Mina ja mu interneedus

Ma ei ole rahul. See on muidugi tavaline, aga seekord pole ma rahul internetiga. Ma olen aasta aega kasutanud oma korteriomanikult tulevat internetti, mis on ainult kaabliga ja küllaltki kehvapoolne – näiteks midagi alla laadides tuleb kiirus madalaks reguleerida, et see netti kokku ei jooksutaks (sest siis tuleb helistada korteriomanikule, et see ruuterile restarti teeks). See, et samaaegselt näiteks Facebooki kasutaks ja midagi alla tiriks, ei tule muidugi kõne allagi. Nagu kiviajal.

Miks ma siia kolides kohe internetti ei vahetanud? Selle pärast, et mõtlesin, et kehv internetikvaliteet ja lokaalne internet motiveerivad mind lõputööd kiiresti valmis saama, sest ma lubasin iseendale, et enne uut netilepingut ei tee, kui lõputöö valmis on. Lõputöö sai valmis küll, aga selle aja peale olin ma juba ära harjunud sellega, et voodis ei saa veebis surfata, vaid tuleb korralikult laua taga istuda. Mõtlesin, et ongi hea harjumus ja et milleks mulle liiga kiire nett, ei olegi vaja nii palju vilmisi ja vilkuvaid asju vahtida, normaalne inimene loeb peeru valgel raamatut, mitte ei larista raha elektrile ja internetile.

Nüüd olen aga veidi oma seisukohti muutnud ja jõudnud otsusele, et tuleks rohkem teenida, mitte vähem kulutada. Aga no kuidas ma teenin rohkem, kui isegi normaalset internetti ei ole? Veebiseksi nii ju ei tee Tõlkematerjalegi ei saa serverist normaalselt kätte.

Kust ma neti saan? Starman ütles, et nemad minu aadressile ei paku. Elion ütles, et nad pakuvad mulle igati okeid paketti (20 Mbit/s alla, 5 üles) 21 euro eest kuus. Kõlab nagu äss diil, saaks KORRAGA Skaibis olla ja blogida, no mis hing veel ihkab! Ainus jama, et kaabel tuleks tänavalt vedada. Olin nõus, leppisin kokku, et novembri alguses teeme asja ära, ja läksin koeraga välja. Aga seal sain kokku naabrimehega, kes meil Asjapulgana töötab (st parandab kõike, mida vaja, ehitab kõike, mida vaja, teeb kõike, mida vaja, teab kõike, mida vaja jne). Tema ütles, et:

a) temal endal läks interneti paigaldamine (koos tehniku tasu ja tänavalt kaabli vedamisega) kokku maksma pea 60 eurot, ainult paar eurot vähem;

b) korteris neli olevat juba Elioni internett ja seoses sellega on ka Elioni karp juba trepikojas seina peal. Viis mu käekõrval (okei, see oli kunstiline liialdus) sinna ja suisa näitas seda karpi, oli tõesti.

Nii et helistasin uuesti Elioni, rääkisin loo ära ja kurtsin, et no ma ei taha nagu ilmaasjata raha tuulde loopida. Nemad ütlesid, et on küll trepikojas karp, aga seal ongi ainult üks kaabel ja see saabki ainult ühte korterit teenindada. Nii et nüüd olen ma pahur, sest no ei taha ma üürikorteris, kuhu ma maksimaalselt paariks aastaks jään, neti paigaldamise eest 60 eurot maksta, et ühel hetkel järgmisel elanikul hea võtta oleks. Aga kehva internetti ka ei taha. Ja netipulgad vist nii stabiilset ja korralikku netti siiski ei paku, vähemalt on palju kuulda olnud nurinat selle kohta, et ka piiramatu internetiga netipulgad on tegelikult “piiramatu” internetiga, s.t. üsna piiratud, kui vaadatavate sarjade nimekiri on sama pikk kui mul.

Maa on külmand ja kärss on kärnas ja elu on nii raske. Niu-niu-niu.

33 kommentaari

  1. Mina olen see ahv, saate aru, mina olen see ahv!

  2. Sul mõni USB netipulk ei tule kõne alla või?

    Nendega peab muidugi proovima, siin-seal on “augud,” aga neil ongi 14 päeva katseaega.

    Mul oli aastaid Elisa Mint 12.9 € eest kuus, aga minu kui väga liikuva inimese jaoks oli liiga palju leviauke ja mitte ainult põõsas Antsla lähedal, vaid ka linnades sees. Pakuti 4G-d, aga ei tahtnud enam, sest vahepeal kättesattunud EMT (jeerum, ei teagi, kas 5 v 6 kopikatega kuus) rahuldab kendasti mu vajadused (Skype, dokumentide allatirimine, filmi vaatamine ja lahtine mäng korraga pole probleem ei läpakas ega tahvlis).

    • Sry, nüüd nägin lauset, et oled netipulkade suhtes skeptiline … ma soovitaks siiski proovida, ma ekspluateerin oma pulka ligi 200h tundi kuus, pole vastu seina jooksnud.

      • Minu oma kohta saatis Elisa mõne kuu möödudes meili, et teie andmemahud on nii suured, et peate hakkama juurde maksma. Piiramatu mai ääss. Kui asju alla tirid, siis läheb lõhki iga netipulga andmemaht suht kiiresti. Või on kellelgi mingi ime-leping, mis seda võimaldab?

        • On lepinguid, mille mahu täitumisel netipulga kiirus lihtsalt alla läheb, kuniks selle kuu makseperiood läbi saab. Tasub vaadata väiksema kiirusega pakette, nende mahud on imelikul kombel inimlikumad (ilmselt eeldatakse, et sellel kiirusel sa niikuinii ei jõua ühtki mahtu umbe tõmmata)
          Starman pakub Elisa võrgus mingid metsadevahe paketti, mille kiirus pole just enneolematu, aga maht on täiesti talutav. Lisatasusid igatahes ei nõuta.

        • “Tõlkematerjale” tirib üle kaabli, facebookis sitsib üle mindi?

        • Ma ise mõtlesin ka juba selle variandi peale.

  3. Mul Kõu, ajab asja ära küll(noh, et vaatan, mida tahan ja samal ajal võin muid asju ka teha). Saaksid modemi ka järgmisesse koju tassida.

  4. Netipulk ja Supilinn ei käi kokku, trust me. Eriti ei käi kokku netipulk ja Herne tänav. Suurte vaidluste ja minupoolsete ähvarduste tulemusena sain mõnda aega tagasi lõpuks oma Mint’i-needusest lahti ja elu läks palju ilusamaks. Tule mu akna alla netti varastama parem, mul on uhke ja kiire see värk siin.

    • Mis su võrgu nimi on? Kaks tükki ulatavad isegi tuppa mulle täitsa normaalselt.😀

      • See on isegi täitsa pädev lahendus. Mine ja pane tänavale kuulutus: “võrgu “nimi” omanik, olen hurmav ja sportlik tartlanna, kas sa palun jagaksid minuga oma netti?” Paku mingeid lisahüvesid ka.
        Ma vist isegi annaks piisavalt motiveeriva üleskutse peale.

        • Ma oleks täitsa valmis sellest netist pool kinni maksma.😀 See peaks ju piisav hüve olema.

        • Starmani Zoom interneti sulle ka ei pakuta ve?
          http://www.starman.ee/teenused/zuum/zuumnet

        • Siis, kui ma üritasin netist uurida, kas nende levi katab mind, öeldi, et aadressi sisestamisel tekkis viga, nii et helistasin neile ja küsisin, kas nad pakuvad mulle netti – öeldi, et kahjuks mitte. Zoomi kohta ei taibanud eraldi uurida, nii et eks igaks juhuks saatsin nüüd selle kohta ka kirja.

        • Starmani Zoom net on tegelikult lihtsalt Elisa netipulk

        • Ta on Elisa võrgus küll, aga tal vist olid veits teised tingimused, mahtu rohkem, vms.

        • Neil tundub mingi imelik loogika olevat. Näiteks on nad kaks päeva järjest helistanud mulle hommikul veidi pärast üheksat, mil ma loomulikult magan (saan selle kohta hiljem sõnumi, kui telefon välja lülitatud on) – ja pärast seda enam uuesti ei helistata. Eile oli veel pühapäev ka, ma ei saa aru, kuidas on normaalne eeldada, et inimene on valmis PÜHAPÄEVA HOMMIKUL kell üheksa nendega internetist rääkima. Võiks ju paari tunni pärast uuesti proovida.

        • Võrk on sama, s.o. osav rääkija räägib samad tingimused välja ka ilma Starmani abita.

    • CSI Supilinn😎

      • Kuradi kahju, seda isegi ei näita mul toas.

  5. Ülejõel on netipulk täiesti arvestatav variant. Kui 24h youtubes ei istu ja filme alla ei tõmba, siis ei tohiks mahuga ka probleemi olla.

  6. Nu a telefoonipaketis on ju ka igal kaasaegsel urbaniseerunud naiskodanikul inett – teed otspoti ja umbes-kombes; oltshik õpetab: http://oliver.tele2.ee/tag/wifi/

    • Mul pole nutitelefoni. Vahel mõtlen küll, et peaks oma nappide rahavarude eest ostma, aga siis tuleb meelde, et ma olen ju niigi internetisõltlane ja targem oleks ehk mitte.

      • Targem.

      • Kuigi neid saab suht olematu raha eest. Otspoti võimekusega nutika, vanema põlvkonna Nokia nt…
        ei, siiski, ära tee seda. ÄRA TEE SEDA, LAPS! Vana -hoolik teab.

  7. Karlova ja EMT pulk. Kasutada saab akna juures ja vahepeal pulk jamab. Kui nett parajasti olemas on, siis super-kiire… kui seriaalid-filmid meeldivad, siis alatasa netimaht otsas ja kiirus piiratud.

    Mina isiklikult ei jõua ära oodata, kuni 2a tähtajaline leping läbi saab.. päevapealt lähen vist lõpetama😀

  8. Herne tänav ja uurem Elisa pulk (3G) töötas täiesti mõistlikult (ca 9 eurot kuus). Maht on täis saanud tervelt ühe korra, aga ma sarju ei tiri vaid vaatan netist. Vanema variandi üle (must) virisesin küll, hakkis hirmsasti.

    • Smardi pulka testisin, ei tööta minu juures normaalselt. Esmalt suhtlen Zoomi osas Starmaniga, kui see ei toimi, proovin Elisa pulga ära.

  9. Tee korteriomanikule ettepanek, et ta selle interneti kaabli tuppa tõmbamise 60€ ise kinni plekib – internet on inimõigus ja järgmise üürilise otsimisel saab kohe letti käia, et on küll hipiurgas (no sorry, ma ei saa kuidagi teisiti öelda Supilinna ja ilma internetita korteri kohta) aga internet on vinge! Või siis maksad ise see 60€ ära ja hakkad üleliigset ribalaiust õnnetutele naabritele müüma, kellele jaoks tänavalt kastist juhtme tõmbamine läheb sadadesse eurodesse.

  10. (test)

    • Pane lehte kuulutus: otsin suure bandwidthiga meest.

      • “jämeda toruga meest” ostab paremini


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid