raske ikka see nohikute elu

4614394-origpic-9c5f12

Mõtlesin, et peaks paar korda nädalas rootsi keelt meelde tuletama, sest kunagi ma juba täitsa rääkisin seda, aga nüüd ei mäleta mitte midagi. Tõesti pea mitte midagi, s.t. lugedes saan ikka midagi aru, aga kui kuulan, siis mõtlen, et täitsa lõpp, kas ma tõesti hääldasin omal ajal KOGU AEG sk- ja sj-ühendeid valesti, sest mul polnud MINGIT mälestust sellest, et see hääldus NII jube on.

Ei usu? Vaadake seda õppevideot:

Aga milles mure? Mure on selles, et kui algselt avaldas üks sõbranna minuga koos õppimise vastu huvi, aga nüüdseks on otsustanud, et tal ei ole selle jaoks siiski aega. Ja see ei ole päris selline keel, et loed üksi kõva häälega raamatut ja küll see suuline osa ka tuleb. Teistes keeltes olen internetist otsinud inimesi, kellega skaipida, aga see eeldab ikkagi teatavat keeletaset. Ja kannatlikkust.

Alles eile läksin ühe itaallasega tülli, sest minu meelest on ta liiga libe. Iga kord, kui me räägime, küsib ta, kas ma olen kindel, et ma modell ei ole. Mees, mul on peegel kodus, ma tean ise, milline ma välja näen ja kas/mis mul modellivälimusest puudu jääb. Eile alustas vestlust sõnaga cara (‘kallis’) ja kui ma selle peale ütlesin, et ta ajab mind vist kellegagi segamini, sest mina küll tema kallis ei ole, solvus, sest tema mõtles ometigi “kallis sõber”. Otse loomulikult. Saime siis sellest intsidendist üle, kui ta palus mul püsti tõusta, et ta saaks mind tervenisti näha. Kusjuures ta on varem korra seda sama palunud ja siis ma ütlesin talle juba, et ma ei näe selle järele vajadust, sest see tundub mulle objektistav ja ma ei leia, et kui ma kellegagi keeleoskuse arendamisel vestlen, peaks ta samal ajal mu keha hindama. Seekord ütlesin, et ta võiks ükskord aru saada, et ma tahan suhelda nagu inimene inimesega, mitte nagu naine mehega. Tema oli muidugi täiesti šokeeritud, sest selline asi polnud talle mõttessegi tulnud – tema tahtis lihtsalt huvi pärast näha, milline ma välja näen, selle pärast on ta rääkinud, et ma olen nagu modell, palunud temaga rääkides juukseid lahti teha, palunud püsti tõusta, et end tervenisti näidata, ja mossitanud, kui ma ütlen, et pean nüüd minema, NOORmehed ootavad (tema on 42, valisin ekstra vanema, sest mõtlesin, et see on rahulikum). Ja ma ei taha üldistada, ma olen conversationexchange’ist normaalseid inimesi ka leidnud, lihtsalt pea alati tuleb mõnele pervole selgitada, et erinevate riietuselementide nimesid ma juba tean – või kui ka ei tea, pole mul huvi neid temaga õppida. Naised jällegi on siiani kuidagi üsna ruttu ära kadunud. Ma ei tea, kas asi on minus või neis, aga üsna ruttu on selgunud, et neil tegelikult siiski eriti aega ei ole.

Nii et minu ideaalne õpipartner on selline inimene, kellel on muusikaline kuulmine (need saavad tavaliselt kõik hääldusnüansid kiiresti kätte, mitte pole pool elu hädas, nagu mina), viitsimist paar korda nädalas laivis või skaibis minuga mingeid dialooge harjutada, ja kes pole pervo. Hullumeelne võib olla, see mind ei häiri. Võiks suisa öelda, et sellega olen ma harjunud ja pean seda standardiks. Muusikaline kuulmine pole kõige olulisem, olen nõus sellest mööda vaatama, kui seda asendab lõputu teadmisjanu. Ja noh, kui keegi, kes juba räägib rootsi keelt, soovib heast südamest mulle abiks olla (või tahab prantsuse, hispaania, itaalia või inglise keele abi vastu), on see ainult teretulnud.

Tahate minuga ühineda?

Kui eitavalt vastate, siis siin on teile veidi motivatsiooni. TEMA emakeel on rootsi keel ja hetkel on ta veel vallaline (ja ei puista lapsi kahte lehte, nagu Ryan Gosling, keda me JÄLESTAME):

üks

kaks

kolm

Jään teie arvukaid ühisõppimise soove ootama.

12 kommentaari

  1. heh, kui rootsi keel jube tundub, siis püüa korra taani keelt rääkida:P

  2. rrr, motivatsioon…

  3. Rootsi keel on nii tore ja ilus ja armas, aga hakkab mul täitsa meelest ära minema. Jube piinlik, peaks vist Rootsi kolima, see vähe lähemal ka Eestile kui Austraalia.
    Kui Sa veel ülikoolis käid (lõpetasid?, eijaaeimäleta), siis Niklas annab skandinavistika osakonnas mu meelest hästi vahvat praktilist rootsi keelt. Täpset aine nime ma Sulle öelda hetkel ei oska. Samas kambas on ka norra ja taani keel. Viimast kommenteerida ei oska, kuid norra keele õppejõud mulle ei meeldinud, kuidagi pealiskaudne kappamine oli see + grammatika seletus käis umbes sedasi: see on see ja käib nii, nii, nii, saite ju aru? Õpetavad vaatavad näoga “ei, aga eks me siis pärast ise õpime, võib-olla.” Äkki Sa sarikeeleõppurina oled muidugi kursis juba…

    Okei, ma vaatasin nüüd seda videot ka. Naeran üksinda nii, et küla kajab.

    • Grammatikaga mul jah eriti probleemi ei ole. Aga hetkel on ajaga nii, et selline iseõppimine/mõne sõbraga koos õppimine on tunduvalt sobilikum kui tunniplaani sobitamine.

      • Aeg.. See faktor läks mul üldse meelest ära.
        Kas Sa oled mingeid häid iseõppimise programme ka netist leidnud? Või kuidas Sul plaanis svenskat parendama hakata? Peaks end ka end uuesti keelelainele viima.

  4. Kas sa oled end “meietama” hakanud? Tsiteerin: “…nagu Ryan Gosling, keda me JÄLESTAME).” Või oled mr Goslingu jälestamise klubis?

    See mees nendel piltidel on ülilibe😉 Aga noh, maitse üle ei vaielda.

    • Võibolla on see nagu Perekool, et räägitakse enda ja kõhutibu eest ? See, muuseas, selgitaks ka tünjust…

    • See on ometi ilmselge, et keegi mu ustavatest lugejatest ei toeta enam Goslingut pärast seda, kui ta mu südame murdis.

    • Ema on sul ülilibe. See mees pildil on Skaaaarsgaaard ja teda me ei jälesta.

  5. Mm.. kui ma keska lõpetasin oli svenska täitsa fluent🙂. Aga nüüd on endal ka nii roostes, sõnad ei tule meelde ja kontrollin feissis tšättides KÕIK sõnaraamatust üle. Et me vist ei oleks üksteisele abiks, kuigi uuesti käima tahaks keele saada küll.

    • Aga äkki just oleks? Meilin sulle, vaata igaks juhuks spämmi ka, mul ju kahtlane aadress.

  6. Mina saaks ka rootsi keelega abiks olla.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid