Tahaks igasugu asju arvustada

Igasugu asjadest tahaks rääkida. Esiteks. Ostsin üle hulga aja läätsed, et oleks normaalne trennis käia. Tahtsin ColourVUE eriti suurte silmade omi võtta, aga internetis olid pildid siiski natuke liiga hirmutavad. Nii et võtsin tavalised ja muidu olen rahul, aga aru ma ei mõista. Vasakusse silma läheb lääts nagu valatult, aga paremaga on iga kord selline keberniit, nagu üritaks iseend silma kaudu vägistada. Kui juba ükskord paigas on, on väga mugavad. Vat sellist muret pole mul varem veel olnud, imelik lugu.

Teiseks. Loen praegu megaägedat raamatut. Daniel Tammeti “Sündinud sinisel päeval”, kus autist, kes näeb maailma läbi numbrite ja kujundite, räägib sellest, kuidas ta mõtleb ning maailma tõlgendab. Mul on täiega huvitav, proovige, äkki meeldib teile ka.

Kolmandaks. Vaatasin sihukest filmi nagu “Kaks jänest“, vahelduseks brasiillaste toodang. Päris huvitav oli, selline natuke teistmoodi kurikaelte tegutsemine. Harjumatu lausa, kui peab jälgima, et aru saada, mis toimub. Liiga keeruliseks ei läinud, aga süžeeliinid olid omavahel keerdus ja oli ikka parajalt harutamist, et aru saada, mis kedagi motiveerib. Ja kui keegi aru saab, kust Julia teadis, kes ta lapse isa on, andke mulle ka teada.

Neljandaks. AbFab lubas mulle tõestada, et liha on suurepärane ja viis mu sööma. Toores veiseliha toore munaga. Hiljem ronisin trennis nagu Rocky, jõudu oli küll. Maitses ka päris hästi, kuigi liha pole ikka päris minu teema. Vabalt võib muidugi olla, et see on lihtsalt harjumuse asi, mind lihtsalt tõmbab koorene pasta pea või mõni hea magustoit pea alati rohkem kui liha.

Viiendaks. Viimasel ajal on inimesed netis arutanud, kuidas trenniharjumust tekitada. Minu jaoks on see täiesti võõras probleemiasetus. No umbes nagu küsitaks, et no kuidas ma küll hommikuse kohvijoomise või pärastlõunase koogisöömise harjumuseks muudan. Trenn on ju mõnus ja kui miski on mõnus, ei pea eriti vaeva nägema, et tahaks seda järgmisel päeval uuesti teha. Kuigi ka mul on vahel hetki, kus tunnen, et olen laisk ja pean end sunnima, aga see pole selline “topin pea padja alla ja ei tule iial välja” tunne, vaid kerge vastumeelsus. Ja ma pole iial kahetsenud, seda, et ikka end trenni kohale vedasin, ainult seda, kui vahel minemata jääb. Nii et paar nädalat piisava järjekindlusega teha (nii et mõnusalt raske oleks, aga ninast päris verd välja ei võtaks) ja küll see harjumus tuleb, kus ta pääseb.

24 kommentaari

  1. Mulle meeldis ka see raamat 🙂 Daniel Tammetil oli üks veel, “Thinking in Numbers” vist pealkirjaks.

  2. See viimane. Ma ka ei saa aru. Käin jooksmas ja mainin sõbrale ja see ütleb “tubli”. Mis krdi mõttes “tubli”? Tubli oleks ma, kui jooksmise asemel nõud ära peseks või lapse laualambi terveks teeks. Sest neid asju tuleb, aga ei viitsi. Kuid joosta ma tahan, seega on jooksmine kõikidest valikutest kõige laisem & lõbusam, mitte “tubli”. Ja kui elu oleks mu enda teha, siis ma 24/7 oleks vaheldumisi trennis ja siis jälle õgiks ja siis trennis ja siis jälle õgiks. (Tervis käigu kuradile, seda pole mul enam niikuinii eriti järel.)

    • “Käin jooksmas ja laualampe parandamas, aga tervis ikka nässus” (Kaur) – Nii enesekriitilist meest pole ma seni veel kuskil kohanud.

      • Jooksmine, nagu korduvalt on tõdetud, ainult rikub tervist. Ronimine on veidi parem, kuniks ei kuku. Aga tervise kohta ütles mu kunagine ülemus, et “kui oled üle 30 ja ühtegi kroonilist tõbe pole, oled järelikult surnud”. Enesekriitikat ega -irooniat pole siin grammigi.

        • Iga primaat oskab paar sammu joosta. Gibraltari ahv näiteks.

    • (Kaur, ära arva, et ma sind nokin. Su mõnus iroonia on ülihea)

      • Aga mina (kui eluaegne kõnniteedel ees loivav vaal) jälle ei saa aru, kuidas saab tahta joosta. Ja paari nädalaga ei teki mingisugust vajaduse või harjumuse suhet trenniga. Suutsin mitu kuud üle päeva käia trennis, aga ikkagi vajus ära :(. Niiet teie mõlema arusaama on kohe huvitav lugeda. Aga üks Rentsi (täiesti tõene, isegi minusuguse puhul) lause jäi kummitama: kunagi pole kahetsenud trennis käimist, küll aga käimata jätmist. Krt see on hea. See isegi nagu motiveeriks.

        • Mul oli mingi aasta sunnitud paus, kukkusin pea lõhki ja sain kaela ümber korseti ja ei tohtinud midagi teha. (Mägedes matkasin ikkagi.) Kui siis pärast pausi esimene kord Nõmmele sörkima läksin, siis konkreetselt jalg värises erutusest all, et jesss, lõpuks ometi saab!!!
          Nii et saab tahta joosta küll.
          Kui ma olin noorem, ütleme 30, siis ei saanud ma ka aru.

        • sõltuvused tekivad inimestel erineva kiirusega. Mulle ka paarist nädalast-kuust ei piisanud.
          Aga tee 9 kuud 4-5 korda nädalas ja siis näed, kuidas konkreetselt HAKKAB HALB kui neli päeva vahele jääb.

        • vvn +1

  3. Ah ja see pilt. See on NII hea. Kus riigis pulmad tulevad?

  4. /subtiitrid/ kesse loll oli?

    • Haha, Kaur üritas jah viisakalt formuleerida. 😀

  5. Ma olen ikka mõelnud, et trennis *käimise* harjumust on ülilihtne tekitada ja alal hoida – rühmatrennid on ju alati kindlatel kellaaegadel ja katsu siis mitte minna. Aga trenni *tegemise* harjumus on võimatu – aru ma ei taipa, kuidas saab üksinda jooksmaskäimine või kodune jooga kuidagi hea olla ja kuidas seda oma päevaplaani sobitada, kui päevaplaan saab niigi igasuguseid häid ja paremaid asju alati täis.

    • Hah, täpselt vastupidi. Trennis *käimine* on jõle tüütu. Palju toredam on kodus mingil suvalisel ajal matt välja koukida ja perse urvi ajada või siis jooksma minna. Keegi ei sega ja keegi ei tüüta.

  6. Või AbFab viis Rentsi sööma? Kurb kuidagi. A kuhu ta pääseb.

    • Tõesti nukker. Istusin seal Meat Marketis kurva näoga, ja mõtlesin, et oli seda siis nüüd vaja…õpeta teisele veel kahvli ja noa kasutamist nüüd ja passi peale, et kõva häälega “perse” või “sitt” ei karjutaks (see on peresõbralik restoran).

      Sul muidu pole sõpru, kes sind sööma viiks? Kurb kuidagi.

    • No vot söögiteema erutab mind kohe rohkem. Kas Meat Marketis julgeb beufi süüa siis, nagu ma aru saan?

  7. Rentsi tahaks ma endale iga päev. Mööda seina roniva blogijana 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid