nojah siis

Tahtsin sünnipäeva puhul sõbraga verd andma minna. Lõppes see asi nii, et meid mõlemaid saadeti tagasi. Mind selle pärast, et hemoglobiinitase oli väga madal. Alla 120 nad verd andma ei võta ja kuigi see ongi mul kogu aeg madalavõitu (kuskil 125-130 kandis, kõige madalam on siiani olnud 117), siis seekord oli see suisa 108. Seletab, miks ma viimasel ajal nii väsinud olen olnud ja trepistki käia ei jaksa, trennitegemisest rääkimata.

Tegelikult on loogiline ka, sest üksi elades ei viitsi ma liha eriti süüa. St ma söön vahepeal mingeid lihapalle jms, mille lihaprotsent on ilmselt kuskil viie kanti, aga tavaline liha mulle eriti ei maitse. Grillipidudel olen mina see, kes salati ära sööb ja sõimu saab. K-ga elades sõime liha pea igapäevaselt, sest tal läks nägu lihavabade toitude peale ikka väga viltu ja lisaks oli tal teooria, et lihata ei saa kõhtu täis. Nüüd olen ma umbes miljon aastat omaette olnud ja söönud jäätist ja jogurtit ja pastat ja aedvilju jms, vahel harva ka praemuna. Nii et eks ma siis võtan nüüd rõõmsalt rauatablette ja joon granaatõunamahla ja peedimahla jms, kuigi arst arvas, et taimsest rauast ei omanda organism suurt midagi. Aga maks maitseb ju kehvasti ja taimetoitlased kinnitavad, et omandab küll. :S

Muidu on kõik pöörfi, sain väikevennalt 32 GB mälupulga, nii et nüüd saan kasvõi poolt elu kaasa tassida. Ja sünnipäev oli tore.

Džiisas, nagu tiinekablogi, mul läks endal ka meelest ära, miks ma seda sissekannet alustasin. Jääb täna siis nii. Eile oli pikk õhtu, annate ehk andeks.

36 kommentaari

  1. Rohelisest kraamist saab väga hästi rauda, lihtsalt piimatoodetega ei tasu liialdada, sest siis raud ei imendu.

  2. Palju õnne kallis Rents!
    :))

    Ma joonistasin Sulle pildi ka:
    https://drive.google.com/file/d/0BzQPHxteqY5eTmU4Vmk2RGdGRkE/edit?usp=sharing

    Kogu õukond on peal:))

    • Tore. Me Nirtiga läheme nüüd nõmedaid kägistama.

    • Päris põnev pilt. Ja väga hea õnnitluskaart.

      Lugupidamine!

    • Mad, minu lugupidamine samuti.
      Vaatan seda kompositsiooni üha uuesti ja uuesti. Tean teid kõiki, mõnedega olen isegi põgusalt vestelnud. Ülal paremas nurgas 3 nime, vasakus 2+jne (nii teravmeelne), kesksel kohal Reena nagu Xena. Andekas!

      • Reena nagu Xena!
        See kõlab kaunilt:))

    • Anna andeks, mul läks täitsa meelest ära vastata – see pilt on nii äge, et jagasin seda suisa oma Facebookis.😀 Mulle tõesti meeldib.

  3. Ma teen sulle ühe toore maksa-spinati-punapeedi smuuti. Tunned, kuidas tervis tuleb.

    P.S ma võin rauda süüa, nii et kõrvadest tuleb välja, ikka on Hb 119. Veab sul, kui on lihtsalt rauapuudus.

  4. Tabel taimsete rauaallikatega: http://toitumistarkus.ee/wp-content/uploads/2013/12/taimse-raua-allikad2.jpg

    Põhimõtteliselt tasub süüa ube-läätsi, rohelist kraami ja teraviljatooteid.

    • Ahjaa, c-vitamiin soodustab raua imendumist, kofeiin ja piimatooted pigem pärsivad.

  5. Võin Sinu, noor neiu, oma trenni alla võtta. Pigem, noh jah, ma tean Tartus väga head inimest, kes Sulle mõistuse pähe paneb (ma saan ta nõusse isegi, kui ta naisele see ei meeldi), eriti kuna ta on minust targem, aga ei tunnista seda. Ok, võid arvata, et ma olen madal. OK, aga ma olen kõige nõudlikum ilmselt ka. Me treenime erinevaid asju, aga eesmärk vast pole erinev – parim enesetunne meile endile.

    • Roland, kas kõik on ikka hästi?

      • Ma olen ettevõtlikum, kui kunagi varem, seega vist pole kõik korras? Ma olen nii pikalt olnud masenduses, aga mind ei koti, miski, mis väga korda läks varem. Ma saan kõigi töötajatega üli hästi läbi, ma ei saa aru, kus need tülid üldse saanuks tulla teiste töötajate vahel, mis olid. Olen ma kahepalgeline tõbras?…Või kõik liputavad saba, kuna panin loosi lisa küpise?

        • Oi, sina ka jälle siin. Tsau. Seda, kas on korras, pead ikka ise teadma. Mul täna on suht chill olla, mis homne toob, ei tea.

        • Mul ei peaks olema?

          Ei, no Sa ilmselt ei kirjuta, kui Sul ei ole chill üldises mõttes. Või pigem naiselikult oma frustratiooni paned muusse teemasse? Kui nii kirjutad ja oleksid väga lähedane, siis ma oleksin mures, hoolimata sellest, mis tahes kõva eit Sa ka poleks.

        • Oh sind, musirull.

        • Kiisu, võinuksid seda ette teatada, et varem sellest infot oleks…

        • Mitte kottigi ei saa aru. Google translate?

  6. Palju õnne (näh, mul oli juba meelest läinud, et sa oled samuti üks neid mailasi)!

    Mis rauda puutub, siis üks molekulaarbioloogist tuttav rääkis, et taimset rauda pidi muidu olema raske omandada, aga erand on vetikad (mis muidugi ongi üks mitmekesisem kamp kui tavatähenduses taimed). Näiteks merikapsas.

    • Ma olen ka niimoodi aru saanud. Ise tarvitan spirulina tablette, soovitan rauavaeguse all kannatajatele.

      • Oh, need tabletid on nii toredad. Kõik see pask jääb hamba vahele ja siis naeratad nagu mingi skorbuudi- ja kaariesehaige. Fantastiline moodus tervislik olla. Soovitan kõigile.

        • Ma igaks juhuks ei näri neid, lasen niisama veega kõrist alla🙂 Aga laps mul närib küll ja pärast saab temast lõbusaid pilte teha.

  7. Olen aastate jooksul sõna sekka öelnud mitme blogi all, sinu oma on aga jäänud üheks püsivamaks. Ja kui ma ka iga kord ei kommenteeri, siis nädalas korra viskan ikka pilgu peale. Ju siis midagi su kirjutistes paelub.
    Hilinenud õnnesoovid sünnipäeva puhul ka minult, armas Rents!

  8. No ja kuhu siis j22b synnip2evaylevaade?
    Kes keda ja kuhu ning peale mida ning kellega mida?
    +
    pesutute pesu ja pildid pildituist?

    MNC 6nnitleb Rentsi – v6imalik, et veel neljandatki korda.

  9. Kas ei oleks mitte lihtsam liha süüa, kui nende tablettidega jännata ja merest vetikaid püüda?

    • Proovin mõlemat teha, aga sellise ilmaga näiteks ma ei suudagi liha süüa, ma pean megalt sundima end selleks.

    • Ma nüüd ei tea. minul läheb sellise ilmaga isegi liha paremini kui merest vetikate püüdmine. Kogu see jama: lähima mere kaugus Tartust ning siis veel merepealne UV-kiirgus ja ründevalmis melanoom seal pilve serva peal.

      * Sul on mingi maitsmiselundite väärareng, et maks ei maitse või? Ma saan aru, kui pekki sunnitaks sööma. Äkki peaksid ennast kuidagi maksasööömarluse jaoks motiveerima?

  10. Noh, mina olen lihatu olnud varsti kaks aastat juba ja kui algul ka meditsiiniasutuses vangutati pead, et nüüd see olematu hemoglobiin kaob täiesti, siis õnnestus üle pikkade aastate sel talvel jälle verd anda, sest näit oli rekordilised 130. Muidugi, ämm nuumab mind peediga (ise e viitsi keeta), pugisin ka usinalt pähkleid ja läätsesid ja igasugu muid seemneid ja spinatit ja brokkolit. Nii et saab küll ilma lihata elada. Ma ei ütleks ka, et see nii palju keerulisem on, aga odavam küll. Spirulina-toodetest leidsin ükspäev poest mingi meesegu, nüüd võtan hommikuti seda. Ei jää midagi hamba vahele. Aga vetikatooted on muidugi peen värk ja neid juba igalt poolt ei leia. Muidu on kõik vajaminev täiesti tavalises marketis saadaval.

    • kle merikapsast on küll igas Maximas ja turu kalaletis ka.

      • ja odav on ka.

        • vahi? ma pole ise piisavalt otsinud siis, tänud!
          Ehkki muidugi mingeid peenemaid tooteid naljalt ei leia igalt poolt ikka. Ei maksa siin peenust taga ajada ilmselt.

    • Ettevaatust! Merikapsas on erakordselt jäle! Ehkki vbl on see minu jaoks lihtsalt see, mis on Rentsi jaoks maks ning kogu maailm tglt armastab merikapsast kirgliselt (ma ei tea, kas need, eks marikapsast kiidavad, seda reaalselt ka söönud on😀 ). * Aga ta on jäle. Ja õline. Ja see õli on jäle.

      • Ma ei ole kuigi sageli sinuga ühel nõul, aga seekord küll. Mõned vetikad on kohati söödavad (wakame), aga merikapsas kindlasti mitte – hoolimata kõigest vahvast, mis tal sees on.

        • Ray, sul pole ehk aimugi, kui paljudest asjadest me samamoodi arvame, sest meil pole kummalgi ju aimu, millest teine üldse midagi arvab, veel vähem, mida ta arvab.🙂

      • mina küll armastan hirmsasti, eriti merikapsa-küüslaugu salatit, nämm, nämm.

        • ja muide, kõik variandid ei ole õlised.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid