NB! Mõelge, kellele te raha annate!

Tuntud internetikiusajad Tähismaad koguvad oma lehel raha, et Portugalist koju saada (pärast seda, kui on kuid seal Eestit kirunud ja rääkinud, kuidas välismaal kõik parem on). Muidu poleks nagu midagi, aga räägitakse, et seda raha on nad saanud juba küll ja veel. Ja kui ma ütlen “räägitakse”, siis ma ei mõtle, et “olen kuulnud, et keegi teine on kuulnud, et keegi teine on kuulnud”, vaid Kaja Kallas kommenteeris seda ühel seinal nii:

Ma sain oma endiselt kursuseõelt Irjalt abipalvega meili umbes kuu aega tagasi, kuidas neil vaja kiiresti perega koju saada ja raha puudu, sest piletid läksid pahaks kuna laps oli haige ja kindlustust ei olnud. Saatsin neile sellest summast, mida nüüd endiselt küsivad, üsna suure osa. Mille eest sain ka tänuemaili, millest võib järeldada, et raha jõudis kohale. Olles väga kursis lennukipiletite hindadega, siis sellega oleks saanud kojupiletid osta küll. Nüüd seda sama lugedes tundub, et see on lihtsalt mingi alatu viis raha küsida ja siis selle najal elada. Kuna on nii palju inimesi, kes abi vajavad, siis selline pettus on alatu ja võib tegelikud abivajajad panna hoopis raskemasse situatsiooni.

Ahjaa, kellel huvi on, võib internetis sirvida ka kohtuasja nr 2-13-18504/35 (juba aastast 2013), kus räägitakse tuhandeeurosest krediitkaardist, mida tagasi ei taheta maksta. Tsiteerin väikese lõigu:

KOSTJA VASTUVÄITED HAGIAVALDUSELE 2. I T palub jätta hagi läbi vaatamata. Vastuse kohaselt ei ole nõue põhjendatud, sest pank ise teatas, et kreeditkaart on vaba tagasimaksega ja kostja saab maksta, millal soovib. Kostja ei tunnistanud esitatud nõuded.

Ehk siis inimestel on näpud juba ammu põhjas ja kuskilt peab raha ju tulema. Aga mõelge hästi järele, kas tahate seda sinna auku visata või annetaks pigem lastekodule või koerte varjupaigale.

21 kommentaari

  1. Vau, ma ei mäletanud, et sellised inimesed eksisteerivadki. Väga hale ikka, kuidas inimestele tünksi tehakse, ainult lastest on kahju, et sellistele vanematele sündisid. Mina ise ütleks üsna kalgilt, et kui rahaga majandada ei oska, siis pärast pead maitsma selle kibedaid tagajärgi. Nagu mingi ühepäevaliblikad, tõepoolest.

    • Krediitkaart on ju võetud sel ajal, kui pärandus alles otsa hakkas saama, ju taheti elustiili mõnda aega veel jätkata.

  2. Õnnetud inimesed. Puudega laps (Angelmani sündroom), tööd pole, tervisekindlustust pole, tööalaselt on mõlemad end täiesti nurka mänginud – ja tõesti ISE endale kurja teinud – ma ei näe neile kusagilt mingit lootust terendamas.

  3. Ma just mõtlesin (nende laste pärast just ennekõike),et kodumaal ikka lihtsam hakkama saada ja kui ise hetkel ei sipleks,siis aitaks. Ma ei lahka hetkel seda,kas ja kui palju minu ja nende vaated ning mõtted ühtivad,aga mõte aidata käis ikkagi peast läbi. Hehhh… Kurja küll!

    • Aidata taas kuukene valedega kokkukerjatud raha abil vegeteerida?!

      Kerjaku.
      Vegeteerigu.
      Aga valega seda raha välja petta on inetu.

  4. Misasja ma just lugesin? Ma isegi ei suuda otsustada, kas kurvastada või rõõmustada sellise blogi leidmise üle.

    • Praegu kiruvad nad suht umbmääraseid asju, mitte ei ründa vähemalt enam inimesi. Vanasti kirjutasid nad isikustatud postitusi, kus said mitmed Eesti kuulsused ja mittekuulsused. Mina näiteks julgesin korra öelda, et nad on kehvad koeraomanikud, ja sain selle peale lugeda, kuidas ma meelitasin mehe rasedusejutuga endaga abielluma ja siis tegin sukavardaga aborti. Sellised toredad inimesed.

  5. Ma ei suuda uskuda, et on veel inimesi, kes ei teadnud Tähismaade olemasolu ja olemuse kohta😀

    • Hea küll, kui ma hoolega mõtlen, siis ma olen neist kuulnud ja isegi on kuskil mälusopis teadmine, et midagi positiivset antud juhul oodata pole. Aga et nad blogi peavad, see oli midagi uut. Ehh, vähemalt ma tean, et kui tahan omale tulevikus meelde tuletada, kui kirju võib maailm olla, siis tean, kust lugemismaterjali otsida.

  6. Ärge kartke sellised inimesed rikkaks ei saa või teile tundub, et nad kerjavad kuidagi liiga palju?
    Muidugi huvitav mõelda. Nende puhul tegelikult toetame lennufirmat. Kodututele koertele annetamisel toetame varjupaiga personali ja koeratoidu valmistajat. Lastekodu toetades toetame näiteks mänguasjade töösust. Neegreid toetades jälle anname raha transpordifirmale ja suurtootjatele jne. Nii, et mõelge. 🙂

    • Kui sa poest süüa ostad, siis keda sa tegelikult toetad? Soovitan sul kuulutada väike isiklik boikott kogu kaubandusvõrgule.

      • Tean inimesi, kes ei käi ühes või teises poes täpselt sel põhjusel, et seal on must raha sees. Kogu kaubandusvõrgu boikott on liiast, aga kui on võimalik oma raha kulutamisel arvestada ka seda, kellele see läheb, siis miks mitte?

        Kahjuks enamasti ei ole teada, kellele üks või teine pood, restoran või kõrts kuulub. Kui oleks teada, siis ma päris kindlasti arvestaks.

        • ja siis on veel need igal pool ringlevad tabelid, mis kontserni sa toetad, kui sa x kaubamärke ostad.

  7. Rentsi jutt oli päris tore lugeda – kuigi mulle Kaja Kallas ei sümpatiseeri – aga tühja temaga. Vaatasin, et all mõni kommentaar ka, et tea mida inimesed siis räägivad ja ma…
    Mul on vist mõistmisega probleeme, sest mulle tundub justkui oleks siin inimesi kes Tähismaid haletsevad? Saan aru, mõni ei tea kes nad on – selektiivne mälu on õnnistus. Aga mõelda, et netikiusajatele ja Eestimaa laimajatele peaks andma raha, et nad vihatud maale tagasi saaks tulla? Misjaoks?

  8. Oot! Kaja Kallas? THE Kaja Kallas? Miks ometi? Kas ta toetas programmi “talendid koju” või on sel muud hoomamatud tagamaad?

    Kas me tõesti oleme jõudnud nii kaugele, et “toetame” täisealisi kõva häälega üle interneti karjuvaid inimesi, keda ei ole teovõimetuks tunnistatud, selle asemel, et vaadata ja NÄHA, kuhu anda raha, mida me ise ei vaja?

    /me vaatab oma finantsid üle ja kui ruumi jääb, kannab EMTA kontole annetuse (riik oskab mu viieka kindlasti paremini raisata kui ma ise)

    • Ma sain oma endiselt kursuseõelt Irjalt abipalvega meili….

  9. Miks ma küll eriti ei imesta, et nende tüüpide saaga sihukese otsa leiab. Peale kahe postituse lugemist rohkem nende lugusid ei avanud. Samas olin imestanud, et rahva hulgas tundus blog õige populaarne olevat, pidevalt enamvaadatute hulgas. Aga no äkki nad ise muudkui avasid😛

  10. Ma olen seda inno ja irja blogi juba jupp aega lugenud ja kogu aeg mõtlen, et hullemaks enam minna ei saa, aga iga kord eksin. Saab ikka küll. Innol on ainult sellised jutud kui halb on Eestis elada, kui kallis on elu ja sõjaoht ja muidugi ta tissijutud ja habemega naised on nii seksikad. oma eksnaise kirjumine on ka põhiteema. ainuke hea asi tema juures pidi see olema, et Ingridil kasvavad ka habe ja vuntsid. No keda see huvitama peaks.😀 kõige rohkem ajas kopsu üle maksa see kuidas nad ainult restoranides söömas käivad ja kuna nad nüüd elavad ühe tuttava maamajas, siis restorane seal pole ja pood on 4 km kaugusel. idiootsuse tipp oli veel see, et panevad üles pildi kus laual on koogikesed ja need maksid ainult 10 eurot koos saiakestega.kiidavad kõiki annatejaid, et nii tublid olete. isegi 2.50 annatused on teretulnud. Annetage või 1 euro me oleme tänulikud.Vüib-olla mõni, kes neid kooke endale lubada ei saa annetaski oma viimase 2.50, et lastest kahju.Kui ma neile kirjutasin, et te saite kojusõiduraha juba kuu aega tagasi, siis muidugi kustutati see kommentaar ja nüüd ma ei saagi enam kommida.😀 Oi milline ilus hommik.kogu aeg mõtlen, et enam sinna lehele ei lähe, aga uudishimu on suur-millega jälle üllatatakse.

  11. Tänase blogi pealkirja “Toetame …” põhjal otsustades on ka nende üldisemad vaated elule ja poliitikale õige selged. Ma muidugi võin eksida sest põhimõtteliselt ei ava, no äkki oli tegu peene irooniaga😛

  12. Aga miks Inno vana tutvuse poolest EÜSist annetust ei küsi ning Irja Wismari haigla endiste patsientde vilistlaskogult?

  13. Küll aga kirjutab keegi Irja Tähismaa portaalis ohmygossip, kuidas lennupileteid ostes raha kokku hoida. http://ohmygossip.ee/articles/46062-nii-leiad-odavad-lennud-ja-saastad-raha


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid