depressiivne Eesti väikelinn

bc77c796158c48caf8535ea11e1ea5012ad8d16cf406b9603cbe82206059d625

Tartu ikka, mujal ma ju ei käi. Ja mure ikka see sama tüüpiline. Mul on siin kümme väikest ne paar väliskülalist. Inglased, aga ütleme nii, et eestlastest tunduvalt parema kaasasündinud päevitusega. Ja juhtus nii, nagu Tartus ikka juhtub, noormehed, keda ühendab kollektiivne hirm täide ees ja armastus kamuflaažimustrite vastu, tulid norima. Soovitasid Aafrikasse minna. Tahtsid tappa anda. Välismaalased, kes olid vähemuses, olid sunnitud lahkuma.

Ja no ega ma kiilakate poiste peale väga pahane ei ole. Vaimust vaesed ei saa ju ise aru, et nad lollakad on. Ja väärakaid on alati igas ühiskonnas mingi protsent. Aga minu jaoks on täiesti arusaamatu, et kõik inimesed lihtsalt istuvad ja vaatavad sellist asja sekkumata pealt. Lõpuks kutsus üks teise seltskonna välismaalane politsei. Aga asi toimus ju raekojaplatsil, kus on parajasti festival – seal on turvamehed jms, kelle töö võiks olla sekkuda. Seal on tavalised inimesed – ja homo sapiens‘i kohus võiks ju ometi ka olla sekkuda, kui nad näevad, et ülearenenud valged ahvid, kellele haiglas õnnetu segaduse tõttu isikukood on antud, nüüd teisi kiusavad. Sest kui nad seda ei tee, ei näe ma väga põhjust neid inimeseks pidada. Ma arvan, et põhjuseks, miks ma teismelisena punkareid hakkasin eelistama, oligi just see, et neil oli vähemalt oma arvamus ja julgus seda välja öelda. Ja nad nägid teisi inimesi. Ja ka hiljem pole mul tõesti olnud mitte ühtki boyfriend’i, kes ei läheks vahele, kui tänaval kellelegi liiga tehakse. Või kes ei pakuks viisakalt abi, kui lapsevankriga ema bussi siseneda tahab. Sest ükskõiksust ja lollust ja saamatust ei tohiks seksiga autasustada, aga kui te pussy‘de ja muidu töllakatega seksite, siis just seda te teete.

Eile läksin sõbranna kameeleoni toitma, panin ratta trepikoja ette lukku. Ja kuulsin, kuidas üks mammi ütleb teisele:”See varastatakse siit küll kohe ära.” Teine ütles vastu:”Eks ta ise teab, millega ta riskib.” Ratas oli viie minuti pärast kenasti alles, aga ju see ongi üldine loogika – eks üksi väljas käivad naised teavad, et riskivad vägistamisega, eks üksi väljas käivad inimesed teavad, et riskivad röövimisega, eks külastavad välismaalased teavad, et riskivad tappasaamisega, eks öösiti hääletajad teavad, et riskivad suremisega jne. Tõsi ta on, ega vaielda ei saa. Aga sa ei ole eriti hea inimene, kui sul on võimalik kedagi aidata, aga sa jõllitad pingsalt enda ette ja üritad meenutada, kas lihtsalt Maria läks eile Carlosega tülli või oli see siiski Juan. No ei ole noh.

14 kommentaari

  1. Lihtsalt halb lugeda, kui lollid inimesed on. Hullult paras oleks, kui üks selline kambajõmm üks hommik ärkaks vähe suurema päevituse ja mõnusalt pikkade rastadega. Kohe põnev oleks näha, kuidas tema endised kambajõmmid temasse suhtuksid siis. Ulme küll jah, aga muu kui vahetu isiklik kogemus sellistele vist mõistust pähe panna ei suuda…

    • Peksa annaks, mis muud. Kuradi lõng, raisk.

  2. nende mammide loogika on kõikide loomade loogika. Tuleb ellu jääda. Ma arvan, et antiloobid vaatavad samuti lõvide poolt kinni püütud kaaslast kui sellist, kes ise oma hädades süüdi. National Geographic võiks tõlke alla panna.

  3. Kust sa tead, et needsamad mammid põõsast välja karanud varast kaigastega minema ei ajanud? Siis, kui sa tagasi jõudsid, oli aktsioon lihtsalt läbi juba. Mammide jaosk igapäevane asi. Nad ei vaevunud sulle mainida.🙂

    Ma vaatasin mõne päeva eest Emajõe ääres joovaid punkareid või tolguseid või vahet pole, alternatiive, kes olid just alustamas kakelungi teemal, kas istuda olematusse porilompi või minna üks pink edasi. Enamik neist ju ei mahtunud pingile ja nad tahtsid mingit mängu mängida ja tsõõris olla.😀 Ühed ütlesid, et siin on ju porilomp ( mida ei olnud, s.t vett temas ei olnud, maas auk oli küll) ja teised väitsid, et pole mingit lompi. Mul oli mõte, et läheks ja ütleks, et oldagu nüüd normaalsed ja ärgu tülitsetagu olematu lombi pärast. Aga ma tglt ka kartsin ise lõuga saada. Või liiga nõme näida.😀 Eks nad vbl veidi rüselesid ja siis jälle lonksasid samast pudelist ja kallistasid, ma loodan. Mulje oli küll, et idikad jäävad idikateks surmani. Na ei olnud ju pubekad, vaid üle 25, ma pakun.😛

    • Samas, vbl on lombi personaalküsimuses kaklemisel mingi mõte. Sest arvamust lombist võib muuta, kui piisavalt kõvasti peksa saad. Ilma veeta poriloik võib edaspidi alati ollagi su jaoks poriloik. Aga nahavärvi muudab peksasaamine tõesti vaid laiguti ja väga ajutiselt.

  4. Mulle nt tegi su lookeses kirjeldatud nahavärviga klienditeenindaja välismaal kohvikus:”Ššššššš!” Rohkem ta inglise keelt ei osanud.
    Teine samasugune üritas mobiiltelefoni varastada.
    Mis ma nüüd siis tegema peaks? reisimisest loobuma? Või ka mingi sobiva ideoloogilise -ismi probleemidele selgitusena külge pookima?
    Matsid jäävad lihtsalt matsideks ja kriminaalid kriminaalideks. Muud selgitust polegi vaja.

    • Kui sa lugesid seda, said aru, et ma ei rääkinud paarist matsist, kes norisid, vaid hunnikust matsidest, kes vahele ei läinud.

      • Miks just matsidest , ratsionaalsetest inimestest äkki. Vahele ei tasu minna, pärast jääd ise süüdi, muidugi peale seda kui Sulle peksa antakse. Ja politsei kutsumist ei pea väga elavalt väljendama ka, Sa lihtsalt ei pruukinud märgata, kuidas tavaline nohisev eestlane politseid kutsub …

        • Üldiselt kui hundid ühte lammast murravad, siis ülejäänud jah vilistavad ja vahivad taevasse õndsa näoga: vähemalt pole mina. Aga noh, mis nüüd mina – mina olen ju õige lammas, minusugust hunt ei puutugi. Mää mää mää.

      • Ega mulle ei kutsunud seal välismaal ka keegi politseid appi ega astunud mustanahalise kriminaali vastu minu kaitseks välja, kuigi koht oli avalik ja pealtnägijaid oli palju. Ka politsei ei soovita selles olukorras kangelast minna vahele mängima, sest nii võib ise hoopis nuga või peksa saada. Ikka endal tuleb lahendada sedasorti olukorrad. Eesti on selles mõttes ju veel nii armsalt väike koht ja meie kuritegevus lausa lapsekingades võrreldes maailma suurlinnadega. Sa, Rents, oled ju ka paljureisinud inimene, peaksid seda ju minust pareminigi teadma.
        Minu meelest on eestlased just väga abivalmid ja aitavad hädasolijaid spontaanselt ja heast südamest. Juba Helsingis võib kohata kordades suuremat kalkust kui siin, suurlinnadest rääkimata.
        Lihtsalt, igale jõule rakendub alati vastujõud. Minule jäi seal viimati külastatud suurlinnas mustanahalistest küll ebameeldiv mulje: töökad, viisakad, sõbralikud ja seadusekuulekad olid minu mulje kohaselt seal vähemuses.
        Ei teinud mina oma kogemusest muud üldistust, kui et matsid jäävad matsideks ja kriminaalid kriminaalideks ja arvan, et ka sul ei maksaks eestlastest üldistatuna oma kogemuse põhjal halvasti mõelda.

        • Eks ikka igaüks vaatab oma mätta otsast. Olen suhteliselt palju olnud räbalates olukordades, kus nagu oleks vaja abi, väga vähe abi olen saanud. Inimesed näevad olukordi erinevalt ja oskavad ka tegutseda erinevalt. Oma kogemustest võin öelda, et ära kunagi võõra või isegi tuttava eestlase peale looda. Oma nahk on tähtsam ja nad hiilivad minema. Mind hämmastabki, et aus venelane on alati appi tulnud, hoolimata vanusest, aga eestlane on abiks jäänud/abi pakkunud vaid üks kord. Too oli kauboi kaabuga muide🙂.

          Hard rocki austaja välimusega, nahktagis alati käiv, kes jumala aeglaselt lonkis (esimest ja viimast korda abi küsisin pärast teda) ütles, et temal on kiire. Ja jalutaski kiiresti minema. Ma olin varem nahktagi tüüpi näinud mingi 50 korda. Mis oli tal nii pakilist, et ei saanud aidata? Hirm või siis muud varasemad patud?

          Ma olin 22 vist või umbes nii ja püüdsin varga kinni, kes tegi siukest show’d. Tüüp lihtsalt hüppas põrandale ja karjus, et tapetakse ja peksis jalgadega alumistelt riiulitelt kaupu laiali (olin kahe meetri kaugusel temast). Sain ta keset platsi lohistatud, kus jalgadega midagi tabada polnud. Tuli turvamees, kes nagu pidanuks teda valvama, kuna kirjutasin avaldust/tunnistust. Olin varem pannud varga istuma ja teadsin, milleks ta juba võimeline oli. Varas tõusis ja käskisin ta kohe istuma panna tagasi. Minust ikka palju pikem, palju tugevama välimusega, musklis, turvamees ei saanud teda istuma. Mul läks 1 sekund, et ta istuma panna. Jah, turvamehed käivad tööl, et oleks sissetulek, ei midagi muud. Mina kirjutasin tunnistust ja avaldust valmis. Lõpuks varas läks turvale kallale ja andis olukorda kontrolli alla saada, lõpuks mina väänasin käsi ja see oli minu jaoks ikka ülikeeruline, minu vend istus põlvedega tüübile pea peale ja kolmas tüüp istus jalgadele. Turvamees läks autost käeraudu lõpuks tooma…Lõpuks jõudis kohale politsei naisbrigaad, kes küsis vargalt, kas soovib, et raudu pandaks selja tagant või eest. Polnud esimene kord, kus tööpäeva lõpuks värisevana ära läksin. Mitte kellegi peale ei saa loota. Kõik teevad tööd raha nimel või et suudaks toime tulla ots-otsaga. Ja ongi pohhuism.

          Kui on rahvarohke koht, siis ole naine või mees, siis hakka kisama, hoolimata, kas tenor või alt, keegi ikka appi tuleb. Kui Sa näed midagi ja kisama ei hakka, siis oled ise süüdi, kui teise inimesega midagi juhtub. See on ainus asi, mida soovitada oskan. Ise kakelda ei oska.

  5. Just. Mina tõstsingi keset linna häält ja kadunud see pahalane mu kõrvalt oligi:). 10 minutit hiljem jõudis ka politsei kohale, kui mina juba ohutus kauguses kaaslasi ootasin ja siis algas sõimuteater politseinik vs kriminaal:).

    Nii et kõike ei saa tõesti ühiskonna õlgadele veeretada, eelkõige võid alati ainult enda peale loota. Abivalmis võõras on boonuseks, aga mitte must be.

  6. 5+ postitus. Kolisin mõnda aega tagasi UK-sse. Suhtumine on siin Eestiga võrreldes nagu öö ja päev. Kui keegi laamendama kipub ei kõnni mitte üks läheduses olev inimene pea maas edasi. Vähemalt siiamaani pole näinud. Samas pole siin ma ka kordagi täheldanud, et kedagi tema värvi või keele pärast sõimatud oleks.
    Siiras soovitus: koli kuskile normaalsemasse kohta😀

    • Rentsid pigem muudavad oma keskkonda jõudumööda ja jõukohaste vahenditega tolerantsemaks, mitte ei page kohta, kus teised selle nende eest juba ära on teinud.😛


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid