oh sa tibulinnukene

Ärkasin eile konkreetselt sellise tundega, nagu oleksin põhjalikult ja süstemaatiliselt läbi pekstud. Täna on juba natuke parem. Käisin nimelt laupäeval esmalt joogas ja seejärel läksin otse Tallinnasse ronimisministeeriumisse, kus oli nii palju ägedaid radu, mida kõiki tuli proovida, et tunni aja pärast olin juba pikali maas, käed ülepingutusest kanged nagu tellised ja mõtlesin, et sealt mina enam ei liigu. Ja siis tegin ikka sinna otsa ühe peamiselt lihasjõudu nõudva raja ära, sest ahvida ju sai!

Üldist enesetunnet illustreerib hästi see, et pühapäeva hommik oli esimene (nagu ÜLDSE esimene) kord, mil ma mõtlesin, et ma jätan mediteerimise pooleli, sest ma lihtsalt ei suutnudki sättida end sellisesse asendisse, kus häirivalt valus poleks olnud. Ka siis, kui ma istusin sirgete jalgadega ja selga kergelt toetades. Ei jätnud, aga no ega see tegelikult PÄRIS meditatsioonina kirja ei lähe, kui niheled seal oma valutava kere otsas. Mõtlesin kohe hämmeldunult neile munkadele, kes põlvili kivipõrandal seda teevad jne – et nagu kuidas? Aga minu oma loogika ütleb, et jalad valutavad joogast, kerelihased ja käed eelkõige ronimisest (ja natuke joogast) ja nägu sellest, et ma pidin laupäevahommikul nende -22 (või -26, nagu mu sõbra ilmaäpp väitis) külmakraadiga ringi tuterdama ja ei jõudnud enne seda nägu kreemitada. Tõelised esimese maailma probleemid, ma tean, kõik hädad on enda tekitatud. Aga nii tore oli! Puhuge nüüd keegi peale.

Õnneks olin ma ettenägelikult pühapäeva hommikusse juba massaaži kokku leppinud, sest ma teadsin ju, et läheb nagu alati. Kulus ära küll.

Nüüd teen ilmselt nädalaajase ronipausi ja kodus ainult joogat ja jõudu, sest esiteks on AbFabil nagunii kaks nädalat pausi ja teiseks on mu lihased täna liiga väsinud, homme lähen vanaemale külla, kolmapäeval on jooga ja nädalavahetusel meil seekord ronida ei saa, sest kõik ehitavad uut seina. Nii et kui keegi minuga nädalavahetusel Tallinnasse minna ei taha, siis ronimine sel nädalal plaani ei mahugi, teen aktiivset puhkust hoopis. Kuna mul pole enne seda olnud aktiivset ronimist, pole mulle vast päris kahte nädalat vaja, piisab ühest küll.

Suvevormi saamisega on nii, et headel päevadel läheb kenasti ja kehvadel päevadel tundub see täiega alatu, et vastlanädalpäev, kus häbenemata vahukoort ja moosisaia näost sisse ajada võib, nii kaugel on. Woe is me. Oh häda.

Ahjaa, korterikuulutus pole kadunud mitte selle pärast, et ma uue kodu oleksin leidnud, vaid selle pärast, et see tüütas ära mind. Seda enam, et sellega tulid peamiselt vastused teemal “vaatasin, et otsid Ülejõele kolmetoalist keskküttega korterit – mul oleks Veerikule ahiküttega kööktuba pakkuda, kas oled ehk huvitatud?” Parim oli päev, mil üks inimene pakkus mulle korterit TALLINNASSE (ma vastasin, et mul pole seal ju tööd) ja vähem kui paari tunni pärast tuli teine inimene ja ütles, et “kuule, ma lugesin, et sa otsid Tartus korterit ja hakkasin mõtlema, kas sa hoopis Tallinnasse meile tööle ei tahaks tulla?” (ma vastasin muidugi, et hetkel mul poleks seal elukohta). Ei tea, kas see on saatus v? Igatahes ootan, kuni üüriturg veidi elavneb, nagu see veebruaris-märtsis alati juhtub (või nagu üks noormees just ütles, “kuni need luuserid, kes jaanuaris kõigilt eksamitelt läbi kukkusid, aru saavad, et nad on vales kohas, paberid välja võtavad ja mamma-papa juurde tagasi kolivad”). Siis tuleb ka minu võimalus.

Ja see laul on imeline, ma ei tea, kust tal need sõnad tulevad:

30 kommentaari

  1. Mis värk sul selle Tallinnasse mittetulemisega on? Päriselt ka. Nkn hängid pooled nädalavahetused siin; tööd pakutakse; küllap leiad elamise ka. Nohh?

    • Minu jaoks on see küsimus täpselt samaväärne küsimusega “miks sa Põlvasse ei koli?” Eem, miks peaks? Oleks mul selleks siis mingi reaalne põhjus, nagu suurepärane töökoht või suur armastus, ma saaks aru, aga miks ma peaks lambist kolima kuskile, kus mul pole mitte mingit tugivõrgustikku? Kui ma tahan minna nädalavahetuseks Tallinnasse, läheb mu koer maale, kus teda nunnutatakse ja süles hoitakse. Kui ma tahaks tulla Tallinnast nädalavahetuseks maale, kes teda seal siis hoiaks, sulle tooksin või? Sa ütleksid, et oled matkamas/välismaal/sünnipäeval ja mina istuksin kodus.

  2. Vastlakuklid on igal pool juba müügil.

  3. No kui sellisest liigutamisest valus hakkab, siis on treenitus äärmiselt madal. Tee füüsilist rohkem ei valuta midagi.🙂

    • Sa ilmselt ronid ise vähemalt multipitchi või võistlusboulderdad, muidu ei oskaks seda pingutust hinnata.

    • Nüüd ma tunnen, nagu üritaks rääkida kirjandusanalüüsist inimesele, kes veel lugedagi ei oska, aga ma ikka proovin. Trenniga on nii, et kui sa teed ühte trenni, võid sa olla selle jaoks väga sobivas vormis, aga sa kasutad seal konkreetseid lihasgruppe. Kui sa teed siis teistsugust trenni, kus sa kasutad teisi lihasgruppe, jäävad need ikka valusaks, sest need ei ole need, mida sa igapäevaselt treenid. Kui sa ronid altjulgestuses, ei kasuta sa kogu aeg samu lihaseid nagu boulderdades, näiteks kerelihaseid ja plahvatuslikku jõudu läheb boulderdades hulga rohkem vaja. Ja joogas jälle kasutatakse jalalihaseid sajaga palju + hästi paljud asendid venitavad nii võimsalt, et kui sa just ei suuda niisama külmalt spagaati maha panna, siis ongi hiljem valus. Aga kui sa rohkem tugitooliekspert oled, siis tundub muidugi, et üks lihas kõik, oleks ainult piisavalt baastreenitust ja küll ta läheks.

      • Jah ma vist võimlen liiga tihedalt ja lihasgrupid ei valuta millegi pärast, kui ma nädals korra teeks oleks ka valus vist.🙂 ,aga uuri miks lihas valutab.

        • Kulla inimene, sa võrdled peenist sõrmega. Kui sa “võimled”, siis ilmselgelt ei valuta midagi, kellel see võimlemisest ikka midagi valutama hakkab. Mina võimlen trennivabadel päevadel, selliseid päevi, kus ma üldse midagi ei teeks, on nädalas ehk 1-2.

          Pealegi, mis kuradima eeldus see on, et lihasvalu tähendab seda, et inimene on nõrk? Kõik spordiraamatud räägivad sellest, et treeningperioodil on lihasvalu ka tippsportlastel pigem tavapärane igapäevane nähtus. Kui Jaan Kirsipuu on rääkinud, et pärast karmi trenni lihased valutavad, siis ma tean, et sul on raske uskuda, aga asi ei ole selles, et Jaanil kehv üldfüüsiline vorm oleks olnud, vaid selles, et ka hea baasvormi puhul jäävad lihased valusaks. Loe vahepeal mõni vastav raamat läbi, kui mind uskuda ei taha.

        • Siit on täiega puudu Roland, kes jauras, et ronimine pole sport, aga kõigil “omg, ma olän nii heas vormis, sa vist üldse tõesti ei liiguta ennast” inimestel soovitaks paar tundi bulderdamist ikka proovida. Mittespordi kohta suht sportlik.

        • EI ma ei võrdle midagi, aga jutt on lihaste treenitusest mitte nõrkusest, ega ka tippspordist.🙂

        • Sinu jutt lihtsalt on ilmselgelt ebapädev. Kui sa sörgid iga päev kümme km, aga siis ühel päeval otsustad joosta 15 või hoopis sõita rattaga 5, siis tõenäoliselt mõlemal juhul järgmisel päeval annavad lihased tunda, mis sellest, et teise variandi puhul on vahemaa ju hoopis lühem. Kui sellest aru ei saa ja hakkad enesekindla näoga mingist üldisest treenituse tasemest rääkima, tekib küsimus, millel su seisukohad üldse põhinevad.

        • 🙂 põhimõte on õige,kui jalalihased on treenitud, siis need lihased ei teeks sellest välja, aga kui käte peal jookseks mingi 10 , siis oleks kindlsti valus, aga kui treenid, siis ei ole valus Niiet treeni ja venita, siis ei valuta🙂

        • Okei, ma võtan teatavaks, et mis sellest, et ronimisraamatutes on kirjas, et see on normaalne, et treeningperioodil lihased valutavad (ja et suurema koormusega perioodidel need peavadki seda tegema), see tegelikult näitab ainult madalat treenituse taset, sest mingi suvaline kommenteerija internetis (kes küll iial roninud ei ole, aga see-eest võimleb innukalt) ütles nii. Selge siis.

        • Kusjuures kui tavaliselt jooksed (sörgid) 10 km ja siis ühel päeval teed täiskiirusel 5 km, siis on ka valusad. Valu (lihase lõhkumine) on arengu osa, nagu eespool märgitud.

          Kas see NM on lihtsalt troll?

          Minu “miks ometigi tartu” küsimus oli aga täiesti siiras.

        • No on ju nii loogiline kui valus on, on treenimata, vähe treenitud, madal treenitus jne. Treenid selleks et tugevaks saada, saad tugevaks siis pole valus kui tase langeb, siis treenid uuesti jälle valus.Näe Kaur oskab googelda.Kaur sul on õigus NM on on troll vist jah🙂 .Sinu raamatud räägivad ju sama mis mina võimleja siin nüüd võimlen ja kritiseerin äkki hakkan ronima🙂

        • Loodan, et teiste ahvidega koos puu otsa, mitte minuga ühes trennis, muidu on jälle üks põhjus juures, miks ikka Tallinnasse kolida.

        • EI kannata sa kriitikat. 🙂 Tarus ma ka ei roniks Tallinas puid jätkub, ainult kostüümi peab muretsema .🙂

        • Asi pole kriitikas, vaid selles, et mulle ei meeldi võõrad lollpead, kes lambist semutsema tulevad, ilma et me kunagi kohtunudki poleks. Miskipärast tekib mu blogisse vähemalt kolm-neli korda aastas uus, kes siis varsti solvub, kui selgub, et mulle ta liigfamiliaarsed tölplused pigem kesta peale käivad ja ma neid ei geniaalseks ega naljakaks ei pea.

        • Võib-olla adekvaatset kriitikat kannataks, aga kuna sa oled vahepeal sitaks lolli juttu ajanud (ja nt arvanud, et Rents teeb miskit trenni üldse ainult kord nädalas), siis ilmselt Rent släks närvi.
          smaili ka.🙂

        • Oeh`võib-olla äkki ta treenib üle. Ära sina närvi mine. :)Rõõmustama peab, et inimesed on nii toredad ja head.🙂

        • Ma ei ole midagi guugeldanud, vähemalt selle lõimega seoses küll mitte.

  4. Ma käisin laupäeva hommikul lastega lumes müramas, külma oli mingi 5 kraadi ehk. No vbl natuke rohkem, kindlasti mitte 10 ega 20. Tule tlna, ole kliimapõgenik!

  5. Mulle täiega meeldib, et need sinu pool-ogarad stammkommentaatorid vahetuvad regulaarselt. Üks läheb, on teine asemel.

  6. Ma olen ka kohal igaks juhuks, stammkommenteerija puhuks,
    et statistika ikka ruuliks, sõbrantside arvamusest olemata.
    Atule tervist, ära talle kolimisest räägi, ehhki
    ta käib veebis kui sa tööl oled😀
    me räägime ja paneb ikka oma koera komme ka.

  7. Nh, ma võin ka siis jaurata kui jauramiseks läheb. Ma teen 6 päeva nädalas trenni, iga päev 2-6 tundi – ja akrobaatika ei ole mingi lihtne asi. Pigem selline, et tõmbad end suht ribadeks ja siis teed trenni lõpus 4 näpuga lõuatõmbeid (2 näppu kummalgi käel). Ja treeneri meelest olen ma anomaalia – kuna ma ei saa lihasvalu (isegi mitte siis kui on tehtud ronimine ja sinna otsa akrotrenn). Heal juhul on järgmisel päeval natuke kange olla, aga vaadates mis hala meie foorumis mõnikord peale konditsioonitundi on, siis jah ma olen anomaalia. Isegi treeneril lihased valutavad järgmisel päeval – ja ta on ilmselt kõige tugevam inimene mu tutvusringkonnas. Nii et see kas või mis valutab on väga individuaalne, Narva Mari, soovitan sul proovida võimlemise asemel nt midagi sellist, nagu meil eile trenni lõpus oli : https://www.youtube.com/watch?v=u2EGLIyDkXE

    • 🙂 seda tuleb teha 20 min. jutti vähemalt. Sellepärast sul ei valutagi, et teed regulaarselt.🙂 anomaalika

      • Jah, Sirgi teeb regulaarselt, aga tema treener ei tee regulaarselt, selle pärast tal valutabki. Sa oled ikka täitsa lammas.

        • Rõõmustama peab ,et inimesed on nii toredad ja head🙂

  8. *AbFab asub sõelaga vett kandma*

    Järgneb lühike seletus, miks see, mida NM tegi, ei olnud kriitika, vaid niisama irin: NM loeb Rentsi blogist, et Rents käis “joogas ja siis Ronimisministeeriumis, kus juba tunni aja pärast oli sigaväsinud.”
    NM järeldas sellest, et “No kui sellisest liigutamisest valus hakkab, siis on treenitus äärmiselt madal”.
    Võimalused on niisiis järgmised: Narva Mari on peensusteni kursis, kui palju ja täpselt millist ja mis koormusega trenni Rents muul ajal teeb; ta teab täpselt, mida ta Ron minis tegi ja kui kaua (vihje: tunduvalt kauem kui tund aega); või ta ise boulderdab alati vähemalt kolm-neli tundi jutti ja teeb seda mitu korda nädalas ja seega leiab, et mingi tund-paar boulderit on nii suvaline asi, et see ei peaks küll kedagi väsitama. Neljas võimalus on ka: ta oli ise Ron minis kohal ja teab täpselt, mis radu see Rents seal ronis, sest tund aega V1 ronida pole tõesti eriline saavutus, V10 samas paneb juba täitsa pead pöörama, eksole. No ja V3 ei ole V5 ja slabid ei ole karniis ja muud Eesti vanasõnad.

    Kuna Narva Mari neid fakte ei tea, onju, siis kägises niisama tühja koha pealt. Sest nii äge on telepaati mängida ja leida, et “minul küll lihased ei valuta.” Meenutab Rolandit, kes leidis, et temal olid 15-aastaselt suuremad lihased kui mingil kesktaseme ronijal. Kahju, et Rents tollelt mingit vana fotot ei palunud, ta saaks siiamaani selle toel õhtuti onada ilmselt.

  9. Ahjaa, ma pakun teile paari nädala pärast võimalust, et võite kõik minu trenni tulla, kui ma Eestis tagasi olen. Ma siis juhendan. Akrojoogat. Kohe esimeses tunnis ei pea kätelseisus kätekõverdusi tegema😛 aga võib.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid