Mida me küll Pulleritsuta teeksime?

Priit Pullerits saatis riigikogu liikmetele hiljutise kooseluseaduseteemalise arutelu järel kirja, kus ta muuhulgas ütles, et:

Ühtlasi kinnitan, et teen endast kõik oleneva, et tuletada nende nimesid, kes ei austa meie kultuuri alusväärtusi ja perekonna ning abielu ideaale, valimiste eel kõigi vahenditega meelde ka kõigile neile kümnetele ja sadadele inimestele, keda tunnen ja tean ning kellest paljud peavad lugu minu arvamusest.

Vaat kui tore. Mina muidu ehk ei olekski teadnud, millised meie “perekonna ning abielu ideaalid” on, aga nüüd tean. Meest nimelt hinnatakse ometi tema tegude, mitte tema sõnade järgi, nii et Pulleritsu ideaalid paistavad selgelt tema elust. Ja juhuslikult meeldib mullegi asju meelde tuletada, nii et me oleme Priiduga samas paadis. Juhuks, kui teie ei kuulu nende kümnete ja sadade inimeste hulka, kes tema vaadetega isiklikult kursis võiks olla, tutvustan teile ta ideaale nende faktide põhjal, mis aastate jooksul ajakirjandusest paistnud on: Ideaalidele vastav abielu ja perekond on see, kui noor mees, kes ise veel alles otsib oma kohta siin elus (ja sellega kaasnevat majanduslikku kindlustatust), abiellub endast pisut vanema preiliga, kel jalad juba kindlalt maas*, saab temaga paar last, kuid pühendab kogu oma aja karjäärile ja trennile (jätame siinkohal kõrvale need pahatahtlikud kuulujutud, mida Tartu peal vallatumate ajaveetmisviiside kohta räägitakse, läbikukutatud ajakirjandustudengite keel võib põhjusetagi terav olla), nähes lapsi õhtul üle ukse, kui need juba magavad. Mõni võiks nüüd väita, et see viimane läheb ehk vastuollu nende paljukiidetud heteroperekonna väärtustega, kus ema ja isa lastele võrdselt eeskuju annavad, aga ei, tegelikult sugugi mitte – piisab sellest, et majas testosteroonirikka isase lõhn pidevalt üleval on, ja lapsed on juba kindlalt õigele teele juhitud. Pole enam hirmugi, et ebamoraalsed mõtted tuleksid või käed õhtul teki alla ununeks.

* Mitte et ma midagi ette heidaks, sest olgem ausad, on mullegi viimasel ajal pigem paar aastat nooremad mehed silma jäänud ja teele sattunud – aga mina ei käi ka teistele inimestele rääkimas, et nad ilmtingimata minu kombel elama peaksid.

P.S. Lugege kindlasti ka Mart Juure abivalmis soovitusi Pulleritsu mälu parandamiseks.

25 kommentaari

  1. Traditsioonilises (rõhutan, traditsioonilises) heteroperes ju nii ongi, et ema kasvatab lapsi ja isa kühveldab pappi kokku (ei kühvelda ve?) ja hakkab nendega alles siis jalkatrenni tegema, kui lapsed juba 14, vms. Tüdrukute kasvatamiga pole niigi palju vaja vaeva näha. Ainult kosilased õigel ajal üle vaadata ja kõlbmatud neist maha lasta.
    Endast vanema naise võtmine on muidugi ebatraditsiooniline, aga vast anname Priidikule andeks?

    • Aga milleks siis kogu see jutt, et laps vajab normaalseks arenguks kahte vanemat, kui tegelikult vajab ema ja raha? Siis pole ju vahet, kes seda raha tarib, kas teine tädi või iga kuu erinev onu.

      • Oi, issi rahal on oopis teine lõhn külges! Sai teand?
        Ja kui see 14aastaselt jalkamängimine tuleb, siis noh, on ju ka kord nädalas issit vaja.
        Aga bioloogiline sugulus pidada haistmismeele kaudu tuvastatav olema. Et siis issi vana jope riidekapis kasvatab lapsi.

        • Kui nüüd tõsiselt rääkida, siis tegelt on bioloogilise suguluse kilbil üks oluline üleüldine point küll, kuivõrd karakter on osaliselt geneetiline, siis veresugulased võivad rahutu või ülearu flegmaatilise titega paremini kontakti leida (ja vastupidi) kui suvalised kasuvanemad. Aga see point ulatub muidugi soorollidest kaugemale, see reegel on üsna hajus ning paljud eranditega ja intelligentne inimene saab karakterierinevustest mõistusega ka aru ning suudab neid arvestada.
          Loomulikult mõikab see punkt ainult tegeliku suhtlemise käigus.

  2. Ei pea ju mees mõisa põllul orjama või Riias viinavooris käima või kolme maa ja mere taga hülgeid küttima tänapäeval. Võib aega ka kirjutada. Mina ei mõista, mis imelikest peremudelitest sa siin räägid. Konservatiivus on maailma alustala ometi! Elada nii nagu esiisad juba elasid!😛

    • Näitlikustamise mõttes võiks sa Pulleritsule liignaiseks minna. Sel oleks kohe hea hulk häid külgi:
      – sina kui lahutatud naine endale paremat meest nkn ei saaks
      – pullerits saaks aru, et peremudeleid on palju
      – uuringud näitavad, et mehed on teise ringi lastele paremad isad ja pühendavad neile rohkem aega kui esimese ringi omadele. PP on aktiivsest trennieast väljas ja tervis tuksis, seega võib lastega vutti toksida ka enne nende 14 saamist
      – raha tal vist on? no kui saab Moabis mtbga sõita, siis ehk on
      – elab tartus, hea lähedal võtta
      – pole riski, et mees teise mehega ära jookseb

      • Tobe wordpress pani kommentaari valesse puusse. Ma muidugi mõtsin, et Rents võiks pulleritsu ära vedada, mitte k.k.p-s, kelle kohta ma isegi ei tea, mis soost ta on.

        • K.k.p-s on Laeva soost. Paar korda aastas, jõhvika- ja murakahooajal. Muidu on ta sooneutraalne. .

        • A mis on sinu sooroll?

        • Minu või Kauri?

          Minu sooroll ehk roll soo ökoloogias on olla konsument ehk tarbija, s.t korilane. Selline paha konsument, kes viib olluse ökosüsteemist välja ega tagasta sinna enam kunagi. Sest ma ei käi pärast jõhvikamahla joomist soos kusel. Isegi pressitud jõhvikate kestasid ei viis ohu tagasi.😦

          Mingil määral valmistan ka saprotroofidele toitu ette, sest paratamatult midagi ja kedagi ma soos viibides laiaks astun ja istun.

          Aga üldiselt katsun oma soorolli nii kidura hoida kui võimalik.

    • Mind lihtsalt paneb imestama, et Kaur mitte munnigi ei taju. See on eriti sitt oskus meeste osas. Aga ta julgeb ikka kirjutada komme! Punktid kirja! Kui kilpkonnast aru saada, siis vaatad ju mujale? Miks selline järeldus? Liiga palju koeri, keda maha murda.

      • Mul hakkas pea valutama seda lugedes.

        • Juba hakkasin muretsema, kus Sa oled. Head pea parandust!

  3. Paistab, et see õnnetu seadus kipub esile tooma inimeste halvimaid külgi. Irooniline, et seejuures on ta võib-olla kõige kasutum seadus, mis üldse kunagi vastu on võetud, eriti kui selle rakenduslikud sätted riigikogus läbi ei lähe.

  4. PP on meie kõikide eeskuju! https://www.facebook.com/kaitskemkeskaega/photos/np.16272793.100004765903543/1485647435044891/?type=1&notif_t=notify_me

    * Loodame siiski, et rakendussätted lähevad läbi. Ning tglt on ta mõttetu vaid neile, kede see isiklikult ei puuduta – nagu kõik muudki seadused.😀

    • Kahjuks on ta mõttetu just neile, kellele see suunatud on, ehk et mingeid abieluga vähegi võrreldavaid õigusi ega kaitset see ei taga. Ma loodan, et neil, kes kooselu sõlmivad, jätkub siiski taipu võtta üks põhjalik õiguskonsultatsioon ja teha vähemalt korralikult lepingud. Ent nõrgimad, need, kellel seda taipu pole, jäävad siiski kaitseta.

    • Tere, mu armsad pärdikud! Pole teid juba paar päeva torkinud. Mulle meeldib Morgie progressiivne mõte: traditsioonilises peres kasvatab lapsi ema, isa kühveldab selle jaoks aimult pappi kokku.

      • Jajah, nagu see minu mõte oleks. Daa.

    • (sorri, pole ma miski anonüümne)

  5. Muide, Kaur – nägin sind Päevalehes – päris vaimukalt panid🙂

    • Mingi eksitus. Ma ei ole Päevalehes. Mul on nimekaim, must veidi noorem, teeb ka mingit it-asja ja võitis kunagi “naabrist parem” saate ära, ehk see?

  6. Mulle ei meeldi PP peaaegu üheski aspektis, aga ma leian, et tema naise ja laste mõnitustesse kiskumine on madal.

    • Ma ei mõnita ei tema naist ega lapsi (ei nende käitumise ega põhimõtete kohta ei tea ma midagi), aga ma ei näe midagi madalat selles, kui ma arutlen pere olemuse üle, kui pere Pulleritsule enda jutu järgi väga oluline on.

      • Minu arust Sa oled lammas – nõustud? Roland, Sinu armas.

        • Minu meelest Rentsi karvastik on äärmiselt ebalambalik. Tõenäoliselt ta siiski ei ole lammas. Sest selle karvastiku pluss lamba jaoks ebatavaliselt hea kirjaoskuse KOOS esinemine on liiga ebatõenäoline, et olla tõenäoline.🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid