Sellised igapäevased üldhariduslikud teemad

Õpin mina rootsi keelt, eks ole. Jõudsin õpikus peatükini, milles räägitakse Rootsi kultuurist ja kohe alguses küsitakse, kui palju lugeja juba Rootsist teab. Järgnevad sellised tavalised küsimused teemal “Kas sa tead, kas Rootsis võib pargis lilli korjata?” ja “Kas seal õppelaenu saab võtta?”

Ja seejärel:

Får man slå barn?

Får man slå sin fru?

Tõlge: “Kas lapsi tohib peksta? Kas oma naist tohib peksta?”

Ee … Tore vist, et koolitunnis kohe ära öeldakse, et ei. Muidu ju ei teaks.

P.S. Ja ma pean nüüd magama minema teadmata, kuidas seal mehepeksmisega lood on. Kas seda siis võib või ei või?

4 kommentaari

  1. Kui ma Rootsis olin hakati suht sarnaseid õpetusi jagama, ja kui me suurte silmadega otsa vaatasime, siis õpetaja lisas, et mõnede kultuuride puhul on see mitte ainult lubatud vaid lausa soovituslik, eriti ühe teatud usu arusaamade järgi, mida ma poliitilise korrektsuse eesmärgil nimetama ei hakka aga mida pühade raamatute asjatundjad kindlasti oskavad aimata 😉

    • Ma arvasin sama, aga oleks eeldanud, et selline õpe jääb ikka klassi vms. Aga ju siis on vaja raamatus ka üle korrata.

  2. siiski, siiski, kuidas jääb meestega? mida ütlevad õpikud ja pühakirjad selle kohta? mrls

  3. Soovite teada, kuidas jääb meestega? Kui ütlen, siis nimetaks poliitkorrektne Rootsi meedia mind naistevihkajaks ja esmalt muidugi rassistiks (see on lausa moesõna). Seda kõike ma muidugi ei ole, aga keda see huvitab. Avalikult on kuulutatud, et kõik mehed olevat juba loomult vägivaldsed. Ja kui mehele ikka korralik litakas anda, siis otse loomulikult oli mees selles ise süüdi. jne.
    Kui nüüd keegi kaldub arvama, et need mõned read on kibestunu kirjutatud, siis… ainuüksi sellele mõeldes vedasid mul suunurgad naerule. Vahet pole.
    “Vihkame rikkaid valgeid heteroseksuaale”, lugesin ühe poliitilise naispartei plakatilt sel suvel. Jäin mõttesse, et kui olen rikas ja valge, aga gei, siis 2/3 vihkamiseeldusest on täidetud. Aga kui olen vaene, valge ja hetero, teeb see sama välja. Mõistan, et lähtudes Rootsi mõttelaadi suundadest olen igati peksu ära teeninud ja ise süüdi.
    Lõbus. 😀


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid