Normaalne Eesti töökultuur?

Hakka või uskuma, et mul on Eestis töökohtadega kuidagi väga vedanud – eelmises kohas pidin ka klientidega kokku puutuma ja kui oli mingi probleem, astus ülemus vajadusel kohe minu kaitseks välja nii klientide kui ülemustega suheldes. Kiusatud pole, mõnitatud pole, meessoost raamatupidaja ei ole sundinud sülle istuma, et oma palka kätte saada (kahjuks ühe inimese näide elust). Ainus ebameeldiv kogemus pärineb ajast, mil töötasin kohvikus, kus nii peakokk kui ülemus olid seda meelt, et nad võivad mulle ka siis, kui ma juba tööle olen tulnud (st kulutanud oma aega, energiat ja raha, et töökohale jõuda ja peaksin kulutama teist sama palju, et koju tagasi minna), hakata rääkima, et nad otsustasid vahepeal, et täna mind ikka vaja ei ole – ja olid üllatunud, kui ma end sellises olukorras kehtestasin ja arvasin, et sel juhul võiks ma vähemalt taksoga koju tagasi saada. Muidu on igal pool keskkond suht lill olnud, isegi Prantsusmaa orjalaagris – töö oli kurnav, aga inimesed normaalsed.

No ja nüüd saan ma telerist näha, kuidas presidendi kantselei avalike suhete juht Toomas Sildam esmalt kinnitab, et mitte mingit kiusamist pole olnud, samas kui kantselei teine töötaja Raie räägib siiralt sellest, et Masso oleks pidanud ise aru saama, et teda ei vajata, kui teda enam koosolekutele ei kutsuta. Ehk siis riigiasutustes on see normaalne, et kui sinuga rahul ei olda, ei öelda sulle seda otse, vaid lihtsalt ei kaasata sind edaspidi tööasjade arutamisse? Ja avalike suhete juht ei näe selles mingit probleemi? Et see peakski olema norm meie riigis? Rääkimata sellest, et üks mees leiab, et tema teeneid lihtsalt ei vajatud, teine ütleb, et temast oli väga palju kasu – oli väga palju kasu, aga tegelikult polnud vaja?

1 kommentaar

  1. […] üleminek, st kuidas jalalabad seal liiguvad. Kui see seeria selgeks saab, saab edasi liikuda selliste harjutuste juurde. Ütleme nii, et arenguruumi on. Ja see on üks põhjustest, miks ma isegi võiks […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid