Kui palju sõltub treeneri suhtumisest?

Las ma sõnastan ümber: Kas teie tahaksite Kalmuse juurde trenni minna? Tunnete, et ta toetaks ja aitaks ja oleks kannatlik ka siis, kui mõni asi just kõige paremini välja ei tule?

Kalmus1

 

Lisatud: Kurat, sellega läks nüüd küll nihusti – mulle linkisid seda linki Facebookis teised spordipeded ja alles pärast postituse avaldamist avastasin, et need, kelle nimesid ei tohi nimetada, on täpselt samal teemal kirjutanud. Ma üldse ei imesta, et kogu internet mõtleb, et me muud ei teegi, kui stalgime üksteist ja siis kirjutame kõik täpselt samadel teemadel, sest kellelgi pole originaalseid mõtteid.

Lugesin igatahes teiste postitused ka tagantjärele läbi (et ma teaksin, millele ma siis nüüd VASTANDUN) ja tahaks paari asja öelda.

Esiteks, ma eeldasin kogu aeg, et Kalmus on eratreener – kui ta tõesti ainult meilile mingi kava saadab, pole suhtlusstiil muidugi nii oluline, kuigi ta kindlasti teeniks tunduvalt rohkem, kui viitsiks inimestega viisakas olla. Aga no kõigile polegi antud ja steroidid põhjustavadki meeleolu kõikumist ka. Heh-heh-heh, nii naljakas olen ma ikka.

AGA. Ja see on üks suur aga, selle peaks tegelikult veel suuremate tähtedega kirjutame. Kui te tahate suvalist trenni- ja toitumisnõu, ei pea te selle eest maksma, tasuta saab seda kasvõi siit – ma olen naissoost trennisõltlane, ma tean viimased 15 aastat juba peast, mis kui palju kaloreid/erinevaid vitamiine/süsivesikuid ja rasva annab, milline trenn on teatud probleemidega vastunäidustatud jne. Kui te tahate nõu, mis just teile parim oleks, ja olete valmis maksma, siis makske vajadusel natuke rohkem ja jätke see raha kellelegi, kellel on vastav haridus. See ON oluline.

Mallu blogist tuli välja, et Kalmus mitte ainult ei saatnud inimestele sõnasõnalt samu toitumiskavasid (mis seaduse silmis on loomulikult petmine, kui inimestele individuaalset kava on lubatud), vaid ka soovitas näiteks 170 kg kaaluval mehel igapäevaselt täiskükke teha, alguses 60 tükki, hiljem juba 200 tükki päevas. Kõik, kes tervislikust kaalulangetamisest midagigi teavad, saavad aru, mis lollus see on ja KUI ohtlik see tervisele on. MINA kaalun kuus korda vähem ja ei tee kükke rohkem kui 35-40 kg raskusega ja selgi juhul väga väikeste seeriatega ja mitte igapäevaselt. See tüüp tõstaks ju iga kükki tehes kogu oma keharaskust, kogu see mass survestaks ta põlvi. Ta ei tohiks täiskükke tehagi, ainult poolkükke. Teiseks – mis kuradi pärast peaks selline tüüp üldse kükke tegema? Sellises kaalus olev inimene peab trennitegemist alustama üliettevaatlikult ja alguses väga selgelt toitumisele rõhku panema, muidu on ta nädala pärast haiglas.

Hariduseta inimene, kes on ise asjas sees, sobib ilmselt tavainimestele nõu andma, tal on selleks piisavalt kogemust ja mis seal ikka väga viltu minna saab. Toit on toit, sisse see läheb ja välja see tuleb. Päris kindlasti ei sobi aga selline mees nõu andma äsjasünnitanud või rasedale naisele, 170 kg kaaluvale mehele jne, sest selliseid asju ta oma spordisaalis ei näe ja põhjalikke teoreetilisi teadmisi tal ei ole. Samuti võib nii suure ülekaalu puhul olla ka erinevaid tervisehädasid (vahet pole, kas need on kaalust tingitud või on need tinginud kaalu, arvestada tuleb nendega mõlemal juhul), sellistele inimestele PEAB ekspert nõu andma. Meditsiiniharidusega ekspert.

Muide – ta pole ainus kavade koostaja siin riigis. Te saate oma raha jätta ka sellistele inimestele, kes teid seda sisse kasseerides kuskile ei saada.

7 kommentaari

  1. Ma saan aru, et oma raha eest saad toitumiskava ja treeningkava, s.t suhelda selle inimsega ei ole tarvis. Seega vahet vist ei ole, ega ju?😀

  2. What the actual fuck…
    Oh, lähengi soovitan mingit normaalset personaaltreenerit talle.

  3. Huvitav, kas jõusaalis ka aju treenida saab, või tuleb selleks siiski kooli minna?

    • Sina küsid ilmselt irooniliselt, aga tegelikult saab küll – kõik uuringud näitavad, et sport on ajule kasulik. Küll mitte jõusaal, vaid aeroobne treening. See parandab keskendumisvõimet ja noored, kes trenni tegema pannakse, saavad hiljem ülesandeid lahendades paremaid tulemusi. Lisaks arendab aju muidugi iga sport, mis koordinatsiooni arendab. “Terves kehas terve vaim” pole sugugi mitte tühi sõnakõlks.

  4. Kas teie tahaksite Kalmuse juurde trenni minna? Tõepoolest – päris naljakas küsimus, kui keegi mulle sel teemal näiteks tänaval ligi tuleks. Isegi sünnipäevalauas ei kujutaks ma säärast ette. Sest pole trennitegija ega tea ka absull kedagi Kalmust.

  5. Õnneks on väljatöötamisel riiklik toitumisnõustaja kutsestandard mis tulevikus annab inimesele võimaluse näha, kas spetsialistil on ka mingi haridus või omaenda kogemus ja wikipediast ammutatud teadmised,
    Ma loodan, et see saab sel aastal tehtud ja teoks ja kehtima.
    Seniks ei saa inimestele keelata rõõmu anda oma raha mitte millegi eest.

    • Jah, ma tean, et pool maailma leiab, et ma ülistan haridust liigselt, aga enda meelest sugugi mitte – vabalt võib igaühest saada kodus hobi kõrvalt programmeerija või kuduja või kasvõi maailma parim keeleteadlane. Igaüks saab nende tööd ju näha ja testida. Kui aga asi puudutab inimeste tervist, ON vaja rohkem teadmisi, kui ainult iseenda ja sõprade najal trenni tehes kogunenud on. Teadmisi meditsiinist ja biokeemiast jne. Rääkimata sellest, et antagu mulle nüüd see üldistamine andeks,aga Kalmus ei tundu väga see mees, kes vabal ajal akadeemilisi artikleid loeks – ja kui keegi tahab enda tervise kallale lasta inimest, kelle teadmised on kogutud suvaliselt netis guugeldades ja TervisPlussi lugedes, siis lasku käia, aga mina seda ei teeks.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid