On teaduslikult tõestatud, et …

Sirvisin hiljuti raamatut “What Makes Your Brain Happy and Why” – ei olnud minu jaoks väga põnev, sest oli väga ameerikalik, aga mulle jäi sealt meelde üks katse. Anti inimestele külm või kuum jook ja paluti hinnata oma suhteid mingi inimesega. Katse näitas, et inimesed, kes parajasti sooja jooki jõid, hindasid ka suhteid paremateks, et mitte öelda “soojemateks”.

Autori järeldus: inimesed, kes parajasti tarbivad sooje jooke, on selle ajal ja mõnda aega pärast seda sõbralikumalt meelestatud.

Minu järeldus: külm õlu TÕESTI mõjub pehmotõrjena.

9 kommentaari

  1. Sihukeste raamatute häda on fraasis “üks katse”. Mina kui loodusteadusi õppinu tahaks tuhandet katset. Kus joogi asemel antaks kuuma / külma süüa, antaks kätte tühi tops, stressipall, püss, alkohol, magus või maitsetu jook, jne jne jne jne. Võib-olla seda kõike tehtigi, aga üldiselt paistab humanitaaride tööst välja köögiloogika: nägin midagi ja tuletan sellest endale meelepärase järelduse.

    Vt Peeter Lorentsi “naiste loogika” definitsioon:
    Kui A-st järeldub B ja B on hea, siis A on tõene.

    • No mina tegin ainult nalja, sest mulle meeldib see reklaam ja raamat tuletas seda meelde. Aga aju-uuringutega üldiselt ei tegele humanitaarid, St seda konkreetset asja uuris John Bargh, kes on sotsiaalpsühholoog, aga klemme kleebivad pähe ikka tõsisemad tegelased.😀

      • Ega jah, mina küll ei julgeks mõnda humanitaari klemmidega oma pea lähedale, nende pärusmaaks jäägu friikad ja kohvid ikka…

        • Mhmh, ma juba harjutan, et ka Tallinnas selle ametiga hakkama saada. A malako toše budjet?

        • Sa peaks natuke selle susinaga töötama, aga muidu tubli, tubli…

        • Mind üllatab, Rents, et kirjutad “malako”. Oled järelikult audentset vene kõnekeelt kuulnud? Nii nad hääldavad oma piima tõesti.

    • See Peeter Lorents tundub nagu loll olema veidi.

      • Ongi. isegi veidi rohkem kui veidi.
        Samas mõnes asjas on täitsa tark, lihtsalt väga raske on neid teri sõkaldest eraldada, eriti tema tavallist intonatsiooni ja diktsiooni arvestades, kuna kõik sõnad kõlavad nagu läbi sõela lastud pudrumudru.

  2. Vanameister Ott Sepa tundsin ma klipis kohe esimese hoobiga ära, aga ütlen kogu tema esituse kohta kokkuvõtteks – haltuura.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid