Miks see ajakirjanikke ei huvita?

Lugesin siin seda kassitapmise lugu (Lasnamäel mingil peol läks mees korteriperemehe 14-aastase tütrega tülli, lõi teda rusikaga ja viskas ta kassi aknast alla – kass suri ja tüdruk, kes oli samuti maani täis, vajus seal samas kokku). Kõigest paari päeva jooksul pandi süüdlane, 45-aastane mees, vangi. Kuus kuud, neist ühe peab reaalselt kohe ära istuma. Kõik oleks nagu kena.

Mis mind aga häirima jäi, oli see, et artiklis polnud mitte üht sõna selle kohta, mis perest edasi saab. Kas pere on nüüd sotsiaaltöötaja ja lastekaitse kõrgendatud tähelepanu all (või oli seda juba varem)? Mida kavatsetakse teha, et vältida olukorda, kus 14-aastane end oma vanematega koos täis joob ja nende käest alkoholi saab?

Jah, ma tean, et meie blogimaastikulgi propageeritakse parajasti aktiivselt suhtumist teemal “Igaüks vastutab enda eest ise. Ka siis, kui ta on kellegi laps” ja “minu lapsuke ei erine millegi poolest mingist suvalisest hutu lapsukesest” (ja kui nõrk on ja hakkama ei saa, on see tema isiklik probleem), aga SEADUSE SILMIS on vanem ju jätkuvalt kohustatud oma lapse eest vastutama. Ja SEADUSEGA on keelatud mis iganes alaealisele alkoholi anda. Nii et teoreetiliselt peaks nüüd ju Lasnamäe linnaosa sotsiaalosakond selle perega tegelema, rääkima neile, et kui sai juba laps tehtud, siis ikka natuke peaks nagu vastutama, äkki, no nii tsutikese jne. Mind lehelugejana küll huvitaks, kas tegeletakse ainult juba sooritatud kuritegude menetlemisega või nähakse ka natuke vaeva, et tulevasi probleeme ära hoida.

Mul on ilmselgelt liiga kaugele arenenud sotsiaalne närv. Peaks hoopis netist nunnukiisude pilte vaatama.

10 kommentaari

  1. Sul on minu arust valed ootused. Mitte sots-hoolekandele, nende osas on sul õigus. Aga ajakirjandusele. Kas sa ostaks Õhtulehte või klikiks Delfi artiklil pealkirjaga “LASNAMÄE LINNAOSA VALITSUSE SOTSIAALOSAKONNA 2015. AASTA ESIMESE POOLAASTA TULEMUSARUANNE”? Või ka “POMMUUDIS: SOTSIAALTÖÖTAJA KÜLASTAB PEREKONDA IGA NÄDAL”?

    Mina ei ostaks ega klikiks.
    Keegi teine ka ei ostaks ega klikiks.
    Sina, paberitega ühiskonna-uurija, ehk klikiks, aga oled erand ja raha sul nkn ei ole.
    Seega ei ole Delfil mitte mingit, MITTE MINGIT mõtet kulutada raha sellele, et uurida välja, mis sellest perekonnast nüüd sai. Kui nad hakkaks seda tegema, kutsuks reklaamimüügi osakond, CFO ja omanikud nad varsti korrale. Ekspress võib endale seda lubada, et kirjutab peab ülal ekstra ajakirjaniku sots-porri jaoks (hetkel vist Vainküla). Aga tavaline kollane portaal – miks nad peaks!

    Nii et kui tahad ülevaadet sotsiaaltööst või üksikutest juhtumitest, siis massimeediast seda kahjuks ei saa ega hakkagi saama.

  2. Alko ja seadused. Seadused tekitavad meie ellu rangeid barjääre. Oled 17 – ei mingit alkot, null. Oled 18 – tõmba end iga issanda õhtu kapsaks. St täpselt seaduse järgi käitudes tekiks šokk. Selle vältimine on kasulik ja selleks on kerge seaduskuuletus mõistlik.

    Sama asi on kõikide muude piirangutega, millel on täpsed ajalised / ruumilised / arvulised limiidid ees.

    • Sellega olen mina essana nõus, aga see ei tähenda, et 14aastane end vanematega koos umbe peaks tõmbama.

  3. Siiski, siiski. Mind isiklikult häirib nn. uudistevabrik. Mina isiklikult tahaks küll, et mingi asja avaldamisel hoiaks ajakirjandus silma peal sellel, mis saab/sai edasi.

    Nii näiteks KAPO täielik läbikukkumine Kohveri asjas “lämmatati” asjaomaste poolt korruptsiooniasjadega. Selleks, et Kohveri kaasuses poleks liialt piinlikke küsimusi. Sadama asi varjutus Edgari juhtumiga ja rohkem eriti sadam kedagi ajakirjanikest ei huvita. Aga see KAPO kolisev ämber? Kes seda enam mäletab …

    Seepärast olen ka mina huvitatud, mis saab/sai edasi sotsiaallugude puhul. Kuigi möönan, et ka mina olen üks väheseid porri, sotsiaalporri huvilisi, sõltlasi.🙂

  4. Tegelikult räägitakse ka: “Parem las joob kodus, minu silma all, kui ma ütlen, et minu kodus alaealised ei joo, siis läheb suvalisse punkrisse ja joob suvalist sodi ja siis hakkab süstima ja siis hakkab sõltlaseks.”
    Näiteks.
    Ma oma vanema lapsukese suhtes rakendasin kohalolu nulltolerantsi stiilis: “Mina sulle alko jaoks raha ei anna, mina sulle alkot ei osta, minu juuresolekul sa alkot ei joo, kuni sa pole täisealine.”
    Ma ei tea, nagu ei kasvanud joodik üles või miskit.

    • Šokki ka ei saanud😀
      Muidugi ma teadsin, et seltskonnas hängides nad alkot kasutavad, aga vähemalt mina ei võimaldanud neile seda, mida ma ise õigeks ei pea. Ahjaa, seda ütlesin ka, et kui purjus peaga käitumise eest trahvi saad, siis ise maksad kinni, kui enne ei maksa, siis jääb täisealiseks saamist ootama. Kui see oli paika pandud, siis polnud mingit täiendavat/korduvat heietamist vajagi.

  5. Ei aga ise vastutavad ju.

  6. Seadus käseb kõigis ettevõtmistes lähtuda lapse huvist. Laps, veelenam 14-ne, on kindlasti huvitatud rahulikust kodusest keskkonnast. Misse alks siia puutub, pere oli koos ja kõik oli ju lahe?? Meenub kord loetud seletuskiri mentidele :”Meie kaklesime rahulikult Tartu hotelli ees, kui tuli N.N. ja hakkas tüli norima.”
    Just vägivaldsetele meestele on vaja kordades rohkem tähelepanu – abiliine, nõustamisprogramme, luua vana asemel uut sotsiokultuurilist ruumi ja seda täitvaid rollimudeleid, jms, nad vbl lihtsalt ei tea(dvusta), et ilma vägivallata saab ka.
    Kasside vastu suunatud vägivald on aga andestamatu; et vähk seda töllakat võtaks.

    • Jah, lisaks veel see, et kui sa alaealisele ise pudelit pihku ei suru, ei ole keegi süüdi. Tean juhtumit, kus alakas kirjutas seletuskirja:”Viina sain köögist laua pealt.” Ja ongi, keegi ei andnud ju. (See oli üldse üks naljakas seletuskiri, muuhulgas oli seal ka lause “Uus pluus on rikutud,” sest keegi ajas talle midagi särgi peale)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid