Mul on puus lukus

15199791-beauty-girl-in-lotus-pose-indoors-stock-photo-yoga-woman-lotus

No, lihtsalt panen kirja, juhuks kui mõni jooga- või tantsu- või muidu puusainimene loeb ja oskab nõu anda. Hakkasin mina joogas käima ja seoses sellega puusi painutama, et lootoseasendisse saada. Mõlemad on päris palju avanenud küll, selles mõttes ei saa kurta, aga parem paindus kogu aeg rohkem, nii et sellega poollootosesse minnes sai kuskil mai alguses juba põlve maha ja seega teise jala üle selle järele vedada ja lootosesse panna. Aga nüüd juba nädal või nii tunnen, et ei paindu nii hästi, tahab rohkem soojendamist jne – see ei ole nii kehvaks läinud kui alguses oli (ja valu ei ole), nii et päris trauma ei tundu olevat, aga avaneb vähem ja aeglasemalt kui nädalakese eest.

Internetist lugesin, et:

Hip flexor muscles can lock or lose function because of overuse or repetitive motion that gradually causes increasing strain. The hip flexor muscles can tighten in response to an injury to the hip joint, splinting the damaged area to protect it from movement or further damage. (Toortõlkes, et uusapainutajalihased võivad liigsest koormusest või korduvast tegevusest lukku minna või kehvemini toimima hakata või pingesse minna, et end vigastuste eest kaitsta.)

Hakka või arvama, et poleks pidanud neid hantlitega venitama.

Ja nüüd ma ei teagi, kas ja mida teha, sest see sama sait ütleb, et:

Treatment begins by resting the joint so the muscles can heal. […] Muscles locking is a sign that they are suffering from overuse. Continuing to exercise with strained muscles, even if they don’t hurt much, can lead to further damage and loss of function. (Esmane ravi on puhkus, et lihased ise paraneda saaksid. Lukustumine on märk ülekoormusest. Jätkuv treening ülekoormatud lihastega, isegi kui need eriti ei valuta, võib puusa veel enam kahjustada.) – no aga mul ei valuta ÜLDSE. Kohe nagu MITTE ÜLDSE. Lihtsalt on puus kinnisem. Vahel harva on puusad tundlikud, kui liblikaasendis istun, aga mingit valu küll ei ole. Nii et ei raatsi nagu sellise asja pärast venitamist päris ära ka jätta. Vist ikka peab v? Igaks juhuks olen nüüd paar päeva rohkem pildil olnud asendit proovinud, aga no imelik on hoida ennast, kui ei valuta kuskilt.

2 kommentaari

  1. Mina oma lukus ja lühenenud puusapainutajalihastega käisin füsioterapeudi vastuvõtul. Aga mul siis nad ka ikkagi valutasid. Painutas ja tegi haiget see noormees seal lauapeal mulle ja pärast teipis (vastassoost füsioterapeudi puhul oli selle piirkonna kinesioteipimisprotsess ka omaette.. ee.. nojah;)). Ühesõnaga – mina soovitaks ehk igaks petteks korra füsioterapeudi poole pöördumist, kui Sul võimalik?

  2. Täpselt sama asja mul muidugi olnud pole, aga igat sorti lihaste ülekoormusest tingitud ebameeldivusi küll. Pakuks lahenduseks, et kõigepeal anna puhkust (100% – ei venitusi, ei pingutusi). Kui nädalaga korda ei lähe, siis otsi edasi.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

  • Rubriigid