Trenni-trenni!

Mäletate, ma rääkisin kunagi sellest, kui nõme see on, kui sa räägid midagi inimestele ja ilmselgelt ei jõua see neile lihtsalt kohale? Ma olin hiljuti üks neist inimestest, sest ühe sõbra naine ütles mulle, et ta on ronimist proovinud küll, aga no ei hakanud meeldima. Ma küsisin täiesti tõsiselt:”Mis mõttes?” ja kui ta selgitas, et “No ronisin paar lihtsamat rada, aga minu jaoks lihtsalt ei olnud põnev,” vahtisin ma talle täiesti segaduses näoga otsa, mokk töllakil, sest mu mõistus tõrkus aru saamast, mis parajasti toimub.

Nii et ilmselgelt ei ole ma nüüd objektiivne, kui ma seda ütlen, aga ronimine ON maailma kõige ägedam spordiala, mis PEAKS kõigile meeldima. 😀 Ja me ootame uue semestri alguse puhul ka uusi inimesi trenni. Muuhulgas valmis meil just ka bouldersein (nukke nende jaoks küll veel ei ole, aga kohe-kohe peaksid ka need kohale jõudma), nii et lisaks tavalisele altjulgestuses ronimisele (ehk siis ohutult köie otsas kulgemisele) on võimalik ka boulderdamises kätt proovida (ronitakse köieta, aga mitte eriti kõrgele, rajad on lühemad, aga tavaliselt ka raskemad, allatulekuks ronid ise alla või hüppad matile). Lisaks saab harjutada ka enesekehtestamist, kui mõni üritab köit või seinaosa arutult endale ahnitseda (okei, kui ise hätta jääte, tulete ja kurdate tädi Rentsile, küll ta aitab – eeldusel, et tema see ahnitseja pole) ja arendada oma keelealaseid teadmisi, sest kuna eestikeelne vandumine on seinal keelatud, võtavad inimesed appi kõik teised keeled ja lasevad kujutlusvõimel vabalt lennata. Pühapäeviti saab jõusaali, pärast trenni saab vahepeal minuga koos joogat teha jne. Luksuslik pakett, ma ütleksin. Toimumisaegu näeb näiteks ülemisel pildil (klikkides läheb suuremaks ka).

Siin olen ma kirjutanud alpinismi ja kaljuronimise erinevustest, trenni üldisest korraldusest ja hindadest (hetkel ka tööinimestele 40 eurot kuu, tudengitele 30) ja sellest, kuidas ennast trenni tulles riidesse panna (kata küünarnukid, kata põlved, ÄRA kanna paksu tallaga botaseid, pigem ketse vms, millel on õhuke tald). Täpsem info on kirjas siin. Nii et kui te natuke nagu mõtlete, et see tundub lahe, aga tahaks rohkem teada, siis lugege sealt või küsige siin ja teie küsimused saavad vastatud.

Ja muide, kui muidu kirutakse, et küll need alpinistid alles muudkui hõõruvad üksteisel seljas, siis ilmselgelt oskavad ronijad ka sama teha, nii et kuigi suurem osa meist hoiab viisakat distantsi, siis soovi korral leiab siit ka LÄHEDASI sõbrasuhteid. Omast kogemusest oskan öelda, et mõni siit kuhjast teeb päris head massaaži ka. Ja üks neist lubas just mulle koogi küpsetada. Teenete eest. Eks lisaväärtust tuleb oma ellu ikka ise tuua.

Nii et jääme teid kõiki ootama. Võite eelnevalt minuga kokku leppida, Tarmole kirjutada või ka lihtsalt kohale ilmuda. Sel viimasel juhul tuleks lihtsalt ligi astuda ja tere öelda, et ei juhtuks nii, et me üles vahtides kümme minutit tähelegi ei pane, et mõni uus ka lisandunud on.

trenn

Advertisements

7 kommentaari

  1. Ära agiteeri, korrat, mul on nüüd sinu pärast laps kipsis (mitte et ta sellega ise kohutavalt rahul ei oleks, aga põmst)

    • Ma olen aru saanud, et sinu oma hüppas põhimõtteliselt aknast alla, lihtsalt sissepoole. Nii et see pole otseselt ronimisõnnetus, lihtsalt juhuslikult ronimishallis toimunud õnnetus.

  2. Kuidas muidu selline ala algajale sobiks, st. kui pole otseselt pikemalt trennis käinud ja väga tugev just pole? On üldse mõtet mõelda kaljuronimise peale või tasuks alustada pigem näiteks jõusaalitreeningutega?

    • Muidugi võid, ma ei olnud sittagi teinud enne ronima minemist. Enne tule ronima ja siis alles avasta, kui ebaadekvaatne sa kehaliselt oled ja siis alles hakka muud trenni juurde tegema.

    • Mina hakkasin ronima, kui polnud julgelt ca 7-8 aastat midagi teinud. Okei, enne ronima hakkamist olin paar kuud jooksmas käinud. Aga see oli ka kõik. Nii et sobib küll algajale, sportlikud inimesed, kellel tugevad kerelihased ja tantsija tasakaal jms arenevad lihtsalt alguses kiiremini.

    • Ma ka alustasin oma sporditegemist 10 aastat tagasi ronimisest. Enne seda oli ainult kooli kehaline, see oli jäle. Nii et hakka aga pihta.

  3. Miks boulder on parem kui muu ronimine, vol 1:
    1. ei pea muretsema selle pärast, kuidas vöö peale käib, sest vööd pole vaja;
    2. Kui kukud, siis kohe lataki maha, vahel matist mööda, ehk siis harjutad taffnessi;
    3. Kui ei kuku, siis on maailma kõike ägedam tunne, et fakit, ma ei tea, mida Eesti president täna tegi, aga mina igal juhul tegin drop knee ja siis selle pika sirutuse crimpi ja siis vasaku käega serva ja ei kukkunudki vigaseks (vt punkt 2);
    4. ronimine on tegelikult liikuv meditatsioon – ma ei viitsi seletada, miks täpselt, aga on.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

  • Rubriigid