you call this FUN?

IMG_1744

Olen jõudnud nii kaugele, et kui teised tahavad puhkusereisi ajal baari ja muuseumisse minna, tahan mina end hellalt vastu kivi hõõruda*. Nii et kui võtsime plaani päästeoperatsiooni Hollandisse, et Juan uuele kodumaale ära tuua, mahutasime kavva suisa kaks ronisessiooni. Gröningeni me kahjuks ei jõudnud (seal on maailma kõige kõrgem ronimissein), sest mul oli vaja kindlaks ajaks Eestis tagasi olla, aga käisime Saksamaal Wuppertalis ja Hollandis Njimegenis. Kõrgus pole minu jaoks nii omaette väärtus ka, et ma oleks viitsinud selle nimel ekstra pingutada, ongi põhjust teine kord tagasi tulla.

1551709_838713086153525_6458740657525719395_n

10393594_838713132820187_2689680659704809731_n

Igatahes. Ronimishallidena olid mõlemad ülitoredad. Wuppertalis üllatas mind see, et kui sakslased muidu pingsalt reeglites järge ajavad, siis ronijad võtsid kõike eriti legelt. Ütleme nii, et ma ei ole igasugu piirangutesse just ülepeakaela armunud, aga ma saan aru, et inimesed on idioodid, nii et Eestis on asi minu meelest üsna mõistlikult reguleeritud. Üldiselt ei lasta kedagi ronima enne, kui ta on näidanud, et oskab vajalikku varustust kasutada, sõlmi teha jne, üldisest ohutustehnikast rääkimata. Julgestaja peab muidugi näitama, et oskab julgestada. Aga Wuppertalis eeldati, et kui inimene ronib/julgestab, ju ta siis teab, mis ta teeb. Üldine suhtumine oli ka üsna chill, inimesed jalutasid julgestaja ja seina vahelt läbi, passisid ronija all lakke vahtida ja julgestasid nii, et oleksime me väljas olnud, oleksid nad vist tõesti ühe käega suitsu hoidnud. Mul oli kohe hea meel, et mul oma julgestaja kaasas oli, ning ristkontrolli suhtusin kaks korda tõsisemalt kui muidu. See-eest olid seal aga ka megaägedad vanakooli härrasmehed, kes silma järgi olid vähemalt 45-50, ronisid ainult altjulgestuses (sest altjulgestuses ronimine on ometigi ainus tõeline ronimine) ja tegid täiesti ulmelisi radu, olles pool sellest ajast horisontaalis. Samuti kiidan Saksa ronijate kommet palja ülakehaga ronida, aga need pildid läksid otse mu erakollektsiooni.

10500419_838713166153517_1728691521714737081_n

10441899_838713056153528_594752312578046782_n

Lisaks oli neil korralik boulderdamissaal ka. Nagu pildilt näha, on sein suuremalt jaolt negatiivse kaldega ja pakub päris palju erinevaid võimalusi. Pildile mahtus umbes pool ruumist ja see keskne moodustis ongi toa keskel, st selle taga on teine sein, mida mööda saab ka ronida.

Ahjaa, sakslased tundusid üldse sihukesed veits hipid olevat, näiteks see, et katus üks hetk läbi hakkas laskma, ei seganud kedagi, isegi ämbrit ei pandud alla, sest nagunii kuivab varsti ära.

Nijmegenis oli sein aga 21 meetrit kõrge ja nägi välja sihuke:

IMG_1742 IMG_1761

Minu jaoks oli see nii kõrge, et üleval juba jalalihased värisesid kergelt suurest pingutusest. Hakka või tõesti rohkem kestvust tegema, et jaksu juurde tuleks. Aga väga äge oli. See on lausa uskumatu, kui ronimishall on nii suur, et ainuüksi värviradu on kümneid, igaühel kenasti raskusastme lipik küljes, ainult võta ja roni.

Suhtumine oli seal tunduvalt rangem. Üks tüüp, kes hakkas eemal uusi radu keerama, tuli enne seda päriselt rääkima, et sel ajal ei tohi all siiberdada, sest midagi võib pähe kukkuda. Targem muidugi ka välismaa blondiinide puhul kõik neli korda üle korrata. Või mine tea, ehk ta tahtis lihtsalt juttu ajada. Seal igatahes väljendati elavat huvi meie elus hoidmise vastu.

Ja boulderdamistuba oli neil tunduvalt igavam, aga see-eest vahvate nukkidega. Vaadake näiteks neid armsaid tulnukaid:

P1150605

Ahjaa, seda tahtsin ka näidata, milliseid pilte päris ronimispiffidest tehakse. Kui sa kuskil tagurpidi ei ripu, ei ole mõtet fotokat välja võttagi. Dekoltee on selle poosi juures ainult kirsiks koogil.

P1150608

Kui SEE pole lõbus, siis ma ei tea, mis üldse on.

* Ja avaldan reisikaaslastele psühholoogilist survet, et leida sobivaid kohti oma lõuatõmbeprogrammi ellu viimiseks.

13 kommentaari

  1. Kes “me”?

    • Ronisin Sirgi ja Mari-Liisiga, kardan, et see ei ütle sulle küll midagi.

  2. Seinapealne foto on hea! (Y)

    • On jah hästi õnnestunud, päris hea vaat..lemine….

    • On! 1536×2048. Vaimustavalt kena pats.

  3. […] Käisid Elis, Taavi ja Rents ning ka Rents kirjutab ise: https://rameshwar.wordpress.com/2014/07/14/fun/ […]

  4. Isa söödab imikut, kui korraga ütleb pisike: “Anna soola!” – “Ei teadnudki, et juba rääkida oskad.” – “Seni pole selleks vajadust olnud”

  5. Samamoodi hämmastas ronimisblogi. Olin just äsja lugenud jaapani uudist, et riie on vaja enne töötlemist lõvi kätte pureda lasta, kui ennäe imet – Rents on pildil nii fashion-särgis kui üldse olla võib.

    • Ma lõin sellele just enne Rentsi saabumist käärid sisse😀 muide fännidele enampakkumisel üks Rentsi pusa. Transpordikulud maksate ise😀

  6. Olin täiesti mures, kuna Rentsil särk täiesti puru, nagu Türgi naised Saksamaal kallal käinud. Kuidas nii on, polnud päriselt? Rents on mingi regainer? (supervõime?)

    • Roland olen, uus arvuti…Win7 on mingi prillipapadele?

  7. Sirks. Kuni jahimehed sätivad seinale karu nahka, teen mina sama liigutust Rentsi triibuliseks lõigutud särgiga. Fänn.

  8. […] Lisainfot ja treeningajad leiab siit. Mina ise olen ronimisest kirjutanud veel näiteks siin. […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid