Näide sellest, miks tuleks keeletoimetajatele palka maksta

monton

Selliseid reklaame saadab Monton inimestele. Ma olin alguses kindel, et see peab mingi šokitehnika olema, aga nad olevat juba vabandanud, nii et ilmselt siiski mitte.

32 kommentaari

  1. Püha taevas😀 hahahaa, see ajab lausa naerma.

    • Ei tea, mind tahtis nutma ajada esimese hooga.

      • Tänu sellisele “feilile” teeb isegi Rents neile reklaami. Loodetavasti mitte tasuta. Umbes sama keiss nagu “Mine p***i”.

        • Mul on ausalt öeldes savi, kui mõni mu lugejatest on nii loll, et selle peale tõesti neilt midagi ostma hakkab.

        • Ehk nimetad end lolliks (ja oled seda nime ka väärt). Kuna reklaam peab levima, seda Sa ka tegid. Tubli, jobu!

          Tegu on turundusega, rumaluke. Ehk Sa siin keisis pole parem madala IQ blogijatest.

          Samas, tean, et miski on muutunud, tead aadressi küll, kuigi olen ilge tropp,

        • Ma ütlesin kohe, et ilmselt on tegu šokireklaamiga, aga et minu jaoks on see tülgastav. Jah, ma saan aru, et šokireklaami mõte ongi see, et inimesed räägivad, aga mina leian, et tahan rääkida ka sellest, mulle ei meeldi. Ja selle asemel, et siin ainult mölisemas käia, võiksid sa oma arvamused endale sisse istuda ja nendega kuskile teise blogisse kolida, kindlasti on mõni blogijanna, kellel sa veel okserefleksi ei tekita.

        • Minu lahter on ikka avatud. Jube tore oli tutvuda Rentsiga, kes pole blogija Rents, vaid hinnatud…

  2. Mäletan aega, kui peale trükkimist leitud trükivigade kohta pandi raamatu vahele eraldi leheke. Maailm ja Mõnda oli näiteks selline sari, kus neid vabandusi leida võis. Enamasti oli neid vigu vähe ja vead ise väiksed – tähe- või trükivead. Kahjuks on see kaunis komme kadunud. Vigadest kubisevad vist küll kõik trükised, reklaamidest rääkimata. Hea veel, kui viga on kosmeetiline, näiteks “maaailm” vms, aga tihti on kuhugi kaduma läinud ka mõte…

  3. Kui aga tegemist pole teadliku reklaamivõttega … Ning vaevalt ta seda on.

    Siis peegeldab see reklaamtekst üsna tõetruult meie kõrghariduse kraadide tegelikku väärtust. Vaevalt, et seal reklaamikontoris istub mõni põhikooli lõpetanud eluheidik. Ikka baka- või magistrikraadiga kõrgepalgaline spetsialist.

    • Ma ise olin tegelikult alguses kindel, et tegu peab olema šokireklaamiga. Aga Facebooki keelegrupis räägiti, et Monton olevat murekirjale vastanud, et palkab nüüd keeletoimetaja, st vähemalt Monton ise avalikult ei tunnista, et nad lihtsalt seda heaks reklaamiks kirjutavad.

    • see baka vms kraad võib muidugi tulla mingist kassikoolist. teine variant, et haridusastme nimi on “ülemuse tuttav”.

      • Haha, ma alati imestan igat sorti filoloogide ja muidu humanitaaride naiivsust selles osas, mis puudutab aru saamist, kui vähe mõni muu kõrgharidus õigekeelele rõhku paneb.

        • tglt on minu jaoks müstika, kuidas sellise keelega üldse gümnaasiumissegi saab.

        • v.a muidugi päris düsgraafiajuhtudel.

        • a selles reklaamis ei ole suur osa vigu ju isegi keelevead, vaid suvalised trükikad. juba spelleristki oleks abi.

          ja need, mis ei ole päris trükikad, oleks justkui google translate’iga tehtud, mis paneb mõtlema, et äkki juhtus midagi sellist nagu siis, kui veebileht läheb kõigile vaatamiseks lorem ipsumiga üles.

        • Nodsu, kas sa oma klassikaaslaste kirjandeid juhtusid lugema?

        • kuule, sellisel spelleri-tasemel erroreid keskkooli tasemel küll ei olnud. topeltsilpe ja vahetusse läinud tähti. ma käisin muidugi koolis ajal, mil kirjandeid kirjutati käsitsi, niiviisi selliseid vigu naljalt ei tulegi, tüüpilised klaviatuurivead ju.

        • aa ja muide, klassikaaslased vahel andsid neid mulle ekstra selleks lugeda, et ma enne õpetajale andmist suuremad vead välja roogiks. asi, mida teeks ka iga arukas reklaamija: kui ise ei ole kindel, küsi targemalt.

        • sellise keelega koolikirjand igatahes läbi ei oleks saanud, järeltöö oleks tulnud teha.

        • Silbikordused tulevad käsitsi ka. Minu pärl on algklassidest pärinev “punanane roos”.😀 Ning mul on ka käsikirjaline g ning d ja e ning a vahetamise puue. Ning tähed vahetavad sõna piires vabalt asukohtasid.😦 S.t alaline redigeering vajaneb.

          Googeldasin “bleiser+pintsak+erinevus” Sain targaks Õhtulehe abil ega pea enam elama kasuaalsoliitses vaimupimeduses. http://m.ohtuleht.ee/599824
          Pintsak – ülikonna juurde kuuluv eest nööbitav varrukatega kuub, mille all võib kanda vesti. Pintsakuid on nii ühe- kui kaherealisi.
          Bleiser – sarnaneb mõneti ülikonna pintsakuga, kuid esindab vabamat stiili. Vanamoodsal bleiseril on metallnööbid, kuid moodsal võib igasugune kinnis üldse puududa. Kuivõrd bleiser on eelkõige õues kantav rõivas, on see ilmastikuoludele vastupidavamast materjalist kui pintsak. Päritolult on bleiser aga hoopis spordijakk.

        • Seal on ÜKS spelleri-tasemel error. “Soliitne” on puhas lollus, “kasuaalne” samuti.

        • “soliitne” võib olla ka hajameelsusnäpukas, aga speller roogiks selle välja. “kasuaalne” on jah puhas lollus. Või google translate, see toodab kah selliseid sõnu.

        • Nodsu, endiselt: sina elad maailmas, kus selliseid vigu tehakse hajameelsusest; õhtustel koosviibimistel räägitakse kunstist, muusikast ja peenemast kirjandusest, tehakse väga mitmetasandilisi keele-nalju… Sa elad maailmas, kus kõrgharidus annab inimesele mingi eneseanalüüsi- ja enesekriitikavõime ning eelkõige kirjaoskuse.

          Ma elan ühes teises maailmas. Ja olen näinud neid teisi inimesi. Need on enamuses.

          See ei olnud hajameelsusnäpukas.

        • einoh, seda ma ikka usun, et SIIN tekstis see ei olnud hajameelsusnäpukas. ütleme nii, et ma suudaks iga seal tekstis oleva vea kohta _eraldi_ võttes ette kujutada olukorra, kus põhjus ei oleks puhas lollus. aga kui need kõik korraga arvesse võtta, on sellise olukorra ettekujutamine juba väga raske.

      • ülikoole on igasuguseid ja ka väljaspool eestit. vabalt võib olla näiteks mõni ameerikas reklaami või turunduse alal kraadi saanud tüüp, kes on õpingute käigus unustanud selle eesti keele, mis keskkoolis võibolla olemas oli.

        ning jah, notsu, sinu ettekujutus sellest, et kõrgharitud inimesed õigekirjavigu ei tee, on ülemäära optimistlik. ja näiteks tähtede vahetusse mineku puhul speller alati ei aita, eriti siis, kui mõlemad sõnad on olemas (osta-otsa).

        • einoh, ma saan aru õigekirjavigadest, eriti sellistes kahtlastes asjades, mida nagunii iga natukese aja tagant ümber tehakse.

          aga “beleiseri” peaks speller välja rookima; selliseid vigu nagu otsa-osta teen ma trükkides isegi, aga kui ma ärikirju saadan (reklaam käib sinna rubriiki), siis vaatan enne saatmist diagonaalis üle, ega mingit jama sisse ei jäänud – kui käed klaviatuuril ühe koha võrra vasakule või paremale nihkuvad, võib VÄGA huvitavaid sõnu sisse sattuda, mida ma ei taha, et klient näeks.

          no ja kui ma võõrkeeles peaks mingi ametliku teksti koostama, siis laseks ma kellelgi, kellel see on esimene keel, produkti pärast üle vaadata. ja mina ei ole ilmselt kaugeltki Montoni käibega-kasumiga ettevõtja.

          seda ma oma klassikaaslastest ju märkisingi – ega ma ei öelnud, et keegi neist vigu ei tee. ma ütlesin, et kui nad ei osanud, lasid kellelgi (näiteks minul) üle vaadata ja suurema jama välja rookida.

        • ühesõnaga, ma eeldan kõrgharitud inimeselt pigem oskust taibata, mida ta oskab, ja kutsuda keegi appi, kui ise ei oska.

        • Jällegi, nodsu, sa oled liiga naiivne. Vales ringkonnas liigud vist.

        • Kuidas see ütlemine oligi – ülikool matsi ei riku?

  4. Kirjavead kirjavigadeks, aga sellel tekstil on tegelt mingi sisu ka ja see sisu ütleb (või ma ei oska lugeda) et bleiser+t-särk+teksad on kuidagi soliidsem kombo kui ülikond+t-särk.
    /…/
    Ämöff?

    • Vot täpselt. Mõte on kuhugi põhjalikult plagama pannud.

  5. Kirjutan ise ka tööl riiete ja moe kohta reklaamlauseid, aga sellist lausevärdjat ei suudaks ma ka umbjoobes peaga kirja panna. Kui grammatika kõrvale jätta, on lause ka sisu poolest väga … kuidas viisakalt öelda … tarbetu.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid