mitte just kõige rohelisemad näpud

Teate küll seda juttu, mida ajast aega igasugustele sõltlastele ja muidu vaimuhaigetele räägitud on, et vastutust ei tasu lihtsalt koormaga selga rabada, vaid on mõistlikum jupikaupa võtta. Et kui sul on raskusi oma elu planeerimisega, siis enne, kui sihukese asja peale mõtlema hakkad (ja eriti kui argumendid on “olin küll purjus ja ei mäleta hästi, kelle kõigiga ma sel perioodil seksisin, ja terve raseduse esimese trimestri olin silmini täis, aga no ta kasvab ju minu sees ja oleks kindlasti nii armas”), oleks targem vastutust vähehaaval suurendada, et näha, palju kanda jaksad. Ja et ei riskiks ühe ilmsüüta hingekesega, kes muidu oleks võinud sündida sellele naabrinaisele, kes, olgem ausad, saab oma eluga tunduvalt paremini hakkama.

No et esmalt võtad taime. Kui see taim sul aasta aja pärast elus on, siis hakkad vaikselt rotile mõtlema. Kui see on õnnestunud tema loomuliku eluea lõpuni pidada, SIIS võtad kassi või koera. Ja no kui nendele suudad normaalne omanik olla, siis võid lapse peale mõelda.

No vot. Selle loogika kohaselt sureksin ma lastetuna. Ja koerata.

Sain eelmise aasta augustis kaks orhideed. Nimelt otsustasin ma, et kingin oma südame sellele, kes kingib mulle kõige ilusama orhidee. Tuleb öelda, et raske oli vanaema ja Sirgi vahel valida, sest mõlemad lilled olid tõesti väga ilusad. Ja noh, eks see on kindlasti väga sügava tähendusega. Igatahes olen ma nüüd pärast rohkem kui aastat aega saanud aru, et lillekasvatus ei ole minu jaoks. Ma olen halb lilleomanik. Orhideed nõuavad väga palju hoolt, neid tuleb tervelt kord kuus (või vähemalt kord kahe kuu jooksul) kasta, pidevalt on nad kuskil jalus jne. Eelmisel talvel viisin need hoolimatult mitmeks kuuks AbFabi juurde, kes väitis küll, et kohtleb neid hoole ja armastusega, aga lõpuks lõi vihahoos ühel poti puruks, nii et pidin need ikka koju tagasi tooma, et ta neid päris ära tappa ei saaks. Suvel veel õitsesid, aga nüüd ei tee nad mitu kuud juba sellist nägugi, et kavatseks veel kunagi õitsema hakata – ühel pole isegi ühtki oksa alles, ainult lehed. Nii et ma täiesti tõsiselt plaanisin juba mõlemad prügikasti visata, aga Sirks ütles, et kui ma nii südametu elajas olen, võtaks ta ikka enda oma pigem tagasi ja turgutaks elule, nii et eks ma kannatan veel natukene, kuni ta kodumaa pinnale jõuan.

No ei ole see minu jaoks. Kui koera silitada, liputab ta saba, kui meest patsutada, tuleb tavaliselt ka mingi positiivne tagasiside, aga lilled … Annavad ainult hapnikku ja võtavad ruumi. Mul tõsiselt on raske isegi see kord kuus end kastmiseks kokku võtta. Et mul see meelest ära ei läheks, olen ajastanud selle sellele ajale, mil muud igakuised toimingud on, nii et tavaliselt see tehtud saab ja need jätkuvalt hingitsevad, aga no mis elu see on. Ja nende nägemine ajab mind juba närvi, sest see tuletab mulle meelde, et ma ei saa õitsema neid. Hmm, peakski ehk veits cocat kallama sinna, tean, et mu vanaema kastab vahel Sprite’iga ja tal õitseb kõik suurepäraselt.

Kui nüüd päris aus olla, siis ega ma enda arust rotiomanikuna ka väga hea ei olnud. Pidasin rotte koeraga samal ajal, nii et puurist välja mängima said nad ainult paar korda nädalas, mitte igapäevaselt, nagu mõistlik oleks. Selle pärast ma rohkem neid niipea ei võtaks ka, et nendega suheldes on väga hästi aru saada, et nad on nii targad loomad, et kurb on neid niisama puuris kinni hoida.

Aga võta näpust, koeraomanikuna olen ma täitsa okei. Ta on minu oma, ma vastutan tema eest ja dai bog, kui keegi peaks mu nunnukesega norima tulema, ma lähen rohkem leili kui keskmine kakablogija, kui talle mainitakse, et ehk ta laps siiski ei peaks suvaliste vannipiltidega mingil titemissivõistlusel osalema. Leian talle aega juba kümme aastat ja tegelen ja nagu ei ole hullu. Nii et take that, tropid, kes te arvate, et kui iluaeda pidada ei oska, oled kohe kohe kehvem inimene ja igati vastutusvõimetu. Imege muna.

P.S. Fargo vaatasin ka lõpuks lõpuni. Ikka arvan, et hea oli. Fargo filmi vaatasin ka. Mul olid selle osas kõrged ootused, mis sellest, et see on 1996. aasta film, sest seal mängib ometi Steve Buscemi. Ja ma ei pidanud pettuma, igati äge film. Ainus asi, mis närvi ajas, on see, et on paar karakterit, kes on nii sarjas kui filmis sarnased (muidu on täiesti erinev teema, ühendabki ainult koht ja üks ühine sündmus) – ja karakter, kes mind isiklikult kõige rohkem närvi ajas, jäi nii sarjas kui filmis ellu. Por qué???

21 kommentaari

  1. Kui lubad, siis ma kaaperdan orhideed või vähemalt vanaema oma, kui Sirgi enda oma tahab tagasi. Ma andsin oma umbes sada toataime ära ja mul on tunne, et mu kakaduu, vanaema, ämm ja kümme last on kõik korraga surnud. Ei ole enam, keda piinata.

    * Sa võid muidugi Kaurile ka pakkuda. Tal on ju tugev orhideeafiinsus. 😛

    • Mulle ei tundu normaalne, et mingites täiesti mitteminublogides hakatakse kommentaarides mulle viitama. Ilmselt pean oma aktiivsust sots-võrkudes ohjeldama. Orhideede kohta ilmselt olen kah midagi kusagil väljendanud. Aga infoks, et mu ainus suurem suhe nendega on läbi rex stouti, kes kasutab neid inimese friiklikuse iseloomustamiseks. Orhidee surm näitab, et selle omanik/pidaja on vaimselt küps, tavaline, terve inimene,

      • Oh, ma lihtsalt ei suuda sulle andestada, et sa siis, kui mu arvuti suri ja orhideenäituse fotod koos temaga, väljendasid oma sügavat lugupidamatust nende taimede suhtes. Ma kahtlustan, et sulle oleks vajalik orhideekümblusprogramm (vrdl keelekümblusega). 🙂

        • See on midagi viharavi sarnast?

        • (ja pmst ma tean küll, et hulludega netist vaidlemine ei ole kuigi mõistlik)

        • Ot ot. kohe võtan snäkid-õlled ligi ja sean ennast sisse siia.

        • Kaur, kas sa vaidled Rolandiga mingis kinnises osakonnas ning oled juba frustreeritud? /Täpsustan: blogi kinnises osakonnas, et valestimõistmisi vältida./

        • Mina ei vaidle, mina vestlen 🙂

  2. Kas Rents planeerib paljunemist? Homo sapiensi liigi järglaste puhul on neoteenia see, mis muudab lapse saamise keeruliseks, kulukaks, tülikaks ja riskantseks, aga toataimed nõuavad ju hoopis teistsugust lähenemist.

    Muide, oled sa proovinud mõnd kasulikku vilja kasvatada? Minitomati või paprika käest (potis) saad sa lõpuks tagasisidet küllaga. Maitsvat.

  3. Ega lill ei peagi ju pidevalt õitsema. (Eriti ebaõiglane enda suhtes oleks nõuda ühelt tõenäoliselt troopiliselt lillelt, et ta nii pooluse lähedal aasta ringi õitseks.) Sa ju ei taha ka, et su koeral oleks koguaeg jooksuaeg.

    • Asi ei ole õitsemises või mitteõitsemises, ma lihtsalt taipasin, et ma ei salli tegelikult lilli.

      Eriti tore on muidugi see, et üks teatas eile, et talle tuli seda postitust lugedes meelde, et ta on otsustanud, et ma hoian ta lilli tema puhkuse ajal, nii et ta andis need kohe lahkelt üle. Aitäh.

      • Ei salli lilli!? Kuidas Sa siis üldse julged koera pidada! Ja lapsi ei tohiks Sa isegi kaugelt vaadata!

      • No ma ei tea.. kui sa ikkagi kirjutad sellest, kuivõrd “tõesti väga ilusad” need lilled on ja kuidas sa nende elusolemise pärast muretsed – raske uskuda, et sa ei salli neid.

      • Noh, see “üks” igal juhul oma alpikanni ei toonud sulle. Täna õnne. Ehk pääsed eluga.

        • Loodame, et see alpikann pääseb eluga. 😀

  4. Mu orhidee oli aasta otsa õiteta. Aga ma ei teind välja, pidasin teda edasi. Ja näe! Õitseb!

    • Aga kaktus? Seda juba ei ole võimalik liiga vähe kasta!

      Võtsin kunagi majapidamisse kaktuse mõttega, et sellega saan ikka hakkama. Kastsin väga-väga harva. Ja ta raisk mädanes ära…

  5. Hmm…. kui taimed su käes rohetamise asemel pruuniks tõmbuvad, kas see viitab ka näppude värvile ?

  6. Mulle torkas just praegu pähe kohutav mõte, et võibolla Rents ei salli seeni ka?

    • Ma ei tea, kas ta pärmitainast teeb… Aga suvistest kukeseentest ta viskas pooled välja küll. Suhetest hallitusjuustudega peab ta ise rääkima. 🙂 Ja ma pole teda näinud Psilocybesid ega punakärbseseeni pruukimas. Kõik kokku on enam kui kahtlane.

    • Seeni ei peagi sallima. Võimalikud on ka variandid. Mul on tore naabritädi, kes seeni heameelega KORJAB, aga suutäitki EI SÖÖ. (Hallitusjuust ja pärmitainas lähevad tal aga alla küll.)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid