Sotsiaalsed soorollid 101

Käisin mina poes. Ma vahel ikka teen seda. Teel poodi möödusin ma aga külakiigest ja nägin äärmiselt tavalist Supilinna paaritumisrituaali, ehk siis “tagasihoidlikke” tütarlapsi ja noormehi, kes üritasid neile muljet avaldada. Väliselt omavahelist suhtlust ei olnudki, noored olid lihtsalt juhuslikult samasse kohta sattunud. Otse loomulikult olid noormehed kiigel ja tegid suurt hoogu (aktiivses rollis) ja tüdrukud seisid kiige kõrval (passiivses rollis).

Aga märkasin huvitavat asja – meie kultuuris ei tohi mehed sellises olukorras teatavasti hirmu väljendada, isegi kui on vastikult märg ja kiik on ilmselgelt libe ja hoog läheb järjest suuremaks ja suuremaks. Aga ärge kartke, see reegel ei kehti, kui väljendate oma hirmu MEHELIKUL moel. Näiteks on igati normaalne karjuda üle kiigeplatsi “t**a, na**ui, see hoog läheb ju liiga suureks, rai*k!” Teised muidugi vastavad sellele sõbralikult “ah, ära kuse,” aga vähemalt on status quo jätkuvalt paigas ja mingeid reegleid pole rikutud, neiud saavad noormeestele jätkuvalt häbelikult alt üles vaadata.

Küll see noorus on armas.

P.S. Postitus on pühendatud Mad Maxile, kes just sellist sisu igatseb.

6 kommentaari

  1. Oota – vanasti olid tüdrukud kiigel ja noormehed tegid neile hoogu. Kuhu see jäänud on?

  2. “Postitus on pühendatud Mad Maxile, kes just sellist sisu igatseb.”

    Mis mõttes ma igatsen “sellist sisu”? Igatsen, et Rents kirjutaks rohkem selliseid – naised vs mehed – postitusi? Või et igatsen traditsioonilisi soorolle? Või et mulle meeldib Rentsi arvates ropendamine ja karjumine?

    Jääb mulje, et keegi on kusagil minu nime all kommenteerides midagi öelnud ja nüüd pandi mulle nätakas:))

    Mina olen ju alati jutlustanud naiste-meeste tegelikust sisemisest sarnasusest. Näiteks planeeti, loodust ja teisi elusolendeid tapavad ja hävitavad naised sama julmalt kui mehedki. Või isegi rohkem. Vaadake, mis poodides toimub.

    Nendel kiige all häbelikkust teesklevatel tütarlastel on ju tegelikult salaplaan. Sigida, tarbida, reostada ja lagastada nii palju kui vähegi võimalik. Seda nimetavad nad täiel rinnal elamiseks ja emaarmastuseks.

    Kiskjad on kiskjad. Ja vahet pole, kummast soost.

    • Sa ütlesid hiljuti nii:”Kuna siin blogis on läbivaks teemaks meeste-naiste vahelised jõujooned, siis märkisin lihtsalt ära järjekordse näite nende sisemisest sarnasusest.”

      Mina ütlesin (ja arvan siiani), et need on läbivaks teemaks ainult sinu kommentaarides – erandkorras sai ka postitus tehtud, selle pärast ongi sulle pühendet.

      • Selge. Ma vist pole tähele pannud, et siin blogis pole enam sellist teravat andmist soorollidega seoses nagu varemalt:))

        Ega ma igatse sellist sisu. Arvasin, et sulle (ja nii mõnelegi siinsele püsilugejale) pakub antud teemadel vaidlemine huvi.

        Mulle endale meeldib seda komöödiat jälgida, kus kaks kokkuseotud trammivagunit üksteist nügivad ja sõimavad, siis jälle lepivad ja kiimlevad. Ette antud rajalt ei suuda põgeneda aga kumbki.

        Ma edaspidi ei mölise siis sel teemal, sorri.

        • Mölise-mölise, eks ma ise ju just mölisesin ka. Ja ma isegi ei varja seda, et mehed mulle meeldivad ja et ma oma vaguneid vahel üsna jõuliselt nügin. Ja suutmisest ei tea midagi, sest pole isegi tahtmist põgeneda, ainult katkised vagunid lasen vagunisaatjal välja vahetada. Niigi kerge saatus, äraaetud hobused teatavasti lastaks üldse maha.

        • Alati on armas su teksti lugeda:))
          Eesti keeles võiks kastutusele võtta lausa uue mõiste – Rentsi enesekindlus (ingl k Overconfidence).

          Ära nüüd pahanda mu peale. Väike sõbralik nali:))

          (Või tema muudkui laseb välja vahetada. Siis, millal ise tahab.)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid