vestleme lugejatega

Mul on head lugejad. Õppimisvõimelised. Keegi pole näiteks küsima tulnud enam, kuhu see või too postitus kadus. Stalkerid ilmselt teevad varakult koopiad endale huvitavast materjalist, et minu eraelust rääkivat raamatut välja anda, kui minust Eesti esimene naispresident saab. Või noortele tüdrukutele suhteõpikut pealkirjaga “Lugege mu vigadest ja jätke need ise tegemata”. Hmm, huvitav, kas selle viimasega võiksin ma ise raha teenida? Sel juhul paneks hiljutiste sündmuste põhjal sinna juurde ka peatükid:

a) “Koeraarmastajad ja puhtusefriigid ei saa koos mängida” ja

b) “Padukristlastega kaasneb padukristlus ja muid pisikesi tähelepanekuid”

Muuhulgas tunnen ma, et ma sobiks praegu suurepäraselt elama kommuuni, kus mul oleks omaette tuba. Sel viisil saaksin ma oma tuppa ära minna ja samas tunneksin end siiski inimestest ümbritsetuna. Täna mind häirib natuke üksi olemine (mis mulle muidu väga meeldib, üksi elada on hea rahulik), aga ma ei taha reaalselt kellegagi KOKKU SAADA, sest siis peaks ju suhtlema, mida ma ei taha. Ma tahan lihtsalt tunda, et keegi on lähedal ja mul soovi korral oleks võimalus suhelda, mis sellest, et ma seda tegelikult teha ei taha. Mine või empsi juurde ja koli kolmeks päevaks oma vanasse tuppa. 😀

Aga tegelikult ei kirjuta keegi teine nagunii midagi, nii et tahtsin vahelduseks küsitlust teha. Kui üks täiesti suvaline 27aastane eestlanna, kes lisaks eesti keelele räägib inglise, prantsuse ja hispaania keelt ja kellel ei ole minuga mitte mingit seost, tahaks igaveseks Eestist põgeneda, soovahetusoperatsiooni teha ja uut elu alustada, siis millist sihtkohta te talle soovitaksite? Põhjendage. (Ja seejuures pange tähele, et see mainitud kangelanna, kellel minuga mitte mingit seost ei ole, reisiks koeraga, st näiteks Austraalia poleks hea valik)

Muuhulgas tervitan oma ANDUNUD (te olete kõik andunud, kui ma teid teistele kirjeldan) lugejat, kes mulle Zavoodis tere ütles.

48 kommentaari

  1. Liiga vähe andmeid.
    Pereseis, haridus?
    (filoloogia pole haridus)

    Üldiselt peab arvestama kolme asja:
    1) Kus ta oma haridusega parima töö saab?
    2) Kus ta mees parima töö saab?
    3) Kus on kõige mugavam lapsed aeda / kooli panna?

    Haridus loeb. Õpetajal on (mõnel) välismaal parem kui Eestis. Aga arvutinohiku jaoks Eestist paremat kohta ei ole, vähemalt ei ole ma sõprade juttude pealt veel tuvastanud. Kõik “imedemaad” on mingis mõttes lahedad, aga elada on kõige parem siin, sest itika sissetulek ülejäänud ühiskonna suhtes on siin kõige kõrgem.

    • Filoloogia on täiega haridus. Vahel ongi vaja inimesi, kes õpetaks keelt või aitaks suhelda erinevate äripartneritega (või suhtleks erinevate äripartneritega) jne jne.

  2. Kanada. Kliima on hea, inimesed väga kenad ja sõbralikud. Haridusüsteem on inimsõbralik. Hinnatakse matkamist, liikumist ja sportlikku eluviisi. Teatav eesti kogukond annab võimaluse emakeelt alles hoida. Prantsuse keel on igati abiks. Seal on lihtsalt nii ilus. Kui ma oleks 27 oleks ma juba seal.

    • Milline osa Kanadast? Kolleeg veetis just mõned päeva Vancouveris ja naases teatega, et see koht on omadega täiesti pekkis, sest rikkad hongkongi ekspatid on pool linna üles ostnud ja valged inimesed trügitakse kesklinnast lihtsalt välja.

      • Tegelikult on mõlemad rannikud head ja Vancouver ning kogu Briti Colombia on imeline. Vaieldamatult multikultuurne aga seda sallivam

        • Mulle kunagi pakuti Winnipegi töökohta… vahel mõtlen, et kuidas oleks elu läinud, kui oleks vastu võtnud 😛 Kliima on seal siinsest napakam aga samas äkki päris äge…

        • ..ja sel ajal kui WP rattaid keris tuli meelde veel üks eelis: räägitakse inimeste keelt, erinevalt idarannikust…

  3. Tai muidugi. Parim kliima, parim rahvas. Odavad hinnad, lihtne elu. Koerad teretulnud.

  4. Narva. Piisavalt väljakutseid ja Eesti pole liiga kaugel.

    • 😀

    • tra ma naersin praegu tilgad püksi 😀

    • See on hea mõte! Õpid vene keele sundmeetodil selgeks. Ja üks mu tuttav töötas seal ja täiega lahe linn olevat. Ainult et ta ei tahtnud oma last sealsesse lasteaeda panna ning see pani ajapiirangu seal elamisele. See, mida on sürr kõrvalt vaadata, ei pruugi olla lähivaates ja su oma võsukese tulevikku silmas pidades just kõige ahvatlevam. 🙂

      Ja siis oleks mul kellelgi seal külas käia, kui see täiesti tundmatu sugu vahetav isik sinna koliks. Samal põhjusel ma ikka propageerin talle Kagu-Prantsusmaad nagu Lyon või Grenoble vms. 🙂

  5. Itaalia. Piisavalt kaugel, et mitte olla lähedal, samas piisavalt lähedal, et mitte olla kaugel. Pealegi, italiaanod olevat üsna vabameelsed transseksuaalise suhtes.

    Muide, lugesin just 42 lehte Su blogi. Ülivahva ja intelligentne oled, keep going, siis ehk saabki sinust Eesti esimene naispresident.

  6. Transseksuaalide*

  7. Ega enda eest ei põgene kuhugi.
    Ja presidendiks võib kandideerida alles 13 aasta pärast.

    • Aga üritamisprotsess võib olla niivõrd rahuldustpakkuv.

      • Ma loodan, et üritamisprotsessi ajal .sa leiad ka soliidse abikaasa. Presidendid tavaliselt vallalised ei ole.
        Muidugi ma tean, et sulle ja riigipea positsioonile vääriline valik pole kergete killast. Aga sulle ju väljakutsed meeldivad.

    • Aplaus tuhandekordne, Naine 50+-le! Just soliidne abikaasa ongi see, kes Rentsil puudu on. Ja just seesugust on tema olemusega inimesel väga-väga-väga lihtne enda juurde pidama saada! Ühised huvid ja sarnased väljaskäimiskohad ning armastus korrektse suhtlemise ning edukate sõprade vastu ühendab Reenat raudselt paljude seesuguste härradega. muusikamaitse muidugi samuti. ;).

      • Muu irooniaga olen nõus, aga sõbrad on mul täiega edukad. Mitte ilmtingimata “pappi-nagu-putru” edukad, aga “omal-alal-eesrindlikud” küll.

  8. Rents, kallis, ega Sa nüüd liigselt füüsilise tegevusest hoidumisega pole liiale läinud?15 km kõndimist päevas korraga teeb samuti väga head.

    Ma ka alles otsin keeletarka ja giidi, aga kõik on jubedalt raha peal väljas: hirmutavad lihtsalt ära.

    • Roland, mu arm, ära karda, täna käisin juba jooksmas. Ega sa ometi tõsiselt ei mõelnud, et ma kaks nädalat trennita olen? Kas nii vähe sa tunnedki mind? Kas meie südamed ei tuksugi mitte ühes taktis?

      Aga mis keeles sul tark peab olema, ehk saan aidata? Ma tartu murret hablan päris hästi ja mu meiliaadressi sa ometigi tead.

      • No ma arvan, et Sa isegi usuksid, et ma poleks kihlveokontoris raha Sinu peale pannud isegi kõige ahvatlema koefitsendist hoolimata (ma ei tegele hasartmänguga), et Sa need kaks nädalat puhkust trennist ka täide viiksida. Kuhu on kadunud Sinu sarkasm? Rida nii meeldivaid küsimusi, et hakka või kahtlema, kas peaksin Sinu mõtteid lugema 😛

        No mina olen keeleliselt andetu igas keeles, isegi eesti keel on grammatiliselt nii kräpp, kui olla saab, aga vast on see silma juba jäänud piisavalt.

        • Ma pean ainult eeldama, et “kuhu on kadunud sinu sarkasm?” on sügavalt sarkastilise tooniga esitatud küsimus.

  9. @kommuuni/suhtlemisasi: tule mulle külla, ma ka ei viitsi rääkida.

  10. Krt, ma mõtlesin sind jalutama kutsuda just.

    Maa poolest Šotimaa. Kliima on jõle ja toit on rõve, aga seal on väga eraldatud kohti ja need on fantastiliselt ilusad. Pealegi on lootust arvata, et šotlased on veidi asjalikumad kui iirlased, kellel käib kõik homme ja hiljem ja enne peab teed jooma.

  11. Ma olen puhtusefriik ja mul on 8 koera. Mätšib küll. Koerad ei ole probleem, see p*sk, mida meil ilmaks nimetatakse, on tõsine probleem. Kui lumi oleks maas siis, kui lumi peab maas olema, oleks kõik väga hästi…

    • No mina ilmselgelt ei ole puhtusefriik, minu jaoks on tüütu, kui paari koerakarva pärast vingutakse.

  12. Ma ise mõtlen ka vahel Kanada ja Šotimaa peale.
    Aga Narva kõlab samuti nagu tõsine värk.

    • Šotimaal on siin õpitud inglise keelest vaid mõõdukalt kasu, rohkem on abiks hea kujutlusvõime. Inimesed on lahked aga kliima on hullem kui siin. Tööd on vist üsna keeruline leida

    • Ma saan aru, et Kanadas on jobud ja ainult hoki on hinge sees (kes ei tahaks olla Gretzky), šotimaal saab tuulutada ja tegelikult keegi pole surematu. Aga Narva? Seal on äärmiselt sõbralikud inimesed. Jah, nad ei saa aru, kui ütled adin sõr gamburger (õige on vist gamburger sõrom), aga viisakuselt Narva teeb teistele linnadele silmad ette.

      • Ja pole käinud Narvas korra, vaid korra nädalas mitme aasta jooksul.

  13. Omaan, Mõnus kliima (vähemalt talvel), koeri oli ka üksjagu näha, multikultuurne keskkond (seda küll peamiselt pealinnas), turvaline aga põnev. Araabia keele tundmine oleks kasuks (asi see siis üks keeleke juurde visata olemasolevatele), aga tegelt pole kohustuslik – kõik räägivad niikuinii inglise keelt. Omaanlaseks olemine tuleks muidugi veel rohkem kasuks, aga no valge inimene on seal ka ikka suht-koht normaalses hinnas.

    • Katri, seleta nüüd palun, mida teeb üks nais-romanist-etnoloog Omaanis, et tal seal hea oleks?

      Ma saan aru, et puhtalt keskkonna mõttes pakutakse siin ägedaid variante. Aga eelkõige on inimesel hea siis, kui ta midagi TEEB, ja kui tal on ümber mingit sorti kogukond. Keskkond / riik / kliima tulevad kusagil kolmandas-neljandas plaanis, või veel hiljem.

      • No teoreetiliselt võiks minusugune ju lihtsalt mingis rahvusvahelises firmas üldist suhtlust õlitada, orgunnida jne ka ju.

      • Kaur, sul on täiesti õigus, ma tõesti ei kujuta ette, mida teeb nais-romanist-etnoloog Omaanis. See tuleneb küll puhtalt minu rumalusest, sest ma niisama ka ei kujuta ette, et mida üleüldse teeb üks nais-romanist-etnoloog. Rents – mida Sa üldse tahaksid teha?

        Ja ka selles osas olen ma 100% nõus, et peamine on tegemine ise ja keskkond on teisejärguline. Samas, kui sul on valida, siis vähemalt minu jaoks annab põnev ja mõnus keskkond ka tegemisele vürtsi juurde.

        Tegevust leiab Omaanis (ja küllap ka igas teises riigis) mitmesugust… ning asjalikke ja iseseisva mõtlemis- ja tegutsemisoskusega keeli valdavaid inimesi läheb ikka siin-ja-seal vaja… Lihsalt see kindlasti kätte ei tule, aga võimatu ka ei ole. Ja üksiku naisterahvana natuke ilma peal seigelda on selgelt lihtsam kui hiljem suure perega ilma peal seigelda – kuigi ka viimane on võimalik… sest seda olen ma ise just tegemas…

        Lõppkokkuvõttes on elu lihtsalt üks suur improvisatsioonist näitemäng – võiks ju selle enda jaoks (võimaluste ja ratsionaalsuse piires) võimalikult mõnusaks improviseerida…

  14. Füüsilist asukohta pole vaja muuta, põgenemine ja uus elu on ses tuhande kolmesajas grammis seal üleval.

    • Hui ta alati on, kui viisakalt väljenduda.
      Või siis sellest ei piisa. Või ei ole hetkel parim valik.
      Muuda olukorda, muuda suhtumist, muuda asukohta – kolm võimalust.

      • Mhmmm, aga alati võib ka asukoha, olukorra ja suhtumise muutmise püüde korral “vanasse kohta” jääda.
        Kogemata või nii, sest asi ple selles…
        Kui aga asi pole state of mind küsimus (eskapism) või on akuutne finantsprobleem ja KUI just välisriikide hääletuseks läheb, saab minu hääle Kanada, aga sinna enda igaveseks istutamine on teatud komplikatsioonidega. Mis on ju ainult hea.

        A väike spa phukus äkki? (Krt, miks see mõnitavalt kõlab, andke andeks.)

        • See ei kõla mõnitavalt, aga naerma ajab küll 😀 Eriti kui algpõhjuskes on tõesti finantsprobleemid 😀 (Ja see on siuke klišee ka. Noh, et “mida kinkida mehele/ sõbrannale/ kõigest on kopp ees” – SPA-PUHKUS!). Mitte et see tore poleks.

  15. Rents, kas sul naabreid pole? Mul on oma pea kohal elavast aeroobikaneiust küll palju seltsi. Raske on isegi ööselkellpoolüks toimuvaid maratone pahaks panna, sest olulisem on teadmine, et kusagil on teine inimene, aga ma ei pea suhtlema.
    Mul on imelikul kombel Aberdeenis nii sugulasi kui tuttavaid (kõik eestlased), sh just humanitaare, ehkki ma omaenda jalga sinna iial pole saanud – ja edasipüüdlikul inimesel ei pidanud seal sugugi keeruline olema endale elatist teenida, ehkki kliima pidi sama sitt olema, kui siin. Otseselt soovitada ei oska, aga idee ehk seegi. Vaevalt seal koeri pahaks pandaks.

  16. Aga Belgia? Brüsselis ikka aeg-ajalt antakse tööd keeleoskajatele inimestele ja koertega pidi seal asi olema nii hull, et käivad teised inimestega lausa poes kaasas ja pistavad ninasid suvalistesse korvidesse. (ma ei armasta koeri, aga mulle sobib, kui teised inimesed neid armastavad ja endale hoiavad) Brüsselis räägitakse väga põhimõtteliselt prantsuse keelt ja kaugel see Hispaaniagi sealt on. Ainult et bürokraatia pidavat seal täiesti jabur olema, sama jabur kui Prantsusmaal.
    Kui see täiesti tundmatu noor naine suudaks ka saksa keele ja letzebuergeschi ära õppida, võiks ta ka Luksemburgis töö- ja eluvõimaluse leida, koerad peaksid Euroopa Liidu mandriosas aktsepteeritud olema küll.
    Tegelikult on Iirimaa ka tore, aga seal oli vanasti seadus, et koerapidamiseks peab olema kõigi naabrite nõusolek.

    Mina muide olen padukristlane, aga ma loodan, et ei ole Sind sel teemal viimasel ajal ahistanud. Igaüks elagu ikka oma südametunnistuse järgi ja seal, kus sobib. Mõneks ajaks (“igaveseks” kõlab nii lõplikult!) võõrsile minek on väga hea mõte, avardab silmaringi ja annab hingamist.

    • Eiei, ma räägin ikka jätkuvalt deitimise plaanis. Üks hakkas hiljuti minuga aega veetes religioosset muusikat kuulama.

  17. Koera poolest oleks Tšehhi ilmselt hea valik – seal on kõigil koerad ja nendega võib käia nii pubis kui ka loengus. Talv on ka lühem. Miinuspoole pealt – kohalikud ei räägi eriti inglise keelt. Tööd on ka vb raske leida, aga keeleõpetajaid on neil vaja küll. Lisaks ateistlik maa, üsna Eesti moodi ses suhtes.

    • Tšehhit ma juba privas soovitasin. Inglise keelt räägitakse. Sõbrad-itikad kommenteerivad, et arvutialast leiab sealt tööd alati. Ning plusse on palju: Eesti moodi, samas keset Euroopat, Praha on ikka üsna suure linna moodi, Alpid on lähedal, jne.

  18. Soovitaksin ka endale Brüsselisse mingi praktikakoht soetada ja siis edasi vaadata. Bürokraatia on jube, kliima sitt, linn kole, aga no kes siis ennast sellistest pisiasjadest kõigutada laseb 🙂

    • Brüssel on kole kohati. Kohati jällegi on selline mõnus, nagu Viplala raamatus, arvas üks mu Brüsselisse kolinud sõbranna. On jah. Huvitav on, et need ilusad ja koledad kohad vahetuvad umbes tänavanurgal, st kahe minutiga on täiesti nunnust piirkonnast võimalik jõuda mingisse mitte-euroopa päritolu rahvuste getosse, ilma et oleksid ise linnaosa vahetumist märganud.

  19. Helsingi on täiega lahe paikka. Ja kui siiber ette kukub, pole kaugelt tulla.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Kategooriad