Küssad gümnastidele ja joogidele

resizedimage363243-jumping_back_jumping_through

Mmm, mu vanemad tõid mulle täna kastitäie täiesti uskumatult magusaid maasikaid. Nii hea.

Aga rääkida tahtsin hoopis muudest asjadest. Esiteks see ülalolev pilt. Mul on jätkuvalt see mure, et on vaja sellest asendist vinyasasse minna. Kiiresti teha ma seda oskan, sest siis tõstad end hetkeks plahvatusliku jõuga. Aga korrektne on nii, et hoiad end hetke pildil näha olevas asendis nii, et varbad on käte vahel või ees, ja siis viid keha taha. Mul on olukord hulga paremaks läinud (alguses ei saanud ma üldse keha üleski maas nii), kõhulihased on läinud nii palju karmimaks, et suudan end õhus hoides põhimõteliselt põlved jõuga vastu õlgu suruda, et end piisavalt kokku pakkida, aga paar cm jääb ikka puudu, nii et tagasi liikudes hakkavad varbad vastu maad käima. Need on need lühikesed käed ja negatiivne ahviindeks, mille üle ma siin ikka kurdan. Näiteks minu kehaga ei saa võtta sellist asendit nagu pildil, sest ainus võimalus, kuidas sinna jalgade alla vahe jääb, ongi siis, kui need jalad on jõuga vastu rinda surutud.

Igatahes. Sel nädalal on olnud nii, et sel ajal, kui meie TYSKis kestvust teeme, teeb üks vanem mees poistele rööbaspuude peal trenni. Ma olen teda vist korra varem maininud ka siin blogis, selline äge venelane, ta ise oli varem elukutseline riistvõimleja vms, nüüd õpetab teisi. Ägedaid trikke teevad. Nii et läksin ta käest hiljem küsima, kas asi on tõesti ainult selles, et mu käed on nii lühikesed, ja pean lihtsalt kerelihased veel tugevamaks saama, et end veel rohkem kägarasse suruda sel ajal, või on äkki mõni lihtsam nipp. Ta vaatas ja küsis mu käest, miks ma peopesi vastu maad hoian. Ma olin täiega segaduses, nii et ta näitas ette, et “no miks sa lihtsalt nii ei tee”. Leidsin pildi ka, kus käte ja sõrmede asend näha on (guugeldasin, see ongi õige asend paljude gümnastikaharjutuste jaoks, sest annab pikkust juurde ja parandab kehatunnetust, aga selleks peavad olema väga tugevad sõrmed ja randmed):

Ja ta tõesti suutis niimoodi selle liigutuse ära teha! Tõstis end sama moodi õhku nagu ülal pildil näidatud ja siis viis keha tagasi! Mul ei olnud sellist tunnet ka, et mu tankiaku ÜLDSE VÕIKS niimoodi sõrmede peale toetades maast üles kerkida. Noormees, keda ta treeninud oli, pidi ka ikka peopesad maha toetama. Ja vanem mees oli nagu “proovi uuesti, äkki ikka tuleb”. Ma saan aru, et ronija sõrmed, aga no ei õnnestu mul kuskile kergitada end ilma peopesa maha panemata. 😀 Aga tõsi tema on, et mitu cm nii ju juurde saaks (ja just paar cm mul puudu on). Nii et öelge mulle nüüd, kas ma olen lihtsalt saamatu ja hoian valesti neid sõrmi või lihtsalt tavainimesel ei ole nii tugevad sõrmed kui endisel riistvõimlejal?

Teine asi on jätkuvalt puusade teema. Illustratsiooniks, et ma ei saa enam hommikuti RÄTSEPAISTES mediteerida, sest alguses on ok, aga siis hakkab puusadel ebamugav. Ja ma vahepeal ei teinud nädal aega üldse mitte midagi. Samas täna tegin seda harjutust, kus alumine jalg on nö rätsepaistes ja ülemise tõstad niimoodi käte vahel üles, et põlv on lukustatud ühte küünarõndlasse (kas see on üldse thing, et noh, nagu põlveõnnal?) ja kand teise ning peopesad on kokku surutud, nii et saad kenasti liigutada seda jalga, ilma põlvevigastusega riskimata – ja mingit probleemi polnud. Pärast seda andis kenasti venitada ka veidi. Nii et ma saan teha harjutusi, ma saan isegi joogat tehes lõpuks lootoseasendisse (kehvasti, aga saan), aga ei saa piisavalt pikalt istuda ei lootoses, poollootoses ega isegi mitte rätsepaistes, et mediteerida. Ja ma teen seda hommikuti tavaliselt alla 20 minuti, nii et me ei räägi siin pikkadest ajaühikutest. Ja samas, kui ma seda guugeldan, räägivad kõik põlvevigastustest, aga valusad puusad ei tundu eriline probleem olevat. “Valutav” pole siin õige sõna, nad hakkavad tulitama pigem. Ma pole igaks juhuks joogat neli päeva teinud, aga mul on komme ise seda märkamatagi tööd tehes näiteks jalg niimoodi üle põlve panna, et jalalaba on vastu puusa. Kui ebamugav hakkab, siis märkan, et “oih, poleks pidanud vist”. Esmaspäeval lähen ma füsioterapeudi juurde, aga mul ei ole selles mõttes väga suuri lootusi, et need, kes ise joogaga ei tegele, ei oska tavaliselt ka spetsiifilist nõu anda. Nii et kui keegi targem on, siis igasugused kogemused, nõuanded jms on teretulnud.

P.S. Vihastasin just, sest superpahalase test ütles, et mina oleksin Mussolini. Minge pekki. Ema on sul Mussolini! I am the night!

Advertisements

2 kommentaari

  1. Ma käisin kevadel kaks kuud füsioterapeutide juures, sest mul valutas üks puus. Ei ma tea, kas just joogast, sest rohkem andis see tunda hoopis jõusaalis harkkükke tehes. Aga abi ma sain. Kõiksugu harjutused, venitused ja eriti massaaž, mis oli krooniks kõigele. Pärast seda ma enam ei sunni oma keha asenditesse, mis talle ei sobi. Milleks?

  2. Sõrmede osas – kunagi ammu, kui veel noor ja ilus sai oldud ning korralikumal tasemel võrkpalliga tegeletud, siis oli mul ranne nii tuksi keeratud, et ei saanud kätekõverdusi normaalselt teha. Ainus variant, mis randmeid valusalt ei koormanud, oli sõrmede peal kätekõverduste tegemine. Ja lõpuks ma niimoodi jaksasin teha rohkem kui tavalisel viisil.
    Nii et ega esimesel korral ei peagi õnnestuma, aga harjutamine ikka abiks, nagu alati.

    Puusade koha pealt tuleb meelde ühe tipptasemel spordifüsioterapeudi kommentaar – meie oleme pärit kliimast, kus istumiseks on olnud vaja tooli (et tagumik maa külge ära ei külmuks). Rätsepaiste ja üldse maas istumine on joogidele sellepärast lihtne, et nemad on enamasti pärit soojadest riikidest, kus istutaksegi põlvkondade jooksul sünnist saadik maas. Toolilistujate puusaluud on aga juba põlvkondade kaupa sobitunud tooliga ja meile sellepärast need maasistumise asendid ei ole ka luustikuga sobivad.
    Mitte et sellest valu puhul kasu oleks. Aga lihtsalt ehk natuke mentaalselt abiks, et ei peagi kõik nii lihtne olema.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

  • Rubriigid