A mida naised tahavad

6

JMKE juba ükskord ütles, aga nii lihtne see vast ikka ei ole. Sõltub naisest muidugi. Mina, näete, tahan meest, kes laseks mul rahus pool vabast ajast trennis veeta ja ei vinguks. Võiks arvata, et ei ole just suurimad nõudmised, aga te ei usukski – eile tuli näiteks üks noormees minuga TYSKis juttu vestma, küsis, kui tihti ma trenni teen, ja kui kuulis, et vahel teen ka crossfit‘i, vaatas mind nagu ma oleksin pidalitõbine, ütles, et see on ju hirmus, ja varsti ta kadunud oligi. Me peaksime põhiseaduse 12. paragrahvi täiendama – kuigi mina arvan, et see “Kedagi ei tohi diskrimineerida […] poliitiliste või muude veendumuste …” tähendabki seda, et seal muude veendumuste all on ka spordieelistused. Kas krossfitlased ei väärigi sõpru ega armastust? Ah?

Igatahes tehti jälle üks uuring, mis näitas, et see, mida naised meestelt tahavad, ei lähe sugugi kokku sellega, milline üks õige mees meeste endi arust olema peaks. Mis pole muidugi mingi ime, mul on endalgi tutvusringkonnas mitu meest, kes on vinguvale eidele (sest naine, kes kurdab, et talle piisavalt aega ja tähelepanu ei pühendata, on teatavasti vinguv eit) krediitkaardi visanud ja öelnud, et osta endale midagi ilusat. Ja hiljem kurtnud, et naised on kõik litsid, läks mingi pedega minema (sest see, kes oma naist avalikus kohas kallistab, on teatavasti salagei, sest … loogika). Sest tõelisel mehel on alati õigus, seega ta ise ei saanud midagi valesti teha.

Ja siis abielluvad eestlannad välismaale ja Eesti mehed kurdavad, et naised tahavad ainult raha ja just selle pärast lähevad nad läände mehele, mitte itta (kus ometi on mehed veel karmimad ja veel vähem kompromissialtid ja veel šovinistlikumad ja näitavad veel vähem emotsioone välja ja mehed ju TEAVAD, et TEGELIKULT tahavad naised just seda, eks). Ja siis tuleb Pullerits ja kirjutab artikli sellest, kuidas eestlannad on kullakaevajad ja kuidas me ei tohiks ikka lasta emakatel daamidel lihtsalt niisama minema jalutada. Nad tahavad lihtsalt parema elu peale, mitte austust ja võrdsust. Rahvuslik enesepettus täies ilus.

Seda illustreeris eriti hästi hiljutine artikkel, kus Hollandis elav eestlanna ütles, et tal on hea meel, et ta teenib nüüd rohkem kui mees, sest alguses toetas mees peret ja nüüd saab tema seda teha – ja selle peale vallandus sõimurahe selle kohta, kuidas ta oma meest alandab (nüüdseks on alles ainult kolm kommentaari ja artikkelgi on vist ühest leheosast teise liikunud). Ilmselgelt ma ei sobi hästi siia kultuuri, sest ma ei saa üldse aru, miks see mees peaks häbenema või MIDA ta häbenema peaks – vastupidi, ma leian, et eestlased peaksid häbenema seda, et me elame suurima palgalõhega riigis, kus on eelduspärane, et naine teenib ilmtingimata vähem. See on ju ainult tore, et naine saab ka perre oma panuse anda. Ma leian, et see, kui mees teadlikult naise karjääri tagasi hoiab (ja naine ise end alateadlikult tagasi hoiab), takistab ju pere kui terviku arengut ja võimalusi. Ja ilmselgelt olen ma sellise patuse mõttega täielik radikaal.

Aga venelastest vastajad on lihtsalt hullumeelsed. Teisiti pole võimalik selgitada, et nende meheideaalideks on Savisaar ja Putin – ühe jalaga enesekeskne invaliid ja … Putini kohta ei oska ma midagi öeldagi, isegi kui julgeks, ta tundub kergelt psühhopaat ja hästi tsuti isikukultuse õhutaja.

No ja kui me juba uudistest räägime, siis sel nädalal kirjutas üks pagulaskeskuses olnud venelane kõigest, mis seal valesti on – kuidas eesti keelt korralikult ei õpetata, kuidas tööharjumus ära kaob, sest ei ole võimalust isegi vabatahtlikuna töötada, kuidas räägitakse Eesti keelest ja kultuurist, aga mitte sellest kõige olulisemast, mida on vaja teada inimesel, kes päriselt siin riigis tööle peab hakkama. See viimane probleem pole Eestis muide ainult pagulastel. Valged edukad eestlased saavad selle info üksteiselt kätte, see liigub suust suhu, aga mustlastega töötades selgus näiteks tihti, et nad on jäänud ilma igasugustest lapse sünniga kaasnevatest toetustest, haigla kingipakkidest rääkimata, sest neid peaks ise küsima ja/või vastava avalduse kirjutama ja kõik lihtsalt eeldavad, et sa tead seda niigi, keegi ei informeeri sind. Mis tähendab, et edukamad, kes abi tegelikult ei vaja, on süsteemiga kõige paremini kursis ja saavad seda ka ära kasutada, ja need kõige nõrgemad, kes ei oska abi küsida ega tule selle pealegi, et see olemas on, jäävad sellest ilma. Muuhulgas kirjutas ta ka sellest, et Eestis on targem olla töötu kui miinimumpalga eest tööl käia, mis on ka kahtlemata tõsi. Ja sellest, et töötukassa on kasutu, mis minu isiklikule kogemusele tuginedes on ka tõsi, kuigi siin võib muidugi vabalt olla see, et mul lihtsalt ei vedanud klienditeenindajaga. Samas, ega ma sealt tollal midagi ei oodanudki, nii et ei saa ka erilisest pettumusest rääkida – ja ma olin seal nimekirjas vähem kui kuu, nii et minuga ei jõudnud nad veel mölisema hakata, nagu mõne tuttavaga juhtunud on, lihtsalt esitasid küsimusi selle kohta, kas mu koduseks keeleks on inglise keel (ma olin just Austraaliast tulnud) ja kas ma ei tahaks äkki ikka lasteaiakasvatajaks hakata. Noh, igatahes erilist tähelepanu see artikkel meie meedias ei saanud, ilmselt seetõttu, et kõik teavad seda kõike niigi ja võtavad seda lihtsalt meie riigi paratamatusena.

Ahjaa, minu jaoks oli selle nädala kõige naljakam asi kahtlemata Vecherka ja grupi Vetšerni Tallinn koostöös tehtud klipp Stalnuhhinist. Ma naersin kõht kõveras seda vaadates. Kahjuks ma juutuubist ei leidnud, nii et pean niisama linkima.

Mis need naised tahtsid siis? Meelt avaldada vist.

10 kommentaari

  1. 😀 maagiline. Ma sain nüüd siis teada miks mind ükski mees ei taha – 5 korda nädalas akro + veits ronimist kui veab teeb ilmselt mõnegi silmis tsirkusefriigiks. Isegi crossfiti ei tee, aga vb kui Eestisse tagasi tulen prooviks.

    • Ära sa seda küll proovi, see on hullem kui neegriga magamine, pärast seda ei taha sind enam ÜKSKI Eesti mees.

      • 😛 peale mõnd aastat välismaal elamist eeldatakse niikuinii, et sa oled välismaalasega/neegriga maganud, nii et see ei muudaks küll enam miskit

  2. Ooo Pullerits on jälle paberile oksendanud. Andeks mu väljenduseks, aga ma ei oska tema ajakirjanduslikke suurteoseid kuidagi teisiti iseloomustada. Täitsa pael, ma oma jooksmise ja Insanityga ilmselt võin end vanatüdrukuna arvele võtta. Oh seda ilmaelu.

    • Aa, ei, Priidult ma sedapuhku ei lugenud midagi, ta on lihtsalt tuntud arvamusliidrina ära mainitud.

      • Pullu arvas tähtsalt, et naised võiks VÄHEMALT VHS-i pealt digitaalsele andmekandjale filmide ümbertõmbamise meeste hooleks jätta, oh hoidku neid vaeseid mehekesi küll.

  3. Naised ei taha midagi. (lugesin peallkirja ning vastasin)

  4. “ühe jalaga enesekeskne invaliid ja …” nonoh, nonoh, diskrimineerid, mis? Kas invaliid ei olegi inimene, kas vana obu ei tahagi kaeru? Nonoh!

    “jäänud ilma igasugustest lapse sünniga kaasnevatest toetustest, haigla kingipakkidest rääkimata, sest neid peaks ise küsima ja/või vastava avalduse kirjutama ja kõik lihtsalt eeldavad, et sa tead seda niigi, keegi ei informeeri sind. Mis tähendab, et edukamad, kes abi tegelikult ei vaja, on süsteemiga kõige paremini kursis ja saavad seda ka ära kasutada, ja need kõige nõrgemad, kes ei oska abi küsida ega tule selle pealegi, et see olemas on, jäävad sellest ilma.” –
    Abist jäävad ilma ka keskmised eestlased, seda just raskematel juhtudel nagu enda või lähedase ootamatu invaliidistumine, sest puudetoetusi ja rehabilitatsiooni ei reguleeri mitte üks ametkond vaid umbes vähemalt neli ja kõik eeldavad, et sa tead lambist, mida järgmisest ametkonnast küsida ja kuhu minna. Kusjuures lastekaitse/sotsiaaltöötaja huvsfääri sattunud inimestel on veel lootust, need, kes nii põhjas veel ei ole, ujugu või vajugu.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid