varsti hakkan teilt tasuta kartuleid ka lunima :D

Tänu taevale, et te mul ikka olemas olete. Windows 10 on teie abil kenasti peal ja tänu ühe lugeja vihjele sattusin ühe mööblipoe iga-aastasele tühjendusmüügile ja sain endale korraliku madratsi umbes kolm korda odavama hinnaga, kui ma alguses arvestanud olin. Pea 70% alet, pole paha. Voodiost peab juuli algusesse järgmist palgapäeva ootama jääma, sest sel kuul on niigi palju väljaminekuid. Istun ja palvetan, et Eesti Ekspress mulle raha ära maksaks, enne kui üks maksetähtaeg peale tuleb. Kusjuures ma ootan seda raha neilt juba tiba üle kuu, ca nädala eest käisin selle ajakirjaniku käest küsimas, kellega ma suhtlesin, ta ütles, et Ekspressis tehaksegi ülekandeid ainult kord kuus – nüüd on üle kuu möödas, ma tahaks teada, kas nad siis iga kuu viskavad täringut, et kindlaks määrata, mis kuupäeval inimestele maksta või milles kühvel.

Sellega tundub üldse olevat sihuke naljakas asi, et mida mainekam asi, seda vähem ja seda aeglasemalt neilt raha tuleb. Kõige kiiremini olen ma kogu oma kirjutamisaja jooksul raha kätte saanud Delfilt* (paar päeva), järgmisel kohal on Postimehe naistekas (ca nädal), nüüd Eesti Ekspressilt siis ehk tuleb ca 1,5 või kahe kuuga, kui nad mind päris üle ei lase, ja räägitakse, et Postimees ei maksa oma arvamuslugude eest üldse, ka siis, kui paluvad kellegi neid kirjutada. Parandus: vahepeal öeldi, et kui ise saadad, siis ei maksta, kui nemad paluvad sul kirjutada, siis makstakse. See tundub ka igati loogiline süsteem olevat. Tuttavad väidavad aga raudpoltkindel, et Postimees on nendega ühendust võtnud ja palunud tasuta kirjutada, nii et ehk süstemaatiline kokkulepe ja vahel üks kord palumine on erinevad asjad, sest arvamusküljel on ka kirjas, et arvamusartiklite eest ei maksta.

Paljud ajakirjanikud aga tunduvad olevat seisukohal, et “see on sulle ju tasuta reklaam” (sest ise nad ilmselt teevadki oma tööd tasuta, et endale nime teha vms – yeah, right). Ma ei kujuta ette, miks peaks mingi professor tavainimeste hulgas tasuta reklaami tahtma, see ei ole ju tema sihtgrupp. Või nagu blogipostitustegagi – ma ei teeni oma blogiga raha, mul ei ole siin bännerid ja reklaamid, mille klikkimisest mu sissetulek sõltuks. Seega mind ei huvita, kas mul on lugejaid sada või tuhat, tuhandetega kipuvad ka kommenteerivad idioodid kaasnema, kellest mõni ei tahagi ära minna. Ma hindan väga oma püsilugejaid (vähemalt teatud osa neist), ma kirjutan neile mõeldes. See, et mulle rohkem rahvast kuskilt Delfist kohale tiksub ajutiselt mölisema, on pigem negatiivne nähtus, mida ma olen valmis välja kannatama, kui tegu on mõne olulise teemaga, mis tõesti võiks laiemat kõlapinda leida. Kui aga mingi ajaleht, mille eesmärgiks on raha teenida, arvab, et nad võiksid seda minu postituse abil teha, siis loomulikult saan ka mina selle eest palka.

Ah, mis ma ikka jauran, suvi on, võibki vaheldumisi vanaema saadetud tomatit ja vanaema saadetud porgandit süüa (vanaema, saada tomatit ja porgandit!!!), lihtsalt tüütu on veits vaene olla. Pole harjunud vist enam.

* Siin tuleks siiski ära märkida, et Delfi on minu teada ka ainus, kes on mu loo lihtsalt varastanud, ilma minu käest midagi küsimata. Kuna tegu oli suvalise naljalooga, oleksin ma selle neile nagunii tasuta andnud, oleksid nad ainult küsima vaevunud, aga see, et midagi ütlemata lihtsalt võeti, jättis halva maigu suhu küll ja ütleme nii, et ei ole see veel meelest ära läinud.

7 kommentaari

  1. ma oma arvamuslugusid olen ajalehte just nii saatnud, et näe, mul tuli tore mõte teile arvamuslugu kirjutada, raha paluks sellele arveldusarvele üle kanda. aga ma nüüd pole juba üle aasta viitsinud midagi arvata.

  2. Minult sooviti arvamuslugu, ise ei pakkunud, läks Delfisse, tasulisena, mina ei saanud midagi. Ise olin ilmselt loll, sest eeldasin, et makstakse ja eraldi ei küsinud. Aga no ju ma sain siis endale nime teha….

    • Noh, mina küsisin ja öeldi, et midagi on tulemas, võeti kontonr ja puha. Ainult raha ei ole arvele tulnud.😀

  3. Mult tellitakse Postimehesse arvamuslugisd, kaks korda kuus ja makstakse raha ka.

    • Kas niisama Postimehesse või mingisse konkreetsesse leheossa? Äkki see inimene, kes väitis, et Postimehes tavaliste arvamuslugude eest (st mis pole naistelehes vms kohas) ei maksta, oli lihtsalt kehvasti informeeritud.

      • Arvamusportaali. Aga kui omal initsiatiivil saata, siis ei maksta jah. Tean, sest varem olen mõne loo ise ka saatnud niisama. Ja kui mujalt üle võetakse lugu (nt Sirbist või Õpetajate Lehest), siis ka ei tasustata, sest maksumaksja on juba selle loo kinni maksnud.

        • Ahsoo, siis ma muudan selle osa ära, sest mul on valeinfo ilmselgelt.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid