Mees otsib tööd

theo

Ei, mitte penetreerija, sai juba otsustatud, et see on naiste amet.

Nimelt oleks mul vaja üks sõber Tartusse tööle panna, sest muidu läheb ta mujale.

Mis see sõber oskab? Arvutiasja oskab. Baka oli computer science, nüüd on magistris (software engineering) veel lõputöö kirjutada, aga ta jääks hea meelega tiba kauemaks Eestisse, sest siin on ometi hulga mõnusam kui Lõuna-Euroopas. Ilmselgelt tõmbavad teda meie suurepärased inimesed, mitte suurepärane ilm. Aga vat programmeerida talle ei meeldi – õigemini ta ütleb, et tal on sellega vähe kogemusi olnud ja seda ta eriti veel ei oska, nii et ta pigem alustaks töökohalt, kus seda eriti vaja ei ole, ja täiendaks end vaikselt, enne kui seda eeldavate ametite peale mõtlema hakkab. Roju ütles selle peale, et IT-inimene, kes ei programmeeri, võiks kohe kokaks ümber õppida, aga tahaks loota, et ehk nii hull see asi siiski ei ole, IT on ju lai ala.

Rääkida oskab ta ka. Esimesed keeled on kreeka ja hispaania, lisaks räägib kõrgtasemel ka prantsuse (prantsuskeelne kool) ja inglise (baka USA ülikoolis + nüüd ingliskeelne magister siin) keelt. Eesti keelt ei räägi, aga see ei tohiks IT-s ju probleemiks olla. Aga see tähendab, et tegelikult võiks ta tõlketööd ka teha või keeletunde anda.

Me muidugi tuulame internetist tööpakkumisi ka, aga alati võib olla, et just teie teate midagi sobivat, mis meil kahe silma vahele on jäänud. Nii et kui sobivatest pakkumistest kuulnud olete, pakkuge julgelt. Just otsiti prantsuse ja inglise keelt valdavat müügiinimest näiteks, mis oleks ideaalne, aga seal taheti eesti keelt ka. Põhimõtteliselt võib öelda, et see on elu ja surma küsimus, sest tegu on mu jõutreeneriga – ja ma olen liiga laisk, et üksi trenni teha, ma läheksin kuu ajaga paksuks, kukuksin seinalt alla ja see oleks minu lõpp.

P.S. Daamid, kui tunnete, et teil on raha üle ja tahaksite noort heas vormis lemmikut, siis seiklejatel palun julgesti tülitada! Ma võtaks ta ise oma ülalpidamisele, aga mu väiksesse korterisse üle ühe lemmiku ei mahu.

P.P.S. NB! Tegu on reklaampildiga, reaalses tootes võib esineda erinevusi!

13 kommentaari

  1. Mis kuradi software engineering ilma progemisoskuseta? Põhimõtteliselt võiks mees tõesti siis minna kuhugi töökotta mutrivõitmeid kätte ulatama või ehitusele kipsi panema.

    Aga keeleoskus annab suurepärase võimaluse töötada klienditeenindajana, mis ei tähenda tingimata McDonaldsit, ka popid ja noortepärased startupid vajavad selliseid inimesi. Näiteks – http://www.cv.ee/job-ad/transferwise/customer-support-associate-english-d391229.html

  2. Ma soovitaks ka mingit klienditeeninduse ametit, sest baka ja magister üksi IT vallas ei toida…

  3. Kuidas ta nii kaugele on üldse jõudnud oma õpingutega kui progeda ei oska..?Kui huvi endal null (iseseisev katsetamissoov), siis on IT-s raske kohta leida, sest näiteks kasvõi projektijuht, kes ise ei proge, võiks põhitõdesid teada..

    • No nii palju, kui koolis vaja on, muidugi oskab. Lihtsalt mitte nii hästi, et programmeerijana töötada. Arvan, et suures osas on asi enesekindluse taga ka lihtsalt, pole selles osas töökogemust ja ei taha sellest alustada.

      • Software engineering magister ja ei proge? See oleks, nagu ütleks eesti fill, et käänded on tüütud ja neid ma ei kasuta.

        Aga MIDAGI peab ta siiski oskama. Cvonline lahti – või mistahes, MISTAHES suurema ettevõtte “pakume tööd” leht. Ma soovitan alati it-rahval meie kuulutusi vaadata, ja lisaks Tallinnale ka Praha ja Londoni omi. A kui e julge, siis ei julge…

  4. Esimene mõte on muidugi mõni rahvusvaheline startup. Arvestatavaid ettevõtteid tartus võiks olla rohkem kui ühe käe sõrmi. Sobib hästi seiklejale, kes riske ei karda (soovitatavalt võiks muidugi backup plaan ka olla).

    Muul teemal:

    9 analüütikut ja projekti-, tiimijuhti 10st ei oska arvestataval määral progeda. Pole vaja lihtsalt. Paljudes ettevõtetes on see ka “keelatud”, et fookust hoida ja jätta tehniline töö neile, kelle jaoks see elu eesmärk on. Millised ettevõtted? Peamiselt avaliku sektori omad või need kes toodavad tarkvara avalikule sektorile või rahvusvahelisele turule. Samuti ka telko, mis on juurtelt ja iseloomult midagi avaliku sektori ja erasektori vahepealset.

    Tiimijuhiks laksust tulla on ebatõenäoline – lisaks oskusele inimestega töötamisel peab olema ka arvestatav valdkonna teadmine. Selle võib vist kõrvale jätta – lihtsalt liiga ebatõenäoline – tiimijuhid kasvavad tavaliselt tiimist välja. Samas olen näinud ka projektijuhtimise tiimijuhte väljast võetavat (erasektoris).

    Analüütiku töö tähendab põhimõtteliselt kliendisoovide ja reaalsete vajaduste “kõrvuti panemist” ja tööülesande vormistamist. Seda kannatab õppida jooksvalt. Nooremanalüütik ilma valdkonda tundmata ilmselt kuigi palju ei teeni. Aga kui on hea suhtlemisoskus ja analüütiline meel ning oskus asju kirjeldada, siis võib kiiresti karjääri teha.

    Mina ise, startuppe peljates, vaataks erasektori ettevõtteid, mis teevad tarkvara avalikule sektorile või rahvusvahelistele turgudele. Sihtida analüütiku või projektijuhi/tiimijuhi positsiooni.

    PS. paljud tänapäevased ettevõtted ootavad CV-d ka siis kui kodulehel või CV keskuses kuulutust üleval ei ole.

    • Ma loodan, et ülikooli lõpetanud ja magistris õppiv inimene on kursis, mis on analüütik ja mis on tiimijuht…

      • Kaur, sul on vist ka magister? Või oled loomult nii andekas?

        • Ma eeldan, et Kaur mõtles ikka seda, et inimene, kellel on SEL erialal magistrikraad, tunneb OMA ERIALA ameteid. Oleks imelik, kui ei tunneks. Selge see, et filoloogiamagister ei pruugi teada, mis need süsteemianalüütikud ja muud sellid teevad.

        • Just. Igaüks jagab ikka oma erialast. Mina, näiteks, olen hariduselt astrofüüsik. Filoloogide ametid – üks suhtleb klientidega, teine pakib tagatoas burgereid – on mu jaoks üks sitt puha. Samas kosmonaudil ja ufonaudil oskan une pealt ka vahet teha.

        • Analüütiku töökohustused varieeruvad väga laialt. Olen seda ametit pidanud (lisaks paljudele teistele IT ametitele) kolmes erinevas ettevõttes ja võin julgelt öelda, et rääkimata ettevõtete vahelisest erinevustest, osakondade vahelistest erinevustest, võib analüütik isegi meeskonna sees tähendada väga erinevaid asju.

          Mulle näiteks meeldivad andmebaasid ja tehniline värk (olen kunagi arendaja olnud, ja ka eelmises ettevõttes olin ma tehniline analüütik kes võis valida kas arendus ise ära teha või anda spekid arendajale/välispartnerile), kuid praeguses rollis on mul arendamine “rangelt keelatud”, äärmisel juhul võin baasis ringi nuhkida ja anda soovitusi mudeli muutmiseks.

          Analüütiku kohta kirjutasin paar rida, et rõhutada, et mõnelgi analüütikul ei pea olema tegelikult kokkupuudet programmeerimisega, sama kehtib igasugu PMide ja AMide kohta, kelle ülesanded käivad samuti seinast seina.

          Jään eriarvamusele programmeerimisoskuse vajadusest IT karjääris. Kuigi pean tunnistama, et ka mul endal on raske ette kujutada, kuidas saaks head protsessi kirjeldada, kui puudub tehnoloogiline taust või “oskus mõelda nagu arvuti” (mida on üpris raske õppida/arendada kui pole praktilist võimekust algoritm mingis keeles kirja panna).

        • Mul on olnud totaalselt mitte-programmeeriv IT ülemus. Aga see käis nii, et kõigepealt sai ta väga heaks juhiks ja siis läks ITsse üle.

          Aga kui sa alustad oma karjääri, siis peaks mingid oskused ikkagi olema. Kui oled CS & software engineering MsC, aga progeda ei oska, siis peab sul olema miski muu tugev külg. (Lisaks sellele, et sa räägid sadat keelt ja oskad jõutrenni anda.)

  5. keeleoskus… kas tal tõlkimisega kogemust on, eriti sellist, mida CV peale kirjutada? kui jah, siis tehku näiteks proz.com lehele profiil. sealt võib selliste keelte oskajale palju rohkem pakkumisi tulla kui eesti keelde tõlkijatele. ja parema hinnaga, sest läänepoolsete keelte tõlketuru hinnad ei ole nii ära solgitud kui meil siin.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid