siit ja sealt ja niisama

Esiteks. Töö on mind ilmselgelt ära rikkunud. Kirjutasin eile ühest hispaaniakeelsest romaanist ühe masina kasutusjuhendi välja, sest hispaania keelega töötan ma küll harva (ehk kord kuus või nii), aga iial ei tea, millal võib vaja minna – ja hakka siis neid väljendeid mujalt otsima, kui need nii mugavalt siin olemas on.

Teiseks. Täna hommikul oli kolm kraadi sooja. KOLM. Ma tean, et ma kurtsin alles eelmisel nädalal, et liiga palav on, aga no ma ei mõelnud seda päris nii. Jaanipäevaks saame lund vist jälle.

Kolmandaks. Ma tean, et ma tunnengi palju hullumeelseid (ka siis, kui siinsed kommenteerijad välja arvata), aga mul on maailma kõige imelikum tüli. Õigemini teisel inimesel on minuga tüli, ma ei saa siiani aru, miks ta nii leili läks. Siiamaani on ta tundunud enamvähem normaalne inimene, kuigi keskmisest enesekesksem ja edevam, aga ta on alles ca 25, nii et panin selle lihtsalt nooruse ja selle kummalise põlvkonna arvele. Nüüd aga olen ikka üsna rabatud. Nimelt tuli ta mulle kurtma mingit täiesti suvalist asja – ta ei viitsinud pärast kaitsmist enam ühe grupitööga tegeleda, sest “YOLO, mul on nüüd diplom” ja üks kursaõde oli pahane. Mina ütlesin, et suht tropp käitumine tõesti, aga ütlesin kohe ka, et mul suva, ega ju mulle näkku ei pandud. Ja noh, see pole päris kutsikate uputamine või muud sellist, tudengid lasevad kogu aeg üksteist üle, selle pärast kõik grupitöid vihkavadki. Tema aga otsustas, et tal on vaja mulle midagi tõestama hakata, nii et sealt tuli lõputult täiesti ebakoherentset ränti, mille käigus ta ütles, et see, et ma talle nii karmide sõnadega vastu vaidlesin, on EBALOJAALSUSE märk, üritas tõestada, et magistri kaitsmine on nii kurnav, et pärast seda ei suudagi tükk aega midagi teha (sest no mul pole ju endal ühtki diplomit, ega mina ei tea, mis seal on või ei ole, kuigi siia võiks lisada ka selle, et MINA käisin selle kõrvalt kogu aeg täiskohaga tööl), võrdles magistritöö kaitsmist olümpiavõiduga (mis on täiesti võrreldavad asjad, sest kõrgharidus on Eestis pea 70% naistest ja olümpiamedal ilmselt sama paljudel), ütles, et kuna ta on teistest parem, sest ta lõpetas nominaalajaga, ongi selge, et ta võib end tiba rohkem hellitada (nagu tõsiselt ajad sellist kelbast suust välja?), ja et haridust peetakse Eestis väga oluliseks, mida näitab see, kui palju laike tema kaitsmisfoto Facebookis sai. See viimane oli juba nii absurdne, et ma üritasin selgitada, et tal on ilmselgelt Facebookiga mingi kinnisidee, sest ta on varemgi täiesti suvalistes kontekstides maininud, mis pilt palju laike sai, ja näiteks oma sünnipäeval statistikat teinud, kes on juba Facebookis õnne soovinud ja kes mitte, ja kella kahe ajal päeval küsimas käinud, miks veel õnnesoovi pole. Nii et ma üritasin selgitada, et tavalised inimesed ei ela päris nii. Ja ta oligi tõsiselt veendunud, et need inimesed valetavad, sest kõiki ju tegelikult huvitab, palju neil laike on (taas, me EI räägi 16aastasest), ja teiseks on väga oluline jälgida, kes sulle sünnipäevaks õnne soovib, sest selle põhjal saad sa ju aru, kes on LOJAALNE.

Ee. Bitch say what? Mul oli lõpuks sellest sogast nii kõrini, et keerasin ta chati lihtsalt kinni, nüüd näen ainult vahepeal numbrit Facebookis, kui talle tuleb jälle meelde, et peaks ikka lisama midagi (ilmselt jätkuvalt teemal “mu ema arvab ka” ja “kõik mu sõbrad ütlevad ka”). Õnneks peaks ta suht kohe reisile minema, ehk ikka rahuneb maha seal ja ei pea ma enam sellist pläma kuulama. Mitte et mul midagi lojaalsuse vastu oleks, aga tundub, et seda tema defineeritud lojaalsust ootan ma ainult oma koeralt. Ja seda, et inimesed mu sünnipäeva meeles peaksid, eeldan ma ikka nendelt, kellega selle tähistamine varakult jutuks tuleb (emalt, kallimalt, parimalt sõbralt), mitte teistelt inimestelt. Aga no samas ei saa ma üldse aru sellest, miks inimene, kelle enesehinnang niigi tundub ebarealistlikult kõrge olevat, sellest hoolimata pidevat välist valideerimist ja lojaalsuse tõestamist vajab. Ei viitsi eriti mõelda ka sellele.

Neljandaks (nüüd jõuan ma päevauudiste juurde). Ajakirjandus viriseb, et Galojan ei taha kuidagi oma võlga tagasi maksta. Mina ei saa aru, miks selle pärast nii väga norida. Viiol on oma kaheksa miljoni krooni suurust võlga maksnud ca 500 euro kaupa aastas, viimastel aastatel veel vähem ja 2020 see juba aegub. Kui me hakkame iga väikese võla kallal norima, jäämegi nokkima.

Viiendaks. Sedapuhku tõsiselt. Minu meelest on täiesti absurdne, kui inimesed tõsiselt arutavad, kui kalli käekoti üks minister endale osta võib. Miks see peaks teiste asi olema, kui palju ta oma palgast toidule ja kui palju käekottidele kulutab? Teiseks, kas te arvate, et meessoost ministrid jalutavad turu pealt ostetud portfellidega ringi? Sest uskuge mind, EI jaluta. Või miks me ei aruta, kui kallid on meespoliitikute autod ja kas ehk ikka võiks midagi odavamat liisida, mitte täpselt hüvitise piires – see oleks ka natuke loogilisem jutt, sest kogu hüvitise ärakulutamine ei ole teatavasti kohustuslik, samas kui Kaljurand ostab oma käekotte oma isikliku raha, mitte kuluhüvitise eest. Ma ei saa üldse aru, miks selline teema tõstatatakse või miks see jutuks peaks tulema. Ei saanud aru Ojulandi puhul ja ei saanud aru praegu. Seda enam, kui sõna võtavad mehed, kelle kingad maksavad paar minu kuupalka, ja kelle triiksärgi hinna eest saaks mõnda Aafrika last aasta aega koolitada.

Kuuendaks. MuPo heidab noormehele ette seda, et ta kerjates hõlpsamaks rahateenimiseks vanaeite teeskles. Ma ei näe probleemi, tänapäeva liberaalses ühiskonnas teab igaüks ise, kuidas ta end defineerib. Mõni habemik ajab kleidi selga ja läheb Eurovisioonile ja kõik plaksutavad, aga kui teine vana mantli ja räti võtab, on probleem? Ma saan aru, et riietus pole nii stiilne, aga no kõigile pole antud seda tunnetust.

Seitsmendaks. Kas pole huvitav, et kui Helme kirjutab, et lastetu naine on väärtusetu, kiidavad kõik kaasa, aga kui sedasama kirjutab türklane, leiavad inimesed, et on ikka tagurlik šovinist? Kas tõesti ainult meediumierinevus?

Pilt on lihtsalt selleks, et oleks midagi armsat ka vaadata, eile ju Ramsayt ei näidatud.

15 kommentaari

  1. “Kolmandaks” kohta, noh, nagu räägitakse – ütle, kes on su sõbrad…

  2. See “kolmandaks” on ikka päris hirmutav… mul on mingi viis magistranti. Näidake mulle treenerit, kes on ühel olümpial viie erineva sportlasega kulla võitnud. See tundub ikka päris sooritamatu ülesanne, eriti kui treenima pean Metsamajandis.

    • Mis sind hirmutab, Ülo?

      • Eelkõige hirmutab mind meite tulevik. Kõik need inimesed, kes kommenteerivad ilma et nad viitsiksid isegi läbi lugeda oma kommentaari objektiks oleva inimese kasutajanime, rääkimata postitusest, mida parasjagu üldse kommenteeritakse.

      • Vabandan anonüümsuse pärast, tegelikult olen ma Rentsi kauaaegne kamraad Dish. Aga mind hakkas huvitama filosoofiline mõiste “hirm”. Nagu aru saan, huvitav sõber, oled Sa sellele mõistele uue tähenduse leidnud?

      • LOL. Ülooooo! ma hakkangi sind nüüd Üloks kutsuma😛

  3. Kolmandat traktaati läbi ei lugenud, sorri. Üht nüanssi osundan siiski kui filoloog filoloogile – kordussõna samas lauses! “ühest romaanist ühe masina kasutusjuhend, hakka neid siis mujalt otsima, kui need siin olemas on”.
    Ma ei tea, kas siin midagi üks-ühele on, aga kedagi kindlasti on. SIIN on keeleteadlasi, fotograafe ja kaure-naljamehi.

    • filoloogina filoloogile: “osundama” ei ole mitte “osutama” edevam sünonüüm, vaid tähendab “tsiteerima”. (kuigi ma möönan, et oli krt vaja üldse sellist veaohtlikku sõna luua omal ajal.)

    • See blogi on hetkel ainus koht, kus ma saan kirjutada täpselt nii, nagu torust tuleb, ilma et keegi nõudmisi esitaks või piiranguid seaks. Ma tahan, et see nii ka jääks. Nii et kõik, kellel sellega mingi probleem on, võivad kohe jee tõmmata. Isegi keskmisest lollim filoloog peaks aadressiriba üles leidma, loodan, et ka sina saad hakkama.

      P.S. Kui tehnikateadlik inimene teisele tehnikateadlikule inimesele – ma näen ju, mis nime alt sa varem kommenteerinud oled, nii et kui sa lihtsalt õelutsemise pärast anonüümne tahad olla, siis tee seda teise IP-aadressi alt või midagi.

    • Nodsu kullake,ma spetsiaalselt ei tsiteerinud oma sõbra mitte ühtki fraasi (mis tähendanuks osutamist), vaid viitasin ta süntaksiveale (mis tähendab osundamist). Kui sul on raskusi nende kahe mõiste vahetegemises, mine kooli tagasi.

      • a) Püüa olla, pole vaja patroniseerivat tooni võtta.
        b) Õigekeelsussõnaraamat on siiski Nodsu poolt, seal on nimelt kirjas, et:
        osundama tsiteerima. Osundab seaduse teksti. Osundatud teos
        osutama . Osutab sõrmega kaaslasele, lakke, metsa poole. Osutas suurt huvi (ilmutas, näitas üles). Osutas mulle teene. Kaotus osutab kehvale ettevalmistusele kaotus näitab, et ettevalmistus on olnud kehv

    • Nii mõnelgi meist hakkab arvutiekraan mõnikord virvendama: jee-jee, eemale! Ka minul, muuseas on seda juhtunud. Mida siis teha? Tunnistan. ma ei tea. Ma tõesti ei tea.

    • Kusjuures nad ise tunnistasid, et juhtnööride sõnastamisel oli neid stiililiselt kõikidest inimese kirja pandud tekstidest kõige enam inspireerinud “keskmise suuruse ja keerukusega kodumasinate kasutusjuhend, eelkõige magnetofoni JVC HR-DV3S/MS kasutusõpetus”.

  4. Meespoliitikute autode üle on küllalt arutletud, naispoliitikute omade üle ka. Sults, Talve, Sarapuu meenuvad, rääkimata Rahumäe Hummerist.

    Aga kottidest, kingadest, riietest ma ei tea midagi, minu poolest võivad kõik käia Hiinast tellitud käimade ja Comarketi 13.99 käekotiga, vahet ma nagunii ei tee. Peaks vist häbenema.

  5. Mingi lipsuta meespoliitiku kallal näriti ka.
    Ei teagi, kas punkt on selles, et meeste kallid ja lõbusad aksessuaarid ei ole nendega riigikogu saalis kaasas (autod) ja/või ei ole paparatsidele alati nähtavad (käekellad, elektroonilised vidinad) või lihtsalt selles, et naispoliitiku väliste atribuutide ja nende maksumuse kallal närimine annab naispoliitiku reitingu mahatõmbamisel paremaid tulemusi, kui vastav tegevus meesterahva puhul. Nii on lihtsalt kombeks ja kõik.
    Autoliisingu kohta tehti lustlik video, oled näinud?
    http://www.vecherka.ee/700134/pervyi-klip-ot-vechernego-tallinna-beda-stalnuxina


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid