IT-probleemid tapavad

Läpaka allanool lõpetas töötamise. Tühik ka ei taha hästi tegutseda, aga ma ei tea, kas need on omavahel seotud, sest tühiku puhul piisab kõvemast vajutamisest. Ma arvasin alguses üldse, et olen ise kogemata midagi vajutanud lihtsalt, aga BIOSes ka ei tööta, nii et ilmselt siiski mitte. JA ostmisest pole veel kahte aastat möödaski, nii et teoreetiliselt peaks garantii kehtima – aga Digideli kodukal on kirjas, et nende garantii kehtib ainult siis, kui ostutšeki originaal alles on JA tootel on näha garantiikleebis ja seerianumber. Tšekk on mul muidugi selle aja peale kaduma läinud JA seerianumber on pooleteise aastaga osaliselt maha kulunud (kas garantiikleebis on see ees, kus on kirjas, et Inspiron 15 ja Dell? sest kui ei, on see ka kuskile kadunud) – mitte et ma saaks aru, miks see oluline on, sest kui ma Delli kodulehele lähen, siis nemad küll saavad aru, mis masinast jutt käib.

Nii et nüüd ma ei teagi, kas helistada Digidelli ja küsida, kas TÕESTI midagi teha ei saa, kui mul on tellimuse number ja tellimuse teostamise kuupäev, AGA ei ole ei seerianumbrit EGA ostutšeki originaali (mul on dokumendisahtel, no ma ei tea, kuhu see sealt kadus) või … Okei, ma esmalt ikka helistan neile – aga kui sealt pikalt saadetakse, mis võimalused sellega siis Tartus on? Ordisse Küüni tänaval? Kuskile mujale? Ka garantiisse saatmise puhul peab ju arvestama sellega, et tuleb välja, et à la koer on peale ilastanud (hakka või mõtlema, et ei peaks seda ta joogikausi all hoidma, et kauss kõrgemal oleks ja pensionär kummardama ei peaks), ise olen sülitanud vms ja tuleb ise klaviatuurivahetus kinni maksta, sest veekahjustusi nad teatavasti ei pleki.

Samas on nende kodukal muidugi hea hinnaga uusi läpakaid ka … Ma olen siin küll uue korraliku madratsi jaoks kõrvale panna üritanud, aga no mis see seljavalu loeb, kui on võimalik alla nuppu vajutada.

Oh häda, oh häda, ostsin õuna, mis mäda.

11 kommentaari

  1. Natuke abimaterjali:
    http://www.tarbijakaitseamet.ee/et/tarbijale/puudusega-toote-tagastamine

    Aga lühidalt: pretentsioonide esitamise õigus sul on, mis on garantiist eraldi seisev õigus ja selle puhul tuleb sul lihtsalt mingilgi moel poodi veenda, et sa oled neilt arvuti ostnud. Kuna ilmselt on aega mööda läinud ostust rohkem kui pool aastat, siis tasub vea tagamaade tõendamise kulud see, kellel lasub süü (tootmispraak – pood, koera ila – sina).

  2. Oleks sa siis õuna ostnud, aga ei, pidid ikka mingi hädise Delli ostma😛

  3. Esiteks: ära viita õunale, kui sa ei ostnud mäkki, raisk.
    Teiseks: ostu tõendab ka pangaväljavõte, ettevõte ajab sulle kägu.
    Kolmandaks: kui ettevõte on nii munn, et tahab elu eest näkku panna, siis ma ei saa aru, miks sa neile VEEL oma raha anda tahad? Iga aasta soovid uut läpakat osta või? Mu jaoks ainuke motiiv üldse midagi Eestist osta on garantii ja kui firmad mulle seda vaevata ja muretult ei võimalda, siis on nad läinud mu musta nimekirja ning edaspidi ma nendega tegemist ei tee. Kuulsite jah, Sportland ja Matkasport?

  4. Asi ei ole õunas (kui siider välistada) ega mäkis (kui burks välistada),
    asi on ühe eluperioodi lõpetamises, ja siin on klaver ja koer testis.
    Cuba Libre (à la koer on peale ilastanud) on klaveri surm.
    Siider pealevalatuna on sama surmav tegija IT alal.
    Ära heida meelt, pane Dell nõudepesumasinasse.
    Jah, ma tean, et sul ei ole seda masinat:D
    Noh, lase bideedušiga õrnalt klahvidele.
    Jah, ma tean, et sul ei bideevärki:D
    Noh, kuna sul noort poissi ka pole,
    siis lase koeral peale pissida,
    loputa Tartu kraanivee all,
    ja kui ikka ei mõika,
    siis…

  5. Kas üldse on vaja läbi ostukoha seda asja ajada? Garantiid teevad ju spets kohad ja just service tagi andmete põhjal, ostudokument neid minu kogemuse põhjal absoluutselt ei huvita.

    Enda 5a garantiiga Dell on hetkel uue klaveri ootel, sest kolm nuppu lakkasid lihtsalt töötamast… Peakski helistama ja uurima, miks neil sellega nii kaua läheb.

    • Garantii jaoks on ostutšekki ikka vaja, aga pangamakse on seaduse järgi sama hea kui tšekk ostu tõestamiseks. Loodetavasti ei ostnud sularahas. Ja soovitaksin ka otse garantiisse pöörduda, hoiad aega kokku, sealt Digidelist saadetakse nagunii samasse kohta ja lihtsalt kuni 10 päeva kullerteenust ajaliselt juures.

      • Pärnus paar nädalat tagasi ei tahetud Delli garantii jaoks tšekki. Võtsin kaasa, öeldi, et mis teeme sellega… Service tag on see, mis loeb. Aga vb erinevad garantiikohad nõuavad ka erinevaid asju.

        • Eestist ostetud asjadega nad miskipärast nõuavad ostudokumenti, on lausa kirjas kodulehtedel, et garantii aluseks on ostutšekk. Aga kindlasti ei pea see olema originaal jne.

  6. Klaver (Dell) löödi puruks hetkel kui Pastaks
    kommenteeris Manjana blogis Kristiine pisaraid.

  7. Ma küll ei usu, et sul nii lihtsa probleemiga tegu, aga igaks juhuks ikka panen oma kogemuse kirja:
    Minu läpakal (ei olnud Dell) lõpetas ka üks nooleklahvidest töötamise. No ei toiminud enam. Ja siis kaks päeva hiljem avastasin, et sinna alla oli mingisugune puruke kukkunud… Natukene raputamist ja jahmerdamist ja oligi korras🙂 Vaata igaks juhuks järele, et sul sama lugu ei ole – muidu pärast jääd lolli näoga klienditeenindajale oma tšekke lehvitama😀

  8. Nu, tšeki siia: https://www.laptopkey.com/search.php
    Või ka siia: http://www.laptopkeyboard.com/LaptopKeyboard.php/Dell/Inspiron/15
    Ma ise tellisin sealt just paar klahvi, nüüd ootan. Kui see peaks altminek olema, siis tore oleks kaaskannatajaid näha.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid