vaata vaid

Üks köhis täna hommikul. Kontaktmaagia loogika kohaselt peaks see tähendama, et haigus on talle edasi antud ja mina võin rahulikult hingata. Kusjuures täna ON esimene päev, mil kurk hommikul päris rõvedalt ei valutanud, ja ON esimene päev, mil ma jaksasin koeraga tõesti pika jalutuskäigu teha. Paneb mõtlema.

Muide, kas teie teadsite, et tulekahjude põhjustamisel on teisel kohal KASSID? Esikohal on joodikud, st suitsuga magamajäämine, aga kassid, kes küünlaid ümber ajavad, on auhinnalisel teisel kohal. Kui me nüüd lähtume loogikast, et kassi vastaspooluseks on koer, siis on ilmselge, et koerad hoiavad tulekahjusid ära. Minu oma oli eile igati rahulik, kuni sai aru, et ma nüüd päriselt viskasingi pikali ja ei kavatsegi küünlaid ära puhuda (need on klaasist topsides, mida saab vabalt pihus hoida, st need ei lähe isegi kuumaks). Selle kohutava avastuse peale läks ja viskas ta keset tuba pikali (et oleks võimalik kõiki küünlaid korraga jälgida) ja urises seal, kuni ma palusin tal magama minna*. Selle peale läks ta oma kohale ja jätkas urisemist sealt, kuni ma tüdinesin ja küünlad ära puhusin. Iseenesest tore muidugi, et keegi meie turvalisuse peale mõtleb (Üks oli ka kohe tema poolt ja leidis, et ööseks, ei peaks neid ju põlema jätma), aga kurat, kes on perenaine siin majas?

Hakkasin siin selle üldise õppimiseasja peale mõtlema, et põhikoolis võiks ka ikka olla vähemalt korra aine selle kohta, kuidas võimalikult efektiivselt õppida. Või võidaks seda teemat käsitleda inimeseõpetuse vms raames, sest tegelikult saaks kõigest mõne koolitunniga olulisema info ju räägitud. Mulle oleks küll sellest omal ajal palju kasu olnud.

Ahjaa. Sirgilt sain kirja kätte. Nii tore, nii tore, nii tore.

* Alguses olid meil käsklused nagu “koht” ja istu”, nüüd on meil toas tavaliselt “mine magama ära, musirull” / “ära taidle mul jalus” ja “ole nii kena ja istu nüüd natukeseks”, sest no mis ma haugun temaga nagu koer, kui ta saab aru ka siis, kui ma inimese kombel räägin. “Päris” käsklusi kasutame me ainult siis, kui kiiremini reageerida on vaja.

5 kommentaari

  1. Äkki kassid üritavad küünlaid omal kombel likvideerida lihtsalt ja teevad kogemata karuteene? Kass põikpäise olevusena ei hakka inimest hoiatama vaid katsub ise olukorra lahendada? Ma usun kassidesse.

  2. Ma olen väga nõus, et võiks õpetada õigesti õppima koolis, minu meelest on see hädavajalik oskus ja mitte kõigil pole seda. Mina õppisin kogu kooliaja valesti ja ei mäleta millestki suurt midagi. Alles nüüd, kus ma uurin endale huvitavate asjade kohta siis, kui mul neid reaalselt vaja on, saan ma päriselt targemaks. Mida oleks ilmselgelt pidanud algusest peale tegema.

    Aga noh, vähemalt nii palju olen targem, et oma lapsed saan ise õigesti õppima õpetada, kui ka koolis seda ei tehta🙂

  3. Enne lastele õppimise õpetamise palun õpetage õpsidele õpetamist. Või tehke midagi, et neid lihtsalt vähemaks jääks. Mul on kogu aeg tahtmine võtta püss (või tellida teenust) ja pedagoogide seas harvendustööd teha, aga ma ei tea, kellest v millest alustada.

  4. No didaktikas tegelikult ikkagi öeldakse, et pole võimalik õpetada, on võimalik õppida.

    • Siis tuleks alustada hoopis nende didaktikute likvideerimisest?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid