Inimene plaanib, jumal juhib

(Ei ole veel valmis, nii et lühike vahepeala)

Ainult et kehvemal juhul kehtib hoopis Rentsi isiklik mõttetera – mõtleks küll, aga m*** ei lase.

Näiteks olen ma täiesti kindel, et Tartu Ülikooli teadur ja IT-firma omanik Fred EI ole loll mees. Kuidas ta siis ometi midagi NII lolli teha saab? Nii saabki, et on teatud hulk inimesi, kellel need “esmased vajadused” on nii tungivad, et kui need on tema jaoks vajalikul viisil rahuldamata, ei toimi mingi analüüsivõime, elementaarsest riskihaldusest rääkimata. Ja kui lähisuhtes saab üsna kiiresti aru, kelle liiginimes sapiens ainult siis tõele vastab, kui kõht on täis ja meel rahul, siis muus sfääris võib selline inimene kasvõi kirikut või riiki juhtima jõuda, enne kui teised taipavad, et selline tuleks igaks juhuks igasugusest mõjuvõimust eemal hoida.

14 kommentaari

  1. Mees tegi, mis mees tegema pidi oma ihade jaoks. Mees oli varem vaeva näinud, aga oodatavat tasu ta ei saanud oma kõrgest tasemest hoolimata. Bluffimine pole seaduse vastu eksimine ja abiturent on enamasti täiskasvanud inimene. Küsida ju võib alati?

    • Mis kõrgest tasemest? Et koht ülikoolis ja IT-firma peaks kuidagi keppi tagama või? Seda aitavad ikka muud asjad saada, kui see, mida sa omad ja kus sa töötad.

      Üldse on su kommentaar täiesti haige. Petmine on ka seaduse silmis kuritegu, kui sa lubad üht, aga annad teist (või ei anna üldse midagi) ja ma sulle ükskõik mis viisil tasunud olen, on mul õigus kohtusse pöörduda. Lisaks on siin tööandja maine kahjustamine. Rääkimata sellest, et isegi kui ühtki seadust ei rikuta, on ta värdjas ikka. Sest küsimise ja valetamise vahel on teatav vahe, kuigi kõik ehk ei ole võimelised seda hoomama.

      • Rents, mida sa mölised? See on tegelikult ka jumala ebaõiglane! Inimene on mitu kooli läbi käinud. Ta on doktorant. Ikka keppi ei saa. Mismõttes? Ta näeb ju vaeva! Kus naised on?
        Sa ei valetaks vä?

        (Alternatiivne kommentaar: toodaks uue sarja: “Eesti otsib sotsiopaati”; peategelased leiaks siit kommentaariumist.

        • Minu teada sotsiopaat terminina on ammu põlu all.

          Pigem ütle, miks Justin Bieberi hittvideol on nii palju dislike’e ja nii vähe like’e?

          Kas sinu arvates on õige, et võidusõitudel keelatakse ära grid-girl’id?

      • Kuule, Rents, mõtle nüüd ise järele. Sa oled IT-spetsialist, kõrgelt haritud teadlane ja kirjutad: “Oled abiturent ja soovid paremat tulemust riigieksamil ilma, et tuubiksid üle, siis võta ühendust. Tulemus garanteeritud.” Kui loll peab olema ajakirjanik, et seda mitte võtta naljana, kui just ajakiranik pahatahtlikult/blondilikult ei taha valelugu teha?

        Muide, ma mäletan, et teisel kursusel olin samalaadses ahistamises TTÜ’s. Minu jaoks polnud üle mõtlemist, et peaksin kooli või ajakirjandust teavitama. Konservatiivses mõttes õppejõud ahistas pidevalt ja korra tegi märkuse, mille pärast feministid ta tillipidi üles oleks poonud. Mina võtsin olukordi lollide naljadena. Mul ei olnud mugav, aga skandaali ka ei tekitanud.

        • Kui mina otsiksin konsultatsiooni, eeldaksin ma, et “ilma et tuubiksid üle”, tähendab, et mind õpetatakse päriselt asjast ARU SAAMA, mitte tuupima. Ma ei tuleks tõesti selle pealegi, et midagi muud pakutakse.

          Ja inimene, kes teeb nalja, ÜTLEB ühel hetkel, et ta teeb nalja, mitte ei jätka sellega päevi ja ei ütle kohvikus, et lähme nüüd hotelli. Oleks sellel värdjal võimalus olnud, oleks ta seda tibi oma kümme korda ära põrutanud, enne kui oleks öelnud, et “oih, ma tegin ainult nalja ju, kus su huumorimeel on?”

      • See “petmine on kuritegu”. Ma saan aru, et suusõnaline leping on ka leping jne…. aga kusagilt maalt läheb asi hägusaks. Kui ma õhtul luban prügi välja viia ja hommikul ikkagi ei vii ja vahepeal teadagi mis, siis millised tsiviilõiguslikud probleemid mul sellest tekkida võivad?

        • Kui sa lubad oma naisele, et viid prügi välja ainult siis, kui keppi saad (või kui naine sulle muidu keppi ei anna, kui ainult kodutööde eest), siis on sul ilmselt natuke suuremaid probleeme kui tsiviilõiguslikud. :O

        • Kas see petmine ei tule mängu ka korruptiivses mõttes? selles mõttes, et kui riigieksami tulemusi saab kellegi käest osta, siis on ju petetud neid, kes selle eksami alusel inimesi kooli vastu võtavad, ja neid, kes eksami on ausalt teinud.

          Aga muidugi jah, kui keegi petab kelleltki midagi välja, lubades tasuks midagi, mida tal ei ole õigustki anda, siis on see jah pettus. no nagu olematute küttepuude müümine.

        • Mehe-naise suhe kestabki teatud soopõhistel lubadustel. Mina sulle järeltulijad, sina mulle maja ja naaritsakasukas. Vms. Enamik neist lubadustes saab mingil määral murtud – maja asemel korter Mustamäel (see on pmst Tallinna Supilinn), naaritsa asemel mingi mantliniru. Kust jookseb piir, kus saab asja kohtusse anda?

        • Kuule Kaur, Mustamäe on võrdluses Tartu südalinnaga tänapäeval. Pole tiblasid, kõrgeim ülikool Eestis asub siin. Niivõrd palju edasi on arenenud Tallinn. Infrastruktuur (taristu, mis oli Tallinna probleem) absoluutselt palju kõrgemal tasandil.
          Kurvad ongi need kinnisvara hinnad. Vaeseid tartlasi vastu ei võta niisama, hoolimata, et nad võivad olla andekad ja töökad. Aga äärmiselt uimased ja aeglased.

        • Mustamäele kolimiseks on mingid eksamid vä? Või kuhu neid tartlasi ei võeta?

        • Tahad eksamit tulla tegema? Ma tean, et Sa tuim tartlane ja äärmiselt ropu suuga. Ma jään Sind kartma. Ausalt.

  2. Kusjuures ma pidasin seda aprillinaljaks, ausalt!🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid