Mehed on ikka sead küll

Aga mitte meil, meil on nad lausa suurepärased. Ja vahelduseks ma isegi ei iroonitse, mulle meeldib põhjamaine mehetüüp. Või noh, selle mehetüübi need esindajad, kes ei arva, et igal nädalavahetusel ilmtingimata käpp maha tuleks juua. Põhjamaa mees on lahe. Saab kõigega hakkama, ütleb seda, mida mõtleb, ja räägib siis, kui on vaja. See viimane on väga oluline, sest MINA räägin ju kogu aeg, mõelge, kui kohutav see oleks, kui mees muudkui vahele räägiks.

Igatahes. Mitte see ei ole tegelikult teemaks. Ilmselt on mõned teist näinud videot, mis näitab seda, kui palju New Yorgis tänaval naisi ahistatakse – ka tavalises riietuses naised võtavad seal põhimõtteliselt paratamatusena seda, et neile järele vilistatakse ja komplimente tehakse. Sellele videole on nii mõndagi ette heidetud – näiteks seda, et New Yorgi baasil üritatakse üldistada naiste olukorda kogu maailmas,mis on debiilne, olgem ausad. New York lihtsalt on selline kummaline koht, kuhu on kokku sattunud hullumeelseid kogu maailmast. Nagu üks video näitab, saavad mehed seal täpselt sama moodi teenimatut tähelepanu, nad lihtsalt ei nimeta seda ahistamiseks. Erinevus on muidugi eelkõige selles, et kui numbrit küsivat naist ignoda, läheb ta üldiselt minema – ja kui ka ei lähe, ei kujuta ta mehele erilist füüsilist ohtu.

Teiseks heidetakse ette seda, et teaduslikust perspektiivist pole tegu eriti tõsiseltvõetava üllitisega ning muuhulgas jätab video mulje, et ahistavad ainult mustanahalised mehed, sest kuigi alguses öeldakse, et käidi ringi kogu New Yorgis, on rohkem kui pool ajast tegelikult Harlemis veedetud. Minu arvates on siin teatav kultuuriline erinevus ka, nii Prantsusmaal kui USAs on mullegi mulje jäänud, et kuigi komplimente teevad kõik, on mustanahalised valjemad, jutukamad ja silmatorkavamad – ja igasugustele filmitegijatele seega muidugi meeldivamad, sest tõenäosus, et video viral‘iks läheb, on ju kohe suurem.

Ma tahaks kohe anekdootlikke tõendeid jagada. Olen ilmselt kirjutanud sellest, kuidas minagi omal ajal korra Tõotatud maal ära käisin ja seal on see tõesti tavaline, et kui sa natukenegi millegi poolest silma torkad (mina näiteks olen sealsete standardite järgi loomulik blond), tahetakse sinuga juttu ajada. Komplimente tehti küll, aga möödaminnes – näiteks öeldi peatumata, et äge tätoveering. Ma ei oska sellise asja peale küll solvuda. Häirivad olid minu jaoks ainult kaks juhust – ühel ilusal päeval jõlkusin mingis NATUKE ohtlikumas kohas (st minu arust see nüüd küll veel päris geto polnud) päise päeva ajal ringi ja mustanahalised noormehed küsisid minu käest, kes mu üksi välja lasi. Kusjuures ma ei tunnetanud seda sugugi mingi nendepoolse ahistamisena, vaid see tundus pigem hoiatus olevat – seda enam, et selle aja peale olin ma ringi vaadates juba isegi märganud, et ükski tüdruk seal üksi ei kõndinud, kõik olid kas kambaga või meessoost saatjaga. Nii et see oli selline väga otsene vihje, et ei tasu seal niisama ringi jõlkuda. Ja teine oli eriti rõve juhus, kui istusin pargis ja lugesin raamatut ning mingi lõuna-ameeriklane istus minu lähedusse maha ja hakkas lihtsalt mind jõllitades end käperdama.

Üldises plaanis on minu isiklik kogemus selline, et sotsiaalsemate kultuuride esindajad loobivad küll komplimente nagu oavarrest, aga tegelikult pole neil tutvumiseks (vähemalt valgete naistega) mingit plaanigi, see on pigem ootuspärane, et neid ignoreeritakse või “suhtlus” naeratusega piirdub. Mustanahalised naised naljatavad nendega natuke rohkem, aga sellega ka asi piirdub. See on neil lihtsalt mingi selline komme, mis õlg-õla kõrval olemise tunnet suurendab. Meie siin tahame, et me oma naabrit ei näeks ka, et saaks ära unustada, et ta olemas on. Nemad tahavad tunda, et kõik on vennad ja õed. Seda, et mees solvuks selle peale, et ma temaga tutvumisest huvitatud ei ole, on mul ainult valgete meestega juhtunud. Eelkõige eestlastega. Mõned on võimelised täis peaga sellises olukorras täiesti rõvedaks minema, et tõestada, kui toredast mehest ma just ilma jäin. Jaa, MINA saan aru, et see on paradoksaalne, aga nemad ilmselgelt ei saa. Lihtsalt entitlement on eelkõige ikka meie oma probleem, valged mehed arvavad, et neil on ÕIGUS midagi saada – ja kui proovivad ja ei joppa, vihastavad. Mitte kõik muidugi, need seljakeelikud ainult, kellest on üldiselt väga lihtne eemale hoida, sest suurem osa on neist nagunii kategoorias “igal nädalavahetusel täis”, vähemalt mina isiklikult pole kunagi ühtki kainet meest kohanud, kes sellist juttu ajaks. Ehk nad kaine peaga ei julge seda kellelegi peale oma naise öelda. Tõmmumad mehed ei tea aga entitlement‘ist midagi ja arvavad, et nad peavad ise vaeva nägema, nii et ei saa ometi neile proovimist ette heita. Mitte et ma üldistaks, eks ole, nende seljakeelikutega olen ma lihtsalt õnneks väga vähe kokku puutunud, aga “omade” puhul toob elu vahel selle baaris vägisi minu lauda.

Igatahes tehti samalaadne katse Riias. Naine oli natukene silmatorkavamalt riides (kuigi mitte nii silmatorkava tagumikuga, aga see vist meie iluideaal ei olegi) ja – ülla-ülla! – mitte keegi ei ahistanud teda, kõik olid viisakad ja sõbralikud, ainult ühe ootamatu lille sai kingituseks. Meil siin põhjas on ikka toredad ja viisakad mehed ja keegi ei trügi niisama heast peast sinu privaatruumi. Te olete ikka nii toredad, mehed.🙂

32 kommentaari

  1. Singapuris (või oli see Hongkongis, tegelikult vahet pole) pidavat nii olema, et kui purupurjus blondiin, minikleidis, kuldehteid täis riputatult, südaöösel üksinda kesklinnas tuigerdab, siis ei juhtu temaga mitte midagi huvitavat…

    • Sõbrannad -tuttavad on kogemusi vahendanud või nägid ka mingit videot?

      • Ei, ikka päriselt. Mitmed tuttavad on seda kinnitanud. Kuritegevus praktiliselt puudub.

        • Singapuris on kord majas. Fine City:))
          Prahi maha viskamine, maha sülitamine – trahv 1000 dollarit
          Avalikus kohas suitsetamine – trahv 1000 dollarit
          Ühiskondlikus transpordis söömine – trahv 500-1000 dollarit
          Avalikus WCs vee mitte peale tõmabmine – trahv 150 dollarit
          Liftis urineerimine – automaatika peatab lifti ja kutsub politsei – trahv 500 dollarit.
          Keelatud kohas tee ületamine – trahv 500 dollarit
          Lindude toitmine – trahv 500-1000 dollarit
          Nätsu müümine – keelatud.
          Graffiti – karistus kepihoobid.
          Saluudirakettide omamine – kepihoobid.
          Homosuhted – 2 aastat vangistust.
          Suuseks – keelatud kuni 2007 aastani.
          Narkootikumidega äritsemine suuremas koguses – surmanuhtlus.

    • Ma olen Las Vegases veidi tumedamates linnaosades ringi töllerdanud. Seal arvati, et on kohane mu käest nii möödaminnes raha küsida. Kui naeratades “ei” vastasid, naeratati vastu, et mis siis ikka ja ehk järgmine kord ja näe ma vähemalt küsisin.

      (See ei lähe siis “mehed on sead”, vaid “lõunapoolsetes kultuurides on rohkem interaktsioone” alla.)

  2. Minu, harju keskmise välimusega naise, kogemus on, et ainus koht, kus tõesti üksi tänaval olles ebamugavat tähelepanu saab on Itaalia.
    Istanbulis ma pigem ei käi üksi tänaval, sest ma olen nii teist moodi, et mul on ebamugav. Samas ei ole sealne tähelepanu, minu arvates, mitte minu soost lähtuv, vaid pigem olen ma üldisest massist vähemalt pea jagu pikem ning absoluutselt valet värvi.
    Muidu ma kardan, et tahtmise korral nähakse ahistamist ka seal, kus tegemist pigem kohaliku kultuuri eripäraga.
    Vat nüüd ei ole kindel, et kas läks teemasse

  3. Daa.
    20 a tagasi, kui ma veel noor(em) ja ilus(am) olin, juhtus minuga kaks rõvedat ahistamisepisoodi TARTU tänaval. Üks oli keldripoe uksel, kus mina väljusin ja välimuse poolest täiesti põhjamaised meesterahvad sisenesid, võimalikult vastikult sõnastatud otsene ettepanek kopuleerumiseks. Oleks viisakalt öeldud, oleksin ka lihtsalt naeratades “ei tänan” vastanud, aga no see oli tõesti rõve. Ma ei hakka siia ümber kirjutama, äkki käivad siin lapsed või midagi. Asja juurde käis ka väike möödaminnes käperdamine.
    Teine oli paar aastat hiljem Tartu kesklinna ristmikul, kus üks keskmisest oluliselt lühem, tõmmum ja kirevalt riides noor mees, (kelle kannul kõndis blaseerunud ilmel lühike, lopsakas ja väga kirevalt riides tõmmu naine) teatas mulle, et see, kes on /tema rahvuse esindajaga/ keppinud, see enam teisi mehi ei taha. Ja kui ma sellest ei vaimustunud vaid edasi kõndisin, sain paari halvustava epiteedi osaliseks (kuradi liits, jne).
    Aa, veel hiljuti tegi trollis üks võhivõõras (vana)mees, noh pealt viiekümbine, mulle silmapilgutuse saatel teatavaks, et ta elab siin lähedal. Too oli vähemalt viisakas.
    Niipalju siis põhjamaa meestest.

    • Eks ma olen muidugi põhjamaa naisi ka päris igasuguseid näinud, aga neid pigem öösiti, Tartus teatavates kohtades. Jälle Tartus! Kas see on nüüd “olid ajad” või ikka mingi Tartu teema?

      • Äkki on oluline see, et “20 a tagasi, kui ma veel noor(em) ja ilus(am) olin”? Äkki sa ei pane lihtsalt enam tähele neid ligiajajaid. Omad mõttted, palju teha, kindel siht tänaval jne. Selline äraolev isik ei tekita kelleski soovi talle midagi hüüda. Üks suurlinnades ohutu liiklemise soovitus on ju pilkkontakti ehk silmsideme vältimine.🙂

        Ma pole mitu aastat isegi liputajat näinud. Ma ise arvan, et ju neid on ikka sama palju, aga ma vaatan pilvi või mittemidagit ja see jääb märkamata, kas kellelgi püksid on jalas või ei ole neid mitte.

        • Ja veel 20 aasta pärast on see Morgie jaoks “üks ilus mälestus neiupõlvest”🙂

          Vt ka http://anekdoot.ee/anecdote/show/id/37/page/15, alates lausest “Mees korjab metsas seeni”.

        • V siis http://anekdoot.ee/anecdote/show/id/37/page/14 ja otsi “Me ei saa”.

        • Mu point oli pigem see, et ka PÕHJAMAA mees on täiesti võimeline ka tänaval võõraste suhtes vastikult käituma. Või oli 20 a tagasi. No ja eks need vastikultkäitujad valivad enamasti ohvriteks nooremad naised, kui ee… ebakindlama? kontingendi.
          Oi, liputajat ma paar aastat tagasi eemalt täitsa nägin, aga too jahtis vist ka nooremaid😀

        • Kaur, jumalast nunnud anekdoodid, aitäh! Ainult tööajal ei tohiks seda lehekülge avada.

        • Ma ei ole elu sees liputajat näinud!!! Kui on soovitusi, kus võib, andke tulla. Sütiste mets kui Tallinna suurima liputaja-populatsiooniga kant on mul üksipulgi läbi joostud, ei midagi ega kedagi…

        • Kaur, sul on vale sugu ja vale liik, mitte vale vanus.😛 Ehkki mu meessoost sõbral on näiteks hääletades olnud “õnne” geiliputaja peale sattuda.😀

  4. 63% verbaalsetest ahistajatest selles videos olid mustad. Samas kui ainult 25% New Yorgi populatsioonist on mustad.
    Ülejäänud ahistajad tundusid jagunevat võrdselt latiinodeks ja “white trashiks”.

    • Jah, video tegijad ise ütllesid, et oli küll valgeid ahistajaid ka palju, aga videokokkuvõte tehti selline ilus ja korraliku kvaliteediga ja valged olevat sattunud rohkem mölisema nii, et ei jäänud kaadrisse või sõitis parajasti buss mööda vms.

  5. Ma kuulsin selle NY video kohta miskist kõlakat, et valgeid ahistajaid olevat sealt välja fotošopitud vms.

    A mis puutub äraolevasse ilmesse ja kas see kaitseb või mitte – ma nüüd ei tea. üks mu elu veidramaid ahistamisepisoode oli selline, kus ma liikusin hajameelselt tänaval, olin teel Nõmme turule ja käisin mõttes ostunimekirja läbi – ja üks vastutulev mees lihtsalt möödaminnes katsus tissi. ma peaaegu ei näinudki teda, nii et mingit silmsidet vms erilist kontakti seal küll olla ei saanud. Olin siis vist 18.

    no ja üks veider keiss oli siis, kui ma olin mingi 12 ja ühed teismelised poisid, ee, ma ei teagi, kuidas seda nüüd nimetada, ütleme parema puudumisel, et muljusid mind Tallinna linnaliinibussis. Jällegi, ma ei märganudki neid enne, kui aktsiooniks läks. Lühinägelik inimene ka, ega ma ei märkagi enamasti inimesi tänavalt või bussist, kui nad ise aktiivselt kontakti ei otsi.

    hmm. kui ma nüüd mõtlema hakkan, siis peagu kõik Eestis kogetud ahistamisjuhtumid on mul olnud sellised, kus keegi ajab käsi külge, mitte verbaalsed. vbla ma lihtsalt ei käi kohtades, kus eestlased verbaalselt ligi ajavad, ainsad vähesed korrad on olnud kuskil kõrtsis ja ma ei käi ju teab kui tihti kõrtsis.

    • Eesti mehed ajavadki käsi külge, sest nad ise ka saavad aru, et “möh” ei ole väga võrgutav sõna.🙂

      Tõsipervertide jaoks on minu arust välimus täiesti ebaoluline. Nad valivad saaki, mitte seksikust.

      Mu esimene tõsise füüsilise ahistamise kord on ajast, kui olin ca 16 ning mingi tibla (otseselt tibla) mu tänavalt trepikotta lükkas ja käperdama kukkus, ise veel mörises: “Potselujem”.😛 Ma rabelesin 1. korruse ukse taha ja helistasin kella. Ta laskis jalga. Muide, keegi avama ei tulnud ja ma passisin umbes sajandi seal trepikojas, sest ei julgenud välja minna.😀

      Ning teised kaks jõhkramat juhtumit on talvisel ajal pimadal tänaval autosse tirimise katse, kus mu välimus ilmselt ka kuigi nähtav ei olnud. Siis ma suitsetasin ja vajutasin oma koni tirija käe pihta. Ta röögatas ja kihutas minema. Ning pimedas pargis suvalt puu tagant kaelalangev käperdaja, kelle eest ma ära jooksin, kukkudes veel jala veriseks. Aga ega ta taga ei hakanud ka ajama.

      Kui nüüd järele mõelda, siis äkki on/oli Tartu tõesti mingi ohtlik koht. Ehkki ma ei ole iial siin mitte kuskil kartnud pimedas ega mittepimedas üksinda liikuda.🙂

      • “Möh” on OLULISELT seksikam lähenemisviis, kui käte lubaküsimata külge ajamine.😛 Möhhile on võimalik mitut viisi vastata.
        Aga ma arvan, et paarist tõhusast perverdist jätkub paljudele naistele meepoti ärarikkumiseks; enamus neid mehi, kellega ka dialoogi arendatud, on ikka konsensusliku seksi pooldajad olnud. Iseasi on muidugi kasutatavate argumentide väärtus, ent see oleneb muidugi inimeste isiklikust maitsest.

        • Aga mulle meenus lugu ühelt tuttavalt, kes käis ülikoolis veel nõuk. ajal, kui alkoholi müümine lõpetati mingil sürrilt varasel kellaajal, aga siiski pimedas. Oli vihmane ilm ja nad kihutasid sõbrannaga poodi, et viimasel minutil mingit veini osta. Äkki kihutas tagapool lippava neidise suunas tuhinal üks mees ja tütarlaps pareeris rünnaku osava vihmavarjutorkega ning kappas poe poole edasi.

          Veinid käes ja poest väljas, nägid nad ähkides kohale kappavaid jõmme, kes samuti viina järgi sörkisid. Üks neist oigas: “A tõ, devuška, što s toboi, s uma zašla ili?”, sest just teda oli vihmavarjurünnak tabanud.

          Eks mehed olid joobes veits kohmakalt sörkinud ja täitsa kogemata neidudele sisse sõitnud. Olid ka alkoholi järgi kihutamas.😀 Rünnaku rünnakuks tõlgendamine läks veidi viltu, eks ole!🙂

        • Tõlgendamine on pool asja juba.

  6. Rents kirjutas ühe jutukese ka kohaliku mehe kaitseks ja terve kommentaarium tõttab tõestama, et ta eksis. Ma sellegi poolest tunnistan, et mulle meeldivad Eesti naised ka väga.

    • Nah, ei ürita siin midagi tõestada. See, et üksikuid pervosid esineb- ja tead mis, neid esineb lausa nii palju, et igal naisel – tegelikult ka igal naisel – on rääkida mitu lugu ebameeldivast ahistamisest ja käperdamisest etc – sõnaga, see ei muuda ometi fakti, et julgelt üle 90% Maarjamaa meestest on kenad, ontlikud ja viisakad.

      • Jah, AbFab.

  7. Naiste needus ja dilemma on selles, et nad ju tahavad välja näha kehaliselt võrgutavad-kutsuvad kuid ainult teatud (toredate) meeste jaoks. Paratamatult näevad seda kehavõlude demonstratsiooni aga ka kõik tolgused tänaval (Harlemis).

    Näiteks selles esimeses videos olev naine on üksnes naiste arvates “tavaline”, sest ei kanna ehteid ega meiki. Meestele aga mõjub palju rohkem naise kehakumeruste nägemine mida videos ohtralt demonstreeritakse kehale liibuvate riietega. Otsevaates pole esimesel pilgul aru saada, et lisaks laiadele puusadele on tal ka keskmisest suurem rinnapartii, mis tänu t-särgile just võimsalt esile tõuseb (mitte ei ole “tavaline” nagu uuringu tellijad püüavad sisendada).

    Seal videos on näiteks ka teisi üksikuid naisi 17, 22 ja 24 sekundil kuid neile millegipärast tähelepanu ei pöörata. Miks?

    Riia näide on aga kavalalt vastupidine:)) Seal püütakse jätta muljet, et “väljakustuvalt riides” aga tegelikult on Riia tüdruku keha täesti kinni kaetud. Üksnes naise nägu aga ei tekita meestes koheselt seksuaalseid tundeid.

    Seda on näha kolmandas videos, kus Hijabi (lahtise näoga keha täielikult kattev mantel) kandvat naist üldse ei ahistata. NB! Pange tähele, et ka seal videos on esimeses osas ahistatava naise “tavaline” riietus liibuv t-särk ning naine on samuti keskmiselt suuremate rindadega mida tema “cardigan-kampsun” ei kata vaid hoopis esile toob:))

    Tahaks olla ilus ja sexy ja silmapaistev aga – mitte tolguste jaoks. Kuidas seda saavutada? Kudas olla valikuliselt seksikas?

    • Need hijabitarid ongi ju vastus. Tänaval oled kaetud ja keegi ei näe su kumerusi ja ainus hinnatav anatoomiline detail on vilksatav pahkluu. Aga kodus oma mehe jaoks…!!!!

      Lääne naise häda on hoopis arvamuses, et mehe valik peaks käima seksikuse kaudu, mitte läbi suguvõsa või sotsiaalse kuuluvuse.

      • “Tolgustele”, kes mind seksikaks peavad (ikka on ette tulnud, et hiljemalt pärast seitset õlut mõni parm peab) selline soovitus, et hoidke oma arvamus omale. Seda need videod vist üritasid nagu selgitada ka… et jääge vait, noh. Isegi ilusad ja toredad mehed muutuvad automaatselt nõmedamateks ja vähem toredateks, kui nad tänaval järgi huilgavad.
        Kauri soovitustele jääb üle ainult sekundeerida.

        Samas Eestis tõesti päris nii need asjad ei käi ja igasugust tähelepanu saab harva.

        • Ma ei saanud ise küll aru, et ma midagi soovitaks😦

        • Minule hakkasid meessoost töökaaslased (jumal paraku, mul oli neid palju ja nad olid kõik pakatavas härja-eas) Zavoodis purjus peaga* tihti arvamust avaldama. Parim line siiani on olnud “Tegelikult oled sa väga ilus.”

          *Ainult purjus peaga. Ainult Zavoodis.

        • Tegelikult plaanisin küll kirjutada “armastust”, aga selline tagasihoidlik ma olengi, et ikka arvamust ja arvamust…

      • Arvamust, et “mehe valik peaks käima seksikuse kaudu, mitte läbi suguvõsa või sotsiaalse kuuluvuse” kutsutakse ka suguliseks valikuks, vastandusena looduslikule valikule😛


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid