjulik ja kui mul on nii kerge vältida selle aine sattumist tibatillukese areneva organismi sisse, siis ma ka teen seda. Ma ei arva, et teised inimesed samamoodi mõtlema peaksid.

    Aga päris nii ju ka ei tohiks olla, et kommenteerida tohib vaid siis, kui nõus oled. Mallukas isegi on ju kirunud neid kaasakaagutajaid. Selliste teemade puhul on alati inimesi, kes teisiti arvavad, küsimus on pigem selles, kuidas seda arvamust väljendatakse.

    See presidendi teema läheb minu jaoks sinna valdkonda, et “mu tädi küll suitsetas raseduse ajal ja laps ei sündinud kahe peaga, järelikult on ohutu.” Ma olen lihtsalt selline suure jutu mees, sealt ka see president, eksole. Nagu näha, täitis oma pointi ja jäi meelde.
    Me EI TEA, mis teevad kahjulikud ained meie laste organismis, me ei tea, kuidas need avalduvad. Võib-olla ei tee mitte midagi. Aga võib-olla teevat paljut.

    • Väga kena, aga siis tekib kohe küsimus, miks ometi keskenduda ainult imetamise ajal ja ainult alkoholist saadavatele ainetele? Siis võiks ju kohe väita, et NORMAALNE ema (no selline, kes ikka tahaks, et tema lapsuke saaks rakendada oma täit potentsiaali ja ehk presidendiks saada) on ainult see, kes Tikri kombel ise leiba küpsetab (me EI TEA, mida e-ained teevad meie laste organismis – aga neist osad on igapäevases kasutuses tunduvalt kahjulikumad kui vahel harva emme klaas veini), kes kindlasti viib lapse korra aastas päikesereisile, sest ainult toidust ei saa laps piisavalt D-vitamiini (ja rotid ei tohikski paljuneda, nad panevad ju teadlikult oma lapsed kehvadesse oludesse), kes ei pane last enne kolmandat või neljandat eluaastat lasteaeda (kõik need uuringud sellest, kuidas lapsele on kasulik see, kui ta saab enne kollektiivi siirdumist rohkem aega emaga veeta – ja taas kord, rotid ei peagi lapsi saama, kui neil pole vahendeid, et lapse täit potentsiaali rakendada), kes kuni vähemalt lapse täisealiseks saamiseni (mitmed aju olulised arenguetapid toimuvad ju ometi alles teismeeas ja lapse uneajal) ei sega iial tema ööund muusikaga (eraelu on ju nagunii ületähtsustatud), kes kolivad maale, et laps ei peaks sisse hingama räpast linnaõhku (koduõpe on nagunii kohustuslik, sest selleks, et inimene saaks rakendada oma täit potentsiaali, on talle vaja ka õpetaja täit tähelepanu, täit potentsiaali koolipingis ei rakendata). Ema imetamisaegne alkoholikäitumine on lapse arengust ju nii imeväike osa.

      • laik!

      • Täiesti nõus, v.a D-vitamiini osa. Lapsevanem tahabki ju endast maksimumi anda. Ma küpsetan ise leiba juba nii pikki aastaid, et ma ise seda süüa ei taha😀 Saia kah.

        Normaalseks või “normaalseks” tituleerisid selle siiski Sina. Ma arvan, et iga hea ema teeb seda, mida ta oma lapsele parimaks peab. Mina näiteks arvan, et minu võimuses on ära hoida alkoholi sattumine imiku verre, kahjuks aga mitte autode heitgaasid, eeldusel, et ma tahan, et lapsel oleks ema, kes teda kasvatab, mitte metsade vahel üksindusest enesetapu teinud variant, eksole (- see käis nüüd pelgalt minu enda kohta).

        Ma tahakski emana igasugustest halbadest või pikas perspektiivis ebavajalikest asjadest oma lapse eemal hoida, lihtsalt alati ei saa. Aga kui ma saan, siis teen kah. Easybreezy.

        • Aa, ja mina ei keskendu sugugi ühele asjale, lihtsalt sellest oli parasjagu juttu. Minu arust oleks natuke hullumeelne olnud, kui ma oleks sealsamas ka näiteks oma arvamust vaktsineerimisest, haridussüsteemist ja teepoti pesemisest avaldama.

          Ma pean end võrdlemisi hea sulejooksuga inimeseks, aga vahepeal on küll tunne, et keegi on mu klaviatuuril tähed ära vahetanud ja me näeme eri pool ekraane inimestega hoopis erinevaid asju. Mina enda meelest avaldasin arvamust ja julgesin mitte nõustuda, aga nüüd tuleb välja, nagu ma oleks kedagi halvaks emaks pidanud või midagi teha keelanud.

          Ma ei tea, kas me jõuame lõpuks ikka selleni välja, et iga lauseühiku ette tuleks panna “mina arvan” või et rääkida tohib siis, kui oled nõus? Minu arust on küll äge, kui tekib diskussioon, ma saan ka targemaks.

          Ühes enesekindluse teemas üks mu tore tuttav ütles selle peale, kui talle öeldi, et me peame end teistest paremaks (mina, tema ja veel mõni isend) – et aga peamegi. Kuidas ma saan iseendale mitte meeldida? Ja kas see, kui kedagi ajab närvi miski, mida mina olen või teen, on minu süü? Mulle tundub küll, et sellel teisel on enda ees mingi vastamata küsimus.

          Võib-olla on mul liiga vähe empaatiat, aga mina küll ei mõista, kuidas minu elu mõjutab see, mida keegi teine oma lapsele söödab, millesse teda riietab või mitu pilti temast teeb, näiteks.

      • Eee, imetamisaegne käitumine üleüldse võib olla ju lapse arengust ajaliselt väike osa, aga see osa toimub lapse aju hüperkiire üsavälise arengu perioodil, seega see on oluline (inimesel on sündides heal juhul ehk 25% ajust valmis. Miks inimesetited hakkavad alles aastaselt käima? Nende aju ei ole enne valmis lihtsalt.) . Iseasi jah, et juba liiga palju suhkrut toidus tekitab organismis paraja käärimise, mis viib alkoholi tekkeni, niiet magusasõltlaste lapsed on niikuinii pidevas kerges joobes.

  7. Mul on täiesti toimiv ajukahjustusteta väike 23-aastane õde. Lausa kirgas kriit võiks öelda, pea võtab kõike lennult, noh selline meie pere imelaps.
    Aga kuulake nüüd. Kui ema temaga rase oli, siis ta lubas endale nii alkoholi (pean vajalikuks mainida, et mitte pudeleid kanget alkoholi, vaid klaasikese veini siin ja seal) kui ka suitsetamist. Ka imetamise ajal (st mitte imetades ei istunud ta laps ühes käes ja veiniklaas teises käes, vaid…ah saate aru küll) lubas ta klaasi veini.
    Vaatame nüüd mu kommentaari algust uuesti. Temast tuli hoopis imelaps.
    Seega ma ütleks, et alkohol tuleb pigem kasuks.* Minu ajal oli ema “perekooli-tüüpi-korralik”, aga minust presidentikandidaati pole, õel oleks potentsiaali.
    *jumala eest, ma tegin nalja. Igaks juhuks ütlen.

    • Ei ole midagi igaks juhuks, Ikka peab ütlema.
      Kahjuks ei ole huumorimeel paljude kommijate kõige tugevam külg.

    • Nojah, aga uhkustada sellega, et suitsetaja laps on normaalne.. seda küll tegema ei peaks. “Imelapsel” võivad olla teised varjatud omadused, samuti ei ole praegusel hetkel ilmselt enam teada tema sünnilugu, sest sageli sünnivad suitsetajate lapsed alakaalulisena, nad ei saa piisavalt hapnikku ja toitaineid jne jne… Ei ole vist vaja moraali lugeda, aga soovitan pigem propageerida tervislikke eluviise ja vältida neid kahjustavaid aineid, mis on tõesti välditavad.

      • Noh ma ei tea, 23 aasta jooksul oleks ehk need varjatud omadused ka välja tulnud. Ega ma loomulikult ei kutsu kedagi üles jooma või suitsetama, ega uhkusta vms, lihtsalt tõin sellise fakti kõigi nende hirmujuttude hulka.

  8. Mul ei ole midagi muud öelda, kui et see värk oli lihtsalt haige! (Täpsustan igaks juhuks, et mitte see blogi postitus siin, vaid see, mis kiun Mallu blogis lahti läks selle uue päisesse pandud pildi pärast.)
    Tegu oli ikkagi ju naljaga ning klaasi veini pärast sellist paanikat tekitada on ikka väheke imelik. Oleks keegi lapsele otse seda veini üritanud kurgust valada…

  9. Mul oli üks nii hea sarkasmiga kommentaar siia plaanis, et ma arvan, et keegi ei saaks arugi kui sarkastiline see tõesti on. Aga nii vahva kokkusattumus, et parasjagu just klaas punast veini mu ees on (lõunasöögi kõrvale nagu kombeks, aga seetõttu, et kolmetunnine lõunauni rõdul on mu lapsel kõige pikem uni, mis ta ööpäeva jooksul teeb!)

  10. See mõtteviis , et kõik on värdjad v.a. mina ja täpselt minusugused, on mingi selline emasüütunde väljendus.
    Phmt mängivad siin mu arust eeskätt igaühe isiklikud hirmud, et nad pole piisavalt head emad-vanemad ja/või et nende ponnistusi ei hinnata piisavalt.
    Noh, et mina ju LOOBUSIN kõigest ebatervislikust, pingutasin end segaseks ja olin Nii Hea ja Ohvrimeelne – ning siis nüüd mingid arvavad, et see on täiesti tühine ja ebaoluline v? Kas ma siis ei saagi oma Hea Ema kraadi kätte selle eest, et ei joo, ei suitseta ja käin kogu aeg arsti vastuvõtul, toidan ainult rinnaga jne jne jne? Või noh, mina sain selle kraadi hullu ponnistuse tulemusena, rakendades nulltolerantsi kõige Kahjuliku osas, ja nüüd mingid suhtuvad nii, et oh, sama hea tulemuse saab ka väiksema ponnistuse ja punktuaalsusega?
    Mis mõttes võib ka olla palju laisem ja ikka Hea Inimene, kas see tähendab, et mind peetakse lolliks v, et nii palju pingutasin?
    Ei ole nõus! Ise oled loll!

    Väga korralikel emadel, Rents, on natuke vähem korralike osas umbes sama tunne nagu sul spikredajate osas ülikoolis. Noh, et…. MISMÕTTES?!

    /alla kirjutanud keskmiselt korralik ema, kes imetas mõlemat last üle pooleteise aasta, arendas, nii et silm vidus, aga tegi samas mõlema raseduse ajal 4-5 suitsu kokku. Sest meel oli vahel väga kurb ja tundus, et kunagi ei lähegi rõõmsaks enam. Lisaks jõin ma end esimese tüübi imetamise ajal ühe korra ka üsna korralikult täis.
    Kuigi üldiselt pidasin siiski _väga_ piiri alkoholiga, aga no oli see üks kord. Maitea, kas ma peaks nüüd minema paljajalu palverännakule Ida-Tallinna Keskhaiglasse, et sellest patust puhtaks saada v? Võib-olla poleks mu lapsel siis seda ühte nelja tunnistusel viite seas? OOOOO õudu, mida ma olen teinud?!

    • See analoog spikerdamisega on päris hea!

    • ja üldse kehtib see igasuguste hirmu- ja süütundeseguste ponnistuste ja sama sorti tubliduse kohta.

  11. Mormelar tuletab mulle meelde mu sõbrannat, kes ei söö maksa ja arvab, et see on kõigile kahjulik, just selletõttu mida see organ teeb organismis. Aga mind kui täiskasvanud inimest siiski häirib väga kui ta, vaadates pealt minu maksasöömist, pidevalt kommenteerib – oih kuidas sa suudad, see on ikka nii rõve, tead ikka mida sa endaga teed jne? Kas ma mainisin, et ma olen täiskasvanu ja ei vaja pidevat kasvatamist?

    • Tõestab mu pointi – mina kirjutan ühte asja, aga ekraanile ilmub ilmselgelt teine.

  12. Mhmm pagana kahju, et mul see sõda Malluka blogis nägemata jäi. Kahjuks pean tõdema, et ma olen veel hullem ema kui Mallukas, sest ma tarbisin veini isegi raseduse ajal. Klubitasin terve esimene trimester ja lõpu osas ikka päris mitmel nädalavahetusel sai klaasikesi võetud. Imetamise ajal ka. Kuigi jah, mitte vahetult enne imetamist – ka arvestasin neid alkoholi ühikuid ja tunde ning lugesin enne ämmakate soovitus ka. Läheb küll rinnapiimast sama ajaga, mis kehast nende järgi…. Aga näed laps juba 9kuune ja ei tunne veel tähti. Keerasingi perse vist…..

  13. Pean veel siin ikka iseendaga rääkida, ilmselge fabrikaatide puuduse tunnusmärk.
    Ma ei ole kunagi aru saanud sellest ivast, et “nagunii on ju teisi asju kah, mis on kahjulikud.” No nagu Sa, Rents, ütlesid, et miks me ainult alkoholist räägime, muu on ju ka paha.
    Et kui on juba üks kahjulik asi, siis võib ka teisi loendamatus koguses olla, sest noh, see üks on ju nagunii? Wat? Ma ei saa aru, noh.

    • Ei, minu point oli selles, et kui ema võtab vahel harva klaasi veini, aga elab Nõmme mändide all, on see ilmselt tervislikum kui näiteks ema, kes iial veini ei joo, aga elab kesklinnas. Lisaks on inimesed erinevad, vahel harva veini joov rõõmsameelne ema on kindlasti lapsele parem kui täiskarsklasest stressis ema jne jne. Tervik on see, mis loeb. Ja ma lugesin seda kommentaari, öelda inimesele, et (mälu järgi tsiteerin, sorry) “hiljem mõtled, et nüüd selle pärast ei saanud temast president, aga pole hullu, vähemalt sain mina klaasi veini” on sellises olukorras selge ülereageerimine.

    • Point on see, et keegi ei saa kontrollida kõike absoluutselt ja kuna milleski tuleb elus järeleandmisi teha, võiks iga inimene siiski ise saada vabalt valida, kus ta just tahab neid järeleandmisi teha.
      Teha _väikesi_ järeleandmisi teemadel alkohol ja turvaiste ei ole tegelikult kuidagi hullem, kui teha oma järeleandmisi teemadel kunstlikud toiduvärvid ja arvuti taga istumine, aga kuna esimesed kaks teemat on rohkem seadustega reguleeritud kui teised kaks, tormatakse täie tambiga “hoolimatud kuritegelikult halvad vanemad!” peale ikka neile esimestele järeleandjatele.

      Miskipärast.

      • Täpselt, Naine ütles seda paremini kui mina iial oskaks.

      • Mina olen sellega vägagi nõus.

  14. Hämmastavalt emotsionaalne diskussioon. Kahjuks jäid mul ilmselt Malluka blogist need kõige paremad kommentaarid lugemata.
    Oodake, aga selle ühe threadi tulemusena ongi Malluka blogi siis nüüd päris kinni või?😉 Sellest on muidugi küll kahju….

    Pia (kes jõi raseduse ajal u. 3 klaasi shampust ja ka rinnaga toitmise ajal mõnikord klaasi radlerit või veini ja ei tunne ennast sellepärast üldse veel joodik-emana)

  15. […] Mallukas, imetav ema, jõi ühe klaasi veini, kui laps magas. Sellest tuli aga selline kammajaaa. Rents ja veel dayworthliving juba seletasid piisavalt hästi, mis toimus, niiet lugege […]

  16. Kle, ma arvan, et need noored mammad, kellele silmaklapid pähe kukuvad, olid lihtsalt enne ka sellised – enne olid neil lihtsalt teistsugused silmaklapid. Nt meigi-glämmi-beibe-blingi silmaklapid. Või mingid öko- või religiooni silmaklapid.
    Lapse saamine ei muuda muidu normaalseid inimesi laksust idikateks.
    Ja teiseks, ei ole noored silmaklappidega mammad ainukesed, kes kaasinimesi mingite üksikute väliste tunnuste põhjal sõimavad, neid silmaklapistatuid, kes nt (noori) mammasid ainuüksi selle eest sõimavad, et neil üleüldse lapsed on, on ka populatsiooni muude kihtide hulgas ülearu palju.

    • Mina arvan küll, et mingisugune ajutise kiiksu fenomen on täiesti olemas. Väga väga naine seletas selle kenasti ära, aga siin on veel lisakülg ka: võimendunud emainstinkt, mis on otse loomulikult lapse esimesel eluaastal äärmiselt vajalik, tänu sellele me kõik ju praegu üldse elus olemegi. Kuid selle ajel võib see noor äärmuslikumatel juhtudel suhtuda kõikidesse valikutesse, mille ta oma lapse osas teeb, nagu see oleks elu ja surma küsimus. Kui ta juba sellise otsuse ja sellised ohvrid tegi, siis see lihtsalt peab olema ainuõige ja tema lapsele parim. Ja siis on juba raske mõista neid emasid, kes teisiti valisid: miks nemad ei taha oma lastele parimat?
      Loomulikult ei ole kõik vastsed emad nii must-valged, kuid ka nende puhul, kes nii käituvad, võib see olla täiesti ajutine. Näiteks tundsin kunagi üht naist, kes toitis oma lapsi pudelipiimaga ja väitis raevukalt, et pudelipiim ongi lastele kõige parem ja rinnapiimaga toitjad esiteks mürgitavad oma lapsi, teiseks kasvatavad neist hädised memmekad, vaieldes ja sõdides selle üle igal võimalikul juhul. Kui kümme aastat hiljem teda kohtasin, siis ta muigas selle üle ja ütles, et tal on sellest teemast nüüd täiesti ükskõik, igaüks toidab nagu saab.

      • Ma väga tänan ! Kui ma seda arvamust siin avaldasin, sain siin kommentaator e.-lt vastuseks suurepärase argumendi “ise oled sitaratas” ja et mind ei olevat keegi kunagi armastanud😀

    • kas vanainimestega ei ole sama lugu? noh, et osal vanainimestel, kes lähevad kurjaks, tuleb see tõesti mingist ajuveresoonte lupjumisest vms vanaduskahjustusest, aga osa tigedate vanainimeste puhul on küll kahtlus, et äkki olid nad juba noorest peast tigedad.

  17. Mina olen siis vist lootusetu juhtum, kümme aastat on möödas, aga näe, ajutine kiiks pole üle läinud.
    Ma olen täiesti nõus, et verivärsked emad lähevad peast segaseks, hormoonide möll ja elumuutus tingivad selle. Aga see läheb ühel hetkel üle ja ka siis ollakse võimelised arvamust omama.

  18. Ma jäin rasedaks planeerimata,Rasedusest sain teada üsna hilja. Olin tollel hetkel omadega väga mustas augus – 1-2pakki suitsu, pudel-paar veini (vahel ka kangemat, olenes seltskonnast) päevas oli tavaline taks. Alustasin hommikul, lõpetasin millalgi öösel… Lisaks üledoosid epilepsiaravimitest, rahustitest… Torusiili üritasin sisse juua (st. jõingi, aga mitte piisavalt). Ainus asi, mis puudu oli, olid narkootikumid. Täielikult ei lõppenud see asi enne kui olin 4dat kuud rase. Järellainetusi oli tunda veel peale lapse sündigi. Ja oh imet, laps on terve, sotsiaalne ja saab 3-selt aru kolmest võõrkeelest, hetkel õpib meie kõrvalt hispaania keelt juurde.
    Imetamise ajal jõin ma muidugi veini ka + minu võetavad epilepsiaravimid tõstavad väärarengute riski 1/100 lapse pealt 1/20 peale.
    Ma ei ütle, et selline käitumine õige on ja et ma seda teistel teha soovitaks. Minul lihtsalt läks nii. Viimase poole aasta jooksul ei sobi mulle alkohol näiteks enam üldse. Aga kedagi siunama hakata mingi veinipokaali pärast?! Pagan, sassis olete või?
    Mormelari jutt imetamisest ja veinist… Ükskõik, kuidas seda pehmendada, on lihtsalt BS. Selle peale tuleb vast igaüks ise, et veiniklaasi all mõeldakse standardset veiniklaasi, mitte “vaasi” ning arstide, ämmaemandate ja imetamisnõustajate ametlik seisukoht on, et last võib imetada peale 2 (kui tahad ERITI kindel olla), siis 3 tundi. Sealjuures on juba arvestatud organismi eripäradega.

    • No kle, “jõin raseduse esimesel trimestril Torusiili ja laps on normaalne” on ikka sügavalt teine äärmus ja seega argumendina täiesti mõttetu.

      • Ja argument, et klaasikene veini tunde enne imetamist võtab lapselt potentsiaali saada presidendiks, on vähem mõttetu? Seda enam, et sel väitel puudub IGASUGUNE teaduslik alus! Minu argument oli meelega üle võlli keeratud, et näidata mõnede inimeste kitsast maailmavaadet. Oleksin võinud vabalt nii mõnegi asja enda teada hoida.😉

  19. […] võitlusse viskuma, teised usuvad vaikselt omaette. No nagu ehk mäletate, meil oli siin see teema rasedusest ja alkoholist – arstid ütlevad, et üks lonksuke veini vahel harva on pigem kasulik, aga ikka on terve […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid